Kas tuose varikliuose tokio sudėtingo, kad rusas geba pasigaminti, o amerikonas ne ? Kuri konkrečiai konstrukcinė dalis, kur ta technologinė paslaptis ?
Kas tuose varikliuose tokio sudėtingo, kad rusas geba pasigaminti, o amerikonas ne ? Kuri konkrečiai konstrukcinė dalis, kur ta technologinė paslaptis ?
Kol veikė rinkos dėsniai matomai nelabai apsimokėjo investuoti ir kažką gaminti, geriau nupirkti iš valstybės kuri atidirbus sistemą, darbo jėga pigi ir pan. O kai prasidėjo ne ekonominiai, bet politiniai žaidimai tada susigriebta, kad alternatyvos kaip ir nebėra.
Kas tuose varikliuose tokio sudėtingo, kad rusas geba pasigaminti, o amerikonas ne ? Kuri konkrečiai konstrukcinė dalis, kur ta technologinė paslaptis ?
Kas sudėtingo pasigaminti Porsche 911 Carrera S? Nueik į garažą ir pagamink panašiu specifikacijų automobili. Ar tai sugebėsi padaryti? Kažkodėl labai abejoju. Žinoma, investuojant daug pinigų ir laiko pasigaminsi tokį ir dar geresni, bet kam vargti, jei gali papigiai nusipirkti? Kai negali nusipirkti, bet nori tada jau neturi kur dėtis, tad tenka pačiam gamintis.
Rusai gamina naudodami ssrs laiku technika, kurios kainos niekas neskaiciuoja, naudoja zaliavas pigesnes, nei yra rinkoje. Amerikonams kam gaminti, jei pirkti pigiau? O pradeti gaminti reikia sukisti didelius pinigus.
+1
_________________ Surinkai -10 takšų? Tavo komentarų nebematau ir nebeskaitau. Sėkmės savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.
Kai tas variklis bus praktiškai panaudotas ir kai paaiškės ir bus įrodyta, kad jis geresnis ir efektyvesnis, tad reiškia viskas labai gerai. Yra geresnis. Kol šnekama teoriškai, tai žinote, galima šnekėti kiek nori. Čia kaip ir apie naujausią rusų tanką. Galima samprotauti nežinia kiek. Tiksliau ligi to momento, kol tas tankas praktiškai nepasireiškė mūšyje. Nepasireiškė. 0 Pasireiškė dedam laikus ar priešingai. Taip ir su raketiniais varikliais. Jei jie praktiškai veiks gerai - puiku laikinam. Neveikia, į dumblą. Teorija be praktikos nulis
Pagrindinis skirtumas tai naudojamas kuras. RD-180 naudoja RP-1 kurą. Kuris yra gaminamas iš naftos, panašus į žibalą. BE-4 naudos suskystintą metaną. O tai yra gamtinės dujos.
0
Užsiregistravo: 2009-07-27, 22:29 Pranešimai: 1747 Miestas: Kaunas
Kliedesiai iš verslo pozicijų. Pramoninis verslas visada siekia gaminti ir iš to uždirbti, net Amerikoj Ne tokio verslo prigimčiai sekti ir varvinti seilę kaip kiti uždirba...
-3
_________________ Jums įdomu kaip yra, man įdomu kaip bus
Kas sudėtingo pasigaminti Porsche 911 Carrera S? Nueik į garažą ir pagamink panašiu specifikacijų automobili. Ar tai sugebėsi padaryti? Kažkodėl labai abejoju. Žinoma, investuojant daug pinigų ir laiko pasigaminsi tokį ir dar geresni, bet kam vargti, jei gali papigiai nusipirkti? Kai negali nusipirkti, bet nori tada jau neturi kur dėtis, tad tenka pačiam gamintis.
Pritariu Shingami, amerikiečiai tiesiog nesugebėjo pagaminti panašių specifikacijų variklio už rusiško variklio pardavimo kainą (ivertinant ir R&D kaštus).
Kliedesiai iš verslo pozicijų. Pramoninis verslas visada siekia gaminti ir iš to uždirbti, net Amerikoj Ne tokio verslo prigimčiai sekti ir varvinti seilę kaip kiti uždirba...
Žinoma, todėl visi elekrtronikos gamintojai pradedant tranzistoriais gamina viską pas save gamyklose, automobilių pramonė patys kasasi geležies rūdą ir siekia pasigaminti savo metalą, o drabužių siuvyklos pačios auginasi medvilnę ir kerpasi avis... argi ne taip? Juk verslas nenorės atiduoti kitam buržujui to pelno, ką gali gaminti pats ir iš to uždirbti? Ar visgi egzistuoja pramonės specializacija ir kiekvienas stengiasi daryti tai, ką išmano geriausiai?
