Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai
 
Vartotojo vardas:
Slaptažodis:
Atsiminti
Login with a social network:

Jūsų požiūris

Aktyvios diskusijos

Ieškoti forume


Išsami paieška

 [ 23 pranešimai(ų) ] 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą Pagrindinis diskusijų puslapis » Automobiliai, motociklai, traukiniai...
Žinutė Autorius
  Standartinė   Parašytas: 2015-07-19, 11:22 
     
Sveiki, cia galime pasidalinti savo mintimis apie:

*Vidaus degimo variklius ir ju efektyvumo didinima

*Iskastinio ar pagaminto kuro efektyvuma vidaus degimo varikliuose.


PVZ - "atmosferinis benzininis vidaus degimo variklis ir kuro-oro misinio santykis" :

Kodel dirbtinai uzliesinus kuro misini vidaus degimo variklyje ismetama zymiai maziau tarsiuju medziagu? Bet ir gerokai padideja ismetamuju duju temperatura?
Toks vaizdas susidaro kad liesas kuras sudeginamas efektyviau tarsos atzvilgiu, bet tas visas efektyvumas subliuksta kai atkreipiamas demesys i generuojama auksta temperatura. Kas parodo didziulius energijos nuostolius.

Padarius priesingai: Dirbtinai uzriebinus kuro misini, ismetamuju duju tarsos kiekis gerokai padideja, bet zymiai sumazeja ismetamuju duju temperatura.

Vidaus degimo varikliu kurejai teigia, kad tobulas kuro-oro misinys yra ~15 gramu oro su 1 gramu kuro.
"aukso viduriukas" tarp ismetamosios tarsos kiekio ir energijos nuostoliu isgeneruojant siluma.

Uzdavinys smegenims:
Kaip naudojant iskastini, ar pagaminta kura vidaus degimo variklyje sumazinti ismetamosios tarsos kieki ir tuo paciu sumazinti energijos nuostolius kur energija prarandama silumos pavidalu?

Jusu samprotavimai:
Idejos:
Kazkokiu technologiju ar kokiu medziagu taikymas:
Projektai:
Hibridiniai projektai:
...........
  • 0


_________________
Laikykis atokiau nuo žmonių, kurie siekia sumenkinti tavo tikslus, svajones. Menkaverčiai žmonės taip elgiasi, o didieji - padeda tau patikėti, kad tu irgi gali būti sėkmingas


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2015-06-04, 00:14
Pranešimai: 215
Miestas: Kaunas
Reputacija: +5
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-07-20, 16:28 
     
Šiaip bet koks efektyvumo spaudimas reikalauja aukštesnių technologijų ir trumpina variklio darbo laiką. O trumpa eksplotacija yra gana didelis taršos šaltinis (gamyba+utilizavimas).

gana efektyvų būtų turėti nedidelės galios generatorių (10kw ar kiek čia reiktų kruiziniam greičiui) ir galingą el variklį (60-100kw).
generatorius gaunasi mažesnis, taupesnis, jam nereikia palaikyti skirtingų apkrovų, dirba vienam sūkių diapazone. Variklis turi pastovų maitinimą kruiziniam greičiui, o jeigu reikia įsibėgėti/lenkti ima rezervą iš baterijų.
  • 0




Užsiregistravo: 2009-07-13, 13:38
Pranešimai: 3598
Reputacija: +1054
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-07-20, 16:53 
     
abalt rašė:
Kaip naudojant iskastini, ar pagaminta kura vidaus degimo variklyje sumazinti ismetamosios tarsos kieki ir tuo paciu sumazinti energijos nuostolius kur energija prarandama silumos pavidalu?
Sakyčiau visas pagalbines (vairo stiprintuvas, kondicionierius, generatoriaus, turbinų sukimas ir t.t.) funkcijas automobilyje turėtų atlikti šiluminės energijos perteklius susidarantis veikiant varikliui (kuris šiaip yra „veltui paleidžiamas į orą“).
Na, o šiluminei energijai paversti į mechaninę, elektrinę energiją galima panaudoti, kad ir Stirlingo variklį https://en.wikipedia.org/wiki/Stirling_engine .

