Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai
 
Vartotojo vardas:
Slaptažodis:
Atsiminti
Login with a social network:

Jūsų požiūris

Aktyvios diskusijos

Ieškoti forume


Išsami paieška

 [ 133 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą Pagrindinis diskusijų puslapis » Mokslas » Apie gamtą
Žinutė Autorius
  Standartinė   Parašytas: 2015-02-11, 20:40 
     
dawid90 rašė:
Pardon, jog kišuosi į svetimą pokalbį, tačiau negaliu nepakomentuoti. Romos katalikai draugauja su biblija kuo puikiausiai, t.y. jų interpretacija yra kitokia nei tavo. Dabar man iškyla klausimas, kuris teisus? Ar jie, ar tu? Kaip man atsirinkti?


Žinoma. Jūs greičiausiai ateistas, bet gal buvote pakrikštytas katalikų bažnyčioj? Gal netyčia turite giminaitį ar pažįstamą katalika? Paklauskite tokio, ar jis skaitęs bibliją. Esu maždaug 90% įsitikinęs, kad neskaitė. Tai čia vadinasi draugavimas su biblija. Kadangi katalikai apskritai net neskaito švento rašto, bet mano, kad jiems pakankama to, kas pasakoma bažnyčioje kunigo, tai galima drąsiai teigti, kad su biblija nedraugauja.

O su visais šventikais ir kunigais kita kalba. Visų pirma yra tokių, kurie net neskaitė biblijos, tik nagrinėjo tam tikras dalis kunigų seminarijoje (Vienas iš kunigų man sakė, kad žino tokių kunigų, neskaičiusių biblijos). Jie ne tai, kad interpretuoja bibliją ir remiasi ja, bet parašė tokį katekizmą, kuriame yra akivaizdžių prieštaravimų biblijai. Vienas dalykas, kai interpretuoji kitaip, bet kitas dalykas, kai interpretacija visiškai priešinga biblijos eilutei ir negalima rasti jokio ryšio tarp biblijos ir interpretacijos. Paskaitykite bibliją ir nueikite į katalikų bažnyčią, kokias nors mišias, pasidarys akivaizdu. Jų interpretacija prieštarauja biblijai, štai kur bėda. Patikrinti galima tik tada, kai pats esi perskaitęs bibliją.

Konkretų pavyzdį jau minėjau čia, dėl 10 Dievo įsakymų interpretacijos. Paspaudę nuorodą dar šiek tiek palaukite, jus nukels į konkretaus atsakymo vietą

Cituoti:
Cituoti:
Biblija apskritai moko, kad "tas, kuris aukščiausias, turi tapti žemiausiu".


Tą prasmę? Turi tapti bomžu? Čia aš rimtai klausiu.


Ne. Nereikia būti "pasikėlusiam" ir aukštinti save. Jėzus yra vienintelis tikrasis bažnyčios vadovas. Bet jis, kai buvo žemėje, ne tik kad nesiskelbė, koks jis didis, išmintingas, protingas, bet žeminosi iki tokio lygio, kad savo mokiniams net kojas nuplaudavo. Ir kai gydydavo Dievo vardu, sakydavo pagydytam, kad niekam neskelbtų, ką jis padaręs, kad apie jį nepasklistų gandas.

O katalikų popiežius, tariamoji bažnyčios galva, leidžia, kad jam rankas bučiuotų, akivaizdžiai laiko save vadovu, garbingu mokytoju ir panašiai. Čia va dabar Pranciškus su forduku važinėja, tai bent tiek nusižemino. O ankstesni popiežiai prisipuošę auksiniais papuošalais, sėdi auksiniuose sostuose, valgo iš auksinių indų...
  • 0




Užsiregistravo: 2015-01-30, 23:00
Pranešimai: 280
Reputacija: 0
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-02-11, 21:16 
     
Tomas0122 rašė:
Nesakiau, kad evoliucijos nėra, sakiau, kad nereikia ja aklai tikėti iš to, kokia informacija mums pateikiama apie tai, kas vyko žemėje 60 milijonų metų atgal.



Naudokis šia taisykle Bibliją skaitydamas. Tada būtų viskas OK.

P.S.


