Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai
 
Vartotojo vardas:
Slaptažodis:
Atsiminti
Login with a social network:

Jūsų požiūris

Aktyvios diskusijos

Ieškoti forume


Išsami paieška

 [ 9 pranešimai(ų) ] 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą Pagrindinis diskusijų puslapis » Automobiliai, motociklai, traukiniai...
Žinutė Autorius
  Standartinė   Parašytas: 2011-06-26, 19:47 
     
Ka zemiau parasiau yra blevyzga susijusi su fizika, jei neturite laiko niekams, rekomenduoju neskaityti ir negaisti savo laiko, kad nebutu poto kaltinimu.

Siandien vaziuoju su savo masina (benzas/LPG), staiga "pasunkejo koja" siaip del smagumo :) ir ta pacia akimirka toptelejo nereali mintis i galva. O ka jei vairuociau elektromobili, kurio rekuperacijos sistema stabdant galetu sugrazinti 90+% energijos i akumus stabdant. Smagu butu pagalvojau, isibegejimas beveik nieko nekainuoja, kad ir kokios mases butu masina, nes paskui viska galima susigrazinti, belieka tik riedejimo trintis ir aerodinaminis pasipriesinimas, kuriuos galima sumazinti protingai projektuojant masina.

Po sekundes kitos toptelejo isvis "beprotiska": mintis. Tarkim menulyje (nes ten nera oro) pastatyta maglev en.wikipedia.org/wiki/Maglev_(transport) trasa ir atitinkamas traukinys, kuris energija gauna ir atiduoda is/i isorini tinkla, rekuperacija arti idealios, o levitacijai palaikyti naudojami vienodo poliaus magnetai, arba superlaidininkai ir magnetai.
Tai gaunasi keistas rezultatas is tasko A i taska B nuvaziuotume beveik nesunaudoje nei kiek energijos, nes reiketu tik isibegeti ir paskui stabdant susigrazinti energija. Tik pasiskolinti ir grazinti el. energija ir beja visai be palukanu :)) Rezultatas materija perkelta i kita erdves vieta.

Klausimas ir yra toks kaip galima perkelti materialu kuna i kita vieta, su 0 energijos kiekiu ir tuo paciu pradiniu greiciu (0km/h)? Ar tai nepriestarauja kokiem nors desniams, pvz entropijai, ar bala zino kam? Na ispirmo zvilgsnio tai priestarauja logikai, nors isigilinus viskas tvarkoj.
  • 0



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-07-05, 20:14
Pranešimai: 7122
Miestas: KLP
Reputacija: +1479
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2011-06-26, 22:12 
     
O jei pats sugaištum kiek laiko ir pakomentuotum šį referatą? http://protas.pypt.lt/fizika/fizikos_te ... nis_darbas
  • 0


_________________
Išvada gimsta tada, kai nusibosta galvoti


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2008-08-31, 10:07
Pranešimai: 1655
Miestas: Biržai
Reputacija: 0
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2011-06-26, 22:13 
     
Bahuriux>> tavo pamastymai neprieštarauja fizikos dėsniams. Pavyzdžiui kosminiai palydovai sukasi apie žemę be jokio papildomo stūmimo - pradžioje jam suteikiamas reikiamas greitis ir kadangi kosmose nėra trinties į orą jis sukasi apie žemę sukasi, sukasi...
Tas pats ir su traukiniu, kuris ant magnetinių pagalvių mėnulyje. Jeigu jam įsibėgėti sukursi sistemą kuri nepraranda energijos, t. y. nekaista ir efektyvią rekuperacijos sistemą, tai kūną iš taško A į tašką B būsi perkėlęs kaip pats sakai "be palūkanų" :).
Na tik vienas toks atvejis komplikuotesnis su tavo traukiniu gali būti: Jeigu pradėsi važiuoti kraterio apačioje, o sustosi kraterio viršuje, t.y. pakilsi į kalną, rekuperacijos sistema negrąžins visos sunaudotos energijos. Bet čia ne bėda. Vos tik atleisi rankinį stabdį ir traukinys pasileis į pakalnę, kraterio apačioje stabdydamas susigrąžinsi ko buvai dar neatgavęs.

