Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai
 
Vartotojo vardas:
Slaptažodis:
Atsiminti
Login with a social network:

Jūsų požiūris

Aktyvios diskusijos

Ieškoti forume


Išsami paieška

 [ 42 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1, 2  Kitas
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą Pagrindinis diskusijų puslapis » Technologijos » Automobiliai, motociklai ir traukiniai
Žinutė Autorius
  Standartinė   Parašytas: 2020-01-03, 17:42 
     
labai mazai vistiek. juk jei per metus beveik 11 milijonu automobiliu atstampuoja, tai net 330 tukstanciu elektromobiliu tebus tik apie 3% nuo visos gamos. cia imitacija labiau. 10-20% gamybos perdarymas jau butu sis tas. dabar labai jau nenoriai... ir modeliai - vien kibirai ciurkoms... kur toki kist? man elektrinio busiko reikia, ar bent elektrinio miniveno.
  • -2




Užsiregistravo: 2016-03-12, 10:09
Pranešimai: 4715
Reputacija: -459
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-01-03, 19:55 
     
Tai kada gausiu statistiką kiek sudeginama naudingų iškasenų gaminant elemobilį ir jo baterijas (+ jų perdirbimas). Pridėkim dar ir atsinaujinančių šaltinių kaštus, nes neduok dieve, bu AE energija panaudota.
Ir kiek tas didelis demonas dyzelis sunaikina pasaulį nuvažiuodamas 500 000 km.
  • -2




Užsiregistravo: 2010-01-30, 16:54
Pranešimai: 193
Reputacija: +3
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-01-03, 21:15 
     
Moribus rašė:
Tai kada gausiu statistiką kiek sudeginama naudingų iškasenų gaminant elemobilį ir jo baterijas (+ jų perdirbimas).

:D :D :D jei tu naudingu iskasenu negalesi degint - nu tai jos jokios nebe naudingos iskasenos. cia jau tampa problemines iskasenos :D :D :D :D :D
man juokingiausia kad apmokestino galutini vartojima. nors kad stabdyt globalini atsilima - jei cia del jo atseit "kovoja" - reiketu problema stabdyt jau tiekimo grandyje. pvz skandint naftos tanklaivius, griaut terminalus, ribot naftos ir angliu isgavima, bombint naftos grezejus ir pan :D :D :D
o jei kovot su lokaline tarsa - tada reikia selektyviai apmokestint energijos saltinius. pagal tarsos koncentracija ir pagal tarsumo laipsni. sitai VISISKAI NEDAROMA!!!! :) jus cia galit kokius norit samprotavimus rasinet - bet cia kas vyksta dabar yra tiesiog runkeliu murkdymas propagandoje ribojant jiems pasirinkimo galimybes ir laisves + plius numelziant :D :D :D ORGANIZUOTAI!!!
  • 0


_________________
Surinkai -10 tasku? Tavo ideologija paduoda dauniskumu... sekmes savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.

Lyderiai:
Nr1. is immortallt - 99+ minusu :D :D :D
Nr2. is utf16 - 50+ minusu :D :D :D
Nr3. ipienius - 50+bbz minusu :D :D :D



Užsiregistravo: 2016-03-12, 10:09
Pranešimai: 4715
Reputacija: -459
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-01-04, 16:05 
     
Gausi? Kas tu blet? Pasaulio prezidentas? Pilna statistikos, pilna tyrimųm atliktų poveikio vertinimo studijų, bet tu matai turi gauti.
  • +1


_________________
Surinkai -10 takšų? Tavo komentarų nebematau ir nebeskaitau. Sėkmės savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.



Užsiregistravo: 2009-04-04, 03:11
Pranešimai: 15083
Miestas: Vilnius-Klaipeda
Reputacija: +2632
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-01-04, 16:19 
     
Aš nei statistikas skaičiau, nei suprantu daug apie elektromobilių ar baterijų gamybą. Tačiau manau kad naftos išgavimas , perdirbimas, plukdymas vandenynais, vežimas iki benzino kolonėlių sunaudojant begalę kuro + co2 galutiniuose vartotojuose daug didesnis blogis nei elektromobilų ir baterijų gamyba bei jų perdirbimas. Juk reikia vertinti ne tik co2 kurį tavo dyzelis išmeta.
  • +2


_________________
nananana



Užsiregistravo: 2010-10-26, 14:36
Pranešimai: 520
Reputacija: +67
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-01-04, 16:22 
     
AAA000 rašė:
labai mazai vistiek. juk jei per metus beveik 11 milijonu automobiliu atstampuoja, tai net 330 tukstanciu elektromobiliu tebus tik apie 3% nuo visos gamos. cia imitacija labiau. 10-20% gamybos perdarymas jau butu sis tas. dabar labai jau nenoriai... ir modeliai - vien kibirai ciurkoms... kur toki kist? man elektrinio busiko reikia, ar bent elektrinio miniveno.



VW iki 2025 planuoja spausdinti po 3 mln. elektromobilių per metus. Nenorėk visko iškart. Nesijaudink, viskas apskaičiuota pas juos.
  • 0


_________________
nananana



Užsiregistravo: 2010-10-26, 14:36
Pranešimai: 520
Reputacija: +67
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-01-04, 16:39 
     
slawcka rašė:
Aš nei statistikas skaičiau, nei suprantu daug apie elektromobilių ar baterijų gamybą. Tačiau manau kad naftos išgavimas , perdirbimas, plukdymas vandenynais, vežimas iki benzino kolonėlių sunaudojant begalę kuro + co2 galutiniuose vartotojuose daug didesnis blogis nei elektromobilų ir baterijų gamyba bei jų perdirbimas. Juk reikia vertinti ne tik co2 kurį tavo dyzelis išmeta.