Ant greitųjų net neįsivaizduoju kodėl taip nėra daroma.
  • 0


_________________
Jums įdomu kaip yra, man įdomu kaip bus



Užsiregistravo: 2008-03-20, 19:43
Pranešimai: 1170
Reputacija: -87
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-07-20, 19:16 
     
HardAxe rašė:
Šiaip bet koks efektyvumo spaudimas reikalauja aukštesnių technologijų ir trumpina variklio darbo laiką. O trumpa eksplotacija yra gana didelis taršos šaltinis (gamyba+utilizavimas).

gana efektyvų būtų turėti nedidelės galios generatorių (10kw ar kiek čia reiktų kruiziniam greičiui) ir galingą el variklį (60-100kw).
generatorius gaunasi mažesnis, taupesnis, jam nereikia palaikyti skirtingų apkrovų, dirba vienam sūkių diapazone. Variklis turi pastovų maitinimą kruiziniam greičiui, o jeigu reikia įsibėgėti/lenkti ima rezervą iš baterijų.


Toks hibridas būtu super, tarkim elektromobilis su rekuperacija stabdant, nelabai didelės talpos baterija + turbodyzelinis generatorius (žinoma žymiai geriau stirlingo variklis/generetorius) 10kW gal kiek mažai, bet 20kW čia ne max galia, bet tokia galia, kai efektyvumas didžiausias būtu pats tas. Tas generatorius dirbtu ant 10-20kW kai kruizini greitkely, o mieste ~5kW. Dyzeliniai varikliai gana ekonomiškai dirba ant mažų apkrovų nes dirba ant itin lieso mišinio tam tikra prasme.

Dyzeliams ne problema pasiekti 50% NK, o dar ir išmetamą šilumą galima panaudoti, tai ir visa 60% nesunkiai eitu pasiekti.

BET, kam viso to reikia jei praeity jau buvo prikurta nereliai taupių prototipų ir net serijinių auto. Na kad ir audi A2 suprantu, kad iš dizaino pusės šlykštynė neeilinė ir dar nestabili ant kelio, bet kas dėl kuro ekonomijos tai beveik į 3 litrus dyz kuro telpa 100km. Mano supratimu reikia mažinti stipriai svorį, gerinti aerodinamika ir naudoti mažos kubatūros dyz variklius su aukštu suspaudimo laipsniu.
  • 0


_________________
Jei abejoji nedaryk, jei darai neabejok.


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-07-05, 20:14
Pranešimai: 7127
Miestas: KLP
Reputacija: +1483
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-07-20, 23:57 
     
svetys rašė:
abalt rašė:
Kaip naudojant iskastini, ar pagaminta kura vidaus degimo variklyje sumazinti ismetamosios tarsos kieki ir tuo paciu sumazinti energijos nuostolius kur energija prarandama silumos pavidalu?
Sakyčiau visas pagalbines (vairo stiprintuvas, kondicionierius, generatoriaus, turbinų sukimas ir t.t.) funkcijas automobilyje turėtų atlikti šiluminės energijos perteklius susidarantis veikiant varikliui (kuris šiaip yra „veltui paleidžiamas į orą“).
Na, o šiluminei energijai paversti į mechaninę, elektrinę energiją galima panaudoti, kad ir Stirlingo variklį https://en.wikipedia.org/wiki/Stirling_engine .

Ant greitųjų net neįsivaizduoju kodėl taip nėra daroma.



gera mintis tamsta. Gal teko susidurti su realia info kaip toks projektas paveike NK konkreciam varikliui?
  • 0


_________________
Laikykis atokiau nuo žmonių, kurie siekia sumenkinti tavo tikslus, svajones. Menkaverčiai žmonės taip elgiasi, o didieji - padeda tau patikėti, kad tu irgi gali būti sėkmingas


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2015-06-04, 00:14
Pranešimai: 215
Miestas: Kaunas
Reputacija: +5
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-07-21, 00:21 
     
HardAxe rašė:
Šiaip bet koks efektyvumo spaudimas reikalauja aukštesnių technologijų ir trumpina variklio darbo laiką. O trumpa eksplotacija yra gana didelis taršos šaltinis (gamyba+utilizavimas).

gana efektyvų būtų turėti nedidelės galios generatorių (10kw ar kiek čia reiktų kruiziniam greičiui) ir galingą el variklį (60-100kw).
generatorius gaunasi mažesnis, taupesnis, jam nereikia palaikyti skirtingų apkrovų, dirba vienam sūkių diapazone. Variklis turi pastovų maitinimą kruiziniam greičiui, o jeigu reikia įsibėgėti/lenkti ima rezervą iš baterijų.



