Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai
 
Vartotojo vardas:
Slaptažodis:
Atsiminti
Login with a social network:

Jūsų požiūris

Aktyvios diskusijos

Ieškoti forume


Išsami paieška

 [ 48 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą Pagrindinis diskusijų puslapis » Technologijos » Automobiliai, motociklai ir traukiniai
Žinutė Autorius
  Standartinė   Parašytas: 2019-11-13, 01:11 
     
ziuriu cia visi nobelio premijos nusipelne beveik. :) didesne mase niekada nera naudinga. formules visada visos suktu ratus prie betkokio greicio jei ne aerodinamika ir sukibimo kontrole. mazuose greiciuose varikliai ir taip gali prasukt ratus be problemu. aisku mase padetu, bet ta pati mase kenkia greitejimui: mase=blogai. didesniame greityje kaip ir butu naudinga kad nepakiltu i ora, bet tik prie didelio pasipriesinimo, bet tada jau nebelai koks greitejimas bevyksta, plius, net ir tada naudojamas aktyvus aero vien tam kad ne taip oras vilktu. jie specialiai mazina pasipriesinima(kartu ir ratu prispaudima, kuriam, kaikuriu nuomone reikia mases)(nes elementaraus lengvuju automobiliu svorio visiskai pakanka(o ne 2,5 tonu kiek jos abi sveria) kad greiciau begetusi. svoris butu naudingas posukyje, bet norint greitai ji issukti visi mieliau naudoja prispaudima, o ne svori. net dugno tunelio sukuriamas prispaudimas daug naudingesnis, nes padidina prispaudima be pasipriesinimo. nematau ne vieno scenarijaus kada svoris butu naudingas. del padangu ir optimalaus sukibimo - tam yra skirtingi matmenys. manai kad praslys - dedi kazka platesnio ir kibesnio. kazkaip itariu, kad porsche turejo platesnes padangas kurios turejo jam padet. netikiu as top gear visiskai. jau kelintas kartas kaip jie stengiasi issidergti is teslos ir cia visiskai negraziai daro.

ir cia kazkas norejo kad butu irodytas kad klysta. svoris kenkia visada. visi mazgai yra stipriau apkrauti. norint islaikyti dvieju skirtingos mases, bet vienodo aptakumo kunu greicius sunkiau bus sunkesniam del trinties. net del tu paciu padangu trinties, nes joms teks didesne apkrova, jei vienodos.

jei tesla ir taycan turi tokia pat galia tai tie 100kg turejo nulemti porsche pralaimejima visais atvejais.
  • +5



Paskutinį kartą redagavo itsunoshiyuga 2019-11-13, 01:38. Iš viso redaguota 2 kartus.


Užsiregistravo: 2011-10-16, 13:47
Pranešimai: 10
Reputacija: +8
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-11-13, 01:22 
     
Darius995 rašė:
Kaip suprantu, turite omenyje rimties trinties jėgą, kuri kasdiene automobilistų kalba reiškia padangų sukibimą su kelio danga? Formulę panaudojote teisingą, tik kazkaip sugebėjote prieiti prie klaidingų išvadų. Kai variklio sukuriama jėga didesnė už rimties trintį (ratų sukibimą), ji virsta slydimo trintimi, kuri yra gerokai silpnesnė už rimties trintį: kai ratai kasasi, įsibėgėjimas būna <==8ovas. Ir masė su inercija čia ne draugai. Jei kada dalyvavai drago lenktynėse, turėtum žinoti, kad jei sustojus su apylygiu priešininku prasukai ratus startuodamas - tai jau pralošei. Ne veltui gamintojai tiek investuoja į praslydimo kontrolės sistemas - ne tik dėl saugumo, bet ir dėl įsibėgėjimo. Ratų prasukimas tinka tik driftui.


Taip, turėjau galvoje rimties trintį, bet slydimo trintis taippat tiesiškai priklauso nuo masės taigi nesupratau ką norėjai pasakyti. Gali patikslint?
  • 0




Užsiregistravo: 2009-11-11, 12:04
Pranešimai: 55
Reputacija: +17
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-11-13, 05:09 
     
vanduo4, kui aunkesnis kūnas, tuo jis inertiškesnis. Kuo kūnas inertiškesnis, tuo reikia sueikvoti daugiau energijos ji išjudinti. Pamastyk logiškai. Tau lengviau fūrą pajudint ar dviratį? O kodėl dviratį lengviau? Tik dėl masės, o ne gabaritų.
  • +2




Užsiregistravo: 2016-04-23, 19:21
Pranešimai: 14
Reputacija: +43
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-11-13, 10:31 
     
itsunoshiyuga rašė:
ziuriu cia visi nobelio premijos nusipelne beveik. :) didesne mase niekada nera naudinga. formules visada visos suktu ratus prie betkokio greicio jei ne aerodinamika ir sukibimo kontrole. mazuose greiciuose varikliai ir taip gali prasukt ratus be problemu. aisku mase padetu, bet ta pati mase kenkia greitejimui: mase=blogai. didesniame greityje kaip ir butu naudinga kad nepakiltu i ora, bet tik prie didelio pasipriesinimo, bet tada jau nebelai koks greitejimas bevyksta, plius, net ir tada naudojamas aktyvus aero vien tam kad ne taip oras vilktu. jie specialiai mazina pasipriesinima(kartu ir ratu prispaudima, kuriam, kaikuriu nuomone reikia mases)(nes elementaraus lengvuju automobiliu svorio visiskai pakanka(o ne 2,5 tonu kiek jos abi sveria) kad greiciau begetusi. svoris butu naudingas posukyje, bet norint greitai ji issukti visi mieliau naudoja prispaudima, o ne svori. net dugno tunelio sukuriamas prispaudimas daug naudingesnis, nes padidina prispaudima be pasipriesinimo. nematau ne vieno scenarijaus kada svoris butu naudingas. del padangu ir optimalaus sukibimo - tam yra skirtingi matmenys. manai kad praslys - dedi kazka platesnio ir kibesnio. kazkaip itariu, kad porsche turejo platesnes padangas kurios turejo jam padet. netikiu as top gear visiskai. jau kelintas kartas kaip jie stengiasi issidergti is teslos ir cia visiskai negraziai daro.