Taip, bet po viso to vežiojimo/perdirbimo dar reikia nuvežti iki ličio kasyklų, ten kurą deginti, plius dar neretai plukdyti per jūras marias kad kitame pasaulio gale pagaliau pagamintų tą bateriją, kurią vėl plukdytų per pusę pasaulio... Litį daugiausia Australija ir Čilė gamina. Nežinau kaip ličio atveju, bet pagaminti unciją (30g) aukso reikia ~200-300 litrų naftos (anksčiau mažiau užteko, nes rūdos labiau koncentruotos buvo - dar vienas momentas).
  • 0




Užsiregistravo: 2010-04-20, 16:18
Pranešimai: 1278
Miestas: Dar širdyje ne sutema :)
Reputacija: +168
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-01-04, 18:15 
     
slawcka rašė:
Aš nei statistikas skaičiau, nei suprantu daug apie elektromobilių ar baterijų gamybą. Tačiau manau kad naftos išgavimas , perdirbimas, plukdymas vandenynais, vežimas iki benzino kolonėlių sunaudojant begalę kuro + co2 galutiniuose vartotojuose daug didesnis blogis nei elektromobilų ir baterijų gamyba bei jų perdirbimas. Juk reikia vertinti ne tik co2 kurį tavo dyzelis išmeta.


visiski paistalai. naftos sudeginimas kaip kuras yra vienkartinis negriztamas procesas. "tersalu" ismetimo kiekis yra RIBOTAS ir BAIGTINIS. tiesiog jis salyginai didelis - nes bakterijos ir augalai perdirbinejo milijonus metu, ka mes per desimtmecius grazinam i pirmykste busena :D :D :D plius jis atsistatantis. netenkina tik atsistatymo greitis - bet cia irgi galima ir manau BUTINA ka nuveikt. apie tai kazkodel neprasimusa i visuomene... debiloidai tik klykauja visokias nesamones...

butent daugkartinis perdirbimas yra realiai LABAI tarsus procesas. ten uztenka kad bent procento dalys tarsa kelia ir viskas - ji kaipsis kaip atlieku kalnai - kurious debiloidai ignoruoja. pvz kad ir su AE - su urano sodrinimu. nes daugkartinis pardirbimas - jis nesibaigiantis. va sito isvis debiloidai - kur dabar vaidina eko-zaliuosius kazkodel visiskai nesupranta. man cia ziauru - agitacija sukurt daugartinio perdirbimo ekonomika vardan perdirbimo. cia visiska ekologine katastrofa bus. jei norim darnaus pasaulio - gamybos procesai savo esme turi but 100% ekologiski. ekologiskuma as suprantu - kaip salygas, prie kuriu gyvybe gali egzistuot ar bent prisitaikyt. taupymas ar perdirbimas tegali but tik LAIKINAI ir tik kai pagristas REALIAIS skaiciavimais - kad gerins situacija . kai tik nebegerina - reikia sustot ir ieskot geresniu sprendimu. taip kad del kuro deginimo gali nesykt - net jei visa nafta sudegins - tai vistiek mazesnis blogis uz potencialia tarsa atidirbtais akumais. nes cia garantuotai KAUPSIS tarsa.
cia man patinka tik gal vienintele ideja - kur bando vystyt milijardierius vienas - tai iskelt tarsia pramoine i kosmosa. tada bet jau kontrole ilgalaikes tarsos imanoma. pvz pagamina akumus kosmose - nuleidzia - panaudojam - surenka ir vel iskelia. kitaip lieka tik visiskai ekologiski akumu tipai...

slawcka rašė:


VW iki 2025 planuoja spausdinti po 3 mln. elektromobilių per metus. Nenorėk visko iškart. Nesijaudink, viskas apskaičiuota pas juos.

tai kur apie tai issamesni straipsniai? man siaip vw produktai visai patinka, darbe ir giminiu naudoju, nors sau asmeniskai nesu dar pirkes :D
  • -1


_________________
Surinkai -10 tasku? Tavo ideologija paduoda dauniskumu... sekmes savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.

Lyderiai:
Nr1. is immortallt - 99+ minusu :D :D :D
Nr2. is utf16 - 50+ minusu :D :D :D
Nr3. ipienius - 50+bbz minusu :D :D :D



Užsiregistravo: 2016-03-12, 10:09
Pranešimai: 4715
Reputacija: -459
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-01-04, 21:00 
     
Na jūs čia visi kalbat apie mokesčius, runkelių melžimus, etc, bet pažiūrėkit į automobilį straipsnyje. Jis atrodo kompaktiškas miesto automobilis. Ne kažkoks dyzelis važiavimui iki Madrido, tiesiog elektromobiliukas kuris nugabens tave iki darbo ir atgal. Kas kelias dienas pasikrausi.

Atmetant visą ekologiją, čia yra pigi mašina. Jei tu perki dyzelį, moki akcizą. Jei tu perki elektrą sugeneruota to paties dyzelio, akcizo nemoki. 100km elektra gaunasi daug pigiau. Elektrinis variklis visada naudoja mažiau energijos, nei vidaus degimo, dėl to sunkus, ar nuolat naudojamas transportas dažnai turi dyzelio generatorių ir elektros variklį. Jei tau nereikia važiuoti toli, galima apsieiti ir be dyzelio generatoriaus.

Negalvokit kad VW nori išgelbėti pasaulį. Dieselgate įrodo kad yra viskas atvirkščiai. Tiesiog tam tikra dalis žmonių perka elektromobilius, dėl pigesnių kilometrų, ir VW nenori praleisti progos įkišti savo trigrašį į tą rinką.