Irgi gera ideja. Kiek zinau "ford" ar kazkas is amerikietisku pikapu serijos yra pristate panasu prototipa.
Is salies atrodo viliojanciai, bet neiseina is galvos mintys apie esamus energijos nuostolius kaip kad:
vidaus degimo varikliui visada reikes daugiau energijos kad galetu sukti elektros generatoriu, kuris pagamins maziau energijos nei suvartojo..
toliau: generatorius kraus baterijas - jos pakraunamos-iskraunamos generuoja siluma, kas atrodo nuostolingai.
toliau: el. variklio valdymo blokas generuoja daug silumos ir ji reikia papildomai ausinti - nuostolinga.
galiausiai pats el. variklis suvartoja daugiau energijos nei sugeba sukurti mechanines jegos.
Panasu i tai, kad tarkim 30kw vidaus degimo variklis sioje grandineje, galutiniam rezultate duotu ~25kw panaudojamos energijos atmetus nuostolius. nuostoliai ~5kw.
Ar apsimoka? Kodel?
  • 0


_________________
Laikykis atokiau nuo žmonių, kurie siekia sumenkinti tavo tikslus, svajones. Menkaverčiai žmonės taip elgiasi, o didieji - padeda tau patikėti, kad tu irgi gali būti sėkmingas


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2015-06-04, 00:14
Pranešimai: 215
Miestas: Kaunas
Reputacija: +5
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-07-21, 07:18 
     
svetys rašė:
abalt rašė:
Kaip naudojant iskastini, ar pagaminta kura vidaus degimo variklyje sumazinti ismetamosios tarsos kieki ir tuo paciu sumazinti energijos nuostolius kur energija prarandama silumos pavidalu?
Sakyčiau visas pagalbines (vairo stiprintuvas, kondicionierius, generatoriaus, turbinų sukimas ir t.t.) funkcijas automobilyje turėtų atlikti šiluminės energijos perteklius susidarantis veikiant varikliui (kuris šiaip yra „veltui paleidžiamas į orą“).
Na, o šiluminei energijai paversti į mechaninę, elektrinę energiją galima panaudoti, kad ir Stirlingo variklį https://en.wikipedia.org/wiki/Stirling_engine .

Ant greitųjų net neįsivaizduoju kodėl taip nėra daroma.


Tingiu ieškoti, bet kiek pamenu net t.lt buvo straipsnis kaip panaudoti šiluminę energiją. T. y. 6 taktų VDV kai po tradicinių 4 taktų į karštą degimo kamerą įpurškiama šiektiek vandens kuris momentaliai virsta garais ir suka alkūninį. Vat tik nepamenu kas ten trukdo jį gerai eksploatuoti (lyg ir variklio korozija lyg dar kažkas) bet tuomet aušinimo radiatoriaus nebereikia..
  • 0




Užsiregistravo: 2008-07-14, 10:06
Pranešimai: 2564
Reputacija: +1074
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-07-21, 14:20 
     
SaMaras rašė:
Tingiu ieškoti, bet kiek pamenu net t.lt buvo straipsnis kaip panaudoti šiluminę energiją. T. y. 6 taktų VDV kai po tradicinių 4 taktų į karštą degimo kamerą įpurškiama šiektiek vandens kuris momentaliai virsta garais ir suka alkūninį. Vat tik nepamenu kas ten trukdo jį gerai eksploatuoti (lyg ir variklio korozija lyg dar kažkas) bet tuomet aušinimo radiatoriaus nebereikia..
Na, tai efektyvu tik tai šilumos daliai kuri persiduoda į variklio bloką ir kitas detales, o apie trečdalį šilumos išeina per „kaminą“ (duslintuvą), tad šiuo būdu galima sutaupyti tik apie pusę nepanaudojamos šiluminės energijos. https://en.wikipedia.org/wiki/Engine_efficiency
Dėl vandens. Įdomus sprendimas, tik lėtinantis benzino energijos įsisavinimą.
Įdomu, ar buvo daromi eksperimentai kai tarp „benzininių“ cilindrų buvo stacionariai įterpiami „vandeniniai“ cilindrai (kuriems korozija ir pan. jau nebaisi)?
  • 0


