Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai
 
Vartotojo vardas:
Slaptažodis:
Atsiminti
Login with a social network:

Jūsų požiūris

Aktyvios diskusijos

Ieškoti forume


Išsami paieška

 [ 104 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1, 2, 3, 4, 5  Kitas
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą Pagrindinis diskusijų puslapis » Technologijos » Automobiliai, motociklai ir traukiniai
Žinutė Autorius
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-23, 15:31 
     
Logiškai mąstant, ekonomine ir visos šalies gerovės prasme, o ne moralės, Išsaugoti reikia:
jei tai vakarų pasaulis kur yra demografinių problemų
1. nėščias moteris
1. a. jaunas moteris kurios yra tokio amžiaus kuriame gali gimdyti vaikus.
2. vaikus (mergaites)
2.a. vaikus (berniukus)
3. vairuotuoją bet atsižvelgiant į tai ar jis senukas, ar nėščia moteris.
3. vyrus iki ~50m.
4. senukus betkurios lyties
5. gyvūnus

Jei tai afrika, Indija, Kinija ar panašiai, tada sąrašo priekyje būtu gelbėti vairuotuoją, o sąrašas aukščiau turėtu būti apverstas antraip.
  • 0



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-07-05, 20:14
Pranešimai: 7000
Miestas: KLP
Reputacija: +1420
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-23, 16:02 
     
Man atrodo, kad čia didelės diskusijos ir negali būti. Bet kokioje sistemoje kelyje vienu metu negali būti ir pėstieji ir automobiliai. Jeigu nutiko taip, kad yra, tuomet kažkuris iš jų pažeidė taisykles. Nukentėti turi tas, kuris jas pažeidė. Autonominio automobilio atveju tai greičiausiai būtų pėstieji, nes automobilis iš principo negalės pažeisti taisyklių. Čia viskas tuo atveju, jeigu laikome, kad visos sistemos veikia tvarkingai: šviesoforai, pats automobilis.
  • +12



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2011-02-22, 17:19
Pranešimai: 3248
Miestas: Vilnius
Reputacija: +836
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-23, 16:18 
     
Bahuriux, o jei ant kelio koks mangustas, kurių ir taip daug plius platina pasiutligę tai gal specialiai turėtų pasukti link jo, tam kad įvykdytų visuomenei priimtiną reguliavimą?
  • 0




Užsiregistravo: 2008-07-14, 10:06
Pranešimai: 2491
Reputacija: +1043
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-23, 16:31 
     
Man rods jokios cia dilemos. siaip jau tam yra keliu eismo taisykles ir visi ju turi laikytis o nesilaikantieji automatiskai papuola i rizikos grupe. jei eini per raudona tai tavo beda. jei eini per pereja neisitikines jog nera saugu tavo beda. cia kazkaip apie tai nutylima. mano nuomone tiek robotas tiek kiti turi laikytis taisykliu ir niekam nekils galvosopio. panasu pavydys butu kas kaltas jei zmogus staiga isbego ant gelezinkelio begiu. sakykim traukinys gana naujas ir jame numatyti programiskai, kad max stabdymas garantuoja jog jis nenulektu nuo begiu, nors galetu ir dar ekstremaliau bet perdaug rizikos kad nuleks. galim daryti prielaida jog si dilema jau ispresta ir traukinio konstruktorius jau nsprende traiskyti visus ant begiu. svarbiausia jog trukinys butu saugus. Isprendziau visu autonominiu automobiliu projektuotoju galvosopi.
  • 0




Užsiregistravo: 2010-01-29, 10:49
Pranešimai: 265
Reputacija: +75
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-23, 16:37 
     
Paramotoras rašė:
Man rods jokios cia dilemos. jei eini per raudona tai tavo beda.


Geriau pražudyt 5 jaunus einančius per raudoną nei 1 senuką per žalią?
Geriau pražudyt žmogų einantį per raudoną nei 1 šunį per žalią?
  • -1




Užsiregistravo: 2009-03-16, 23:36
Pranešimai: 196
Reputacija: +9
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-23, 16:38 
     
Tas galvosopis cia tik tarp neismaneliu. Kas pazeide KET, tas zusta. Naturali atranka.
  • +5


_________________
Surinkai -10 takšų? Tavo komentarų nebematau ir nebeskaitau. Sėkmės savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.