Žinoma, todėl visi elekrtronikos gamintojai pradedant tranzistoriais gamina viską pas save gamyklose, automobilių pramonė patys kasasi geležies rūdą ir siekia pasigaminti savo metalą, o drabužių siuvyklos pačios auginasi medvilnę ir kerpasi avis... argi ne taip? Juk verslas nenorės atiduoti kitam buržujui to pelno, ką gali gaminti pats ir iš to uždirbti? Ar visgi egzistuoja pramonės specializacija ir kiekvienas stengiasi daryti tai, ką išmano geriausiai?
Ir vėl kliedesiai. Kas dar be jūsų žino, kad JAV neturi reaktyvinių variklių pramonės
-3
_________________ Jums įdomu kaip yra, man įdomu kaip bus
Žinoma, todėl visi elekrtronikos gamintojai pradedant tranzistoriais gamina viską pas save gamyklose, automobilių pramonė patys kasasi geležies rūdą ir siekia pasigaminti savo metalą, o drabužių siuvyklos pačios auginasi medvilnę ir kerpasi avis... argi ne taip? Juk verslas nenorės atiduoti kitam buržujui to pelno, ką gali gaminti pats ir iš to uždirbti? Ar visgi egzistuoja pramonės specializacija ir kiekvienas stengiasi daryti tai, ką išmano geriausiai?
Ir vėl kliedesiai. Kas dar be jūsų žino, kad JAV neturi reaktyvinių variklių pramonės
Tikriausiai be tamstos ponams iš Lokheed Martin nebuvo kam pasakyt, kad jų šalis (oi, jie patys) turi tokią pramonę.. nu lochų lochai ten dirba..
Tikriausiai be tamstos ponams iš Lokheed Martin nebuvo kam pasakyt, kad jų šalis (oi, jie patys) turi tokią pramonę.. nu lochų lochai ten dirba..
Ir vėl kliedesiai. Tik šį kartą atsiradę ir iš visiško negebėjimo suvokti tekstą.
- Neskiriat žaliavos (rūdos, vilnos...) nuo galutinio pramoninio produkto (raketos variklio)... žavu. - Ir kompanijai Blue Origin visada šildė sielą tai, kad milijardinis užsakymas nuplaukė pas konkurentus !!!? Ir tos kompanijos akcininkus ėmė ypatingas džiaugsmas todėl, kad valdžia rado „pigesnį produkto variantą“ pas verslo konkurentus !!!? - ...
Atleiskit, bet ką jūs garinat?
-2
_________________ Jums įdomu kaip yra, man įdomu kaip bus
Trumpai buvo taip: Shuttle programa skaičiavo paskutines dienas, buvo priimtas sprendimas sukurti naują raketą. NASA, nors ir valstybinė įmonė, paslaugas ir įrangą laisvai perkasi iš privačių kompanijų ar kitų valstybių, tad paskelbė konkursą varikliams ir buvo pasiūlyti keli variantai, tiek vietinės amerikonų gamybos tiek ir kitų. Geriausią našumo-kainos-kokybės santykį pasirodė turįs rusų pasiūlytas RD180, tad Atlas ir Delta raketos buvo suprojektuotos būtent su tais varikliais, vėliau užpirkti patys varikliai ir paleista Atlasų gamybą. Kodėl dabar amerikonai negali pakeisti rusiškų variklių savais? Ne todėl kad neturi ar nesugeba pasigamint (ir turi ir gamina), o todėl, kad norint įdėti kitą variklį reikia keisti raketos konstrukciją, praktiškai sukurti naują, o tai pinigai ir, kas ko gero dar svarbiau, laikas. Dėl to kol turi tol naudoja rusiškus ir tuo pačiu kelis pastaruosius metus kūrė savo BE4, kuris tik išoriškai atrodo kaip RD180 ir tik todėl, kad galima būtų įdėti į jau turimas ir suprojektuotas būsimas raketas nekeičiant jų konstrukcijos. Beje patys rusai RD180 nenaudoja, nes buvo padarytas pagal amerikonų reikalavimus (modifikuotas RD170/RD171) ir į jų turimas raketas netinka. Tiek tų samokslo teorijų.