_________________
Jums įdomu kaip yra, man įdomu kaip bus



Užsiregistravo: 2008-03-20, 19:43
Pranešimai: 1170
Reputacija: -87
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-07-21, 21:36 
     
svetys rašė:
abalt rašė:
Kaip naudojant iskastini, ar pagaminta kura vidaus degimo variklyje sumazinti ismetamosios tarsos kieki ir tuo paciu sumazinti energijos nuostolius kur energija prarandama silumos pavidalu?
Sakyčiau visas pagalbines (vairo stiprintuvas, kondicionierius, generatoriaus, turbinų sukimas ir t.t.) funkcijas automobilyje turėtų atlikti šiluminės energijos perteklius susidarantis veikiant varikliui (kuris šiaip yra „veltui paleidžiamas į orą“).
Na, o šiluminei energijai paversti į mechaninę, elektrinę energiją galima panaudoti, kad ir Stirlingo variklį https://en.wikipedia.org/wiki/Stirling_engine .

Ant greitųjų net neįsivaizduoju kodėl taip nėra daroma.


Kad jau taip prieš 10metų buvo daromi tokių sistemų prototipai https://en.wikipedia.org/wiki/Turbosteamer. Pagrindinis trūkumas turbūt mažas našumas, nes norint generuoti apčiuopiamą galią reikia nemažo temperatūrų skirtumo.

O mašinių, kur vdv yra naudojamas tik baterijom krauti, jau gaminami. Pagrindiniai tokio VDV variklio kriterijai yra kaina, svoris, ekonomiškumas ir ekologiškumas. Dideli galindi dyzeliniai varikliai, kurie dirbtu mažai apkrauti, neatitinka bent dvejų reikalavimų.
  • 0




Užsiregistravo: 2012-09-02, 21:58
Pranešimai: 1143
Reputacija: +645
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-07-22, 19:20 
     
Geras išsamus straipsnis šiuo klausimu http://gjstudija.net/ltma/ltma-darbai/L ... tromob.pdf
Faktas tas kad vidaus degimo variklių naudingumo koeficientas iki 33% o elektros varikliai apie 95%
  • 0




Užsiregistravo: 2010-02-06, 00:34
Pranešimai: 1228
Reputacija: -54
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-07-23, 09:12 
     
vytautas50 rašė:
Geras išsamus straipsnis šiuo klausimu http://gjstudija.net/ltma/ltma-darbai/L ... tromob.pdf
Faktas tas kad vidaus degimo variklių naudingumo koeficientas iki 33% o elektros varikliai apie 95%


Faktas tas, kad po mano seno kibiro kapotu stovi benzininis nemodifikuotas motoras c20xe (110kW) kurio NK yra 37%. Taip yra tik dėl vienos priežasties jis turi 10,8:1 suspaudimo laipsnį, kompresija cilindruose 16,5 bar ir visa tai su A95 benzu, nors pageidautinas A98, bet nebūtinas. Žvakės itin 'šaltos'. Sakysit forsuotas motoras nelaiko, na aš visada tapke spaudžiu iki dugno ir abarotai dažnai iki redlaino, tiesiog išspaudžiu iš variklio ir mašinos viską kas tik įmanoma, o pravažiaves jau ~300kkm?, o gal ir netoli puse milijono km (nes kai pirkau žinoma, kad buvo ~200kkm, o kaip gi kitaip :D ), kompresija vis dar 16,5 bar, tepalo neėda visai.

O kaikurių dyz variklių iki 50%.

https://en.wikipedia.org/wiki/GM_Family_II_engine

Cituoti:
The 20XE came into production in 1987. The engine was designed by Dr Fritz Indra, who was head of Advanced Engine Development for Opel in Germany from 1985 to 1989. The engine was originally intended for race application, hence Cosworth's involvement.[10] Commonly refer to this engine as the 'Red Top' (or just 'XE') because of the appearance of the red L-shaped spark plug cover (black colours were available too; the rocker cover was available in silver only).[11] At the time of its launch, this engine was something of a milestone unit in Europe and was widely used in motorsport in many specialist race versions. It is still revered and sought after by enthusiasts today, nearly two decades later.