Užsiregistravo: 2009-04-04, 03:11
Pranešimai: 14146
Miestas: Vilnius-Klaipeda
Reputacija: +2153
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-23, 16:54 
     
forestbird rašė:
Paramotoras rašė:
Man rods jokios cia dilemos. jei eini per raudona tai tavo beda.


Geriau pražudyt 5 jaunus einančius per raudoną nei 1 senuką per žalią?
Geriau pražudyt žmogų einantį per raudoną nei 1 šunį per žalią?



Nera nei geriau nei blogiau. Neapsimetinekim dievais sprendzianciais kas geresnis ar blogesnis. vadovaukimes logika. o logika siuo atveju paprasta. Robotui nera numatyta galimybe pazeisti taisykliu vadinasi jis turi elgtis pagal jas. Kitaip sakant jei autonominis saugos balvona einanti per raudona ir pasuks i pirespriesia auto juosta tai kitas autonominis toje juostoje dar kazka sumastys etisko ir turesim kruva etisku lavonu vietoj balvonu nesugebanciu laikytis taisykliu.
  • +9




Užsiregistravo: 2010-01-29, 10:49
Pranešimai: 265
Reputacija: +75
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-23, 16:56 
     
forestbird rašė:
Paramotoras rašė:
Man rods jokios cia dilemos. jei eini per raudona tai tavo beda.


Geriau pražudyt 5 jaunus einančius per raudoną nei 1 senuką per žalią?
Geriau pražudyt žmogų einantį per raudoną nei 1 šunį per žalią?


1. Jeigu 5 jauni eina per raudoną pastodami kelią mašinai, jie turi žūti, nes pažeidžia taisykles, priešinai nei senukas, eidamas per žalią.

2. Jeigu žmogus eina per raudoną, pastoja kelia mašinai, todėl turi žūti. Šuo eina per žalią, todėl taisyklių nepažeidžia ir turi išgyventi.

Kokie dar klausimai kyla?
  • +4



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2011-02-22, 17:19
Pranešimai: 3248
Miestas: Vilnius
Reputacija: +836
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-23, 17:09 
     
O šneka, kad AI neturi jausmų ir vadovaujasi taisyklėm.
Negi Jūs nesat viršija greičio ar nusižengę taisyklėm?

Beje, jei netik paveikslus ten maigėt, o skaitėt description ten įvykio priežastis sudden break failure.

Apskritai diskusija nukrypo į "ar reikia žudyt kas eina per raudona", yra atvejai kai niekas nekaltas, o reikia rinktis
  • 0




Užsiregistravo: 2009-03-16, 23:36
Pranešimai: 196
Reputacija: +9
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-23, 17:32 
     
SaMaras rašė:
Bahuriux, o jei ant kelio koks mangustas, kurių ir taip daug plius platina pasiutligę tai gal specialiai turėtų pasukti link jo, tam kad įvykdytų visuomenei priimtiną reguliavimą?
Na autopilotas nedarys to, nes nieks jo neprogramuos reguliuoti gyvūnų populiacija rizikuojant vairuotoju ir jo turtu.


Iš esmės tai taip, nusižengei eismo taisyklėm mirk, natūrali atranka visu gražumu. Nu bet tikrai negerai nukalti 5 žmones einančius per raudoną, vietoj vieno šuns einančio per žalią.

O jei (labai jau išmanus) šviesoforas sufeilins ir taip suklaidins neklystantį autopilotą? Autopilotas kažką darys, kažkaip interpretuos ir gausis taip, kad pradėję eiti per žalia žmonės liks kalti ir nudaužti.

Mano nuomuone autopilotas turi būti programuojamas sumažinti aukų skaičių paaukojant patį automobilį (ne savininką), pvz galėtu bandyti prisipausti prie tvorelės, ar prie kito auto važiuojančio ta pačia kryptim, nu žodžiu išvengti maksimaliai, kaip tik įmanoma kliudyti pėsčiuosius, o keleivis vistieik saugus jį saugos automobilio deformacinės zonos, diržai ir oro pagalvės. Na esmė įvertinti ir tai kad pėstyjį gali užmušti ir 30 km/h, o mašinos keleiviui/vairuotojui nebus taip blogai net jei ir atsitrenktu į betoninę sieną.
  • +1


_________________
Jei abejoji nedaryk, jei darai neabejok.


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-07-05, 20:14
Pranešimai: 7000
Miestas: KLP
Reputacija: +1420
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-23, 17:46 
     
Visas vakarų pasaulis net susiriesdamas rėkia, kad visi yra lygus.
Kai ateina klausimas dėl autopilotų iš kart pradeda ieškoti lygesniu? Kur dingo pasakymas, kad visi lygus?