Teko girdėt tą istoriją kodėl japonai pirkdavo sovietines stakles? Todėl, kad jas nupirkti, atsivežti ir perlydyti buvo pigiau nei pirkti tas pačias žaliavas :) To paties RD-180 turi gi amerikiečiai ir visus brėžinius, ir kažkur teko girdėti jog viską perrenka patys (niekad negali žinoti ar koks kritinis komponentas nėra prisuktas samariezu pasibaigus kniedėm)
Trumpai buvo taip: Shuttle programa skaičiavo paskutines dienas, buvo priimtas sprendimas sukurti naują raketą. NASA, nors ir valstybinė įmonė, paslaugas ir įrangą laisvai perkasi iš privačių kompanijų ar kitų valstybių, tad paskelbė konkursą varikliams ir buvo pasiūlyti keli variantai, tiek vietinės amerikonų gamybos tiek ir kitų. Geriausią našumo-kainos-kokybės santykį pasirodė turįs rusų pasiūlytas RD180, tad Atlas ir Delta raketos buvo suprojektuotos būtent su tais varikliais, vėliau užpirkti patys varikliai ir paleista Atlasų gamybą. Kodėl dabar amerikonai negali pakeisti rusiškų variklių savais? Ne todėl kad neturi ar nesugeba pasigamint (ir turi ir gamina), o todėl, kad norint įdėti kitą variklį reikia keisti raketos konstrukciją, praktiškai sukurti naują, o tai pinigai ir, kas ko gero dar svarbiau, laikas. Dėl to kol turi tol naudoja rusiškus ir tuo pačiu kelis pastaruosius metus kūrė savo BE4, kuris tik išoriškai atrodo kaip RD180 ir tik todėl, kad galima būtų įdėti į jau turimas ir suprojektuotas būsimas raketas nekeičiant jų konstrukcijos. Beje patys rusai RD180 nenaudoja, nes buvo padarytas pagal amerikonų reikalavimus (modifikuotas RD170/RD171) ir į jų turimas raketas netinka. Tiek tų samokslo teorijų.
Na, va nors vaikiško lygio komentaras
Šiaip, tokių variklių gamyba galingai valstybei (kuri plačiai vysto ir kosminius projektus) yra vienareikšmiškai strateginis uždavinys. Sakykim, rusai būtų užlenkę tų variklių pristatymą (kaip pvz. užlenkė vamzdį į Mažeikius) į valstijas, ir ką? Super duper valstybė kažkiek metų nebegali į kosmosą iškelti kažkurio segmento krovinių?
O tai jau elementariai sako, jog ir JAV graužia elementarus ir savas „auksinių šaukštų“ vėžys. Ir kuris pirmiausia kerta per tos valstybės valdžios strateginio mąstymo (ir planavimo) kokybę.
Deja, tokie "langai laike" kai nebeturima atitinkamo „savo strateginio produkto“ (ypač kai tam turimas visas techninis potencialas) yra tik valdžios nekompetencijos (ar įsišaknijusios ligos joje) požymis.
Vaikiško juoko dėlei. Įdomu, kodėl Amerika pvz. neperka pigių rusų naikintuvų (ale sovietinių laikų suchojai virš Alepo), juk tokiais kokius teroristus bombinti būtų nesulyginamai pigiau
-4
_________________ Jums įdomu kaip yra, man įdomu kaip bus
Teko girdėt tą istoriją kodėl japonai pirkdavo sovietines stakles? Todėl, kad jas nupirkti, atsivežti ir perlydyti buvo pigiau nei pirkti tas pačias žaliavas To paties RD-180 turi gi amerikiečiai ir visus brėžinius, ir kažkur teko girdėti jog viską perrenka patys (niekad negali žinoti ar koks kritinis komponentas nėra prisuktas samariezu pasibaigus kniedėm)
Man teko girdėti apie sovietinius automobilius tą patį. Konkrečiai, apie sunkvežimius KrAZ. Teko garbė pakelti jo variklio dangtį, tai vien iš jo pusantro Yario išeitų
0
Užsiregistravo: 2009-06-28, 02:39 Pranešimai: 4991 Miestas: Vilnius
Galų gale amerikiečiai sukūrė pigesnį raketinį variklį, nei rusai.