The engine had a low optimum specific fuel consumption of 232 g/kWh which is equivalent to a maximum efficiency of 37%; a better efficiency than some of the diesel engines that were available at the time of its release.
  • 0


_________________
Jei abejoji nedaryk, jei darai neabejok.


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-07-05, 20:14
Pranešimai: 7127
Miestas: KLP
Reputacija: +1483
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-07-23, 10:21 
     
bahuriux, nepamiršai kartais pavarų dėžės įtraukti? :)
  • 0


_________________
Surinkai -10 takšų? Tavo komentarų nebematau ir nebeskaitau. Sėkmės savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.



Užsiregistravo: 2009-04-04, 03:11
Pranešimai: 14272
Miestas: Vilnius-Klaipeda
Reputacija: +2212
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-07-23, 19:18 
     
immortallt rašė:
bahuriux, nepamiršai kartais pavarų dėžės įtraukti? :)

Pamiršau, tyčia. Nes 95% elektros varikliu NK irgi labai sąlyginiai, pats el. motoras taip jokių problemų 95%, bet dar yra daug elektronikos tam varikliui valdyti pvz srovės keitiklis, kuris bus 90-95% NK, paskui jei tas variklis nestovės ratuose tai dar ir šiokia tokia pavarų dėžę turės, ar bent jau reduktorių, grubiai puse tiek nuostuolių dėl dėžės kiek auto. Tada dar skaičiuokim ir akumo nuostuolius pakraunant ir iškraunant (iškraunant turiu galvoj važiuojant, dėl vidinės varžos) kurio bendras pilno ciklo NK gerai jei 60-75% pasieks, tada dar kroviklio NK irgi bus kokia 95%.

Aerodinamikos, masės ir riedėjimo trinties galim neskaičiuoti, nes nuostuoliai panašus abiem atvejais, na gal išskyrus rekuperacija. Aš čia jau net neminių elektro energijos gamybos ir perdavimo NK.

Tai viską apibendrinus, jei VDV kuras būtu be akcizo, tai nebūtu brangiau nei elektromobilio eksploatacija, jau neskaičiuojant kainų už patį auto.
  • 0


_________________
Jei abejoji nedaryk, jei darai neabejok.


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-07-05, 20:14
Pranešimai: 7127
Miestas: KLP
Reputacija: +1483
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-07-23, 20:40 
     
Projektas is fantastikos srities :) :
Isivaizduokime VDV su hibridiniu turbo kompresoriumi.
Turbo kompresorius kuris netik sukurtu slegi oro padavimo sistemoje, bet tuo paciu ir gamintu el. energija. Principas tas pats - panaudojamos ismetamosios dujos slegiui oro padavimo sistemoje sukurti, tik ant tos pacios kompresoriaus asies papildomai itermiapas generatorius su reduktoriumi 1:100 ar panasiai...
Gautusi papildomas apkrovimas duju ismetimo sistemai.
Kaip tai galetu paveikti VDV NK nekreipiant demesio i "turbo laga"? Ar tai butu visapusiskai nuostolinga ar visgi atnestu kazkiek naudos?
  • 0


_________________
Laikykis atokiau nuo žmonių, kurie siekia sumenkinti tavo tikslus, svajones. Menkaverčiai žmonės taip elgiasi, o didieji - padeda tau patikėti, kad tu irgi gali būti sėkmingas


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2015-06-04, 00:14
Pranešimai: 215
Miestas: Kaunas
Reputacija: +5
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-07-23, 20:50 
     
abalt rašė:
Projektas is fantastikos srities :) :
Isivaizduokime VDV su hibridiniu turbo kompresoriumi.
Turbo kompresorius kuris netik sukurtu slegi oro padavimo sistemoje, bet tuo paciu ir gamintu el. energija. Principas tas pats - panaudojamos ismetamosios dujos.
Kaip tai galetu paveikti VDV NK nekreipiant demesio i "turbo laga"? Ar tai butu tik nuostolinga ar visgi atnestu kazkiek naudos? Kalbu apie papildoma apkrovima duju ismetimo sistemai.