Pasauliu netikiu, o Pasaka tikiu. Henrikas Radauskas. Fontanas: eilėraščiai. – Kaunas, 1935.
  • 0



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2012-02-06, 14:24
Pranešimai: 1131
Reputacija: +322
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-02-11, 22:06 
     
Bet pala pala Tomas0122.
NT skaiciau, kaip Kristus sake Petrui, kad jis uola, ant kurios bus pastatyta baznycia. Ir pragaro vartai jos nenugales.
O Petras pamokslavo ir mire Romoje, buvo pirmas Krikscioniu vadovas, kaip pirmasis popiezius.
Yra parasyta ir tai, kad kur 2 ar 3 del Kristaus, ten ir jis su jais.
Bet baznycia, kurios pragaro vartai nenugales, nuo Petro. O tai ir yra Kataliku baznycia.
O tu sakai, kad ji zuvusi.
  • 0



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2011-11-30, 19:32
Pranešimai: 2321
Miestas: Klaipėda
Reputacija: +99
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-02-11, 23:49 
     
Cituoti:
Mes vis kalbame apie POPIEŽIŲ. Popiežius - katalikų bažnyčios galva. Katalikų bažnyčia labai mažai bendro su Dievu turi ir biblija mažai remiasi. Kad ir ką jie darė, darė greičiausiai dėl savęs, kad turėtų turtų, valdžią, būtų galingi...


Kad ir kaip gerbčiau baptistus dėl tradiciškai gan gero Biblijos išmanymo, tačiau jų nusistatymas prieš RKB yra tiesiog fanatiškas, dažnai jie linkę kabinėtis prie žodžių.

Tomai, vadink tu popiežių kuo tik nori, bet faktas, tas kad RKB yra didžiausia ir stipriausia religinė bendruomenė. Jei ji nebūtų institucionalizuota, t.y. neturėtų centrinės valdžios, negalėtų atlikti daug gerų darbų. Pavyzdžiui, steigti mokyklas, statyti ligonines varginguose kraštuose, vykdyti šviečiamąsias misijas. RKB kartu su tokiom organizacijom, kaip Caritas, Unicef rūpinasi, kad Afrikos vaikai gautų išsilavinimą, maitinimą, skiepus ir t.t. Vienuolės atlieka plataus labdaros misijas tokiuose kraštuose. Prisiminkim tarpukario Lietuvą, 1921 m. 40 proc. Lietuvos gyventojų nemokėjo nei skaityti nei rašyti. Ir per dvidešimt metų dėka aktyviai steigiamų katalikiškų mokyklų raštingumas pasiekė normalų Europos lygį. Nieko panašaus negali daryti protestantai (baptistai, adventistai ir begalė kitų), nes jie yra susiskaldę į tūkstančius mažų bažnytėlių ir dar tarpusavyje randa dėl ko pjautis skaitydami tą pačią Bibliją.

Cituoti:
Išėjimo 20:4 Nedirbsi sau drožinio nei jokio paveikslo, panašaus į tai, kas yra aukštai danguje ir kas yra čia, žemėje, ir kas yra vandenyse po žeme. 5 Jiems nesilenksi ir jų negarbinsi, nes aš VIEŠPATS, tavo Dievas, esu pavydus[i2] Dievas, skiriantis bausmę už tėvų kaltę vaikams – trečiajai ir ketvirtajai kartai tų, kurie mane atmeta, 6 bet rodantis ištikimą meilę iki tūkstantosios kartos tiems, kurie mane myli ir laikosi mano įsakymų.


Tomai, tavo šitą teoriją galiu sutaršyti kaip šiltą vilną, bet jaučiu, kad tu vistiek laikysiesi to ką tau įbruko kokie nors mokslo neragavę pastoriai, kažin ar objektyvūs dalykai susiję su šia Biblijos ištrauka tau rūpi.
  • 0




Užsiregistravo: 2010-12-02, 01:33
Pranešimai: 853
Reputacija: +281
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-02-12, 01:27 
     
Aidas rašė:
Bet pala pala Tomas0122.
NT skaiciau, kaip Kristus sake Petrui, kad jis uola, ant kurios bus pastatyta baznycia. Ir pragaro vartai jos nenugales.
O Petras pamokslavo ir mire Romoje, buvo pirmas Krikscioniu vadovas, kaip pirmasis popiezius.
Yra parasyta ir tai, kad kur 2 ar 3 del Kristaus, ten ir jis su jais.
Bet baznycia, kurios pragaro vartai nenugales, nuo Petro. O tai ir yra Kataliku baznycia.
O tu sakai, kad ji zuvusi.