Čia viskas kaip pats supranti galioja teorinams atvejams, kai niekur neprarandam energijos: niekas nesitrina, nekaista ir panašiai.
  • 0




Užsiregistravo: 2008-07-12, 00:09
Pranešimai: 118
Miestas: Klaipeda
Reputacija: +3
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2011-06-27, 02:38 
     
Teoriskai gali dar ir gauti energijos perkeldamas kuna is vietos i vieta.
Jei soksi per begius kai vaziuoja traukinys gausi gera doze energijos :D.
Arba pasiunti saules kolektoriu aplink saule tokia trajektorija kad griztu atgal.
Siaip menulis nera vakumas, net ir kosmose ne tobulas vakumas. Beto daug energijos yra iseikvojama.
  • 0


_________________
Don't worry. Jeb taught me this.



Užsiregistravo: 2010-04-01, 17:53
Pranešimai: 1449
Reputacija: +53
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2011-06-27, 09:22 
     
bahuriux rašė:
O ka jei vairuociau elektromobili, kurio rekuperacijos sistema stabdant galetu sugrazinti 90+% energijos i akumus stabdant. Smagu butu pagalvojau, isibegejimas beveik nieko nekainuoja, kad ir kokios mases butu masina, nes paskui viska galima susigrazinti, belieka tik riedejimo trintis ir aerodinaminis pasipriesinimas, kuriuos galima sumazinti protingai projektuojant masina.
Įsibėgėjimas kainavo ir kainuos. yra trintis, oro pasipriešinimas, reljefo ypatumai, pačios rekuperacinės sistemos nuostoliai ir t.t. Be to, projektuok neprojektavęs, tačiau jei pabaigsi ties lašo formos nesusipratimu, tai irgi bus menkas malonumas. Bet net ir toks vizualiai pasibaisėtinas daiktas turės vis dar didelį oro pasipriešinimą.

bahuriux rašė:
Po sekundes kitos toptelejo isvis "beprotiska": mintis. Tarkim menulyje (nes ten nera oro) pastatyta maglev en.wikipedia.org/wiki/Maglev_(transport) trasa ir atitinkamas traukinys, kuris energija gauna ir atiduoda is/i isorini tinkla, rekuperacija arti idealios, o levitacijai palaikyti naudojami vienodo poliaus magnetai, arba superlaidininkai ir magnetai.
Tai gaunasi keistas rezultatas is tasko A i taska B nuvaziuotume beveik nesunaudoje nei kiek energijos, nes reiketu tik isibegeti ir paskui stabdant susigrazinti energija. Tik pasiskolinti ir grazinti el. energija ir beja visai be palukanu :)) Rezultatas materija perkelta i kita erdves vieta.

Maglev yra gerai. Tik oro nebuvimas dar nereiškia, kad nėra jokių energijos nuostolių. Pavyzdžiui, Mėnulis irgi turi atmosferą. Nykstamai retą, bet turi. Kiekvienas susidūrimas su paklydusiu atomu jau verčia prarasti šiek tiek energijos.
Beje, kaip išvengti magnetinių nuostolių?
  • 0



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2007-08-02, 14:13
Pranešimai: 2874
Miestas: Kaunas
Reputacija: +33
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2011-06-27, 20:48 
     
As juk parasiau, kad samprotauju teoriskai ir idealiomis salygomis, tai tie keli duju atomai neturetu buti problema. O maglev trasa ir linijiniai varikliai/generatoriai tarkim yra be nuostuoliu. Trasa tiesi, be nuostuoliu. Nebutinai tai turi buti maglev ir nebutinia menulyje, cia paemiau tik tam kad butu vaizdziau. Samprotauju apie nulinius energijos kiekius idealiom salygom, kunui perkelti is tasko A i taska B.