Jau nebefantastika, naudojami tokie daiktai kaip hibridinės turbinos nuo praeitų metų formulė 1 varikliuose, tubina ir turbokompresorius, o el. variklis/generatorius tarpe tarp ju. Jokio turbo lago, nes variklis isuka turbina kai apsukos ir galia mažos ir gamina elektra, kai variklio galia didelė, perdidelė tik orui pūsti. Buvo t.lt straipsnis apie tuos variklius. Jei jie būtu dyzeliniai tai visai tiktu tavo atveju.

Radau, truputi rašo kas ir kaip bet ne viską.

http://www.technologijos.lt/n/technolog ... eo?l=2&p=1
  • 0


_________________
Jei abejoji nedaryk, jei darai neabejok.


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-07-05, 20:14
Pranešimai: 7127
Miestas: KLP
Reputacija: +1483
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-07-23, 21:06 
     
Arba dar vienas panasus projektas is fantastikos srities velgi imant turbo kompresoriu:
Tarkim turime standartini turbo kompresoriu ir atjungiam nuo jos "wastegate" vakuumini valdyma. Turbina nevaldoma sukasi maksimaliai ir jos sukeliamas oro slegis gali virsyti net 4bar (priklausomai nuo turbinos karsosios ir saltosios dalies sparnuociu dydzio)
Taigi turim "4bar" oro slegio kuri tiesiogiai paleidus i sandartini VDV su standartiniu kompo "map'u" - ji 100% momentaliai sugadintumem"
Standartiniam varikliui reikia 0.3-1bar slegio, o turime visus 4barus.
Dabar ant turbinos oro "isputimo sraiges" angos, arba netoli jos pastatytumem Y kryzme. Viena kryzmes dalis su oro pertekliumi suka el. generatoriu, (generatoriaus mechanizmas "veikdamas kaip atbulinis voztuvas" pradeda suktis tarkim tik esant 1.5bar slegiui)
Likusioji Y kryzmes dalis turedama koki imantru elektronini voztuva + papildoma oro srauto matuokle, galetu ileidineti suslegto oro i oro padavimo sistema tiek, kiek tuo metu reikalauja VDV. (nuo 0.3-1bar)

Teoriskai toks projektas is fantastikos srities turetu veikti :) bet velgi, kaip tai paveiktu VDV NK nes gautusi papildoma apkrova ismetimo sistemai...
  • 0


_________________
Laikykis atokiau nuo žmonių, kurie siekia sumenkinti tavo tikslus, svajones. Menkaverčiai žmonės taip elgiasi, o didieji - padeda tau patikėti, kad tu irgi gali būti sėkmingas


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2015-06-04, 00:14
Pranešimai: 215
Miestas: Kaunas
Reputacija: +5
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-07-23, 21:08 
     
bahuriux rašė:
abalt rašė:
Projektas is fantastikos srities :) :
Isivaizduokime VDV su hibridiniu turbo kompresoriumi.
Turbo kompresorius kuris netik sukurtu slegi oro padavimo sistemoje, bet tuo paciu ir gamintu el. energija. Principas tas pats - panaudojamos ismetamosios dujos.
Kaip tai galetu paveikti VDV NK nekreipiant demesio i "turbo laga"? Ar tai butu tik nuostolinga ar visgi atnestu kazkiek naudos? Kalbu apie papildoma apkrovima duju ismetimo sistemai.


Jau nebefantastika, naudojami tokie daiktai kaip hibridinės turbinos nuo praeitų metų formulė 1 varikliuose, tubina ir turbokompresorius, o el. variklis/generatorius tarpe tarp ju. Jokio turbo lago, nes variklis isuka turbina kai apsukos ir galia mažos ir gamina elektra, kai variklio galia didelė, perdidelė tik orui pūsti. Buvo t.lt straipsnis apie tuos variklius. Jei jie būtu dyzeliniai tai visai tiktu tavo atveju.