Petras išrinko savo pirmuosius siekėjus pagal jų tikėjimą. Vėliau tie pirmieji tikrieji popiežiai buvo žudomi, o nauji renkami kitų žmonių, kurie gal būt jau nebesekė Jėzumi taip, kaip dera. Tai ta linija jau ko gero senai nutrūkusi. Be to, kiekvienas apaštalo Petro siekėjas, kuris taip pat tiki Jėzumi, gimęs iš naujo, pasikrikštyjęs ir įsileidęs Jėzų į savo širdį jau yra Petro įpedinis. Ir jis priklauso bažnyčiai. Ne giminės linijos prasme, bet dvasinio tikėjimo prasme. Jėzus minėjo savo maldoje apie šventųjų susijungimą. Kaip Dievas ir Sūnus yra tarsi sujungti į vieną tikėjimo, dorovės, žinių atžvilgiu, taip ir šventieji bus sujungti su Jėzumi ir Tėvu.

Jn 17:11 Aš jau nebe pasaulyje...
Jie dar pasaulyje,
o aš grįžtu pas tave.
Šventasis Tėve,
išlaikyk ištikimus savo vardui
visus, kuriuos esi man pavedęs,
kad jie būtų viena kaip ir mes.

21 tegul visi bus viena!
Kaip tu, Tėve, manyje ir aš tavyje,
tegul ir jie bus viena mumyse,

Tai va čia ir yra tas tiesioginis giminystės ryšys - bendras tikėjimas Jėzaus įsteigtoje bažnyčioje, kurios pamatas - uola - Petras.

Yra išsamesnis paaiškinimas tos bažnyčios, kur daviau nuorodą, puslapyje - http://www.church.lt/t/tikime#comment-436

shift rašė:
Kad ir kaip gerbčiau baptistus dėl tradiciškai gan gero Biblijos išmanymo, tačiau jų nusistatymas prieš RKB yra tiesiog fanatiškas, dažnai jie linkę kabinėtis prie žodžių.


Sutinku, ypač westboro baptist church labai bjaurūs, mano manymu. Dėl to neskiriu savęs ir prie jų. Bet Baptistų bažnyčia Lietuvoje bent jau neužsiima tokia drastiška Dievo žodžio skelbimo veikla, dėl to patariau ją. Be to, aš pats užsienyje gyvenu, kaip jau minėjau, tai negaliu vertint bažnyčios, nes niekad joje nebuvęs. Bet pagal websaitą atrodo tikrai neblogai lyginant su kitom.

Cituoti:
Tomai, vadink tu popiežių kuo tik nori, bet faktas, tas kad RKB yra didžiausia ir stipriausia religinė bendruomenė. Jei ji nebūtų institucionalizuota, t.y. neturėtų centrinės valdžios, negalėtų atlikti daug gerų darbų. Pavyzdžiui, steigti mokyklas, statyti ligonines varginguose kraštuose, vykdyti šviečiamąsias misijas. RKB kartu su tokiom organizacijom, kaip Caritas, Unicef rūpinasi, kad Afrikos vaikai gautų išsilavinimą, maitinimą, skiepus ir t.t. Vienuolės atlieka plataus labdaros misijas tokiuose kraštuose. Prisiminkim tarpukario Lietuvą, 1921 m. 40 proc. Lietuvos gyventojų nemokėjo nei skaityti nei rašyti. Ir per dvidešimt metų dėka aktyviai steigiamų katalikiškų mokyklų raštingumas pasiekė normalų Europos lygį. Nieko panašaus negali daryti protestantai (baptistai, adventistai ir begalė kitų), nes jie yra susiskaldę į tūkstančius mažų bažnytėlių ir dar tarpusavyje randa dėl ko pjautis skaitydami tą pačią Bibliją.


Labai puiku, kad yra atliekamų ir kilnių darbų, bet teisiamas juk bus kiekvienas žmogus atskirai. Dauguma katalikų Dievo žodžio nežino, Dievo neieško, tad ir pačio Dievo nepažįsta, tiki, kad va pakrikštytas vaikystėje, tai ir pateks į dangaus karalystę. Kadangi nėra pagarbios Dievo baimės, tai nėra reikalo saugotis nuodėmės, dėl to gailėtis...

O katalikų dvasininkų atsakomybė yra būtent tą ir skelbti, ką jie daro gan silpnokai...

Greičiausiai žinote istoriją apie tris tarnus, kurių vienas neparnešė jokio rezultato.