ir cia kazkas norejo kad butu irodytas kad klysta. svoris kenkia visada. visi mazgai yra stipriau apkrauti. norint islaikyti dvieju skirtingos mases, bet vienodo aptakumo kunu greicius sunkiau bus sunkesniam del trinties. net del tu paciu padangu trinties, nes joms teks didesne apkrova, jei vienodos.

jei tesla ir taycan turi tokia pat galia tai tie 100kg turejo nulemti porsche pralaimejima visais atvejais.

[youtube]
[/youtube]
Nuo 12 minutės pažiurėk ir pakomentuok jo žodžius.
  • 0




Užsiregistravo: 2019-11-12, 22:13
Pranešimai: 4
Reputacija: +1
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-11-13, 12:32 
     
MariusStasauskas rašė:
Youtube video apie Bugatti Chiron pagrindinio vairuotojo/bandytojo paklausė gal būtu geriau jeigu Chironas svertu pora šimtu kg mažiau. Pagreitėjimas būtu dar geresnis. Atsakymas buvo - ne. Reikalingas tam tikras svoris, kad padangos optimaliai sukibtu su kelio danga. Su mažesniu svoriu tik visa laika “šlifuos”. Yra antras golfas su 1200 ag. Bet jis su visais varančiais ratais, specialiomis padangomis ir ant kibaus paviršiaus “šlifuoja” važiuodamas ant 200 km/h. Tai tas pats tinka ir šiems dviems automobiliams


Koenigsegg Jesko, 1600AG su E85 ir sveria 1420kg ir galas varo. Tai nori pasakyti, kad su ja neįmanoma normaliai startuoti? Arba imant ir tą patį Koenigsegg Agera RS?

Prie didesnio greičio, tam yra spoileriai, įvairaus tipo kurie prispaudžia prie didesnių greičiu. Bugatti nelabai kažką gero iš jų turi, todėl reikalingas didesnis svoris. Kodėl Bugatti neturi tokių spoilerių? O gi todėl, nes siekia pasiekti kuo didesnį greitį. Mat prie didesnių greičiu spoileriu sukeliama jėga vis didėja (taip pat didėja pasipriešinimas). Todėl būtų sunkiau pasiekti maksimalų greitį, būtent ties kuom Bugatti ir giriasi.


The Jesko is equipped with a large carbon fibre front splitter at the front and a boomerang shaped wing at the rear generating 800 kg (1,764 lb) of downforce at 249 km/h (155 mph), 1,000 kg (2,205 lb) at 275 km/h (171 mph) and 1,700 kg (3,748 lb) at its top speed which is yet to be revealed. The low drag variant of the car, which is yet to be introduced, is claimed to have a top speed in excess of 483 km/h (300 mph) in the right conditions by the manufacturer.
  • +1


_________________
"There is no weapon more deadly than the will." Bruce Lee


Paskutinį kartą redagavo Berserkas 2019-11-13, 12:56. Iš viso redaguota 2 kartus.

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2015-10-09, 15:19
Pranešimai: 1039
Reputacija: +110
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-11-13, 12:35 
     
itsunoshiyuga rašė:
ziuriu cia visi nobelio premijos nusipelne beveik. :) didesne mase niekada nera naudinga. formules visada visos suktu ratus prie betkokio greicio jei ne aerodinamika ir sukibimo kontrole. mazuose greiciuose varikliai ir taip gali prasukt ratus be problemu. aisku mase padetu, bet ta pati mase kenkia greitejimui: mase=blogai. didesniame greityje kaip ir butu naudinga kad nepakiltu i ora, bet tik prie didelio pasipriesinimo, bet tada jau nebelai koks greitejimas bevyksta, plius, net ir tada naudojamas aktyvus aero vien tam kad ne taip oras vilktu. jie specialiai mazina pasipriesinima(kartu ir ratu prispaudima, kuriam, kaikuriu nuomone reikia mases)(nes elementaraus lengvuju automobiliu svorio visiskai pakanka(o ne 2,5 tonu kiek jos abi sveria) kad greiciau begetusi. svoris butu naudingas posukyje, bet norint greitai ji issukti visi mieliau naudoja prispaudima, o ne svori. net dugno tunelio sukuriamas prispaudimas daug naudingesnis, nes padidina prispaudima be pasipriesinimo. nematau ne vieno scenarijaus kada svoris butu naudingas. del padangu ir optimalaus sukibimo - tam yra skirtingi matmenys. manai kad praslys - dedi kazka platesnio ir kibesnio. kazkaip itariu, kad porsche turejo platesnes padangas kurios turejo jam padet. netikiu as top gear visiskai. jau kelintas kartas kaip jie stengiasi issidergti is teslos ir cia visiskai negraziai daro.

ir cia kazkas norejo kad butu irodytas kad klysta. svoris kenkia visada. visi mazgai yra stipriau apkrauti. norint islaikyti dvieju skirtingos mases, bet vienodo aptakumo kunu greicius sunkiau bus sunkesniam del trinties. net del tu paciu padangu trinties, nes joms teks didesne apkrova, jei vienodos.

jei tesla ir taycan turi tokia pat galia tai tie 100kg turejo nulemti porsche pralaimejima visais atvejais.