Radau, truputi rašo kas ir kaip bet ne viską.

http://www.technologijos.lt/n/technolog ... eo?l=2&p=1



Nu va, dviratis israstas antra karta... ir vel pavelavau... :))
  • 0


_________________
Laikykis atokiau nuo žmonių, kurie siekia sumenkinti tavo tikslus, svajones. Menkaverčiai žmonės taip elgiasi, o didieji - padeda tau patikėti, kad tu irgi gali būti sėkmingas


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2015-06-04, 00:14
Pranešimai: 215
Miestas: Kaunas
Reputacija: +5
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-07-23, 21:23 
     
Kai atsidaro ismetimo voztuvai iškarto būna slėgis 5-10 bar, tai ta turbina nieko ten neuždaro to išmetimo. Kita problema yra ta, kad prie 100krpm ir 4 bar slegio ta turbina ilgai nelaikys.
Truputi neoptimaliai mastai del to, kad imti oro energija jau iš kito galo, nes turbokompresoriaus NK yra iki 70%, va jei leistum turbinai visada suktis atsieit maksimaliai, bet ištikro ji suktusi visada tik tarkim iki 1 bar, (tik tiek kiek reikia varikliui) ir nuimtum dalį energijos prieš turbiną kai energijos perteklius didelis ir nukreiptu kokia nors nelabai mandra sklendė ant Y formos vamzdžio į kita turbina/generetorių kuri galėtu kažkiek el energijos pagaminti, tda būtu OK. Tik mažesnio variklio reikėtu, nes normaliai važuojant ant 100 km/h reikia tik 15-20kW.
  • 0


_________________
Jei abejoji nedaryk, jei darai neabejok.


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-07-05, 20:14
Pranešimai: 7127
Miestas: KLP
Reputacija: +1483
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-07-23, 21:50 
     
bahuriux rašė:
Kai atsidaro ismetimo voztuvai iškarto būna slėgis 5-10 bar, tai ta turbina nieko ten neuždaro to išmetimo. Kita problema yra ta, kad prie 100krpm ir 4 bar slegio ta turbina ilgai nelaikys.
Truputi neoptimaliai mastai del to, kad imti oro energija jau iš kito galo, nes turbokompresoriaus NK yra iki 70%, va jei leistum turbinai visada suktis atsieit maksimaliai, bet ištikro ji suktusi visada tik tarkim iki 1 bar, (tik tiek kiek reikia varikliui) ir nuimtum dalį energijos prieš turbiną kai energijos perteklius didelis ir nukreiptu kokia nors nelabai mandra sklendė ant Y formos vamzdžio į kita turbina/generetorių kuri galėtu kažkiek el energijos pagaminti, tda būtu OK. Tik mažesnio variklio reikėtu, nes normaliai važuojant ant 100 km/h reikia tik 15-20kW.


Mintis daugiau maziau ta pati, o pati veikimo principa ir skaicius as emiau grubiai is "fantastikos srities". pati ideja tiesiog idomi pasirode. Kai dabar pasakei kad atsidarius ismetimo voztuvams VDV galimas slegis net 10bar, tai ir idejos visai kitokios jau. Tarkim suteikti paciai ismetimo sistemai koki 1bar pasipriesinima. Tas pasipriesinimas suktu "skaitliuka" prie kurio asies butu pajungtas generatorius. Cia velgi mintis kilusi per sekunde ir parasyta. Tik kaip ideja, be skaiciavimu :)
  • 0


_________________
Laikykis atokiau nuo žmonių, kurie siekia sumenkinti tavo tikslus, svajones. Menkaverčiai žmonės taip elgiasi, o didieji - padeda tau patikėti, kad tu irgi gali būti sėkmingas


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2015-06-04, 00:14
Pranešimai: 215
Miestas: Kaunas
Reputacija: +5
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-07-23, 21:57 
     
Artimiausiais ryškus žingsnis VDV variklio efektyvumui didint turėtu būti vožtuvų valdymo sistemos pakeitimas, nes dabartinis valdymas velenėliais sunaudoja daug energijos. Video apie individualiai valdomus vožtuvus
(be to ši firma kuria ir labai įdomią vienios pavaros greičių dėže :D )
Aišku dar yra vietos kur galima ir varikį optimizuoti tradiciniais būdais: įvairių dalių lengvinimas, trinties mažinimas, paduodamo kuro kiekio valdymas ir pan.
  • 0




Užsiregistravo: 2012-09-02, 21:58
Pranešimai: 1143
Reputacija: +645
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-07-23, 22:14 
     