Mt 25:26 Šeimininkas jam atsakė: 'Blogasis tarne, tinginy! Tu žinojai, kad aš pjaunu, kur nesėjau, renku, kur nebarsčiau. 27 Taigi tau reikėjo leisti mano pinigus į apyvartą, ir sugrįžęs aš būčiau gavęs juos su palūkanomis. 28 Todėl atimkite iš jo talentą ir atiduokite tam, kuris turi dešimt talentų. 29 Kiekvienam, kas turi, bus duota, ir jis turės su perteklium, o iš neturinčio bus atimta ir tai, ką jis turi. 30 Šitą netikusį tarną išmeskite į tamsybes. Ten bus verksmas ir dantų griežimas“.

Katalikų kunigams irgi duota, jie turi skelbti Dievo žodį ir atversti žmonių. Bet kad jie neskelbia nei pusės to, ką turėtų. Žinoma, vėl kalba ne apie visus, bet daugumą... Tas, ką aš girdėdavau katalikų bažnyčioje, nei kiek Dievo baimės man nesuteikė, anaiptol, iš viso nusisukau nuo tikėjimo, nes daug kas nelogiška atrodė...

Jie skelbia tą, kas gražu, gera, dora, žmonėm patinka to klausyti, tai jie eina ir meldžiasi. Bet kas iš to, jei dauguma nedorėlių eis į tas bažnyčias ir klausys tik to, kas gera ir gražu, po to išėję vėl darys savo nedorus darbus? Juk nedoreliams reikia ir tą kitą pusę paskelbti, kas bus jei neatsivers. Bet jeigu katalikai skelbtų priešingą biblijos pusę, kaži, ar žmonės mielai eitų i tas katalikų bažnyčias, būtų baisu jiems ten eit... O tas juk nenaudinga...

Argi nesako Jėzus, kas didžiausias žemėje, bus mažiausias Dievo karalystėje. O kas mažiausias, bus didžiausias?

Lk 9:48 ir tarė: „Kas priima šį vaiką dėl manęs, priima mane, o kas mane priima, priima tą, kuris yra mane siuntęs. Kas tarp jūsų mažiausias, tas yra didis“.

Mt 18:4 Taigi kas pasidarys mažas, kaip šis vaikelis, tas bus didžiausias dangaus karalystėje“.

Argi nesako, kad į Dievo karalystę veda tik labai siauras kelias, daug žmonių mėgins eiti, bet nesugebės. Kai daug grūdasi pro menkus vartus, mažai tepraeina.

Mt 7:13 „Įeikite pro ankštus vartus, nes erdvūs vartai ir platus kelias į pražūtį, ir daug juo einančių. 14 Kokie ankšti vartai ir koks siauras kelias į gyvenimą! Tik nedaugelis jį atranda“.

Tad nereiktų spręsti pagal organizacijos dydį, bet pagal jos tikėjimą...

Cituoti:
Cituoti:
Išėjimo 20:4 Nedirbsi sau drožinio nei jokio paveikslo, panašaus į tai, kas yra aukštai danguje ir kas yra čia, žemėje, ir kas yra vandenyse po žeme. 5 Jiems nesilenksi ir jų negarbinsi, nes aš VIEŠPATS, tavo Dievas, esu pavydus[i2] Dievas, skiriantis bausmę už tėvų kaltę vaikams – trečiajai ir ketvirtajai kartai tų, kurie mane atmeta, 6 bet rodantis ištikimą meilę iki tūkstantosios kartos tiems, kurie mane myli ir laikosi mano įsakymų.


Tomai, tavo šitą teoriją galiu sutaršyti kaip šiltą vilną, bet jaučiu, kad tu vistiek laikysiesi to ką tau įbruko kokie nors mokslo neragavę pastoriai, kažin ar objektyvūs dalykai susiję su šia Biblijos ištrauka tau rūpi.