AAA000 rašė:
jei norim darnaus pasaulio - gamybos procesai savo esme turi but 100% ekologiski

Bet jie nėra ir nebus.
  • +1




Užsiregistravo: 2010-12-29, 01:01
Pranešimai: 776
Reputacija: +285
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-01-04, 21:23 
     
conjurer rašė:
Na jūs čia visi kalbat apie mokesčius, runkelių melžimus, etc, bet pažiūrėkit į automobilį straipsnyje. Jis atrodo kompaktiškas miesto automobilis. Ne kažkoks dyzelis važiavimui iki Madrido, tiesiog elektromobiliukas kuris nugabens tave iki darbo ir atgal. Kas kelias dienas pasikrausi.


kuo tau jis geras? cia yra kibiras - butent tik vaziuot paciam. ir tik mieste. nugaidintas iki poros funkciju auto.
o ka turi dar miestieciai? turi viesa transporta - kuris gali but pvz metropolitenas be akumu gamybos tarsos problemu. atsisakyt gali vdv autobusu - bet ne - jiem dar spec juostas daro :D :D :D
mieste valomos gatves. mieste yra saligatviai. mieste yra dviraciu takai. yra pilna susilimo vietu - kavines visokios ir pan (gali maziau rengtis ir ruostis). ta prasme ten ir taip dafiga transporto ir judejimo alternatyvu. o cia toks kasikas tik spres vienos miesto judejimo alternatyvos tarsos klausima isstumdadamas vdv aternatyvas. VISKAS.
kitu problemu visiskai nesprendzia tokie kibirai ir net apsunkina - nes matai per "sudetinga" dar elektromobiliams. ar ten "neapsimoka" gamint. ir kodel uz tai turi tada moket VISI? :D a? :D o ypac kodel del sitos lokalines problemeles KITI turi atsisakyt faktiskai vieninteles likusios alternatyvos... nes dabartinis mokestis butent "paderintas" kad problema butu butent sitiems KITIEMS - ir del to daugiau mokestiniu pinigu gales istaskyt parazitai. net isvis nesusijusioms sritims...
  • -3


_________________
Surinkai -10 tasku? Tavo ideologija paduoda dauniskumu... sekmes savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.

Lyderiai:
Nr1. is immortallt - 99+ minusu :D :D :D
Nr2. is utf16 - 50+ minusu :D :D :D
Nr3. ipienius - 50+bbz minusu :D :D :D



Užsiregistravo: 2016-03-12, 10:09
Pranešimai: 4715
Reputacija: -459
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-01-04, 21:53 
     
AAA000 rašė:
kuo tau jis geras? cia yra kibiras - butent tik vaziuot paciam. ir tik mieste. nugaidintas iki poros funkciju auto.

O ko miesto masinai daugiau reikia?
Cituoti:
o ka turi dar miestieciai? turi viesa transporta - kuris gali but pvz metropolitenas be akumu gamybos tarsos problemu. atsisakyt gali vdv autobusu - bet ne - jiem dar spec juostas daro :D :D :D
mieste valomos gatves. mieste yra saligatviai. mieste yra dviraciu takai. yra pilna susilimo vietu - kavines visokios ir pan (gali maziau rengtis ir ruostis). ta prasme ten ir taip dafiga transporto ir judejimo alternatyvu. o cia toks kasikas tik spres vienos miesto judejimo alternatyvos tarsos klausima isstumdadamas vdv aternatyvas. VISKAS.
kitu problemu visiskai nesprendzia tokie kibirai ir net apsunkina - nes matai per "sudetinga" dar elektromobiliams. ar ten "neapsimoka" gamint. ir kodel uz tai turi tada moket VISI? :D a? :D o ypac kodel del sitos lokalines problemeles KITI turi atsisakyt faktiskai vieninteles likusios alternatyvos... nes dabartinis mokestis butent "paderintas" kad problema butu butent sitiems KITIEMS - ir del to daugiau mokestiniu pinigu gales istaskyt parazitai. net isvis nesusijusioms sritims...

Miestuose del didelio gyventoju, o tiksliau ju automobiliu tankio yra tarsos problema, kuri kenkia ir tiems kurie nevairuoja. Jie neturi pasirinkimo nekvepuoti tavo dumais, todel jiems visiskai dzin kokius tu mokescius uz savo automobili mokesi. Mieste apskritai galetu VDV uzdraust, px is kur tu atvaziuoji, arba vaziuoji aplinkui arba salia atvaziaves gesini savo varikli ir keliauji kitais budais.

Dabar pilna alternatyvu - elektriniai dviraciai, paspirtukai, mopedai ir keturaciai, bei elektromobiliai, bet jie brangus, nes bandoma padaryti kad tiktu ir mieste ir uzmiestyje tas pats daiktas.
Technologijos jau yra, tereikia moketi jas teisingai panaudoti ir butu galima labai svariai ir pigiai gyventi.
  • +3




Užsiregistravo: 2010-11-02, 23:05
Pranešimai: 2051
Reputacija: +496
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-01-04, 22:56 
     
Xdmin rašė:
O ko miesto masinai daugiau reikia?.

kaip ko reikia? statuso iteisinimo. jei tai miesto masina - ir tu sutinki kad tai miesto masina, tai kodel tada sitai niekaip neiforminta?
juk pvz pestysis jei eina per pereja - jo vienokios teises. o jei kerta kelia ne perejoje - visai kitokios teises. ar jei kelkrasciu eina - dar kitokios. ir dar jas keicia ir keicia, ir apmokestinimus keicia ir keicia. formaliai juk tas pats pestysis. del ko tada skiriasi ?. tai kuo skiriasi jo apribojimai? tik statusi iteisinimu.
o cia aiskiai visi rekia - "miesto masina" "miesto masina", "tik miestui" tik "geriausia mieste". bet kai reikia mokesti uzdet - deda kazkodel visoms masinoms. o spres tik miesto klausimus ir ziures tik interesu - kad butu tik "miestieciams". jei pagamino "eko" masina miestieciams - nu tai atsip*skit su mokesciais nuo nesusijusiu asmenu gal gerai? :) arba duokit "kaimo masina" uz ta pacia kaina, arba salygas vienodinkit - jei jau mokesti toki pati dedat. kitaip nera adekvatumo is tokiu kreivu istatymu.