Dar viena ideja paciam turbo kompresoriui:
Tarkim karstoji ismetamuju duju turbina suka dc generatoriu (arba dar geriau tiesiogiai nuo alkuninio veleno), o saltoji turbina oro padavimo sistemoje yra uzmontuota ant dc variklio.
Principas tas kad dc generatorius tiesiogiai sujungtas su dc el. varikliu.
Aisku vel viskas be konkreciu skaiciavimu tiek dc generatoriaus, tiek dc variklio atzvilgiais ir ju parametrais. Neskaiciuota kokios turetu buti turbinu mentes ir t.t..
Bet teoriskai toks turbo kompresoriaus hibridas galetu tureti didesni NK nei 70% ir praktiskai nebutu turbo lago.
  • 0


_________________
Laikykis atokiau nuo žmonių, kurie siekia sumenkinti tavo tikslus, svajones. Menkaverčiai žmonės taip elgiasi, o didieji - padeda tau patikėti, kad tu irgi gali būti sėkmingas


Paskutinį kartą redagavo abalt 2015-07-23, 22:36. Iš viso redaguota 1 kartą.

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2015-06-04, 00:14
Pranešimai: 215
Miestas: Kaunas
Reputacija: +5
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-07-23, 22:15 
     
Evil Goku rašė:
Artimiausiais ryškus žingsnis VDV variklio efektyvumui didint turėtu būti vožtuvų valdymo sistemos pakeitimas, nes dabartinis valdymas velenėliais sunaudoja daug energijos. Video apie individualiai valdomus vožtuvus
(be to ši firma kuria ir labai įdomią vienios pavaros greičių dėže :D )
Aišku dar yra vietos kur galima ir varikį optimizuoti tradiciniais būdais: įvairių dalių lengvinimas, trinties mažinimas, paduodamo kuro kiekio valdymas ir pan.


Del voztuvu veleneliu sprendimo budas butu wankelio rotorinis variklis :)
  • 0


_________________
Laikykis atokiau nuo žmonių, kurie siekia sumenkinti tavo tikslus, svajones. Menkaverčiai žmonės taip elgiasi, o didieji - padeda tau patikėti, kad tu irgi gali būti sėkmingas


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2015-06-04, 00:14
Pranešimai: 215
Miestas: Kaunas
Reputacija: +5
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-07-24, 19:42 
     
abalt rašė:
Evil Goku rašė:
Artimiausiais ryškus žingsnis VDV variklio efektyvumui didint turėtu būti vožtuvų valdymo sistemos pakeitimas, nes dabartinis valdymas velenėliais sunaudoja daug energijos. Video apie individualiai valdomus vožtuvus
(be to ši firma kuria ir labai įdomią vienios pavaros greičių dėže :D )
Aišku dar yra vietos kur galima ir varikį optimizuoti tradiciniais būdais: įvairių dalių lengvinimas, trinties mažinimas, paduodamo kuro kiekio valdymas ir pan.


Del voztuvu veleneliu sprendimo budas butu wankelio rotorinis variklis :)


Beveik visi dvitakčiai varikliai taip pat neturi vožtuvų, tačiau efektyvumu įprasti keturtakčiai lenkia ir juos ir rotorinius.

abalt rašė:
Dar viena ideja paciam turbo kompresoriui:
Tarkim karstoji ismetamuju duju turbina suka dc generatoriu (arba dar geriau tiesiogiai nuo alkuninio veleno), o saltoji turbina oro padavimo sistemoje yra uzmontuota ant dc variklio.
Principas tas kad dc generatorius tiesiogiai sujungtas su dc el. varikliu.
Aisku vel viskas be konkreciu skaiciavimu tiek dc generatoriaus, tiek dc variklio atzvilgiais ir ju parametrais. Neskaiciuota kokios turetu buti turbinu mentes ir t.t..
Bet teoriskai toks turbo kompresoriaus hibridas galetu tureti didesni NK nei 70% ir praktiskai nebutu turbo lago.


Nematau prasmės mechaniškai atskirti turbinis nuo kompresoriaus... tiesiog atsirastų daugiau nuostolių ir reikėtųdidesnės energijos saugojimo sistemos. Dabar f-1 naudojami sprendimaii man atrodo pakankamai geri, o ir Porsche savo LMP1 bolide naudoja gan įdomę sistemą.
  • 0




Užsiregistravo: 2012-09-02, 21:58
Pranešimai: 1143
Reputacija: +645
   
 
Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:
Rūšiuoti pagal
 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 23 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
 

Ieškoti:
Pereiti į:
 
 

Reputation System ©'