Mielai prašom, sutaršykite. Juk jeigu aš neteisingai kažko mokau kitus, man pačiam paskui bus blogiau. Su kiek katalikų dvasininkų jau bendravau, nei vienas nesugebėjo normaliai įrodyti, kad galima daryti stabus... Be to, yra ir daugiau dalykų, apskritai, tokiu, kaip Marijos garbinimas, meldimasis jai, nors ji nėra Dievas ir panašiai.
  • 0




Užsiregistravo: 2015-01-30, 23:00
Pranešimai: 280
Reputacija: 0
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-02-12, 03:13 
     
Paskaitykim atidžiau:
Cituoti:
Išėjimo 20:4 Nedirbsi sau drožinio nei jokio paveikslo, panašaus į tai, kas yra aukštai danguje ir kas yra čia, žemėje, ir kas yra vandenyse po žeme. 5 Jiems nesilenksi ir jų negarbinsi, nes aš VIEŠPATS, tavo Dievas, esu pavydus[i2] Dievas, skiriantis bausmę už tėvų kaltę vaikams – trečiajai ir ketvirtajai kartai tų, kurie mane atmeta, 6 bet rodantis ištikimą meilę iki tūkstantosios kartos tiems, kurie mane myli ir laikosi mano įsakymų.


Pasigilinkim į kontekstą, kuriame šis įsakymas parašytas. Išėjimo knyga, Mozė bėga nuo egiptiečių, žydai dykumoje psichologiškai palūžę, dalis iš nevilties ima garbinti savo pagoniškus stabus, Mozė baisiai pyksta, Dievas irgi. Toliau pasigilinkim į teksto formuluotes:
1. <drožinio nei jokio paveikslo, panašaus į tai, kas yra aukštai danguje ir kas yra čia, žemėje, ir kas yra vandenyse po žeme.>
Pagonių dievai turėjo dvilypį pavidalą, pavyzdžiui, Mozė užtiko žydus garbinančius jaučio stabą, t.y. žemėje vaikščiojančio padaro atvaizdas, tačiau, egiptiečių religijoje garbinamas buvo jaučio žvaigždynas. Kaip tik tuo metu, pagal egiptiečių astrologinį kalendorių Saulė tekėdavo jaučio žvaigždyne, todėl buvo garbinama dievybė jaučio pavidalu. Iš to seka frazė "kas yra aukštai danguje ir kas yra čia, žemėje", todėl pagonys garbindami su žvaigždynais susietus dievus, juos vaizdavo žemiškais pavidalais. Tokių pavyzdžių daug: Jautis; Liūtas - sfinksas, avinas, gyvatė, sakalas -horas, šuo - anubis, Žmogus su lanku - orionas ir t.t. Todėl Dievas, tuos pagoniškus stabus įvardijai kaip "panašu į tai kas yra danguje ir žemėje". Taigi su dievų dangiškais ir žemiškais atvaizdais išsiaiškinom.
2. <Jiems nesilenksi ir negarbinsi, nes aš VIEŠPATS, tavo Dievas, esu pavydus[i2] Dievas>
Dievas kalba daugiskaita, ne apie vieną drožinį, bet apie visą jų gausą, t.y. pagoniškų dievų panteoną, kuriuos Jis labai aiškiai atskiria nuo savęs. Jei Dievas tai taikytų sau, jis sakytų: nedarysi mano skulptūrų ir manęs nevaizduosi, ir mano atvaizdui nesilenksi. Bet tekstas kalba apie "JŲ" atvaizdus. O galų gale Dievas sako, kad matydamas, kaip žmonės "JIEMS" lenkiasi, jis yra PAVYDUS Dievas. Taigi, Jis ne šiaip, pyksta dėl lankstymosi, prieš statulą, bet pyksta dėl to, kad garbinami JIE - kiti, pagoniški Dievai, o ne Jis, vienintelis gyvųjų Dievas. Kitaip žodis pavydas čia nefigūruotų.
3. <skiriantis bausmę už tėvų kaltę vaikams – trečiajai ir ketvirtajai kartai tų, kurie mane atmeta>
Taigi, kaip matome pagrindinė problema yra Dievo atmetimas, o tai yra įmanoma, tik pasirinkus kitus dievus, kitą mokymą.

4.<bet rodantis ištikimą meilę iki tūkstantosios kartos tiems, kurie mane myli ir laikosi mano įsakymų>
Čia vėl Dievas pabrėžia, kad myli tuos, kurie gyvena pagal JO, o ne pagal JŲ įstatymus. Nes tie, kurie atmeta Dievą, gyvena pagal kitus -"JŲ" įsakymus.