O jei taip norite lygesnių sąrašo, tai jis labai trumpas ir paprastas.
1) Vairuotojas
2) Automobilis
3) Visi kiti

Labai trumpas.
  • 0


_________________
Propaganda


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010-07-29, 19:55
Pranešimai: 5279
Reputacija: +1520
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-23, 17:50 
     
Tikrai ką čia riktis, pažeidusius taisykles pertrėkšt ir viskas, jei sustot neįmana. Bet autonominiam automobiliui, mano manymu turėtu but įmanoma nuspėt ir pesčiujų judėjimo trajektorijas. Ir žinoma ir tų kurių normaliai nesimato, šviesoforam kokius daviklius įtaisyt.
  • 0




Užsiregistravo: 2014-02-04, 17:36
Pranešimai: 24
Reputacija: +154
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-23, 18:07 
     
forestbird rašė:
O šneka, kad AI neturi jausmų ir vadovaujasi taisyklėm.
Negi Jūs nesat viršija greičio ar nusižengę taisyklėm?

Beje, jei netik paveikslus ten maigėt, o skaitėt description ten įvykio priežastis sudden break failure.

Apskritai diskusija nukrypo į "ar reikia žudyt kas eina per raudona", yra atvejai kai niekas nekaltas, o reikia rinktis


Automobilio sistemų sutrikimo atveju kentėti turėtų automobilis ir jo vairuotojas. Pėstieji čia ne prie ko. Ir jeigu jau tikrai yra tokia situacija, kaip paveikslėlyje, kuomet nėra kito varianto, tai protingiausia automobiliui būtų trenktis į stulpą arba nuvažiuoti kur nors nuo kelio kitur. Variantų visada yra, o autonominiai automobiliai gebės juos visus numatyti ir apskaičiuoti, priešingai nei žmogus, šioje situacijoje matantis geriausiu atveju 2 variantus (t.y. viskas priklauso nuo reakcijos laiko ir gebėjimo greitai apdoroti gaunamą informaciją, kame žmogus tikrai nėra geriausias pavyzdys).

Jau negana to, kad net be stabdžių automobilį galima sustabdyti tiesiog gadinant patį automobilį (atjungiant energijos tiekimą, jungiant žemesnes pavaras, jungiant atbulinę pavarą, rankinis stabdis ir t.t.).
  • +1



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2011-02-22, 17:19
Pranešimai: 3248
Miestas: Vilnius
Reputacija: +836
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-23, 18:19 
     
mano manymu, pagrindinė klaida, kad visada skaičiuojama, kad kažkas žūsta. lėktuvui krentant nėra 100proc, kad visi žus, o čia auto. Žmogaus gyvybė visada vertesnė gyvūno, ir bet kokiu atveju saugoma žmogaus gyvybė. Grupinis nusižengimas bausmės nemažina (greičiau atvirkščiai) taigi kad eina 5 per raudoną nieko nekeičia, juos daužiam neatsižvelgiant į tai, kiek yra žmonių mašinoj(čia vis dar su ta sąlyga, kad susidūrimo neišeitų išvengti ir išvengiant keleivio tikimybė žūti 100proc.). O toliau jau rinktis kad kuo mažiau jų nukentėtų. Mano nuomonė tokia.
  • 0




Užsiregistravo: 2008-07-14, 10:06
Pranešimai: 2491
Reputacija: +1043
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-23, 18:36 
     
Jei tokie dalykai bus numatyti programiskai, tai garantuoji - bet kuris savininkas pataisys programa pagal savo norus ir supratima.
As pvz iskart pakoreguociau, kad numust ta, kuris nesilaiko taisykliu pirmumo tvarka (isskyrus vaikus, nes jie dar neatsakingi). Kam saugot samoningus idiotus?
"Suns - zmogaus" atveju - numusineciau suni - nes jokio skirtumo ar jis ten per zalia ar per raudona bega... Suo nesupranta eismo taisykliu - vadinas kentes jo savininkas uz neprieziura.
Jei situacija gincytina - "abu teisus arba neteisus" - pirmumas masinos savininkui.
--------------------
Ai dar - jei butu pasirinkimas "vegetaras - nevegetaras" - numusineciau vegetara :D :D :D Gal net ir sunis siuo atveju aukstesniu prioritetu padaryciau :D :D :D Religiniams irgi panasiai taikyciau.
  • 0


_________________
Surinkai -10 tasku? Tavo ideologija paduoda dauniskumu... sekmes savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.