Xdmin rašė:
Miestuose del didelio gyventoju, o tiksliau ju automobiliu tankio yra tarsos problema, kuri kenkia ir tiems kurie nevairuoja. Jie neturi pasirinkimo nekvepuoti tavo dumais, todel jiems visiskai dzin kokius tu mokescius uz savo automobili mokesi. Mieste apskritai galetu VDV uzdraust, px is kur tu atvaziuoji, arba vaziuoji aplinkui arba salia atvaziaves gesini savo varikli ir keliauji kitais budais.

Dabar pilna alternatyvu - elektriniai dviraciai, paspirtukai, mopedai ir keturaciai, bei elektromobiliai, bet jie brangus, nes bandoma padaryti kad tiktu ir mieste ir uzmiestyje tas pats daiktas.
Technologijos jau yra, tereikia moketi jas teisingai panaudoti ir butu galima labai svariai ir pigiai gyventi.

nu bet to neivede. tik babkes ima. uz nieka. o problemu juk NESPRENDZIA. cia bus ne eko mokestis - o leidimas toliau sikt butent tau ant galvos. ir tu tuo patenkintas? susimokesi mokesti, ji kazkas kazkur svaistys. ir tik tam, kad tau toliau siktu ant galvos :D :D :D o jei turi auto ir mieste gyveni - pats uz sikima sau ant galvos ir mokesi :D :D :D tave tai TENKINA? :D :D :D kas is to kad alternatyva rinksiesi? gal nekvepuodamas dviraciu vaziuosi - jei sakykim as mokesiu auto "eko" mokesti? A? apie tai negalvoji nei kiek? o gal uz sita mokesti pestiesiems dujokaukes kokias dalins - ar gal grynesnio oro slagynus mieste isvedzios ? :D :D :D :D kas bus - pasakyk? kas pasikeis eko problemu sprendime, kai privalomai susimokesim? :D nauju elektromobiliu aiskiai neipirksim vistiek.
  • -1


_________________
Surinkai -10 tasku? Tavo ideologija paduoda dauniskumu... sekmes savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.

Lyderiai:
Nr1. is immortallt - 99+ minusu :D :D :D
Nr2. is utf16 - 50+ minusu :D :D :D
Nr3. ipienius - 50+bbz minusu :D :D :D



Užsiregistravo: 2016-03-12, 10:09
Pranešimai: 4715
Reputacija: -459
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-01-05, 00:03 
     
Mopedai ir automobiliai kuriems reikalinga B1 kategorija ir yra miesto transportas.
O gamintojai/zurnalistai ir SUV dabar vadina miesto automobiliu, nors seniau tai buvo tiesiog vienaturis.
  • 0




Užsiregistravo: 2010-11-02, 23:05
Pranešimai: 2051
Reputacija: +496
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-01-05, 21:12 
     
Elektromobiliai dabar yra brangūs, nes jų paklausa yra žvėriška, o pasiūla vytis nespėja. Nespėja, nes kuriasi nauja pramonė, kurios prieš 10 metų tik užuomazgos buvo palyginus su dabar jau esančiais pajėgumais. Prieš 5 metus per metus pagamindavo maždaug tik penktadalį tiek akumuliatorių, kiek dabar. Per ateinančius 5 metus akumuliatorių gamyba tikėtina išaugs dar 5 kartus.
Pasaulyje viso pagaminama apie 65 milijonus VDV transporto priemonių (be motocinklų).
Elektromobilis, tai ne tik apie taršą ar CO2 - elektromobilis ir važiavimo malonumas. Ypač mieste. Dauguma čia ypač juos puolančius nėra jų vairavę ar net sėdėję jame.
  • +2


_________________
Surinkai -10 takšų? Tavo komentarų nebematau ir nebeskaitau. Sėkmės savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.



Užsiregistravo: 2009-04-04, 03:11
Pranešimai: 15083
Miestas: Vilnius-Klaipeda
Reputacija: +2632
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-01-07, 11:21 
     
kolkas visa infrastuktūra išlaikoma kuro akcizo.
Kai elektromobiliai pradės užimti didelę dalį rinkos jų situacija blogės. reikės juk už kažką tiesti kelius.
  • +2



Moderatorius

Užsiregistravo: 2009-07-13, 13:38
Pranešimai: 4843
Reputacija: +1588
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-01-08, 14:55 
     