Visi šie 10 įsakymų yra parašyti kaip tik tuo metu, kai žydų tauta išgyveno sunkų atsiskyrimą nuo pagoniškos Egipto kultūros. Todėl ir pirmieji įsakymai aiškiai nubrėžia ribas tarp "jų" - politeistinio panteono ir "Jo"- vienitelio Dievo.
Tai, kad Dievas nėra nusistatęs prieš vaizduojamąjį meną, rodo pastaroji ištrauka:

Cituoti:
Iš 25;18 Nukalsi iš aukso du kerubus, – padirbsi juos iš plakto aukso prie abiejų malonės sosto galų. 19 Padirbk vieną kerubą viename jo gale ir kitą kerubą kitame jo gale; padirbsi kerubus, sujungtus su malonės sostu prie abiejų jo galų. 20 Kerubai turės išskleistus sparnus, – savo sparnais jie dengs malonės sostą. Jiedu bus vienas prieš kitą, ir jų veidai bus atgręžti į malonės sostą.


Žinant, kaip žydai gerbdavo sandoros skrynią, akivaizdu, kad klūpėdami prieš ją, jie kartu ir prieš angelų skulptūras lankstydavosi, tad nejaugi Dievas padarė išimtį? Deja, ne, nes tai yra Jo garbės dalis ne tų kitų "jų".

Toliau:
Cituoti:
<Sk. 21;9 Mozė tada padirbo varinį žaltį ir pridėjo jį prie stulpo. Kada tik žaltys ką nors įgeldavo, tas žmogus pažvelgdavo į varinį žaltį ir likdavo gyvas.>

Tai kaip čia su tais drožiniais? Įdomiausia, tai, kad kol tas žaltys atliko savo funkciją, tol jis buvo "legalus", bet kai žydai jam prikabino pagoniško dievo vardą ir ėmė jį garbinti, tuomet Mozė sudaužė tą žalčio atvaizdą. Taigi, akivaizdu, kad Mozei nepatiko ne pats žalčio atvaizdas, bet jo susiejimas su pagoniška praktika.

Persikelkime į naujesnius laikus. Kaip žinia pirmieji krikščionys, aršaus persekiojimo metu, slėpėsi katakombose, ten melsdavosi ir atlikdavo apeigas. Įdomu tai, kad ankstyvieji krikščionys Jėzaus atvaizdą arba angelų piešinius piešdavo įsijuosę, be jokių protestantiškų fobijų. Atsiriboti nuo krikščioniškosios dailės užsinorėjo protestantai, reformacijos laikotarpiu XVI amžiuje.
http://en.wikipedia.org/wiki/Catacombs_of_Rome
http://www.thenagain.info/WebChron/West ... stian.html
http://www.touregypt.net/featurestories ... inting.htm
  • 0




Užsiregistravo: 2010-12-02, 01:33
Pranešimai: 853
Reputacija: +281
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-02-12, 04:04 
     
shift rašė:
Paskaitykim atidžiau:
Cituoti:
Išėjimo 20:4 Nedirbsi sau drožinio nei jokio paveikslo, panašaus į tai, kas yra aukštai danguje ir kas yra čia, žemėje, ir kas yra vandenyse po žeme. 5 Jiems nesilenksi ir jų negarbinsi, nes aš VIEŠPATS, tavo Dievas, esu pavydus[i2] Dievas, skiriantis bausmę už tėvų kaltę vaikams – trečiajai ir ketvirtajai kartai tų, kurie mane atmeta, 6 bet rodantis ištikimą meilę iki tūkstantosios kartos tiems, kurie mane myli ir laikosi mano įsakymų.