Lyderiai-
Nr1. is immortallt - 99+ minusu :D :D :D
Nr2. is utf16 - 50+ minusu :D :D :D
Nr3. ipienius - 50+bbz minusu :D :D :D



Užsiregistravo: 2016-03-12, 10:09
Pranešimai: 3016
Reputacija: +83
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-23, 18:52 
     
jei automobilis saugos pazeideja savo sveikata ir technine bukle, tai bus vaikam ir ne tik jiems smagu staiga issokt pries automobili, auto susidauzo, sudauzo aplinkines kelio strukturas, gretimus auto, o tu besijuokdamas pabegi, palauki 10 min ir vel kitam auto bajeri padarai. Argi nesmagu?
  • 0




Užsiregistravo: 2010-06-17, 13:11
Pranešimai: 1364
Reputacija: +48
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-23, 18:59 
     
Na atsakymai į etinius klausimus turėtų būt užkoduoti įstatymuose. Ar skiriasi atsakomybė numušus senuką ir darbingo amžiaus žmogų? Štai ir jūsų atsakymas. Neatsimenu formuluotės, bet jei atmintis neapgauna tai avarinėse situacijose reikia elgtis kuo labiau sumažinant žalą, o gal ir nėra tokio punkto. Bet kuriuo atveju, sistema turi dirbti taip, kad sugebėtų išvengt tokių situacijų. Neužtenka stebėt aplinkos iš 100m atstumo? Tada tobulinam iki 200m.
Belieka absurdiškos situacijos, kada kas nors specialiai specialiai šoks po ratais. Bet tada jau nieko nepakeisi.
  • 0




Užsiregistravo: 2013-08-16, 08:33
Pranešimai: 222
Reputacija: +75
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-23, 19:34 
     
bahuriux rašė:
Logiškai mąstant, ekonomine ir visos šalies gerovės prasme, o ne moralės, Išsaugoti reikia:
jei tai vakarų pasaulis kur yra demografinių problemų
1. nėščias moteris
1. a. jaunas moteris kurios yra tokio amžiaus kuriame gali gimdyti vaikus.
2. vaikus (mergaites)
2.a. vaikus (berniukus)
3. vairuotuoją bet atsižvelgiant į tai ar jis senukas, ar nėščia moteris.
3. vyrus iki ~50m.
4. senukus betkurios lyties
5. gyvūnus


Nėra jokios prasmės saugoti vaikus, jei juos užauginus, ir jiems pradedant nešti naudą, jų saugumo prioritetas būtu mažesnis.

Iš ekonominės perspektyvos eiliškumas pagal amžių turėtų būti:
1. Žmogus nuo 25 iki 35 (prioritetas vyresnis)
2. Nuo 35 iki 50 (prioritetas jaunesnis)
3. Nuo 20 iki 25 (prioritetas vyresnis)
4. Nuo 50 iki pensinio amžiaus (prioritetas jaunesnis)
5. Nuo 0 iki 20 (prioritetas vyresnis)
6. Pensininkai


Creatium rašė:
Jeigu nutiko taip, kad yra, tuomet kažkuris iš jų pažeidė taisykles. Nukentėti turi tas, kuris jas pažeidė. Autonominio automobilio atveju tai greičiausiai būtų pėstieji, nes automobilis iš principo negalės pažeisti taisyklių.


O jei važiuoja automobilis mieste, keliu su aitvarais ir prieš pat sankryžą sugenda stabdymo sistema. Per kelią eina būrys žmonių. Automobilis turi stengtis išvengti aukų ar rėžtis tiesiai į minę? Kokiais prioritetais vadovaujantis turi rinktis savo savo trajektoriją. Jis tai 100% nežino savo veiksmų pasekmių.