(arba: tegyvoja JAV, joje viskas pigiau, nei Kinijoje)
Juk jei jų savasis variklis būtų brangesnis už rusų - tai amerikiečiai jo negamintų, o ir toliau pirktų rusiškąjį (juk taip pagal testinę kliedesių logiką gaunasi ...ir dėkui, kad palinksminot)
-4
_________________ Jums įdomu kaip yra, man įdomu kaip bus
svety, nereikia agresyviai kliedėti nežinant visos istorijos. 1. Atlas-5 raketa (su rusiškais varikliais RD-180) buvo sukurta 1995-2000 metais pagal JAV Karinių Oro pajėgų EELV programą. Atlas-5 buvo Lockheed Martin kompanijos produktas. 2. Pagal tą pačią EELV programą paraleliai buvo sukurta KITA identiškų galimybių visiškai amerikietiška raketa: Boeing'o Delta-4 (naudoja Rocketdyne kompanijos variklius RS-68, gaminamus Misisipės valstijoje). (Beje eilinis Delta-4 startas iš Kanaveralo bus už kelių dienų, kai išskris SpaceX Falcon-9). 3. Dvi labai panašių galimybių bet skirtingų gamintojų raketos buvo sukurtos tam atvejui, jei su vienu tipu iškiltų kokių nors problemų. 4. Sprendimas naudoti rusiškus variklius buvo politinis priimtas JAV Kongrese, kad įrodyti rusams amerikietiškąją draugystę, žinoma kartu su maža variklių kaina. 5. Apie kainas: rusas darbininkas uždirba ne daugiau 500 dolerių per mėnesį (arba 6000 dolerių per metus), darbininkas jungtinėje kompanijoje ULA (kuri dabar gamina raketas Atlas-5 ir Delta-4), profsąjungos narys uždirba vidutiniškai 140 tūkstančių dolerių per metus (įskaitant kompanijos įmokas į pensijų fondus). Atlyginimų skirtumas: 23 kartai. 6. Lockheed Martin nebuvo tokie kvailiai kaip tamstai gali pasirodyti. Iš pat pradžių buvo sukurta didelė RD-180 variklių atsarga nuperkant didelę variklių partiją (labai pigiai beje). Šita atsarga išlaikoma iki šiol, todėl rusų pasiožiavimai nesukels žaibiškos katastrofos.
Kas tuose varikliuose tokio sudėtingo, kad rusas geba pasigaminti, o amerikonas ne ? Kuri konkrečiai konstrukcinė dalis, kur ta technologinė paslaptis ?
Kaina yra esminis faktorius. Raketinei technikai reikia labai daug rankų darbo (naujosios kosmoso kompanijos kaip SpaceX ir Blue Origin tai bando pakeisti), o skirtumas tarp rusų ir amerikiečių darbininkų atlyginimų yra didesnis nei 20 kartų, kaip jau minėjau. RD-180 variklis yra TRUPUTĮ efektyvesnis už visus kitus kerosininius variklius, dėl ekstremalios metalurgijos, bet tai nėra esminis skirtumas.
Kas tuose varikliuose tokio sudėtingo, kad rusas geba pasigaminti, o amerikonas ne ? Kuri konkrečiai konstrukcinė dalis, kur ta technologinė paslaptis ?
Kaina yra esminis faktorius. Raketinei technikai reikia labai daug rankų darbo (naujosios kosmoso kompanijos kaip SpaceX ir Blue Origin tai bando pakeisti), o skirtumas tarp rusų ir amerikiečių darbininkų atlyginimų yra didesnis nei 20 kartų, kaip jau minėjau. RD-180 variklis yra TRUPUTĮ efektyvesnis už visus kitus kerosininius variklius, dėl ekstremalios metalurgijos, bet tai nėra esminis skirtumas.
Ar tikrai tik TRUPUTĮ efektyvesnis? Pagal ką sprendžiate apie efektyvumą? Pasidomėkite, kodėl šiek varikliai yra galingiausi ir tuo pačiu labai patikimi. Juose juk naudojamas uždaras ciklas - išspręsta labai sudėtinga inžinerinė problema ir dar anais laikais.
Kas tuose varikliuose tokio sudėtingo, kad rusas geba pasigaminti, o amerikonas ne ? Kuri konkrečiai konstrukcinė dalis, kur ta technologinė paslaptis ?
Kaina yra esminis faktorius. Raketinei technikai reikia labai daug rankų darbo (naujosios kosmoso kompanijos kaip SpaceX ir Blue Origin tai bando pakeisti), o skirtumas tarp rusų ir amerikiečių darbininkų atlyginimų yra didesnis nei 20 kartų, kaip jau minėjau. RD-180 variklis yra TRUPUTĮ efektyvesnis už visus kitus kerosininius variklius, dėl ekstremalios metalurgijos, bet tai nėra esminis skirtumas.