Pasigilinkim į kontekstą, kuriame šis įsakymas parašytas. Išėjimo knyga, Mozė bėga nuo egiptiečių, žydai dykumoje psichologiškai palūžę, dalis iš nevilties ima garbinti savo pagoniškus stabus, Mozė baisiai pyksta, Dievas irgi. Toliau pasigilinkim į teksto formuluotes:
1. <drožinio nei jokio paveikslo, panašaus į tai, kas yra aukštai danguje ir kas yra čia, žemėje, ir kas yra vandenyse po žeme.>
Pagonių dievai turėjo dvilypį pavidalą, pavyzdžiui, Mozė užtiko žydus garbinančius jaučio stabą, t.y. žemėje vaikščiojančio padaro atvaizdas, tačiau, egiptiečių religijoje garbinamas buvo jaučio žvaigždynas. Kaip tik tuo metu, pagal egiptiečių astrologinį kalendorių Saulė tekėdavo jaučio žvaigždyne, todėl buvo garbinama dievybė jaučio pavidalu. Iš to seka frazė "kas yra aukštai danguje ir kas yra čia, žemėje", todėl pagonys garbindami su žvaigždynais susietus dievus, juos vaizdavo žemiškais pavidalais. Tokių pavyzdžių daug: Jautis; Liūtas - sfinksas, avinas, gyvatė, sakalas -horas, šuo - anubis, Žmogus su lanku - orionas ir t.t. Todėl Dievas, tuos pagoniškus stabus įvardijai kaip "panašu į tai kas yra danguje ir žemėje". Taigi su dievų dangiškais ir žemiškais atvaizdais išsiaiškinom.
2. <Jiems nesilenksi ir negarbinsi, nes aš VIEŠPATS, tavo Dievas, esu pavydus[i2] Dievas>
Dievas kalba daugiskaita, ne apie vieną drožinį, bet apie visą jų gausą, t.y. pagoniškų dievų panteoną, kuriuos Jis labai aiškiai atskiria nuo savęs. Jei Dievas tai taikytų sau, jis sakytų: nedarysi mano skulptūrų ir manęs nevaizduosi, ir mano atvaizdui nesilenksi. Bet tekstas kalba apie "JŲ" atvaizdus. O galų gale Dievas sako, kad matydamas, kaip žmonės "JIEMS" lenkiasi, jis yra PAVYDUS Dievas. Taigi, Jis ne šiaip, pyksta dėl lankstymosi, prieš statulą, bet pyksta dėl to, kad garbinami JIE - kiti, pagoniški Dievai, o ne Jis, vienintelis gyvųjų Dievas. Kitaip žodis pavydas čia nefigūruotų.
3. <skiriantis bausmę už tėvų kaltę vaikams – trečiajai ir ketvirtajai kartai tų, kurie mane atmeta>
Taigi, kaip matome pagrindinė problema yra Dievo atmetimas, o tai yra įmanoma, tik pasirinkus kitus dievus, kitą mokymą.

4.<bet rodantis ištikimą meilę iki tūkstantosios kartos tiems, kurie mane myli ir laikosi mano įsakymų>
Čia vėl Dievas pabrėžia, kad myli tuos, kurie gyvena pagal JO, o ne pagal JŲ įstatymus. Nes tie, kurie atmeta Dievą, gyvena pagal kitus -"JŲ" įsakymus.

Visi šie 10 įsakymų yra parašyti kaip tik tuo metu, kai žydų tauta išgyveno sunkų atsiskyrimą nuo pagoniškos Egipto kultūros. Todėl ir pirmieji įsakymai aiškiai nubrėžia ribas tarp "jų" - politeistinio panteono ir "Jo"- vienitelio Dievo.
Tai, kad Dievas nėra nusistatęs prieš vaizduojamąjį meną, rodo pastaroji ištrauka:

Cituoti:
Iš 25;18 Nukalsi iš aukso du kerubus, – padirbsi juos iš plakto aukso prie abiejų malonės sosto galų. 19 Padirbk vieną kerubą viename jo gale ir kitą kerubą kitame jo gale; padirbsi kerubus, sujungtus su malonės sostu prie abiejų jo galų. 20 Kerubai turės išskleistus sparnus, – savo sparnais jie dengs malonės sostą. Jiedu bus vienas prieš kitą, ir jų veidai bus atgręžti į malonės sostą.


Žinant, kaip žydai gerbdavo sandoros skrynią, akivaizdu, kad klūpėdami prieš ją, jie kartu ir prieš angelų skulptūras lankstydavosi, tad nejaugi Dievas padarė išimtį? Deja, ne, nes tai yra Jo garbės dalis ne tų kitų "jų".

Toliau:
Cituoti:
<Sk. 21;9 Mozė tada padirbo varinį žaltį ir pridėjo jį prie stulpo. Kada tik žaltys ką nors įgeldavo, tas žmogus pažvelgdavo į varinį žaltį ir likdavo gyvas.>

Tai kaip čia su tais drožiniais? Įdomiausia, tai, kad kol tas žaltys atliko savo funkciją, tol jis buvo "legalus", bet kai žydai jam prikabino pagoniško dievo vardą ir ėmė jį garbinti, tuomet Mozė sudaužė tą žalčio atvaizdą. Taigi, akivaizdu, kad Mozei nepatiko ne pats žalčio atvaizdas, bet jo susiejimas su pagoniška praktika.