Jis gali pasirinkti važiuoti per vieną vietą ir tikrai užmušti 1 žmogų, bet kitų nekliudyti, arba "statyti slersą" šonu rėžtis į minę ir tikėtis, kad dėl sumažėjusio greičio nebus mirtinų sužeidimų (40% kad niekas nežus, 25% kad žus 1, 20% kad žus du ir 15%kad žus daugiau nei du). Visos kitos galimybės tikrai pareikalautų bent 3 aukų.


AAA000 rašė:
Jei tokie dalykai bus numatyti programiskai, tai garantuoji - bet kuris savininkas pataisys programa pagal savo norus ir supratima.
As pvz iskart pakoreguociau, kad numust ta, kuris nesilaiko taisykliu pirmumo tvarka (isskyrus vaikus, nes jie dar neatsakingi). Kam saugot samoningus idiotus?


a) prieš įvažiuojant į eismą automobilio "protas" būtu patikrinamas ar nėra nukrypimų (nes automobiliai turės bendrauti tarpusavyje)
b) sėsi į kalejimą už žmogžudystę.

Bet man vis tiek įdomu koks kur būtu ta riba kai nutrenktum "kaltą" o kur dar rizikuotum
Sakykim jei trenksiesi į stulpą, tikimybė kad patirsi rimtus sužalojimus 10% (kad mirsi 5%), o jei nutrenksi "kaltą" tikimybė kad jis mirs 100%, vis tiek nuskintum žmogų?
O jei tikimybė, kad patirsi rimtus sužalojimus 5%, o kad mirsi 0,5%, vis tiek nutrenktum žmogų?

Creatium rašė:
Automobilio sistemų sutrikimo atveju kentėti turėtų automobilis ir jo vairuotojas. Pėstieji čia ne prie ko. Ir jeigu jau tikrai yra tokia situacija, kaip paveikslėlyje, kuomet nėra kito varianto, tai protingiausia automobiliui būtų trenktis į stulpą arba nuvažiuoti kur nors nuo kelio kitur. Variantų visada yra, o autonominiai automobiliai gebės juos visus numatyti ir apskaičiuoti, priešingai nei žmogus, šioje situacijoje matantis geriausiu atveju 2 variantus (t.y. viskas priklauso nuo reakcijos laiko ir gebėjimo greitai apdoroti gaunamą informaciją, kame žmogus tikrai nėra geriausias pavyzdys).


Matai kartais būna, kad NEĮMANOMA išvengti nekaltų aukų. Ką daryti tuomet? kompiuteris yra tik skaičiuotuvas. Kad atliktu veiksmus jis turi būti užprogramuotas.
Jei tu į kompą įvesi skaičių 6 ir skaičių 2, tai jei jis bus suprogramuotas, kad skaičius sudėtų, atsakymą gausi 8, jei atimti 4, jei padauginti 12, jei padalinti 3. Matai įvedus tokius pat kintamuosius gali gauti skirtingus atsakymus, nors jie visi teisingi.
  • +1




Užsiregistravo: 2012-09-02, 21:58
Pranešimai: 1112
Reputacija: +629
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-23, 19:48 
     
Evil Goku rašė:
Creatium rašė:
Jeigu nutiko taip, kad yra, tuomet kažkuris iš jų pažeidė taisykles. Nukentėti turi tas, kuris jas pažeidė. Autonominio automobilio atveju tai greičiausiai būtų pėstieji, nes automobilis iš principo negalės pažeisti taisyklių.


O jei važiuoja automobilis mieste, keliu su aitvarais ir prieš pat sankryžą sugenda stabdymo sistema. Per kelią eina būrys žmonių. Automobilis turi stengtis išvengti aukų ar rėžtis tiesiai į minę? Kokiais prioritetais vadovaujantis turi rinktis savo savo trajektoriją. Jis tai 100% nežino savo veiksmų pasekmių.

Jis gali pasirinkti važiuoti per vieną vietą ir tikrai užmušti 1 žmogų, bet kitų nekliudyti, arba "statyti slersą" šonu rėžtis į minę ir tikėtis, kad dėl sumažėjusio greičio nebus mirtinų sužeidimų (40% kad niekas nežus, 25% kad žus 1, 20% kad žus du ir 15%kad žus daugiau nei du). Visos kitos galimybės tikrai pareikalautų bent 3 aukų.


