Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai
 
Vartotojo vardas:
Slaptažodis:
Atsiminti
Login with a social network:

Jūsų požiūris

Aktyvios diskusijos

Ieškoti forume


Išsami paieška

 [ 31 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą Pagrindinis diskusijų puslapis » Mokslas » Įdomusis mokslas
Žinutė Autorius
  Standartinė   Parašytas: 2015-09-15, 00:05 
     
UTF16 rašė:
Cituoti:
Prašau patikslinti savo tezes. Ar laikote naminio paukščio nužudymą tapačiu veiksmu žmogaus nužudymui? Be išvedžiojimų, taip arba ne.


Žinoma, kad ne – jau anksčiau minėjau, kad skirtumai akis badyte bado.

Tai nesuprantama, kodėl skirtingiems subjektams (vištų atveju – objektams), taikote tokius pat standartus? Jei kas panašaus būtų įvykę su žmogumi (veikiausiai – Prancūzijoje) ir taip būtų elgiamasi su žmogumi, žinoma, uždirbti pinigai sunkiai atpirktų tokį elgesį. Nors, reikia pažymėti, žiaurios scenos ir žudynės buvo mėgiama žmonių pramoga nuo amžių amžinųjų.
  • 0




Užsiregistravo: 2009-06-28, 02:39
Pranešimai: 4660
Miestas: Vilnius
Reputacija: +847
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-09-15, 00:42 
     
punktyras rašė:
Tai nesuprantama, kodėl skirtingiems subjektams (vištų atveju – objektams), taikote tokius pat standartus?


Jūsų du teiginiai „Tai ir gaidys nusipelnė – jis tam augintas buvo, tokia jo paskirtis“ ir „Jam nuplėšta ne galūnė, o skausmą galinti suvokti kūno dalis. Tad ir priekaištas apie pelnymąsi iš svetimos kančios atkrenta“ yra faktiškai klaidingi ar teisingi? Taip ar ne?

Cituoti:
Jei kas panašaus būtų įvykę su žmogumi (veikiausiai – Prancūzijoje) ir taip būtų elgiamasi su žmogumi, žinoma, uždirbti pinigai sunkiai atpirktų tokį elgesį.


Non-sequitur. Uždirbti pinigai visiškai atpirktų tokį elgesį. Iš kur mes tai žinome? Iš jūsų likusio komentaro:

Cituoti:
Nors, reikia pažymėti, žiaurios scenos ir žudynės buvo mėgiama žmonių pramoga nuo amžių amžinųjų.


Ar reikia suprasti, kad jei tai būtų straipsnis apie ISIS galvų pjaustymą, bandytumėte įrodinėti, kad kūnui neskauda, nes galvos nebėra? Ar tiesiog užtektų priskirti atsitiktines kategorijas ir pasakyti, kad buvo nužudytas „subjektas“, o ne „objektas“ (kaip vištų atveju), ir tuomet jau būtų galima šią situaciją paskelbti vienareikšmiškai pasibaisėtina?
  • 0


_________________
„Kol bus skerdyklos, tol bus karai.“©


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2012-01-23, 12:43
Pranešimai: 1801
Reputacija: +578
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-09-15, 09:23 
     
UTF16 rašė:
punktyras rašė:
Tai nesuprantama, kodėl skirtingiems subjektams (vištų atveju – objektams), taikote tokius pat standartus?


Jūsų du teiginiai „Tai ir gaidys nusipelnė – jis tam augintas buvo, tokia jo paskirtis“ ir „Jam nuplėšta ne galūnė, o skausmą galinti suvokti kūno dalis. Tad ir priekaištas apie pelnymąsi iš svetimos kančios atkrenta“ yra faktiškai klaidingi ar teisingi? Taip ar ne?

Taip, teisingi.
Teiginys dėl „nusipelnymo“ – replika į paties teiginius apie elgesio (ne)pateisinimą pagal nuopelnus:
UTF16 rašė:
Vienu atveju tai yra vienos rūšies (homo sapiens) gyvūno, kuris to nusipelnė, greitas nužudymas, kitu atveju tai yra kitos rūšies gyvūno (gallus domesticus), kuris to visiškai nenusipelnė, kankinimas ištisus metus, ciniškas demonstravimas viešai, iš to pelnymasis ir nužudymas. Skirtumai akis badyte bado.

Kad vyktų kankinimas, kankinamasis turi tai suvokti. Ar galima kankinti kibirą? Kitu atveju tai bus (priklausomai nuo stebėtojo pasaulėžiūros ir BPK) tyčiojimasis, chuliganizmas, atrakcija, cinizmas, pramoga, dorovės normų pažeidimas, visa tai kartu, o ne kankinimas.