Otto rašė:
O jei pats sugaištum kiek laiko ir pakomentuotum šį referatą? http://protas.pypt.lt/fizika/fizikos_te ... nis_darbas

Ispradziu atliekamas teigiamas darbas (linijiniu varikliu), nes yra isorine jega kuri veikia traukini, (jegos ir judejimo kryptis sutampa atliekamas teigiamas darbas), del tos jegos jis juda greitedamas, o paskui stabdant irgi juda su pagreiciu letedamas ir atliekamas neigiamas darbas (nes jegos kryptis nesutampa su judejimo kryptim). Darbas buvo tarkim +1 (salyginis vienetas), paskui -1, bendrai tai = 0, bet darbas tai buvo, jega buvo, kunas judejo veikiamas jegos, ispradziu F+, pakui F-. Kunas igavo kinetines energijos, nuo 0 iki +1 (vnt), paskui ja prarado iki pradinio 0. Viskas puiku, teoriskai energijos sanaudos lygu 0, bet rezultatas tai nera lygus nuliui, materialus daiktas perkeltas, jo greitis buvo 0 pradzoj ir lieka 0 gale, trasos atzvilgiu. Nebutu problemu jei tai butu palydovas orbitoje, bet cia kalbam apie kuno judejima su pagreiciais.

Ar tai nera praktiskai sukonstruojamas ir praktiskai panaudojamas "beveik perpetual motion" aparatas? Cia zinoma i praktiskuma/atsiperkamuma neatsizvelgta.
  • 0



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-07-05, 20:14
Pranešimai: 7122
Miestas: KLP
Reputacija: +1479
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2011-06-27, 22:29 
     
bahuriux rašė:
Ar tai nera praktiskai sukonstruojamas ir praktiskai panaudojamas "beveik perpetual motion" aparatas? Cia zinoma i praktiskuma/atsiperkamuma neatsizvelgta.

Rekuperacija, ir jokios trinties, čia gaunasi tai ką vadinam uždara sistema. o kaip ten uždarose sistemose su bendru energijos kiekiu kogero žino kiekvienas mokinukas..
  • 0



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2011-05-08, 13:56
Pranešimai: 504
Reputacija: +62
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2011-06-28, 09:09 
     
bahuriux rašė:
As juk parasiau, kad samprotauju teoriskai ir idealiomis salygomis, tai tie keli duju atomai neturetu buti problema.
tada reikia suprasti vieną tokį paprastą dalyką: idealios sąlygos įmanomos vien teoriškai. tačiau imant idealias sąlygas viskas įmanoma.
ir dar kartą klausiu: kaip išvengsi magnetinių nuostolių? kalbu ne apie elektromagneto vidinius nuostolius, o apie nuostolius tarp magnetų. dalis "praslysta", dalis nunešama EM foninės spinduliuotės.
su tuo traukiniu įsivaizduoju tik vieną versiją: jis patalpintas idealaus vakuumo (jei toks įmanomas) idealiai izoliuotame ir idealiai tiesiame vamzdyje ir t.t. visko reikia idealaus. taigi, viskas įmanoma, jei tik būtų įmanoma.
  • 0



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2007-08-02, 14:13
Pranešimai: 2874
Miestas: Kaunas
Reputacija: +33
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2011-06-28, 09:47 
     
> PCP na taip sistema uzdara, idomu ar visata yra uzdara sistema?

> Smelis Magnetiniu nuostuoliu butu galima isvengti/sumazinti jei traukinys butu plastikinis, o magnetine pagalve is magnetu (begiai) ir superlaidininko (traukinio dugnas) suprantu kad tai brangu ir kvaila. http://loyalkng.com/2009/10/25/a-superc ... -to-hover/

Linijiniu varikliu galima isvis atsisakyti, jei trasa butu istemptos "U" rampos pavidalo.
  • 0


_________________
Jei abejoji nedaryk, jei darai neabejok.


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-07-05, 20:14
Pranešimai: 7122
Miestas: KLP
Reputacija: +1479
   
 
Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:
Rūšiuoti pagal
 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 9 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
 

Ieškoti:
Pereiti į:
 
 

Reputation System ©'