Trenktis į atitvarus, prieš tai artėjant signalizuoti šviesomis, garsu. Jau neminėsiu to, kad prieš sankryžą automobilis bet kokiu atveju lėtina (prieš sugendant stabdžiams), dar gali pradėti ratus sukti atbuline eiga, pradėti važiuoti zigzagais. Praktiškai neįsivaizduoju situacijos, kuomet nebūtų visiškai jokių galimybių automobilį sustabdyti ir tiesiu taikymu trenktis į einančius žmones.
  • 0



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2011-02-22, 17:19
Pranešimai: 3248
Miestas: Vilnius
Reputacija: +836
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-23, 20:04 
     
Kuo daugiau galvoju, tuo kvailiau šita diskusija pradeda atrodyti.
Visų pirma, tai pati diskusija kyla iš kvailos situacijos. Jei stabdymo sistemos gali sugesti staiga ir netikėtai jos išvis negali būt naudojamos. Jei kyla paranoja tai galima naudoti stabdymo sistemą, kurios įprasta pozicija (netiekiant energijos) yra stabdymas. Tuo labiau ateities automobiliai - elektromobiliai, elektros variklis iš esmės tiesiogiai sujungtas su ratais irgi gali būti stabdžiu. O kur dar pačių sistemų diagnostika? Kiek aš matau, tai šita situacija atsiranda iš absoliutaus atsainumo saugumo sistemoms, o tai manau yra išsprendžiamas klausimas.
Statistiškai >90% autoįvykių yra dėl vairuotojų kaltės.
Kilus paranojai, automobiliai tiesiog važinės mieste 30km/h greičiu.
Pats žmonių skirstymas pagal vertingumą išvis negalima, nes yra per daug kintamųjų ir apskritai tai kvaila. Ar tu jaustumeisi pasitarnavusiu visuomenei, sunkiai dirbdamas, laikydamasis taisyklių iki paskutinės eilutės, bet tave numušė nes 3>1. Kur tada teisingumo principas?
  • +2




Užsiregistravo: 2013-08-16, 08:33
Pranešimai: 222
Reputacija: +75
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-23, 20:10 
     
Šito testo gvildenti neverta, nes jis absurdiškai nelogiškas. Tos situacijos kaip nurodoma teste yra beveik neįmanomos. Nes jei jau kelyje per perėją (reguliuojama arba ne) eina pėstieji, vadinasi tai miesto ar gyvenvietės teritorija, kur greitis 50 km/h. Tai jei mašina pasirinks apvažiuoti pėsčiuosius ir trenktis į sieną, tai iki smūgio akimirkos ji spės greitį sumažinti bent iki 30-40 km/h. O įvertinant tai, kad autonominiai automobiliai bus bent 5-6 NCAP žvaigždučių, tai keleiviams užsimušti beveik nėra šansų. Ir šiaip, keleiviai salone yra geriau apsaugoti (diržai, oro pagalvės, minkštos plastmasės) nei pėstieji susidūrimo su mašinos metaliniu kėbulu metu. Todėl sistema turėtų labiau vengti susidūrimo su pėsčiausiais, nes jiems žūti yra daug didesnė tikimybė.
  • +2




Užsiregistravo: 2010-12-02, 01:33
Pranešimai: 850
Reputacija: +279
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-23, 20:19 
     
jonas112 rašė:
Kuo daugiau galvoju, tuo kvailiau šita diskusija pradeda atrodyti.
Visų pirma, tai pati diskusija kyla iš kvailos situacijos. Jei stabdymo sistemos gali sugesti staiga ir netikėtai jos išvis negali būt naudojamos. Jei kyla paranoja tai galima naudoti stabdymo sistemą, kurios įprasta pozicija (netiekiant energijos) yra stabdymas. Tuo labiau ateities automobiliai - elektromobiliai, elektros variklis iš esmės tiesiogiai sujungtas su ratais irgi gali būti stabdžiu. O kur dar pačių sistemų diagnostika? Kiek aš matau, tai šita situacija atsiranda iš absoliutaus atsainumo saugumo sistemoms, o tai manau yra išsprendžiamas klausimas.
Statistiškai >90% autoįvykių yra dėl vairuotojų kaltės.
Kilus paranojai, automobiliai tiesiog važinės mieste 30km/h greičiu.
Pats žmonių skirstymas pagal vertingumą išvis negalima, nes yra per daug kintamųjų ir apskritai tai kvaila. Ar tu jaustumeisi pasitarnavusiu visuomenei, sunkiai dirbdamas, laikydamasis taisyklių iki paskutinės eilutės, bet tave numušė nes 3>1. Kur tada teisingumo principas?