Masiniai elektromobiliai yra kolkas utopija, kuri atsirems į elektros tiekimo galimybes.
Jeigu paimti ribinius skaičius, tai jeigu pakeitus visus esamą Lietuvos auto parką į elektrinius, tai kraunant net tik 10% vienu metu, reiktų bent dar poros AE. Jeigu apsieiti be AE, tai reiktų naudoti naftos/dujų deginimo elektrines. Kiek tai būtų kartų daugiau nei dabar yra tai net nežinau, bet turbūt galima irgi paskaičiuot.
Elektromobiliai sumažins taršą miestuose. Bet pačio CO2 išmetimo tikrai per daug nemažins. Tos pačios naftos produktų gabenimas ir deginimas elektrinėse vistiek bus proporcingas, kuro atvežimui į kolonėles ir deginimi automobiliuose.
Vieinintelė išeitis - saulės/vėjo naudojamos elektrinės. Bet Lietuvos pvz galimybės finansinės yra nulinės. Aš net nesivarginu skaičiuot, kiek reiktų išlaidų reikiamų saulės energijos elektrinių pastatymui ir pajungimui.
Mums net AE neišeina pasistatyti, kas būtų racionalu, o tai būtų n kartų pigesnis variantas.
  • -1




Užsiregistravo: 2010-10-22, 13:01
Pranešimai: 130
Reputacija: +34
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-01-08, 16:35 
     
nėra tokia baisi utopija. Manyčiau vidutinio lygio generatorium kraunant elektromobilį visvien išeisi į pliusą, nes generatorius dirbs visą laiką efektyviu apkrovimu.
Nebent šilumos poreikiai žiemą gali viską sujaukti.
  • 0



Moderatorius

Užsiregistravo: 2009-07-13, 13:38
Pranešimai: 4843
Reputacija: +1588
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-01-08, 23:59 
     
Kuro akcizas šiaip neturėtų būti naudojamas išlaikyti infrastruktūrai, tai išsigimimas.
Vakaruose ir neišlaikoma.
Pas mus didžioji dalis infrastruktūros irgi sukurta ne akcizo, o ES pinigais.
Masinį kiekį elektromobilių riboja tik vienas faktorius - akumuliatorių gamyba.

Kraunant visus automobilius Lietuvoje vienu metu... Taip, nes visi vienu metu Lietuvoje sujungiame iškart ir orkaitę, lygintuvą ir skalbimo mašiną. Deja taip nėra.

Iš esmės, jei visas transportas taptų elektrinis, elektros poreikis viso išaugtų 30%. Ar tai daug? Nelabai. Įdomiausia dalis tai, kad elektromobiliai ir jų krovimo sistema taps elektros tinklo dalimi ir užtikrins sisteminių paslaugų teikimą, mažins elektros kainas piko metu, skatins investicijas į elektros gamybą, nes kainos stabilizuosis ir mažai svyruos.

Elektromobiliai savo taršą atperka per 200,000-300,000 km, o tarnauti jie gali ~2x atstumą. Akumuliatoriai netinkami elektromobiliams, dar ilgai tinkami infrastruktūroje. Taip kad elektromobiliai CO2 taršą sumoje sumažins bent per pusę, o gamyboje naudojant tik atsinaujinančią energiją, kaip ir krovime, sumažins CO2 išmetimus bent 80% tiesiogiai ir netiesiogiai dar gali prisidėti 10-20%, nes leis lengviau integruoti atsinaujinančią energiją iki 100% sumažinant dujų poreikį iki minimumo (užtektų gal net biodujų).
Vienintelė išeitis - saulės/vėjo elektrinės, čia tu teisus. Kur klysti ir parodai savo totalų neišprusimą apie energetiką, tai prakalbęs apie "finansines galimybes". Vakar aukcioną laimėjo vienas iš trijų investuotojų, kuris prisiėmė visą riziką dėl kainos svyravimo, elektros balansavimo ir rezervavimo, prisijungimo kaštus ir be jokio kainos priedo. Kas įdomiausia, jie negalėjo siūlyti neigiamo kainos priedo, o tokių investuotojų buvo net trys, nors suminis parko dydis gan mažas.
AE statyti gali paskutinis idiotas nemokantis skaičiuoti. N kartų pigesnis variantas - yra didžiausias melas arba durniaus svajonė. Vienintelis komercinis atominės projektas yra Hinkley Point C, net su de fakto 120€/MWh kaina + infliacija atominės statybos nejuda, nes jei nepavyktų tilpti į kaštus, nuostolius prisiims investuotojai, o nuostoliai panašu tikrai būtų. Vėjas tuo tarpu statomas už rinkos kainą, kuri svyruoja Europoje nuo 40-60€/MWh rėžiuose. Investuotojais prisiima balansavimo ir rezervavimo kaštus, atominės statytojas ne. Atominei šie kaštai tik 30% mažesni nei vėjo jėgainei.

Taip kad dar kartą lįsk į krūmus neskleidęs savo melo ir nežinojimo. Jokia atominė, per visą istoriją neatsipirko. Gal dėl to prancūzai, kai jau šį dešimtmetį pradės uždarinėti atomines, neplanuoja nė vienos atominės statybos, nors turi vieną didžiausių atominių technologijų įmonių pasaulyje. Turbūt vieną iš dviejų likusių. Atomines stato (na pradėjo prieš mažiau nei 10 metų ir šviečiasi pabaiga) realiai tik rusai ir kinai. Vakarų pasaulyje yra reaktorių pradėtų statyti prieš +10 metų, dauguma jų niekada ir nebus baigti, o kas bus baigta, statybos kaštus viršys bent 2 kartus. Vidurkis 2.5 karto. Elektros kaina nekonkurencinga niekaip skaičiuojant, na nebent padovanojant kapitalą reikalingą statyboms, remontams, uždarymui ir atliekų saugojimui.

HardAxe kitą įdomų punktą palietė, jei visą kurą kurį sudeginame naudotume generatoriais gaminti elektrą, šilumą panaudotume pvz. šiltnamiams šildyti ir kokias krevetes auginti, tai vien iš pagamintos elektros galėtume išlaikyti bent dvigubai didesnį automobilių parką, čia net skaičiuojant su visais tinklo ir krovimo nuostoliais. Reiktų tiksliau ieškoti koks generatorių efektyvumas gaminant elektrą.
  • 0


_________________
Surinkai -10 takšų? Tavo komentarų nebematau ir nebeskaitau. Sėkmės savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.