Kalbant apie Tesla ir Taycan tai dar reikia atsiminti jog skirtingi padangų matmenys, skirtingos pavarų dėžės. Netgi vienodos galios varikliai gali turėti skirtinga sukimo momentą ir t.t. Oro pasipriešinimas. Labai daug dalykų įtakoja.
  • 0


_________________
"There is no weapon more deadly than the will." Bruce Lee


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2015-10-09, 15:19
Pranešimai: 1039
Reputacija: +110
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-11-13, 14:06 
     
Berserkas rašė:
MariusStasauskas rašė:
Youtube video apie Bugatti Chiron pagrindinio vairuotojo/bandytojo paklausė gal būtu geriau jeigu Chironas svertu pora šimtu kg mažiau. Pagreitėjimas būtu dar geresnis. Atsakymas buvo - ne. Reikalingas tam tikras svoris, kad padangos optimaliai sukibtu su kelio danga. Su mažesniu svoriu tik visa laika “šlifuos”. Yra antras golfas su 1200 ag. Bet jis su visais varančiais ratais, specialiomis padangomis ir ant kibaus paviršiaus “šlifuoja” važiuodamas ant 200 km/h. Tai tas pats tinka ir šiems dviems automobiliams


Koenigsegg Jesko, 1600AG su E85 ir sveria 1420kg ir galas varo. Tai nori pasakyti, kad su ja neįmanoma normaliai startuoti? Arba imant ir tą patį Koenigsegg Agera RS?

Prie didesnio greičio, tam yra spoileriai, įvairaus tipo kurie prispaudžia prie didesnių greičiu. Bugatti nelabai kažką gero iš jų turi, todėl reikalingas didesnis svoris. Kodėl Bugatti neturi tokių spoilerių? O gi todėl, nes siekia pasiekti kuo didesnį greitį. Mat prie didesnių greičiu spoileriu sukeliama jėga vis didėja (taip pat didėja pasipriešinimas). Todėl būtų sunkiau pasiekti maksimalų greitį, būtent ties kuom Bugatti ir giriasi.


The Jesko is equipped with a large carbon fibre front splitter at the front and a boomerang shaped wing at the rear generating 800 kg (1,764 lb) of downforce at 249 km/h (155 mph), 1,000 kg (2,205 lb) at 275 km/h (171 mph) and 1,700 kg (3,748 lb) at its top speed which is yet to be revealed. The low drag variant of the car, which is yet to be introduced, is claimed to have a top speed in excess of 483 km/h (300 mph) in the right conditions by the manufacturer.

Tu nejauti, kad prieštarauji pats sau? Tavo citata “didesne mase niekada nera naudinga”, o dabar rašai “ todėl reikalingas didesnis svoris”.
Butent, kad čia išvardintomis mašinomis pasiekti norima tiksla, kuris irgi skirtingas, reikalingi skirtingi sprendimai. Vieni nori maksimalaus greicio, kiti maksimalaus pagreteijimo, dar kiti maksimalaus sukibimo posukiuose. Chironas niekada nebus F1, kaip Tesla ar Porshe nebus kaip Koenigsegg ir t.t. Išvados: didesnis svoris kai kam yra pliusas, kai kam minusas. Ir nereikia guldyti galvos už tai, kad didesnis svoris visada yra blogis.
  • +1




Užsiregistravo: 2019-11-12, 22:13
Pranešimai: 4
Reputacija: +1
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-11-13, 14:26 
     
Pompa rašė:
vanduo4, kui aunkesnis kūnas, tuo jis inertiškesnis. Kuo kūnas inertiškesnis, tuo reikia sueikvoti daugiau energijos ji išjudinti. Pamastyk logiškai. Tau lengviau fūrą pajudint ar dviratį? O kodėl dviratį lengviau? Tik dėl masės, o ne gabaritų.

Nepamiršk fakto jog kūnas jau juda ir jo išjudinti neberekia. O palaikyti esamą greitį reikia daug mažiau energijos nei tokį patį greitį pasiekti. Kas čia taip sudėtingo suprasti?
  • 0



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2012-04-13, 17:31
Pranešimai: 2471
Reputacija: +227
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-11-13, 14:49 
     
Berserkas rašė:
Prie didesnio greičio, tam yra spoileriai, įvairaus tipo kurie prispaudžia prie didesnių greičiu. Bugatti nelabai kažką gero iš jų turi, todėl reikalingas didesnis svoris. Kodėl Bugatti neturi tokių spoilerių? O gi todėl, nes siekia pasiekti kuo didesnį greitį. Mat prie didesnių greičiu spoileriu sukeliama jėga vis didėja (taip pat didėja pasipriešinimas). Todėl būtų sunkiau pasiekti maksimalų greitį, būtent ties kuom Bugatti ir giriasi.