Autinominiai automobiliai ir bus skirti parogiam greitam susisekimui. Manai nereikia, kad automobilis sugebetu reaguoti visuose situacijose. Niekas ir nemano, kad i dieną kiekvienam reikes nutrenkti po tris žmones. Tačkau viena kart ler metus 1 iš milijono automobilių gali iskilti sudetinga situacija.

Tai jei vaziuojant kam nors iš automobilio iškris maišas. Tai gale važiuojančiam automobiliui turetu ekrane pasirodyti not responding lentelė ir automobilis nevaldomas turetu trenktis į stulpą, žmonių būrį ar kitą automobilį, nes tokios situacijos nenumatė programuotojas?
  • 0




Užsiregistravo: 2012-09-02, 21:58
Pranešimai: 1112
Reputacija: +629
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-23, 20:32 
     
Evil Goku rašė:
Tai jei vaziuojant kam nors iš automobilio iškris maišas. Tai gale važiuojančiam automobiliui turetu ekrane pasirodyti not responding lentelė ir automobilis nevaldomas turetu trenktis į stulpą, žmonių būrį ar kitą automobilį, nes tokios situacijos nenumatė programuotojas?

Maišas nesustos greičiau nei autombilis, todėl automobilis nuspaus stabdžius ir tiek. Nes reakcija bus milisekundžiu (gal ir mikrosekundžiu eigos). Jei maišas atskries iš priešais esančios juostos vėlgi, jei kelias absoliučiai tuščias lieka manevravimas, o kitu atveju stabdymas ir įkalimas į maišą. Paskutinis atvejis kai maišas iškrenta priešpriešais ir net nelieka fizinių galimybių sureaguot.
Dėl greito susiekimo manau daug didesnę įtaką turės sumanus srauto valdymas nei tiesiog bukas gazo pedalo spaudimas. Tuo labiau jei kils dilema tarp greičio ir saugumo tai niekam tikrai nekils dvejonių ką rinktis. Tuo labiau, kad automobiliui pačiam vairuojant, galima bus užsiimti kita veikla.
  • +1




Užsiregistravo: 2013-08-16, 08:33
Pranešimai: 222
Reputacija: +75
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-23, 20:47 
     
Evil Goku rašė:

Jis gali pasirinkti važiuoti per vieną vietą ir tikrai užmušti 1 žmogų, bet kitų nekliudyti, arba "statyti slersą" šonu rėžtis į minę ir tikėtis, kad dėl sumažėjusio greičio nebus mirtinų sužeidimų (40% kad niekas nežus, 25% kad žus 1, 20% kad žus du ir 15%kad žus daugiau nei du). Visos kitos galimybės tikrai pareikalautų bent 3 aukų.


"Statant skersą, automobilio greičiau nesustabdysi, nei stabdant įprastai. Nauda nebent apsaugoti automobilio keleivius.

Evil Goku rašė:
Matai kartais būna, kad NEĮMANOMA išvengti nekaltų aukų. Ką daryti tuomet? kompiuteris yra tik skaičiuotuvas. Kad atliktu veiksmus jis turi būti užprogramuotas.
Jei tu į kompą įvesi skaičių 6 ir skaičių 2, tai jei jis bus suprogramuotas, kad skaičius sudėtų, atsakymą gausi 8, jei atimti 4, jei padauginti 12, jei padalinti 3. Matai įvedus tokius pat kintamuosius gali gauti skirtingus atsakymus, nors jie visi teisingi.


Pasidomėk apie https://en.wikipedia.org/wiki/Machine_learning ir kaip plačiai tai taikoma. Didžiausios kliūtys yra resursų trūkumas.
  • 0




Užsiregistravo: 2009-07-20, 07:32
Pranešimai: 438
Reputacija: +149
   
 
Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:
Rūšiuoti pagal
 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 104 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1, 2, 3, 4, 5  Kitas

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 8 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
 

Ieškoti:
Pereiti į:
 
 

Reputation System ©'