Užsiregistravo: 2009-04-04, 03:11
Pranešimai: 15083
Miestas: Vilnius-Klaipeda
Reputacija: +2632
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-01-09, 00:23 
     
na kai aterina žiema (skandinavai, aliaska), o kaikur ir -20 pasiekia tai hibridas skamba daug logiškiau už vien elektrą. Bet šiltiem kraštam generatoriuje matau vien privalumus.

Dėl manęs generatorius ir mašinoj gali stovėti, manau visvien daug efektyviau veiks. Jam tereikia efektyviai dirbti prie fiksuoto RPM ir apkrovimo, jokių pavarų, nieko neliktų.
Idealiu atveju galėtum degalinėj išsinuomuot prieš ilgesnę kelionę ir kažkaip paprastai įmest į bagažą.

Kitą vertus elektrinė kurą panaudos efektyviau už bet kokį buitinį generatorių, turbūt todėl beveik nėra generatomobilių. (bmw i3?)
  • 0



Moderatorius

Užsiregistravo: 2009-07-13, 13:38
Pranešimai: 4843
Reputacija: +1588
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-01-09, 01:56 
     
immortallt rašė:
Jokia atominė, per visą istoriją neatsipirko. Gal dėl to prancūzai, kai jau šį dešimtmetį pradės uždarinėti atomines, neplanuoja nė vienos atominės statybos, nors turi vieną didžiausių atominių technologijų įmonių pasaulyje. Turbūt vieną iš dviejų likusių. Atomines stato (na pradėjo prieš mažiau nei 10 metų ir šviečiasi pabaiga) realiai tik rusai ir kinai. Vakarų pasaulyje yra reaktorių pradėtų statyti prieš +10 metų, dauguma jų niekada ir nebus baigti, o kas bus baigta, statybos kaštus viršys bent 2 kartus. Vidurkis 2.5 karto. Elektros kaina nekonkurencinga niekaip skaičiuojant, na nebent padovanojant kapitalą reikalingą statyboms, remontams, uždarymui ir atliekų saugojimui.


Irgi įdomi mintis. Realiai imant tik kuro kainą, ką darytume pigaus dyzelio atveju, Visos Lietuvoje sunaudojamos elektros kaina išeitų 60-90 milijonų eurų, kad būtų vidutiniškai iki 3 eurų žmogui per mėnesį. Taip dar į tai įeina statybos kaina, ir visas atliekų sandėliavimas, ko Lietuvoje gautųsi apie 60 tonų per metus (visi skaičiai ganėtinai grubūs).

https://reneweconomy.com.au/nuclear-energy-is-never-profitable-new-study-slams-nuclear-power-business-case-49596/ Visai įdomus straipsni turbūt tu jį kažkada skaitei. Tik va problema ta kad aš su kai kurias dalykais nesutinku.

Atliekų saugojime nematau kaip didelės problemos, nes po 10 metų tu turi praktiškai tą pačią rūdą kurią iškasei, dauguma aktyvių izotopų per tą laiką spėja suirti. Dėl to dabar ir populiaru važiuoti į černobilio zoną turistams, nes pavojus gana minimalus. Tame straipsnyje minima atliekos kenks milijonus metų. Taip, jeigu jas suvalgysi.

Dar jame minima kad visos statomos atominės elektrinės yra valstybės projektai. Pažėkim kas būna kai privatus sektorius pabando imtis projektų kurie prilygsta valstibiniams.

Cituoti:
Delta IV Heavy : 24 t, $350 M, $14,600/kg
Atlas V 551 : 18 t, $150 M, $8,300/kg
Ariane 5 : 21 t, ~$150 M, ~$7,000/kg
Falcon 9 expendable : 22.8 t, $90 M, $4,000/kg
Falcon 9 R reusable/recoverable : 18.5 t, $50 M, $2,700/kg


SpaceX kaina beveik dvigubai mažesnė už valstybių finansuojamas, ir čia be žemutinės pakopos grįžimo.

Taip leisti privačiam sektoriui statyti atomines elektrines, yra rizikinga, ir gali būt pavojinga, tačiau kol tai nebuvo pabandyta, negalime sakyti kad tikrai bus nuostolinga.
  • 0




Užsiregistravo: 2010-12-29, 01:01
Pranešimai: 776
Reputacija: +285
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-01-09, 02:44 
     
nzn rašė:
Masiniai elektromobiliai yra kolkas utopija, kuri atsirems į elektros tiekimo galimybes.
Jeigu paimti ribinius skaičius, tai jeigu pakeitus visus esamą Lietuvos auto parką į elektrinius, tai kraunant net tik 10% vienu metu, reiktų bent dar poros AE. Jeigu apsieiti be AE, tai reiktų naudoti naftos/dujų deginimo elektrines. Kiek tai būtų kartų daugiau nei dabar yra tai net nežinau, bet turbūt galima irgi paskaičiuot.
Elektromobiliai sumažins taršą miestuose. Bet pačio CO2 išmetimo tikrai per daug nemažins. Tos pačios naftos produktų gabenimas ir deginimas elektrinėse vistiek bus proporcingas, kuro atvežimui į kolonėles ir deginimi automobiliuose.
Vieinintelė išeitis - saulės/vėjo naudojamos elektrinės. Bet Lietuvos pvz galimybės finansinės yra nulinės. Aš net nesivarginu skaičiuot, kiek reiktų išlaidų reikiamų saulės energijos elektrinių pastatymui ir pajungimui.
Mums net AE neišeina pasistatyti, kas būtų racionalu, o tai būtų n kartų pigesnis variantas.