Pasakei tą patį ką ir aš, kad svoris prie tam tikrų aplinkybių padeda. Kam tada tuos minusus man dėjai, gal paaiškinsi?
  • -1



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2012-04-13, 17:31
Pranešimai: 2471
Reputacija: +227
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-11-13, 15:01 
     
vanduo4 rašė:
Berserkas rašė:
Prie didesnio greičio, tam yra spoileriai, įvairaus tipo kurie prispaudžia prie didesnių greičiu. Bugatti nelabai kažką gero iš jų turi, todėl reikalingas didesnis svoris. Kodėl Bugatti neturi tokių spoilerių? O gi todėl, nes siekia pasiekti kuo didesnį greitį. Mat prie didesnių greičiu spoileriu sukeliama jėga vis didėja (taip pat didėja pasipriešinimas). Todėl būtų sunkiau pasiekti maksimalų greitį, būtent ties kuom Bugatti ir giriasi.

Pasakei tą patį ką ir aš, kad svoris prie tam tikrų aplinkybių padeda. Kam tada tuos minusus man dėjai, gal paaiškinsi?



Nes galvos nukirtimas irgi padeda nuo galvos skausmo ir dar krūvos problemų.
  • +1


_________________
Veni, vidi, fugi!



Užsiregistravo: 2008-04-30, 15:56
Pranešimai: 617
Reputacija: +524
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-11-13, 15:06 
     
itsunoshiyuga rašė:
ir cia kazkas norejo kad butu irodytas kad klysta. svoris kenkia visada. norint islaikyti dvieju skirtingos mases, bet vienodo aptakumo kunu greicius sunkiau bus sunkesniam del trinties. net del tu paciu padangu trinties, nes joms teks didesne apkrova, jei vienodos.

- Iš kur atsiranda trintis? Iš paviršių sąlyčio. Kokiu būdu sunkesnio kūno trintis didesnė jeigu jų abiejų dydis tas pats?
Panašiai kaip plunksna lengvesnė, tad turėtų kristi greičiau nei akmuo. Bet taip nėra.
- Kūnai vienodo dydžio, aptakumas labai panašus, sąlyčio paviršiai panašūs, tad svoris niekaip tiesiogiai nesusijęs su trintimi.
- Ką daro svoris: tai prideda inercijos ir padidina padangų sukibimą.
itsunoshiyuga rašė:
jei tesla ir taycan turi tokia pat galia tai tie 100kg turejo nulemti porsche pralaimejima visais atvejais.

Turėjo, bet nenulėmė.
Malonu bendrauti su žmonėmis, kurie sugeba į situaciją pažvelgti iš techninės pusės, o ne vien vidinio susižavėjimo, slepiančio vidinę baimę visko ko, kas už jų suvokimo ribų.
Tad turiu paskutinį klausimą: kaip paaiškinsi tą faktą jog pasiekti, tarkim, 100km greitį reikia daugiau pastangų nei pasku jį išlaikyti? Ar įmanoma atsilaisvinusią variklio jėgą panaudoti greitėjimui? Nuo kurio momento greitėjimas nebeįmanomas?
Dėkui.
  • 0



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2012-04-13, 17:31
Pranešimai: 2471
Reputacija: +227
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-11-13, 18:29 
     
vanduo4 rašė:
Berserkas rašė:
Prie didesnio greičio, tam yra spoileriai, įvairaus tipo kurie prispaudžia prie didesnių greičiu. Bugatti nelabai kažką gero iš jų turi, todėl reikalingas didesnis svoris. Kodėl Bugatti neturi tokių spoilerių? O gi todėl, nes siekia pasiekti kuo didesnį greitį. Mat prie didesnių greičiu spoileriu sukeliama jėga vis didėja (taip pat didėja pasipriešinimas). Todėl būtų sunkiau pasiekti maksimalų greitį, būtent ties kuom Bugatti ir giriasi.

Pasakei tą patį ką ir aš, kad svoris prie tam tikrų aplinkybių padeda. Kam tada tuos minusus man dėjai, gal paaiškinsi?


Nes svoris vis vien nėra teigiamas dalykas akceleracijai. Ir, kad tipo kai kūnas greit juda tai dėl svorio greičiau juda.

Šiuo atveju tiesiog didesnis svoris judant padidina sukibimą, dėl ko stabiliau laikosi kelyje (aišku tuo atveju jeigu svorio centras žemas). Tačiau tai nėra teigiamas dalykas akceleracijai. Taip pat ir stabdymui.

Sakai, kad didesnis auto svoris teigiamas dalykas, nes po kurio laiko greičiau važiuoja iš inercijos :D Čia tik tuo atveju jeigu abu atleistu pedalus (bet dar labai didele įtaką daro oro pasipriešinimas). Tačiau ne tuomet kuomet akceleruoja. Ir paprastai visada akceleruojama kuomet automobiliai tarpusavyje lenktyniauja. Kas reiškia, kad tai niekada nepadės lenktynėse.
  • -1


_________________
"There is no weapon more deadly than the will." Bruce Lee


Paskutinį kartą redagavo Berserkas 2019-11-13, 18:53. Iš viso redaguota 2 kartus.

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2015-10-09, 15:19
Pranešimai: 1039
Reputacija: +110
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-11-13, 18:39 
     
MariusStasauskas rašė:
Berserkas rašė:
MariusStasauskas rašė:
Youtube video apie Bugatti Chiron pagrindinio vairuotojo/bandytojo paklausė gal būtu geriau jeigu Chironas svertu pora šimtu kg mažiau. Pagreitėjimas būtu dar geresnis. Atsakymas buvo - ne. Reikalingas tam tikras svoris, kad padangos optimaliai sukibtu su kelio danga. Su mažesniu svoriu tik visa laika “šlifuos”. Yra antras golfas su 1200 ag. Bet jis su visais varančiais ratais, specialiomis padangomis ir ant kibaus paviršiaus “šlifuoja” važiuodamas ant 200 km/h. Tai tas pats tinka ir šiems dviems automobiliams


Koenigsegg Jesko, 1600AG su E85 ir sveria 1420kg ir galas varo. Tai nori pasakyti, kad su ja neįmanoma normaliai startuoti? Arba imant ir tą patį Koenigsegg Agera RS?