Cituoti:
Jei kas panašaus būtų įvykę su žmogumi (veikiausiai – Prancūzijoje) ir taip būtų elgiamasi su žmogumi, žinoma, uždirbti pinigai sunkiai atpirktų tokį elgesį.


Non-sequitur. Uždirbti pinigai visiškai atpirktų tokį elgesį. Iš kur mes tai žinome? Iš jūsų likusio komentaro:

punktyras rašė:
Nors, reikia pažymėti, žiaurios scenos ir žudynės buvo mėgiama žmonių pramoga nuo amžių amžinųjų.


UTF16 rašė:
Ar reikia suprasti, kad jei tai būtų straipsnis apie ISIS galvų pjaustymą, bandytumėte įrodinėti, kad kūnui neskauda, nes galvos nebėra? Ar tiesiog užtektų priskirti atsitiktines kategorijas ir pasakyti, kad buvo nužudytas „subjektas“, o ne „objektas“ (kaip vištų atveju), ir tuomet jau būtų galima šią situaciją paskelbti vienareikšmiškai pasibaisėtina?

Čia ne logikos egzaminas, o pasvarstymai, bandant suvokti tamstos teiginius ir bandomą išreikšti mintį.
Taip, nukirtus galvą, kūnui neskauda, nes kaip jau minėta, skausmas suvokiamas smegenimis. Ir tuo piktinamasi dėl to, kad toks ISIS elgesys pažeidžia nusistovėjusias (Vakarų) moralės normas ir neatitinka (Vakarų) pasaulėžiūros. Nesunkiai rastume kultūrų, kur toks elgesys įprastas ir pateisinamas.
  • 0




Užsiregistravo: 2009-06-28, 02:39
Pranešimai: 4660
Miestas: Vilnius
Reputacija: +847
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-09-15, 09:57 
     
punktyras rašė:
Taip, teisingi.


Vienoje pusėje yra jūsų nuomonė, apie tai, kad plešiant, nuplėšus galvą neskauda, kitoje – neurologų, biologų, kad skauda. Aš labiau pasitikėčiau neurologais, biologais.

Cituoti:
Kad vyktų kankinimas, kankinamasis turi tai suvokti. Ar galima kankinti kibirą?


Manau, kad prieš tokius samprotavimus būtų verta pasidomėti žodžio „kankinti“ reikšme.

kanki̇̀n‖ti, ~a, ~o
teikti skausmo, kamuoti, varginti; neduoti ramybės

~imas(is) (1): Gyvulių ~imas (varinėjimas, alkinimas).

Aš būčiau labiau linkęs pasitikėti DLKŽ, kur nėra nė užuominos apie suvokimą, o ne jumis.

Cituoti:
Čia ne logikos egzaminas, o pasvarstymai, bandant suvokti tamstos teiginius ir bandomą išreikšti mintį.


Čia yra pasvarstymas ir bandant suvokti būtent jūsų teiginius. Manau, kad diskusija turėjo baigtis tuomet, kai išsiaiškinome, kad moksliniai šaltiniai neatitinka jūsų kankinimo, skausmo, nusipelnymo sąvokų supratimo.

Cituoti:
Taip, nukirtus galvą, kūnui neskauda, nes kaip jau minėta, skausmas suvokiamas smegenimis.


Reikia pradėti nuo to, kad panašu, jog klaidingai suvokiate, kas yra smegenys. Nagrinėjamu atveju mokslininkai vėlgi teigia, jog gaidys išlaikė beveik visas smegenis. Tai reiškia, jog kad ir kaip žongliruotumėte smegenų nebuvimo kriterijumi, šiuo atveju jie buvo ir sėkmingai veikė.

Cituoti:
Ir tuo piktinamasi dėl to, kad toks ISIS elgesys pažeidžia nusistovėjusias (Vakarų) moralės normas ir neatitinka (Vakarų) pasaulėžiūros. Nesunkiai rastume kultūrų, kur toks elgesys įprastas ir pateisinamas.


Toks elgesys šiuo atveju nėra įprastas net ten, kur viešpatauja ISIS, bet visiškai pateisinamas dėl siekiamo tikslo – įvaryti baimę gyventojams, trečiosioms šalims (jei būtų įprastas, paprasčiausiai būtų neveiksmingas). Minėjote, kad bet kokį požiūrį reikia gerbti, tai priimu, kad pagal jus reikia gerbti ir ISIS požiūrį.
  • 0


_________________
„Kol bus skerdyklos, tol bus karai.“©


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2012-01-23, 12:43
Pranešimai: 1801
Reputacija: +578
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-09-15, 18:53 
     
UTF16 rašė:
punktyras rašė:
Taip, teisingi.