jegu nezinai - tai kam rasineji kvaila komentara? :)
energetiniai poreikiai lengviesiems auto perkeist is vdv i elektromobilius tik mazdaug dvigubai pakeltu suvartojima elektros. jei perdaryt ir furas - tada apie 4 kartus. bet atsipalaiduoja pinigai is naftos ir duju. konkreciai musu valstybei tai naudinga - nes mes retai gyvenami - ir elektra galima pilnai pasigamint is vejo ir hidro. ir net pertekliu parduot. o vat su vdv mes labai daug ismetam kuro importui. ta prasme atsinaujinanti mum labai pekels pragyvenimo lygi ateity - jei protingai viska daryt. elektrifikuot pirmiausia reikia kas pigiausia. pvz traukiniu visas linijas, centralizuota sildyma, nusitiest metro Vilniuje ir Kaune.
AE yra visiska nesamone - ji brangi. brangiausia elektra butent is AE. butu zlugus Lietuva - jei butu state ta suknista AE. cia tik propaganda priplove kvailiams - kad AE pigu - nes norejo daug babkiu isplaut is statybu. prancuzai baigia uzsilenkt su savo AE parku. jau nebezino kaip dotuot. vien minusas. japonai daug desimtmeciu stagnacijoj - irgi del AE pagrinde. jei nesiaubtu viso Ramiojo vandenyno - tai seniai jau butu nudvese badu.
galimybes finansines yra Lietuvai - tiesiog per daug idiotu visokias AE vis dar nori statyt ar ten nenori centralizuoto sildymo panaikint. vis dar ant vusokiu dotaciju nori sedet. pagrinde "raudonieji" ir "beretiniai" pensionai visokie. jie didziausias trukdis Lietuva atkelt. ir dar juos islaikyt reikia - nors pensiju jie neuzsidirbo. Lietuva nuo nulio gi pradejo. o rusai juk nemoka jiem pensiju - mokam mes - dabar dirbantieji ir pasalpiniai. nors dabartiniai pensionai atidirbo sovietu labui - taigi turetu is putino reikalaut :D :D :D
-----------
HardAxe rašė:
kolkas visa infrastuktūra išlaikoma kuro akcizo.
Kai elektromobiliai pradės užimti didelę dalį rinkos jų situacija blogės. reikės juk už kažką tiesti kelius.

taigi deda mokestine dali ant elektros jau dabar! del to jos kaina ir kyla. ir tie pinigai eina infrastrukturai - o ateity perkels ir ant keliu. nors is tikro elektros gamybos sanaudos pinga. ir yra kruvos norinciu gamint - bet per daug visokius konservu ir komunisteliu tarpininkeliu dar is elektros perpardavinejimo gyvena. elektra pasigamint tikrai nera problema Lietuvoje. paziurek i aukcionus - kai biski leidzia - per kelias dienas issidalina kvotas. realiai gamintoju butu - tiesiog labai ribojama. ir su elektros tinklu pletra ir vartojimo galios ribojimais - cia isvis parodija... elektros vartojima skatint reikia, o ne ribot. nes galingesne infrastruktura vistiek teks tiest. tai reikia viska ant elektros perorientuot PIRMUMO prioritetu. nes cia valstybes prioritetinis interesas. pvz jei stato koki nauja daugiabuti - tegu iveda galios minimumo reikalavimus. pvz ne maziau kokiu 25kw butui - ir tegu tiesiaii ivadus nt vystytojai. parkavimus tegu elektrifikuoja - pvz ne maziau 1 stovejimo vietos su elektros tasku elektromobiliui nuo kiekvieno patalpu 25m ploto kvadratu. reniovacija neleidziama - jei nepildo situ salygu ar nauja statyba. ar perstatymas. ir bus viskas ko tik reikia :D visa reikiama elektros infrastruktura. vietoj sito valdzia kazkoki suda mala... lenteles kokias sukioja ar dar kazka ten nesuprasi ka... nu debilai - ne kitaip. kartu su visa ziniasklaida...
------------
HardAxe rašė:
nėra tokia baisi utopija. Manyčiau vidutinio lygio generatorium kraunant elektromobilį visvien išeisi į pliusą, nes generatorius dirbs visą laiką efektyviu apkrovimu.
Nebent šilumos poreikiai žiemą gali viską sujaukti.

ne tik. jei neteisingai suprojektuota auto - ikrovimas generatorium gali but i ziauru minusa. ypac pirmi hybridai ir kur mazo laipsnio elektros hybridizacija. gamint elektra is kuro yra brangiausias variantas. pasikraut is tinklo - pigiausias. vaziut tiesiai su VDV yra pigiau nes mechanika daug nuostoliu ivelia. pvz grandinine-dirzine pavara (vienas perdavimas) ivelia apie 6-7% nuostoliu. tu ten is to "tolygaus" rezimo - islausi nu gal 10% ekonomija. nu gal net iki 20-30% - idealiu atveju - bet viska prateriosi visokiuose reduktoriuose ir elektros konvertacijose. net keitiklis ima apie 2-3%. akumai vienam ikrovos-iskrovos cikle i siluma gali ir virs 10% isvaryt - pvz tesliniai :D :D :D :D :D viskas priklauso nuo automobilio agregatu ispildymo schemos. dabartiniam momente elektromobiliai yra dar netobuli - nes bando didele dali ant vdv bazes gamint. projektavimo ir vartotoju iprociu inercija kolkas irgi stabdo... :(
  • -1


_________________
Surinkai -10 tasku? Tavo ideologija paduoda dauniskumu... sekmes savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.