Prie didesnio greičio, tam yra spoileriai, įvairaus tipo kurie prispaudžia prie didesnių greičiu. Bugatti nelabai kažką gero iš jų turi, todėl reikalingas didesnis svoris. Kodėl Bugatti neturi tokių spoilerių? O gi todėl, nes siekia pasiekti kuo didesnį greitį. Mat prie didesnių greičiu spoileriu sukeliama jėga vis didėja (taip pat didėja pasipriešinimas). Todėl būtų sunkiau pasiekti maksimalų greitį, būtent ties kuom Bugatti ir giriasi.


The Jesko is equipped with a large carbon fibre front splitter at the front and a boomerang shaped wing at the rear generating 800 kg (1,764 lb) of downforce at 249 km/h (155 mph), 1,000 kg (2,205 lb) at 275 km/h (171 mph) and 1,700 kg (3,748 lb) at its top speed which is yet to be revealed. The low drag variant of the car, which is yet to be introduced, is claimed to have a top speed in excess of 483 km/h (300 mph) in the right conditions by the manufacturer.

Tu nejauti, kad prieštarauji pats sau? Tavo citata “didesne mase niekada nera naudinga”, o dabar rašai “ todėl reikalingas didesnis svoris”.
Butent, kad čia išvardintomis mašinomis pasiekti norima tiksla, kuris irgi skirtingas, reikalingi skirtingi sprendimai. Vieni nori maksimalaus greicio, kiti maksimalaus pagreteijimo, dar kiti maksimalaus sukibimo posukiuose. Chironas niekada nebus F1, kaip Tesla ar Porshe nebus kaip Koenigsegg ir t.t. Išvados: didesnis svoris kai kam yra pliusas, kai kam minusas. Ir nereikia guldyti galvos už tai, kad didesnis svoris visada yra blogis.


Didesnė masė nėra naudinga. Nes dėl jo kūnas lėčiau akceleruoja. O daug kas čia sakė, kad tai naudinga. O aš turiu omenyje, kad reikalingas didesnis svoris (su žemu svorio centru), nes padeda stabiliau kelyje važiuoti, tiesiojoje (gatviniai automobiliai čia netinka, paprastai sunkesni būna prabangesni dėl to pakaba visai netinkama, ir daug kitų dalykų). Jau prieš tai minėjau, tai turi neigiamų dalykų. Daugiau neigiamų nei teigiamų. Daug geriau tai išsprendžia spoileriai. Išskyrus tais atvėjais jeigu siekiama pasiekti kuo didesnį maksimalų greitį, tada spoilerių sugeneruojamas prispaudimas būna milžiniškas. Šiuo atveju kaip The Jesko. Prie maksimalaus greičio downforce būna didesnis negu pačio auto svoris.
  • -1


_________________
"There is no weapon more deadly than the will." Bruce Lee


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2015-10-09, 15:19
Pranešimai: 1039
Reputacija: +110
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-11-13, 19:03 
     
Berserkas, tu ziurejai video kuri prisegiau?
  • 0




Užsiregistravo: 2019-11-12, 22:13
Pranešimai: 4
Reputacija: +1
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-11-13, 23:15 
     
Gerbiamieji, jei jau sapaliuojate jog Porsche privalumas tai, kad ji 100kg sunkesne, tai paimkit ir prikraukit 100kg plytu i Tesla ir Porsche privalumas isnyks.
  • +3




Užsiregistravo: 2008-10-30, 01:50
Pranešimai: 242
Reputacija: +157
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-11-14, 13:37 
     
laurius rašė:
Darius995 rašė:
Kaip suprantu, turite omenyje rimties trinties jėgą, kuri kasdiene automobilistų kalba reiškia padangų sukibimą su kelio danga? Formulę panaudojote teisingą, tik kazkaip sugebėjote prieiti prie klaidingų išvadų. Kai variklio sukuriama jėga didesnė už rimties trintį (ratų sukibimą), ji virsta slydimo trintimi, kuri yra gerokai silpnesnė už rimties trintį: kai ratai kasasi, įsibėgėjimas būna <==8ovas. Ir masė su inercija čia ne draugai. Jei kada dalyvavai drago lenktynėse, turėtum žinoti, kad jei sustojus su apylygiu priešininku prasukai ratus startuodamas - tai jau pralošei. Ne veltui gamintojai tiek investuoja į praslydimo kontrolės sistemas - ne tik dėl saugumo, bet ir dėl įsibėgėjimo. Ratų prasukimas tinka tik driftui.


Taip, turėjau galvoje rimties trintį, bet slydimo trintis taippat tiesiškai priklauso nuo masės taigi nesupratau ką norėjai pasakyti. Gali patikslint?


Mielai pakartosiu dar kartą: slydimo trintis yra gerokai silpnesnė, nei rimties trintis.
  • 0




Užsiregistravo: 2015-05-26, 00:12
Pranešimai: 66
Reputacija: +63
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-11-14, 13:42 
     
vanduo4 rašė:
Pompa rašė:
vanduo4, kui aunkesnis kūnas, tuo jis inertiškesnis. Kuo kūnas inertiškesnis, tuo reikia sueikvoti daugiau energijos ji išjudinti. Pamastyk logiškai. Tau lengviau fūrą pajudint ar dviratį? O kodėl dviratį lengviau? Tik dėl masės, o ne gabaritų.

Nepamiršk fakto jog kūnas jau juda ir jo išjudinti neberekia. O palaikyti esamą greitį reikia daug mažiau energijos nei tokį patį greitį pasiekti. Kas čia taip sudėtingo suprasti?


Pagreitis (tai yra greičio pokytis, jei Tamstai smalsu) visada yra veikiamas inercijos, atsirandančios nuo masės - nepriklausomai nuo to, ar greitį keisi iš 0 į 10 km/h/s2, ar iš 100 į 110. Drago lenktynių esmė yra kuo didesnis greičio kitimas iki pat finišo.
Tu būtum teisus, jei iki vienodo greičio pastumtume abi auto ir žiūrėtume, kuri toliau nuriedės.
  • +2




Užsiregistravo: 2015-05-26, 00:12
Pranešimai: 66
Reputacija: +63
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-11-14, 13:57 
     
vanduo4 rašė:
Darius995 rašė:
Vanduo4: visada žavėjausi Tamstos fantazija (net nepaisant sugebėjimo aiškiai reikšti mintis trūkumo), bet šis Tamstos bajeris su masės privalumais įsibėgėjant jau yra kitas lygis. Bravo! :)

- Tu mažiau žavėkis, o daugiau mąstyk:
1. įsibėgėjant po starto - didesnis svoris trukdo tai padaryti greičiau, būtent todėl Tesla pradžioje pirmavo;
2. bet vėliau, kai susilygino variklių suteikiama inercija (variklių galia beveik vienoda), pasireiškė didesnio svorio privalumas. Kame? O gi tame, kad norint išlaikyti mažesnio svorio kūno tokį patį greitį reikia daugiau pastabgų nei didesnį svorio. Va nuo šio momento ir pasireiškė svorio privalumas.
- Kurie jau čia esat technikos ekspertai, įrodykit jog klįstu.


Galėčiau parašyti, kad variklis nesuteikia inercijos, ją suteikia masė, ir kad palaikyti greičiui svarbesnė aerodinamika, o ne masė, bet... suprantu, kad šis pasaulis tiesiog kertasi su Tamstos susikurtomis fizikos taisyklėmis, tad lauksiu, kol ištaisysi klaidas realybėje ir pataisas paskelbsi viešai. Taip bus paprasčiau visiems.
  • +3




Užsiregistravo: 2015-05-26, 00:12
Pranešimai: 66
Reputacija: +63
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-11-14, 13:59 
     
MariusStasauskas rašė:
Berserkas, tu ziurejai video kuri prisegiau?


Pamačiau ją tai ne ačiū, nežiūrėjau.
  • 0


_________________
"There is no weapon more deadly than the will." Bruce Lee


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2015-10-09, 15:19
Pranešimai: 1039
Reputacija: +110
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-11-15, 00:46 
     
bugatti komentaras. svoris begetis jam tikrai nepadeda. jis toks sunkus del to kad w16 motora su keturiom turbom ir jo sukuriamai galiai reikia suknistu 10 radiatoriu kuriuo teka skystis.. plius visa tai dar reikia islaikyti kad nesubyretu. jei jie butu galeje padaryti ji lengvesni - jie ta ir butu padare. geriausias pvz - bugatti veyron vs mclaren f1.
net ir sitas siek tiek saliskas, nes f1 yra britu. kad ir kaip butu sunku patiketi - galu varomas lenkia keturius varomus - ne sukibimo stygius, o tiesiog tos veyron dvi tonos isprievartauja padangas. mazas svoris visada leidzia begetis greiciau, bet pasiekus didelius greicius galia nugali lengvumo nauda. galia, ne sunkumas.

kalbant apie variklius. elektriniai varikliai turi tokia idomia savybe. maksimalus ju greitis priklauso nuo itampos. taigi, didejant apsukoms jie sukuria vis maziau galios. mazejimas priklauso nuo maksimalios itampos. kiek supratau, taycan ji buvo didesne. kitas svarbus faktorius - tesla turi viena pavara, o taycan turi dvi. teslos motoras pradeda prarasti galia kai taycan persijungia pavara prarasdamas ratio, bet atgaudamas variklio galia.

svoris vel. kaip dzo rase - idek i tesla plytu ir ziurek kokie rezultatai bus. patys TG dare juokinga testa kai i bmw gala pridejo svorio kad galas geriau kibtu. deja nepadejo nei is vietos nei greityje.

is inercijos galima tik riedeti letejant, ne vaziuoti :) o cia dar bando greiteti.

tesiant apie svori. tie kas mano kad taycan svoris padejo tureti didesni sukibima nes kitaip butu prasukes ratus - susipykes su pasauliu. mazesnis svoris leistu greiteti greiciau, tuo labiau kad ir tesla ir taycan begejasi gerai ne del dideles galios, o del idealiai isnaudojamo sukibimo kuri sugeba padaryti butent elektriniai varikliai. ir paziurejus skaiciukus, padangos turetu atlaikyti apie 6800N, kai teslos ratai gauna iki 12000N jei be nuostoliu ir naudojo galingiausia modeli. isijungia sukibimo kontrole. didejant greiciui Nm mazeja ir paziurejus galios kreives, prie 110km/h Nm nukrenta tiek, kad variklio jegos nebeuztektu prasukti raktu todel didesnis svoris cia nelabai padeda. manau labai panasus greitis galioja ir taycan, tai gi virsyjus 100 km/h padangu sukibimo visiskai pakanka, o svoris tampa visiskai nenaudingas. :)

dar vienas niuansas. tesla - ne sportinis automobilis, o seimyninis sedanas kurio gamintojas nepasizymi kazkokia sportiska istorija todel jos tikslas niekada nebuvo maksimalus greitis(ir tai labai pasireiskia i ju konservatyvu final drive su viena pavara, nes niekas tokiais greiciais nevazineja). tuo tarpu taycan yra lenktyninis automobilis su keturiomis durimis. :)

galiausiai apie fizikos desnius. keisti inertiskesnio(sunkesnio) kuno judejimo greiti(greiteti/leteti) reikia daugiau energijos. kuno judejimo greicio palaikymui energija priklauso nuo pasipriesinimo(oro pasipriesinimas, padangos deformacija(netikit? isleiskit ora ir ziurekit), kitu atraminiu mazgu apkrova kaip guoliai). mase cia kisa koja paskutiniams dviems. jei nori paziureti kuris nuriedes toliau be variklio stumos tai aisku kad sunkesnis turetu jei visa kita tas pats tik nelabai suprantu prie ko cia drago lenktynes. :D

apie trinti. trintis egzistuoja ivairi. padangos deformacija, guoliu apkrova, padangos deformacija del greicio. ne vienu atveju svoris nepadeda o tik padidina trinties jegas. padangu trintis(sukibimas) didesnis esant didesnei masei, bet F=μma(gr)(sukibimo jega) ir F=ma(greitejimui reikalinga jega kuria sukuria variklis). abejose formulese galima panaikinti m nes jos abejose formulese vienodos ir vienodai veikia sukibima bei greitejima. padidinsi svori 2x, padidinsi sukibima 2x, bet tuo paciu padidinsi ir jega reikaginga tokiam pat pagreiciui sukurti. kai sukibimo jega nebeturi reiksmes, nes variklio jega nebesugeba jos virsyti, didesnis svoris tampa balastu trungdanciu akseleracijai.

apie rimties ir slydimo trintis. padangos geriausiai kimba kai turi 12-18% praslydima, nes danga "susminga" i padanga. paskaitykit drago forumus. :)

kazkas minejo golfa su 1200 ah. tegul suzino koki sukimo momenta jis sukuria ir supras kodel slifuoja padangas. :)

ziurejau video. jis nusisneka. jie daug mieliau butu sumazine svori ir prideje aktyvaus aero. deja, 200-300 kg ne taip lengvai issimeta. :) o del stabilumo dideliame greityje tai visiskai uztenka kitu dalyku. idomus faktas apie chiron - jo kebulas padarytas taip, kad judant 490km/h greiciu jo prispaudimas butu neutralus. dugno sukuriamas tuneris sukuria 2 tonas prispaudimo kai dvi tonos bando pakelti i ora. :) jie specialiai mazina prispaudima, nes betkokios jegos mazina greiti ir kelia rizika nuskristi nuo kelio. :)
cia yra vienintelis beveik teigiamas dalykas kuri gali padaryti mase - prideti stabilumo, bet beda, kad viena tona ir neutralus aero yra taip pat stabilu kaip dvi tonos ir neutralus aero todel ir cia is jos nera naudos.

nezinau ne vienos srities automobiliuose kur svoris butu siekiamybe. jis dazniausiai toks del kainos, medziagu, strukturos, tvirtumo ar elementariu gabaritu.

abu automobiliai puikus. tiesiog TG eilini syki dergia ant Tesla del ko ir kilo pasipiktinimas.
  • +2




Užsiregistravo: 2011-10-16, 13:47
Pranešimai: 10
Reputacija: +8
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-11-15, 14:44 
     
vanduo4 rašė:
itsunoshiyuga rašė:
ir cia kazkas norejo kad butu irodytas kad klysta. svoris kenkia visada. norint islaikyti dvieju skirtingos mases, bet vienodo aptakumo kunu greicius sunkiau bus sunkesniam del trinties. net del tu paciu padangu trinties, nes joms teks didesne apkrova, jei vienodos.

- Iš kur atsiranda trintis? Iš paviršių sąlyčio. Kokiu būdu sunkesnio kūno trintis didesnė jeigu jų abiejų dydis tas pats?
Panašiai kaip plunksna lengvesnė, tad turėtų kristi greičiau nei akmuo. Bet taip nėra.
- Kūnai vienodo dydžio, aptakumas labai panašus, sąlyčio paviršiai panašūs, tad svoris niekaip tiesiogiai nesusijęs su trintimi.
- Ką daro svoris: tai prideda inercijos ir padidina padangų sukibimą.
itsunoshiyuga rašė:
jei tesla ir taycan turi tokia pat galia tai tie 100kg turejo nulemti porsche pralaimejima visais atvejais.

Turėjo, bet nenulėmė.
Malonu bendrauti su žmonėmis, kurie sugeba į situaciją pažvelgti iš techninės pusės, o ne vien vidinio susižavėjimo, slepiančio vidinę baimę visko ko, kas už jų suvokimo ribų.
Tad turiu paskutinį klausimą: kaip paaiškinsi tą faktą jog pasiekti, tarkim, 100km greitį reikia daugiau pastangų nei pasku jį išlaikyti? Ar įmanoma atsilaisvinusią variklio jėgą panaudoti greitėjimui? Nuo kurio momento greitėjimas nebeįmanomas?
Dėkui.

Trintis priklauso nuo paviršius spaudžiančios jėgos, šiuo atveju, svorio ir nuo paviršiaus trinties koeficiento.
Niekas nesitiki, kad plunksna nukris greičiau nei akmuo. Netgi kiek reikėjo žmones įtikinėti, kad nukris tuo pat metu.
Didesnis svoris labiau deformuoja padangas ir varikliui reikia tas deformacijas nuolat atlikti.
Greitinant reikia atlikti darbą, t.y. suteikti masei kinetinę energiją, tuo pačiu dar kompensuojant su greičiu didėjančius trinties ir oro pasipriešinimo nuostolius. Važiuojant pastoviu greičiu, reikia tik kompensuoti trinties ir oro pasipriešinimo nuostolius, neatliekant darbo.
Energija neatsilaisvina, judant pastoviu greičiu.
Greitėjimas nebeįmanomas, kai pasipriešinimo jėga susilygina su variklio sukuriama jėga.
  • +2




Užsiregistravo: 2009-06-28, 02:39
Pranešimai: 4711
Miestas: Vilnius
Reputacija: +884
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-11-15, 18:15 
     
plunksta krenta tokiu pat greiciu tik vakume. vienodo oro pasipriesinimo kunai nukris tokiu pat greiciui nepriklausomai nuo ju mases. :) https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/f ... ll-4574413
tik nesuprantu prie ko tos plunksnos kritimas ir automobiliu begejimasis. :)

perskaites komentara is naujo supratau, kad cia kitas zmogus ir musu supratimas kaip ir sutampa. :D tik nesupratau ar cia man ar tam praskiestam vandeniui adresuota buvo. :D
  • 0




Užsiregistravo: 2011-10-16, 13:47
Pranešimai: 10
Reputacija: +8
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-11-15, 20:58 
     
vanduo4 rašė:
- Kūnai vienodo dydžio, aptakumas labai panašus, sąlyčio paviršiai panašūs, tad svoris niekaip tiesiogiai nesusijęs su trintimi.
- Ką daro svoris: tai prideda inercijos ir padidina padangų sukibimą.
Tad turiu paskutinį klausimą: kaip paaiškinsi tą faktą jog pasiekti, tarkim, 100km greitį reikia daugiau pastangų nei pasku jį išlaikyti? Ar įmanoma atsilaisvinusią variklio jėgą panaudoti greitėjimui? Nuo kurio momento greitėjimas nebeįmanomas?
Dėkui.

:D :D :D
labai juokinga skaityt, nes matosi akivaizdzios skyles supratime.
pradziai gal ismok vartot savokas. jei rasai "panasus" techniniuose terminuose , cia jau yra sudo malimas. kuriuo tu ypac pasizymi sitam forume :D :D :D
nes yra arba vienodi dydziai. arba dydziai skiriasi. ir kai skiriasi - reikia vertint - KIEK SKIRIASI, o ne suda malt - kaip tu pastoviai darai :D :D :D
man cia labai juokinga kazkodel - kai perskaitau tokius kvailus komentarus kaip taviskis.
svoris susijes su trintim - bet ne tiesiogiai. sito irgi matau visiskai nesuvoki. kai padidini automobilio svori, jis pradeda labiau slegt salycio taskus su zeme. ir tau cia kazkodel vaidenasi, kad nuo to padideja trintis. butent nuo svorio. o is tikro padangos labiau deformuojasi - PADIDEJA SALYCIO PLOTAS - ir padideja ne trintis, o salycio ploto kiekis. ir kai raso techniskas zmogus - jis turi minty ne trinties padidejima - i salycio aplinkybiu pasikeitima. o kai raso toks kaip tu, kur masto kaip buhalteris - jam padideja skaiciukas :D ir jis padaro debiliska isvada - kad padidejo trintis :D :D :D TIESIOGIAI. nes va - skaiciukas taip rodo :D :D :D
----
toliau del svorio inercijos ir greicio palaikymo.
yra toks dalykas - greicio palaikymas nuo svorio visiskai nepriklauso. jegos reikia tiek pat, ar palaikyt lengvesni ar palaikyt sunkesni automobili. nes tai priklauso nuo pasipriesinimo ploto. jei plotas vienodas (aptakumas) - jegos reikes vienodai.
bet jei nustoji naudot sita jega - tada svoris pasidaro svarbus , nes atsiranda inercija. kuri biuten jau priklauso nuo svorio. ir sunkesnis nuvaziuos toliau uz lengvesni LETEDAMAS - nes inercija didesne. o tu ten issijuoses aiskini - kad palaikymui susitaupo ten kazkas sunkesniems auto :D :D :D tipo ekonomija ten kazkokias ar kazkas - nesupratau net - kaip tu ta isivaizduoji :D :D :D bet but idomu, kad paaiskintum - kaip ten nauda atsiranda :D :D :D :D :D tiksliais terminais.
noriu dar pazvengt... :D :D :D :D :D :D :D
  • 0


_________________
Surinkai -10 tasku? Tavo ideologija paduoda dauniskumu... sekmes savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.

Lyderiai:
Nr1. is immortallt - 99+ minusu :D :D :D
Nr2. is utf16 - 50+ minusu :D :D :D
Nr3. ipienius - 50+bbz minusu :D :D :D



Užsiregistravo: 2016-03-12, 10:09
Pranešimai: 3669
Reputacija: -150
   
 
Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:
Rūšiuoti pagal
 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 48 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 4 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
 

Ieškoti:
Pereiti į:
 
 

Reputation System ©'