Persikelkime į naujesnius laikus. Kaip žinia pirmieji krikščionys, aršaus persekiojimo metu, slėpėsi katakombose, ten melsdavosi ir atlikdavo apeigas. Įdomu tai, kad ankstyvieji krikščionys Jėzaus atvaizdą arba angelų piešinius piešdavo įsijuosę, be jokių protestantiškų fobijų. Atsiriboti nuo krikščioniškosios dailės užsinorėjo protestantai, reformacijos laikotarpiu XVI amžiuje.
http://en.wikipedia.org/wiki/Catacombs_of_Rome
http://www.thenagain.info/WebChron/West ... stian.html
http://www.touregypt.net/featurestories ... inting.htm


Atsakymas stipresnis, nei daugumos katalikų kunigų, bet ne pilnutinis, nes nepaaiškina keleto dalykų - Dievo šventyklos kerubai, kaip ir minėjote, buvo skirti grynai tam, kad papuošti Dievo šventyklą, žaltys atliko savo paskirtį - gelbėjo žmones, kuriuos sugėlė gyvos gyvatės. Bet užtekdavo tik pažiūrėti į tą varinį žaltį! Dievas neliepė tos statulos garbinti, prieš ją lankstytis.

Vėlgi žiūrim į katalikų apeigas - TARKIM (!!!) Dievo statulos būtų legalu, taip pat katalikai netingi pasilankstyti ir prieš Marijos statulas, šventųjų paveikslus. Netingi jiems ir pasimelsti... Reiškia, jie garbina kadaise gyenusius, bet dabar mirusius žmones, nors Dievas liepia negarbinti nieko, tik Jį patį.

Pas katalikus be maldų Marijai galima atrasti ir maldų angelams.

Va atradau net tokią trumpą maldelę vaikams - Angele Sarge, Dievo duotasis,
būk prie manęs tu, man paskirtasis.
Vakarą, naktį, rytą ir dieną
saugoki mano žingsnį kiekvieną. Amen.

Mes žinome, kad Dievas stovi už angelų, kurie kažką saugo ar kažko nesaugo. Tai reiktų prašyti Dievo, o ne angelų, kad apsaugotų... Vaikai nuo mažens jau mokomi ne visiškai teisingai.

Be to, kai Jonas puolė angelui po kojom apreiškimo knygoje, angelas jį dar kartą įspėja - Tik Dievą garbink...

Apr 19:10 Aš puoliau jam po kojų, norėdamas jį pagarbinti, bet jis įspėjo: „Žiūrėk, kad to nedarytum! Juk ir aš esu tarnas, kaip tu ir broliai, kurie laikosi Jėzaus liudijimo. Dievą garbink! O Jėzaus liudijimas yra pranašystės dvasia“.

O čia dar maldų šventiesiams rinkinys...

http://www.fsspx.lt/index.php?option=com_content&task=view&id=700&Itemid=100

Net neturiu ką pasakyti...

Ir dėl Jėzaus statulų vistiek dar parašysiu - tai žmogaus rankų darbas, turi akis, bet nemato, turi šnerves, bet jose nėra gyvybės kvapo. Ir vistiek, visose katalikų bažnyčiose praktikuojamas lankstymasis prieš jas. To visiškai nereikia, Dievas niekada nebuvo garbinamas per kažkokią į Dievą panašią statulą... Skrynia dar buvo kitaip vadinama Dievo sostu, tai buvo sudarytos sandoros patvirtinimas, kurią Dievas liepė padaryti. Jos niekas negarbino, garbino patį Dievą ir Jam aukojo aukas.

2-4 Amžius po Kristaus jau visgi ne toks jau ir trumpas laiko tarpas po Jėzaus gyvenimo žemėje. Tai jeigu pirmieji katalikybės pradininkai pradėjo juos paišyti, dar nereiškia, kad jau galima. Be to, paišyti kaip dekoracija tai viena, o prieš juos lankstytis ir juos bučiuoti tai jau visai kas kita...
  • 0




Užsiregistravo: 2015-01-30, 23:00
Pranešimai: 280
Reputacija: 0
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-02-12, 20:49 
     
Norėjau pakelti temą, bet nežinau, ar čia galima taip. Taisyklių taip pat neradau... Tai jeigu negalima, atsiprašau, vertas įspėjimo. :)
  • 0




Užsiregistravo: 2015-01-30, 23:00
Pranešimai: 280
Reputacija: 0
   
 
Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:
Rūšiuoti pagal
 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 133 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2, 3, 4, 5, 6

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 0 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
 

Ieškoti:
Pereiti į:
 
 

Reputation System ©'