Vienoje pusėje yra jūsų nuomonė, apie tai, kad plešiant, nuplėšus galvą neskauda, kitoje – neurologų, biologų, kad skauda. Aš labiau pasitikėčiau neurologais, biologais.

Cituoti:
Kad vyktų kankinimas, kankinamasis turi tai suvokti. Ar galima kankinti kibirą?


Manau, kad prieš tokius samprotavimus būtų verta pasidomėti žodžio „kankinti“ reikšme.

kanki̇̀n‖ti, ~a, ~o
teikti skausmo, kamuoti, varginti; neduoti ramybės

~imas(is) (1): Gyvulių ~imas (varinėjimas, alkinimas).

Aš būčiau labiau linkęs pasitikėti DLKŽ, kur nėra nė užuominos apie suvokimą, o ne jumis.

Tai apibūdinamas žodis kankinti, o ne kentėti. Todėl ir pavyzdį pateikiau, – ar galima kankinti kibirą? Juk jį galima spardyti, daužyti, deginti, aplieti verdančiu vandeniu, nukirsti rankeną… Ar tai bus kankinimas? Manau, sutarsime, kad ne. Kodėl? Nes tai nėra gyvas daiktas, kuris galėtų justi ar tuo labiau, suvokti skausmą. Ar skausmo jutimas yra tapatus skausmo suvokimui?

Cituoti:
Čia ne logikos egzaminas, o pasvarstymai, bandant suvokti tamstos teiginius ir bandomą išreikšti mintį.


Čia yra pasvarstymas ir bandant suvokti būtent jūsų teiginius. Manau, kad diskusija turėjo baigtis tuomet, kai išsiaiškinome, kad moksliniai šaltiniai neatitinka jūsų kankinimo, skausmo, nusipelnymo sąvokų supratimo.
[/quote]
Kokie dar moksliniai šaltiniai?
Cituoti:
Taip, nukirtus galvą, kūnui neskauda, nes kaip jau minėta, skausmas suvokiamas smegenimis.


Reikia pradėti nuo to, kad panašu, jog klaidingai suvokiate, kas yra smegenys. Nagrinėjamu atveju mokslininkai vėlgi teigia, jog gaidys išlaikė beveik visas smegenis. Tai reiškia, jog kad ir kaip žongliruotumėte smegenų nebuvimo kriterijumi, šiuo atveju jie buvo ir sėkmingai veikė.
[/quote]Oi, tik nereikia, apie smegenis žinau pakankamai, kad galėčiau samprotauti ir už bazarą atsakyti.
80 procentų – beveik visos? Netekęs 20% smegenų, patikėkite, meldžiamasis, tikrai nesijausite beveik visas turintis. :) Turėjau galimybę bendrauti su žmogumi, avarijoje netekusiu daug mažesnės dalies smegenų ir turiu pastebėti, tai atsiliepė toli gražu ne pozityviai.
Ir iš kur darote išvadą, kad smegenys buvo ir sėkmingai veikė? Parašyta, kad veikė baziniai refleksai. Vištos nelabai ką daugiau galvoje ir turi:
Paveikslėlis
Skausmo jutimui smegenų nereikia, – organizmas į reaguoja į dirgiklį ir tiek. Netgi mirusiomis galvos smegenimis žmonės (?) gali reaguoti į dirgiklius. Nereikia net viso kūno – užtenka vien preparuotą raumenį paveikti, tarkime, silpna elektros srove ir raumuo susitraukia. Ar jis jaučia skausmą? Nuspręsti, ką ateinantys signalai reiškia, jų suvokimui reikalinga smegenų žievė. Kadangi vištos smegenų žievė , tarkime taip, mažai išvystyta, ir labai tikėtina, būtent ji buvo pašalinta negrabiu kirvio smūgiu, tai galimybė, jog višta galėjo kentėti, švelniai tariant, nykstamai maža. Ar ji galėjo justi skausmą, į jį kaip nors reaguoti? Taip, nes tai nugaros smegenų, ir smegenų pagrindo prerogatyva. Ar galėjo višta suvokti, kad jai skauda, kad ji demonstruojama, kad vežiojama? Ne, nes tokius vertinimus atlieka smegenų žievė, kurios Maikas neturėjo.

Cituoti:
Ir tuo piktinamasi dėl to, kad toks ISIS elgesys pažeidžia nusistovėjusias (Vakarų) moralės normas ir neatitinka (Vakarų) pasaulėžiūros. Nesunkiai rastume kultūrų, kur toks elgesys įprastas ir pateisinamas.


Toks elgesys šiuo atveju nėra įprastas net ten, kur viešpatauja ISIS, bet visiškai pateisinamas dėl siekiamo tikslo – įvaryti baimę gyventojams, trečiosioms šalims (jei būtų įprastas, paprasčiausiai būtų neveiksmingas). Minėjote, kad bet kokį požiūrį reikia gerbti, tai priimu, kad pagal jus reikia gerbti ir ISIS požiūrį.[/quote]
Na, įprastas negali būti, nes tuoj neliktų, ką kirsdinti :)
Taip, žinoma, reikia gerbti ir ISIS požiūrį. Gerbimas nereiškia pripažinimo teisingu, platinimo ar pateisinimo. Gerbimas – pripažinimas, kad toks požiūris egzistuoja, kad jį galima turėti.
  • 0




Užsiregistravo: 2009-06-28, 02:39
Pranešimai: 4660
Miestas: Vilnius
Reputacija: +847
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-09-15, 21:10 
     
Cituoti:
Tai apibūdinamas žodis kankinti, o ne kentėti.


Vizualus demonstravimas, kaip sėdint už kompiuterio internete galima beviltiškai prisifilosofuoti iki žemės graibymo. Manau, metas truputį stabtelti, susimąstyti ir neišradinėti naujų sąvokų.

kentė́‖ti, keñčia, ~jo
1. patirti, jausti skausmą, nemalonumą: Ligonis labai keñčia. Skausmą, alkį, šaltį k.

Vienintelis praktinis skirtumas tarp kentėti ir kankinti yra tranzityvumas.

Cituoti:
Todėl ir pavyzdį pateikiau, – ar galima kankinti kibirą?


Trolinate?

http://www.infolex.lt/ta/66150:str310

310 straipsnis. Žiaurus elgesys su gyvūnais
1. Tas, kas žiauriai elgėsi su gyvūnu, jį kankino, jeigu dėl to gyvūnas žuvo arba buvo suluošintas, baudžiamas viešaisiais darbais arba bauda, arba areštu, arba laisvės atėmimu iki vienerių metų.

Kiek duoda BK už kibiro kankinimą?

Cituoti:
Kokie dar moksliniai šaltiniai?


Dėl žodžių reikšmių – Dabartinės lietuvių kalbos žodynas, Didysis lietuvių kalbos žodynas, LR baudžiamasis kodeksas.

Dėl biologijos faktų: straipsnyje, apie kurį diskutuojama, pareikšta neurologų nuomonė,
http://www.upc-online.org/thinking/pain ... ering.html

Cituoti:
Ar ji galėjo justi skausmą, į jį kaip nors reaguoti? Taip, nes tai nugaros smegenų, ir smegenų pagrindo prerogatyva.


Būtent tai ir reikėjo įrodyti – gaidys juto skausmą.

Cituoti:
Ar galėjo višta suvokti, kad jai skauda, kad ji demonstruojama, kad vežiojama?


Suvokimo kriterijus yra jūsų sugalvotas. Tai nėra labai svarbu, bet jis turbūt nebūtų itin reikšmingas naujagimio kankinimo atveju, kai jis irgi nesuvoktų, kad iš jo dar ir tyčiojamasi. Kūdikiui skaudėtų, bet jis nepatirtų kažkokių vidinių kančių, išgyvenimų, sąmoningai nesuvoktų, kad yra kankinamas. O užsiuvus burną jis net apie tai pranešti negalėtų.

Sakau „turbūt“, nes ką gali žinoti – gal jūs gerbiate ir teigiamą požiūrį į kūdikių kankinimą.

Cituoti:
Na, įprastas negali būti, nes tuoj neliktų, ką kirsdinti


Bet ką tik teigėte, kad tokių kultūrų, kur tai įprasta, yra. Joms šis dėsnis negalioja, kiek suprantu, nes ten visada atsiranda, ką nukirsdinti. Apie kokias kultūras su neišsemiamais nukirsdinimo ištekliais kalbate?

Cituoti:
Taip, žinoma, reikia gerbti ir ISIS požiūrį.


Reikia gerbti požiūrį, kad dėl savo tikslų galima kitus pavergti, nupjauti galvą? Tiksliai įvardykite, ką būtent reikia gerbti.

Cituoti:
Gerbimas – pripažinimas, kad toks požiūris egzistuoja, kad jį galima turėti.


Žodis „gerbti“ nieko panašaus nereiškia, šią reikšmę jūs ką tik sugalvojote.

http://www.lkz.lt/startas.htm
ger̃bti, -ia, -ė
1. tr. garbinti, šlovinti, girti; vertinti, branginti
  • 0


_________________
„Kol bus skerdyklos, tol bus karai.“©


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2012-01-23, 12:43
Pranešimai: 1801
Reputacija: +578
   
 
Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:
Rūšiuoti pagal
 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 31 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 2 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
 

Ieškoti:
Pereiti į:
 
 

Reputation System ©'