Lyderiai:
Nr1. is immortallt - 99+ minusu :D :D :D
Nr2. is utf16 - 50+ minusu :D :D :D
Nr3. ipienius - 50+bbz minusu :D :D :D



Užsiregistravo: 2016-03-12, 10:09
Pranešimai: 4715
Reputacija: -459
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-01-09, 03:32 
     
immortallt rašė:
Kuro akcizas šiaip neturėtų būti naudojamas išlaikyti infrastruktūrai, tai išsigimimas.
Vakaruose ir neišlaikoma.
Pas mus didžioji dalis infrastruktūros irgi sukurta ne akcizo, o ES pinigais.


Iš esmės, jei visas transportas taptų elektrinis, elektros poreikis viso išaugtų 30%. Ar tai daug? Nelabai.
.

sita vieta - gryni pezalai :)
kita komentaro dalis nebloga :D
  • -1


_________________
Surinkai -10 tasku? Tavo ideologija paduoda dauniskumu... sekmes savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.

Lyderiai:
Nr1. is immortallt - 99+ minusu :D :D :D
Nr2. is utf16 - 50+ minusu :D :D :D
Nr3. ipienius - 50+bbz minusu :D :D :D



Užsiregistravo: 2016-03-12, 10:09
Pranešimai: 4715
Reputacija: -459
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-01-09, 10:28 
     
AAA000 rašė:
nzn rašė:
..(


Elektriniu efetyvumas tik 40 proc., dar kažkiek sunaudojama perduodant elektrą iki įrenginio pakrovimui.
Elektrinio automobilio efektyvumas yra apie 60 % -70% tai 40x0.7= 28.
Taigi tikras efektyvumas gaunasi vos 28% (ir cia jau optimistinis variantas).

Taigi sumoje naftos reikia sudeginti praktiskai tiek pat, kad nuriedetum tuos kilometrus ar su elektromobiliu ar su benzininiu auto.
Elektromobilio CO2 emisija labai nedaug mažesne uz auto su VDV.
Beje labai daug atsinaujinančios energijos yra maistinių kulturų auginimas biokurui kuris supialmas į automobilių bakus. Nuėmus visas subsidijas nuo žaliosios energijos jos niekas nepirktų.

Iš viso dabar Lietuvoje yra įregistruota M1 automobilių apie 1 500 000.
Tai tarkim hipotetiškai jeigu vienu metu krauti apie 100 000 panašius automobilius į teslą (60-100 kWh) reiktų apie 80 kWh.
Krovimui namuose manau vidutiniškai galima būtų skirti jungtį su 10kW galingumu. (Gali būti ir mažiau ir žymiai daugiau, bet čia primetu maždaug vidutinį namų ūkį).
Kraut reiktų apie 8 val. Didžiausias poreikis būtų nakties metu, t.y. vistiek maždaug vienodu metu visi krautų.
Taigi reiktų apie 10kW x 100 000 = 1 000 000 kW = 1 GW.
Bet tai čia niekas negarantuoja, kad krautų tik tada kai išsikrauna pilnai baterijos.
Realiai visi dasikraudinėtų nepriklausomai koks likutis, reikia nereikia.
Hipotetiškai elektros poreikis keletai valandų galėtų šokti iki kokių 3-4 GW vien automobiliams papildomai lyginant, su šiuo metu.

Mūsų IAE reaktoriaus galingumas buvo (vienas galingiausių pasaulyje) - 1.5 GW.

Reik turėt dar galvoje, tai, kad Lietuva dabar didžiąją dalį elektros importuoja. Ateityje elektros visos šalyse poreikis smarkiai kils, dėl el. automobilių, tai manau importas elektros, o tuo labiau žaliosios bus gana problematiškas ir tik brangs.
Gerai toms šalims kurios turi laisvų $, bet mūsų šalis sėdi skolose. Tai vienintelis išsigelbėjimas būtų jei mus dotuotų EU. Bet kai tokių šalių yra dotuojamų daug, tai nežinau, neatrodo optimistiškai.
  • +2




Užsiregistravo: 2010-10-22, 13:01
Pranešimai: 130
Reputacija: +34
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-01-09, 11:23 
     
nzn rašė:
AAA000 rašė:
nzn rašė:
..(

Gerai toms šalims kurios turi laisvų $, bet mūsų šalis sėdi skolose. Tai vienintelis išsigelbėjimas būtų jei mus dotuotų EU. Bet kai tokių šalių yra dotuojamų daug, tai nežinau, neatrodo optimistiškai.


Šitas kolūkietiškas mąstymas visada pramuša stogą.

1) Elektros kainos visą laiką kilo ir kils.
2) Kai Elektros kainos pakils iki atitinkamo lygio valstybei nereikės nė cento investuoti į gamybos didinimą - investuos verslas. Vinintelė investicija, kurią darys valstybė bus tinklų pritaikymas, bet ir tą investiciją pasiims per infrastruktūros mokesčius gamintojams.
3) Betkuriam mąstančiam giliai dzin, kad elektromobilio "kuro" kaina susilygins su vdv, jei to pasekoje turėsim švaresnę aplinką. T.y. mokėsime tą patį ir gausime geriau.
  • +1


_________________
Veni, vidi, fugi!



Užsiregistravo: 2008-04-30, 15:56
Pranešimai: 670
Reputacija: +589
   
 
Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:
Rūšiuoti pagal
 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 42 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1, 2  Kitas

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 4 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
 

Ieškoti:
Pereiti į:
 
 

Reputation System ©'