Ar tikrai tik TRUPUTĮ efektyvesnis? Pagal ką sprendžiate apie efektyvumą? Pasidomėkite, kodėl šiek varikliai yra galingiausi ir tuo pačiu labai patikimi. Juose juk naudojamas uždaras ciklas - išspręsta labai sudėtinga inžinerinė problema ir dar anais laikais.
Taip, TRUPUTĮ efektyvesnis. Pavyzdžiui, patys rusai entuziaztai paskaičiavo, kad pakeitus 9 Merlin variklius raketoje Falcon-9 dviem varikliais RD-180 (vienas nepajudintų F9 iš vietos), raketos naudingas krovinys padidėtų 4-5%. Kalbant apie "uždarą ciklą" - Šatlo varikliai (SSME) irgi yra "uždaro ciklo" ir plius dar daugkartinio naudojimo. Kalbant apie patikimumą - RD-180 varikliams kol kas sekasi, bet RD-180 yra minimaliai modifikuota pusė RD-171 variklio, naudojamo raketoms Zenit, o RD-171 patyrė ne vieną dramatišką avariją. Pavyzdžiui dėl variklio RD-171 avarijų žlugo projektas SeaLaunch, kur komerciniai palydovai buvo leidžiami raketomis Zenit nuo platformos vandenyne.
svety, nereikia agresyviai kliedėti nežinant visos istorijos.
Na, visos tos istorijos smulkių ir realių detalių eilinis planktonas (tame tarpe ir mes) niekada ir nesužinos Ir yra didelis kliedesys, kai JAV yra romantizuojama, ar įsivaizduojama, jog joje jau yra realizavęsis dangiškasis rojus Deja, mes vargoliai galim šį, bei tą išsiskaičiuoti tik esminėse padėtyse ir, žinoma, jei smegenėlės nėra užtvindytos pamaldžiu šališkumu
Skeleton rašė:
Sprendimas naudoti rusiškus variklius buvo politinis priimtas JAV Kongrese, kad įrodyti rusams amerikietiškąją draugystę, žinoma kartu su maža variklių kaina.
Na, mes niekada nesužinosim ar tai buvo tik politinis, ar ir pvz. lobistinis* sprendimas. Na, o tokie ir tokios valios sprendimai visada nusiurbia finansus nuo savos variklių pramonės poreikių ir pan.
Skeleton rašė:
darbininkas jungtinėje kompanijoje ULA (kuri dabar gamina raketas Atlas-5 ir Delta-4), profsąjungos narys uždirba vidutiniškai 140 tūkstančių dolerių per metus (įskaitant kompanijos įmokas į pensijų fondus). Atlyginimų skirtumas: 23 kartai.
Pakoreliuokit su esme, o ne su detalėmis. Pvz. iš pirmų lūpų žinau, jog romantizuotoje JAV ligoniui ligoninėje (prieš kokį dešimtmetį) išrašius nors vieną vaistų tabletę – visos likusios vaistų pakuotės (iš kurios paimta ta tabletė) legalus kelias tėra tik į šiukšlių dėžę. Ir tai esmėje tėra tik farmacinis lobizmas. Sakykim, tų tablečių kilogramo savikaina yra vienas doleris, o gydymo sistemoje viena tabletė jau plaukioja vieno dolerio pavidalu. Taigi, reik manyt ir kosmoso/karo pramonės lobizme plaukioja panašus elgesys. O gal ten jau dirba tik komjaunuoliškai tyros asmenybės
*gal po šatlo problemų pvz. nekurie NASA bosai nusprendė atsakomybę iškelti už savo sistemos ribų. Ir todėl rusų raketos, varikliai kėlė krovinius ir žmonės į kosmosą. +
Cituoti:
TKS statybos buvo baigtos 2011 m. Tais metais baigus programą „Space Shuttle“, vieninteli pilotuojami kosminiai laivai, su kuriais TKS įgulos pristatomos į stotį ir grįžta į Žemę, liko rusiški „Sojuz-TMA“, jie išlieka tokiais 2016 metų duomenimis. https://lt.wikipedia.org/wiki/Tarptauti ... %97_stotis
1986 m. erdvėlaivis „Challenger“ sudužo starto metu... ...Šiais laikotarpiais JAV neturėjo jokio savo kosminio laivo ir tapdavo priklausoma nuo Rusijos. https://lt.wikipedia.org/wiki/Space_Shuttle
-1
_________________ Jums įdomu kaip yra, man įdomu kaip bus
Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 14 svečių
Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume