Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai
 
Vartotojo vardas:
Slaptažodis:
Atsiminti
Login with a social network:

Jūsų požiūris

Aktyvios diskusijos

Ieškoti forume


Išsami paieška

 [ 21 pranešimai(ų) ] 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą Pagrindinis diskusijų puslapis » Švietimas
Žinutė Autorius
  Standartinė   Parašytas: 2015-11-27, 11:03 
     
Pilnai sutinku. Dabar sumažėjus mokinių skaičiui bandant išsaugoti mokytojams darbo vietas padidintas pamokų skaičius, kuris vyresnėse klasėse jau siekia po 8 pamokas per dieną. Beje ir mokoma tokių dalykų, kurių gyvenime dažnai neprireiks. Jei toliau taip eis, mokiniai nustos lankyti mokyklas. Kurie ne taip rimtai žiuri į mokslus laiku sukuria šeimas, žino kaip kilti karjeroje ir jiems svarbiausias darbas kur daugiausiai moka, o ne kuris laikomas prestižiniu ar tik žadama.
  • 0




Užsiregistravo: 2009-04-28, 07:49
Pranešimai: 805
Miestas: Vilnius
Reputacija: +19
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-11-27, 13:55 
     
T rašė:
Pilnai sutinku. Dabar sumažėjus mokinių skaičiui bandant išsaugoti mokytojams darbo vietas padidintas pamokų skaičius, kuris vyresnėse klasėse jau siekia po 8 pamokas per dieną.
Kaip tu padidinsi pamokų skaičių, kai mokinių per mažai? Gali siekti tas 8, o ką? Ir kas čia tokio? Reikia džiaugtis, jog dar tiek būna, nes tas laikas tai brangus. Pamėgink samdytis kelių dalykų korepetitorius ir stipriai pagalvosi, jog gal geriau pasimokyti ilgiau, nei po to vakarais netinkamu laiku su korepetitoriumi. Taip kad reikia mažiau inkšti ir daugiau mokytis, nes..

Cituoti:
Beje ir mokoma tokių dalykų, kurių gyvenime dažnai neprireiks.
Nes, nežinai ko gyvenime prireiks. Ir čia labai klystama, kad su vienu amatu pradirbsi ir užsidirbsi visą gyvenimą - nebe tie laikai. Reikia ne vien tik vieną amatą teišmanančių žmonių, o visapusiškai tobulėjančių t.y. poreikis ne darbo jėgai, o intelektualiam darbui, nes juodos darbo jėgos visada pakaks.

Cituoti:
Jei toliau taip eis, mokiniai nustos lankyti mokyklas.
Jų pačių bėdos, kurie tokį kelią pasirenka. Kam žmonėms drausti išvažiuoti į užsienį braškių skinti? Ar kokiame žuvų fabrike dirbti po 10 valandų ir po to padėti sveikatą. Patikėk, kiek tokių yra..

Cituoti:
Kurie ne taip rimtai žiuri į mokslus laiku sukuria šeimas, žino kaip kilti karjeroje ir jiems svarbiausias darbas kur daugiausiai moka, o ne kuris laikomas prestižiniu ar tik žadama.
Ką reiškia žino kaip kilti karjeroje? Čia kurie taip jau žino? Kurie nesimoko?

O šiaip, žinutė tai pilna emocijų.. Ne rodiklis, jog vėžiu serga. Ne nuo persimokymo susirgo ir staiga ėmė kaltinti pasaulį, jog viskas jame blogai.
  • +2


_________________
Kliūtis pradedame matyti tada, kai nukreipiame žvilgsnį nuo tikslo | Henry Ford


Moderatorius

Užsiregistravo: 2009-01-13, 02:37
Pranešimai: 12868
Miestas: Panevėžys
Reputacija: +192
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-11-27, 19:12 
     
kionig rašė:
Nes, nežinai ko gyvenime prireiks. Ir čia labai klystama, kad su vienu amatu pradirbsi ir užsidirbsi visą gyvenimą - nebe tie laikai. Reikia ne vien tik vieną amatą teišmanančių žmonių, o visapusiškai tobulėjančių t.y. poreikis ne darbo jėgai, o intelektualiam darbui, nes juodos darbo jėgos visada pakaks.

Mokinama belekas, svarbu valandu butu. Naudingos informacijos mazai. Jei mokintu amato, tai bent kazka baiges moketum, o po 12 klasiu tai tik rasyt ir skaityt teismokina, ir tai ne visi mokedami baigia. Apie univerus isvis nesneku - laiko ir lesu svaistymas.
  • 0




Užsiregistravo: 2010-11-02, 23:05
Pranešimai: 1891
Reputacija: +423
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-11-29, 14:51 
     
Kionig, ka vartoji? Kaip visad nuo realybes per sviesmecius atitrukes.
  • 0


_________________
Kai žmogus yra miręs, jis to nejaučia, tik aplinkiniams sunku. Kai žmogus durnas, viskas yra lygiai taip pat. Ir tada yra arns bei jo draugelis katė, bet juos visus aplenkė immortallt.


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2015-07-22, 19:13
Pranešimai: 455
Reputacija: +29
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-11-29, 15:14 
     
Cituoti:
Beje ir mokoma tokių dalykų, kurių gyvenime dažnai neprireiks.


O ko tau reikia gyvenime?

Cituoti:
Kurie ne taip rimtai žiuri į mokslus laiku sukuria šeimas, žino kaip kilti karjeroje ir jiems svarbiausias darbas kur daugiausiai moka, o ne kuris laikomas prestižiniu ar tik žadama.


Laiku? Tai čia kada? :D 20 metų? 22? O tai kaip jie kyla toje karjeroje? Nu*iulpia kam reikia, lenda į šikną pasimuilinę?

Protingi žmonės eina dirbti ten, kur yra perspektyvų kažko išmokt. O po to tas žinias brangiau parduot. Lodariai eina dirbt iškart ten, kur daugiausiai siūlo dabar. Ir sėdi per amžius už tą patį atlygį.
  • +2




Užsiregistravo: 2010-08-03, 16:38
Pranešimai: 4366
Reputacija: +458
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-11-29, 17:44 
     
Auksine Logika rašė:
Kionig, ka vartoji? Kaip visad nuo realybes per sviesmecius atitrukes.
Labai skysta kontrargumentacija :eek:
  • 0


_________________
Kliūtis pradedame matyti tada, kai nukreipiame žvilgsnį nuo tikslo | Henry Ford


Moderatorius

Užsiregistravo: 2009-01-13, 02:37
Pranešimai: 12868
Miestas: Panevėžys
Reputacija: +192
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-11-29, 18:24 
     
T rašė:
Pilnai sutinku.

Gal esi moksleivis, kad reiški tokį nepasitenkinimą?

T rašė:
Dabar sumažėjus mokinių skaičiui bandant išsaugoti mokytojams darbo vietas padidintas pamokų skaičius, kuris vyresnėse klasėse jau siekia po 8 pamokas per dieną.

Šiaip ne dėl to, o dėl to, kad bandoma švietimo sistemą padaryti bent jau tokią, kad šalyje žmonės įgytų bendrąjį išsilavinimą. O dėl aštuonių pamokų pamiršai paminėti, kad tarp jų būna nemažai ir langų, per kuriuos gali arba nieko nedaryti, arba mokytis. Aišku, būna kartais, jog ištisai tiek pamokų būna, tačiau ne kasdien. O ir aštuonios pamokos nėra čia jau tiek daug. Su visomis pertraukomis apie 8 valandas išeina. O vyresnėse klasėse moksleiviai turėtų prie to ir taikytis, nes dirbama yra apie aštuonias valandas. O jeigu moksleiviai nepailsi, jaučiasi pavargę, tai reikia kaltinti ne pamokų skaičių, o nesubalansuotą miego režimą, kai sėdima prie kompiuterio iki išnaktų, po to neišsimiegama ir skundžiamasi dėl to, kad per daug pamokų.

T rašė:
Beje ir mokoma tokių dalykų, kurių gyvenime dažnai neprireiks.

O tai ko čia absoliučiai kiekvienas iš mokinių nepritaikys gyvenime iš bendrojo išsilavinimo dalykų?

T rašė:
Jei toliau taip eis, mokiniai nustos lankyti mokyklas. Kurie ne taip rimtai žiuri į mokslus laiku sukuria šeimas, žino kaip kilti karjeroje ir jiems svarbiausias darbas kur daugiausiai moka, o ne kuris laikomas prestižiniu ar tik žadama.

Į mokslus moksleivis turi rimtai žiūrėti. Juk, jeigu žiūrėsi nerimtai į darbą, tave išmes iš ten ir pakeis tuo, kuris rimtai į darbą žiūrės. O dėl kilimo karjeroje nusišneki. Tokių vienetai, o absoliuti dauguma mokinukų net nežino, kas ta karjera, kaip ji atrodo, kaip parašyti normalų CV darbdaviui ir kitų svarbių dalykų, dėl kurių nežinojimo gali nepavykti rasti norimo darbo. O keisti švietimo sistemą dėl kelių vienetų yra daugiau nei kvaila. Jeigu tie vienetai yra tokie nuostabūs, puikūs, tegul daro ką jie nori, bet karto maloni prisiderinti ir prie esamos sistemos, o ne ją keikti.

Xdmin rašė:
Mokinama belekas, svarbu valandu butu. Naudingos informacijos mazai. Jei mokintu amato, tai bent kazka baiges moketum, o po 12 klasiu tai tik rasyt ir skaityt teismokina, ir tai ne visi mokedami baigia. Apie univerus isvis nesneku - laiko ir lesu svaistymas.

Tai kas čia būtent įeina į tą terminą "belekas"? Nežinau, gal skiriasi požiūriai, bet bent jau man mokėti lietuvių kalbą (rašyti, taisyklingai dėlioti mintis, skaityti sudėtingesnius tekstus), anglų kalbą, matematiką, kažkiek fizikos atrodo visai paranku. Dėl kitų dalykų irgi galėčiau atrasti kažką parankaus ir naudingo. Tiesiog yra skirtumas tarp "bendrinio išsilavinimo" ir "profesinio išsilavinimo". Visi, kurie reiškia nepasitenkinimą, nori to, kad mokyklos pataptų kažkokiomis profesinėmis mokyklomis. Bet taip daryti būtų kvaila, nes iš to laimėtų tik vienetai. O kaip yra dabar, tie vienetai gal šiek tiek nukenčia, bet daug kartų mažiau negu likę visuomenės nariai. Kitaip tariant, bet kokia protingai valstybės kuriama sistema turi būti paremta didžiausiu kuriamu socialiniu gėriu, o ne konkrečių individų poreikių tenkinimu. Tai ir yra vienas esminių skirtumų tarp visuomenės ir konkretaus individo. O valstybei pagrinde rūpi ne kažkoks individas, o visuomenė. Aišku, gali susidaryti iliuzija, kad visuomenei reikia tokių pokyčių, kurie paverstų mokyklą į eilinę "profkę", bet taip yra tik todėl, kad tie, kurie to nori labiausiai, garsiausiai rėkia.
  • +2



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2014-10-05, 12:06
Pranešimai: 65
Reputacija: +59
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-11-29, 18:30 
     
Šiaip smalsumo dėlei kur būtų galima pamatyti pamokų tvarkaraščius? Man kažkaip dirba įtarimas, kad pusė jų turėtų būti užklasiniai būreliai.
  • 0




Užsiregistravo: 2011-04-19, 23:39
Pranešimai: 1897
Reputacija: +665
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-11-29, 18:53 
     
Kas trukdo mokytis amato profesinėje mokykloje?
  • +1




Užsiregistravo: 2013-11-01, 04:45
Pranešimai: 175
Reputacija: +3
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-11-29, 18:54 
     
Artojas rašė:
Tai kas čia būtent įeina į tą terminą "belekas"? Nežinau, gal skiriasi požiūriai, bet bent jau man mokėti lietuvių kalbą (rašyti, taisyklingai dėlioti mintis, skaityti sudėtingesnius tekstus),

Kas yra sudetingesnis tekstas ir kur tu ji rasi?
Gramatima baigiasi 8 ar 9 klaseje, veliau prasideda literatura, kurioje nagrinejami bene patys sudiniausi kuriniai, viskas interpretuojama pagal neaiskias taisykles (niekam neidomu ka norejo parasyti autorius, mokytojos zino geriau ka reiskia "simboliai ir spalvos" kurinyje), svelniai tariant - laiko svaistymas.
Matematika, fizika, chemija, istorija, kuno kultura - pamokos kurios arba naudingos arba idomios, jei tinkamai destomos. Net nebeatsimenu ka dar toj mokykloj tekdavo lankyti, bet puikiai atsimenu kad budavo labai daug laiko veltui praleidziama.

Artojas rašė:
O dėl kilimo karjeroje nusišneki. Tokių vienetai, o absoliuti dauguma mokinukų net nežino, kas ta karjera, kaip ji atrodo, kaip parašyti normalų CV darbdaviui ir kitų svarbių dalykų, dėl kurių nežinojimo gali nepavykti rasti norimo darbo.

O kodel jie nezino? Ar ne butu geriau jei mokiniai butu supazindinami kas yra karjera, cv ir kiti niunsai, vietoj to kad skaitytume kaimieciu parasyta literatura?
  • 0




Užsiregistravo: 2010-11-02, 23:05
Pranešimai: 1891
Reputacija: +423
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-11-29, 19:46 
     
Cituoti:
kaip kokie beteisiai gyvūnai mokyklose

Kitaip jam ir negali atrodyti. Yra ganėtinai supratingų ir protingų vaikų, kuriems tėvai sugeba paaiškinti mokslo svarbą. Kitoj spektro pusėje yra "avinai", kurie nei nori klausytis nei nori mokytis, jie nori visko čia ir dabar. Sistema bando juos ganyti ir per prievarta suteikti tas nelemtas žinias, išmokyti kažkiek mąstyti, bet žinoma, toks būdas labai dažnai nevaisingas. Ko gero, labai didelę įtaką turi auklėjimas nuo mažens.
Dabar pabandykim įsivaizduoti kitokią situaciją. Paauglys nori visko čia ir dabar, jis nori "gyventi", negrūsti į galvą tų beverčių "faktų". Na ką, kadangi jis neturi jokios kvalifikacijos, mes jį pastatom fabrike, jis dėlioja keksus į dėžutes. Pagaliau jis gali "gyventi", jam nereikia sukti galvos, jam tereikia atidirbti 8 valandas ir jis laisvas kaip paukštis. Jis gali "gyventi". Tai gali būti ir sėkmės ir didelės nesėkmės istorija, galbūt jam nieko daugiau gyvenime nesinorės - šaunu. Na, o jei jis taip padirbs 5 metus ir supras, kad galbūt tai jam nepatinka, jis nori kažko kito, ar bus lengva vėl pradėti mokytis?
Ką reiškia tas išsireiškimas "gyventi"? Ilgai miegoti, žaisti kompiuterinius žaidimus, nieko neveikti? Susiplanavus laiką ir turint noro galima nuveikti labai daug ir lieka laiko "gyventi".
Galiausiai, kiek aš atsimenu iš mokyklos, visada buvo tie verksniai, kurie "dirba" po 10 valandų per dieną ir pan. Tačiau tiesa yra tokia, kad jie 6 valandas šaudo varnas mokykloje, o grįžę namo 4 valandas žiūri teliką (dabar žaidžia kompiuteriu) ir bando daryti namų darbus tuo pačiu metu. Žinoma, kyla frustracija, tačiau jiems sunku suprasti kur slypi jų nesėkmių šaknys. Iš to kyla pasipiktinimas aplinka, nes viskas turi būti lengva, čia ir dabar.
  • +4




Užsiregistravo: 2013-08-16, 08:33
Pranešimai: 222
Reputacija: +75
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-11-29, 19:47 
     
Paskaitai besiskundžiančiųjų komentarus ir pasidaro viskas aišku...
  • +1



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-26, 11:21
Pranešimai: 869
Reputacija: +305
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-11-29, 19:51 
     
Niemand rašė:
Šiaip smalsumo dėlei kur būtų galima pamatyti pamokų tvarkaraščius? Man kažkaip dirba įtarimas, kad pusė jų turėtų būti užklasiniai būreliai.

Šiaip turbūt skirtingai kiekvienoje mokykloje, bet kažkoks panašumas yra. Pavyzdžiui, toje, kur aš mokiausi, maksimaliai būna septynios pamokos, ir šiuo metu tvarkaraštis yra maždaug toks:
1. 08:00-08:45
2. 08:55-09:40
3. 09:50-10:35
4. 10:55-11:40
5. 12:00-12:45
6. 12:55-13:40
7. 13:40-14:35
8. 14:45-15:30 (čia jau spėjimas, kaip galėtų kitur būti, jeigu sistema panaši kaip mano buvusioje mokykloje).

Xdmin rašė:
Kas yra sudetingesnis tekstas ir kur tu ji rasi?

Gali būti, nori labai tiesiai visko iškart. Tai yra, jeigu mokaisi lietuvių kalbos, nori staigaus rezultato, kylančio tiesiogiai iš to. Tačiau taip gali ir nenutikti. Vietoje to tavo smegenyse ims formuotis tam tikros neuronų jungtys, kurios vėliau bus pritaikytos tam. O sudėtingesnių tekstų atvejų nutiktų taip, jog tu randi kad ir mokslinį straipsnį internete (susijusį su tave dominančia profesija), ir jį gali analizuoti jau geriau, nes iš lietuvių kalbos pamokų įgyji analizės, įdėmaus skaitymo sugebėjimų. O jeigu tų sugebėjimų neturėtum (ir neturėtum anglų kalbos žinių), tu tiesiog skaitytum ir nieko nesuprastum.

Xdmin rašė:
Gramatima baigiasi 8 ar 9 klaseje, veliau prasideda literatura, kurioje nagrinejami bene patys sudiniausi kuriniai, viskas interpretuojama pagal neaiskias taisykles (niekam neidomu ka norejo parasyti autorius, mokytojos zino geriau ka reiskia "simboliai ir spalvos" kurinyje), svelniai tariant - laiko svaistymas.

Čia yra kiek kita bėda. Pačios taisyklės gan aiškios yra - turi suprasti kontekstą, pretekstą (o kad tą suprastum, turi domėtis autoriaus biografija, jo veikla ir t.t.) O tada jau tikrai neprašausi nei analizėje, nei interpretacijoje. O jeigu tuo remdamasis laikysi VBE ir rašysi interpretaciją, bet gausi nekokį balą, tai gali drąsiai rašyti apeliaciją, po kurios balas tikrai pakiltų, jeigu tikrai žinai, kas viską darei tinkamai. Kita vertus, konteksto suvokimas yra iš tiesų slidus dalykas. Nei filologai, nei lituanistai to gerai nesupranta - drįsčiau netgi teigti, jog tą geriausiai supranta informatikai, dirbantys įmonėse, kuriose pats programavimas nėra tiek svarbus, kiek "domain logic" suvokimas, kas iš esmės jau yra kontekstas. Todėl nenuostabu, kad nutinka kartais tokių situacijų, jog abiturientas po VBE gauna 20%, o po apeliacijos jo balas pakeliamas net iki 90% (vėlgi tai vienetiniai atvejai, tačiau taip kartais nutinka).

Xdmin rašė:
O kodel jie nezino? Ar ne butu geriau jei mokiniai butu supazindinami kas yra karjera, cv ir kiti niunsai, vietoj to kad skaitytume kaimieciu parasyta literatura?

Nežino dėl dviejų priežasčių - vieni nesidomi, o kiti nemoka domėtis. Tačiau bet kuriuo atveju mokyklose supažindinti su karjeros galimybėmis, būdais siekti karjeros būtų puiku. Ir ne 11-12 klasėje, o kokioje 8-9 dar, kai moksleivis gali ta galimybe iš tiesų pasinaudoti, o ne daug vėliau po universiteto baigimo. O literatūros skaitymo ir nagrinėjimo geriau neišmesti. Lietuvių literatūroje tų kūrinių yra labai mažai, pavyzdžiui, palyginus su kokiais lenkais. Ką čia lietuviai tokio turi ypatingo, iš ko galima kažką naudingo išspausti? Donelaitį, Maironį, Putiną, Nėrį, Škėmą? Na ir dar yra autorių, kurių jau neminėsiu. Bet esmė tokia, kad lietuvių literatūra ganėtinai skurdi, ir galbūt išties pernelyg daug į ją koncentruojamasi, kai būtų protinga koncentruotis ne tik į tai, bet ir Vakarų kultūrų literatūrą, kas daug labiau praplatintų suvokimą ir leistų suprasti, iš kur lietuvių literatūra tapo tokia, kokia ji yra dabar.

O dar kita didelė problema, kuri tikrai mokyklose egzistuoja, yra ta, kad taikomas tam tikras psichologinis spaudimas. Kalbu būtent apie iš mokytojų pusės taikomus gąsdinimus dėl egzaminų, kartais ir žeminimus, kad jų mokiniai nieko nemoka. Tokie dalykai tikrai neprideda motyvacijos nei mokantis, nei laikant VBE. Juo labiau, realybėje (kalbant apie darbą šiuo atveju) tokie gąsdinimai niekada netaikomi rimtose įmonėse. Tiesiog, jeigu darbuotojas kažko nedaro tinkamai, jis apie tai profesionaliai informuojamas, kad tobulėtų. Jeigu nepatobulėja kur reikia, jis atleidžiamas be didesnių nesąmonių, ir tiek, o po to pakeičiamas geresniu darbuotoju. Tad gal ir mokyklose reikėtų labiau orientuotis į profesionalų požiūrį, ir tiesiog moksleivius be jokių ceremonijų supažindinti su jų spragomis, kad jie galėtų jas taisyti. O jeigu netaiso, išvesti neigiamą metinį pažymį ir tiek, jeigu mokytojas aiškiai mato, kad moksleivis egzamino neišlaikys. Tiesiog motyvuotas moksleivis pasistengs ir viską susitvarkys, o nemotyvuotas nieko nedarys. Tai kam pastarąjį prileisti prie egzamino?
  • +1



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2014-10-05, 12:06
Pranešimai: 65
Reputacija: +59
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-11-29, 22:38 
     
jonas112 rašė:
Yra ganėtinai supratingų ir protingų vaikų, kuriems tėvai sugeba paaiškinti mokslo svarbą.


Sitas patiko :D kas yra mokslas? Tai kazkokios zinios, kad padares kazkoki veiksma gausi visad toki pati rezultata. Pvz imetes zalia kiausini i 100C verdanti vandeni visad gausi po 10min virta kiausini. O dabar paziurim i svietimo sistema - kiek ten "kiausiniu" verda ir kiek "isverda"? Kisa belekokias "zinias" tarkim kur randasi babajai, bet nepasako kas is to. Mokina istorijos, bet nepasako kas is to...

Kionig, davai pasiimk eilini pamoku tvarkarasti ir duok bent po 100 pavyzdziu is kiekvieno dalyko kaip tu kasdien praktiskai gyvenime panaudoji. Bet geriau nebandyk, nes iskart susikirsi ant kuno kulturos kontrolinio - kiek kartu i kasi imesi toki bala ir gausi :P
  • 0


_________________
Kai žmogus yra miręs, jis to nejaučia, tik aplinkiniams sunku. Kai žmogus durnas, viskas yra lygiai taip pat. Ir tada yra arns bei jo draugelis katė, bet juos visus aplenkė immortallt.


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2015-07-22, 19:13
Pranešimai: 455
Reputacija: +29
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-11-29, 23:22 
     
Auksine Logika rašė:
Tai kazkokios zinios, kad padares kazkoki veiksma gausi visad toki pati rezultata. Pvz imetes zalia kiausini i 100C verdanti vandeni visad gausi po 10min virta kiausini.
O iš kur taip įsitikinęs, jog visada gausi virtą kiaušinį? O įmetęs į 95 ºC ar gausi? Vat tam ir yra mokslas, eksperimentiškai patikrinti hipotezes ir mes tai tikrai žinosime, kad kiaušinis tik prie 100 ºC išvirs, o prie mažiau gausime pusiau išvirtą. Be kita ko, kiaušinio virimo procesas yra sudėtingesnis nei man, kuri galima nagrinėti giliau iš biologijos pusės, kas vyksta su kiaušinio turinio, kai jį paveiki aukšta temperatūra.

Cituoti:
O dabar paziurim i svietimo sistema - kiek ten "kiausiniu" verda ir kiek "isverda"?
Kažką jau čia labai suprastini, galbūt dėl suvokimo trūkumo?

Cituoti:
Kisa belekokias "zinias" tarkim kur randasi babajai, bet nepasako kas is to. Mokina istorijos, bet nepasako kas is to...
Žinios reikalingos tam, kad galėtum mąstyti, daryti išvadas(indukcija, dedukcija). Žinojimas lemia mažesnę įtaką visokių apsišaukėlių ir šarlatanų kaip J. Grigas, kurie avelėms pasakoja apie vandens atmintį, o tos besąlygiškai tiki tokiomis pasakomis, ir po to aiškina, jog mokslininkai nupirkti, susimokę prieš paprastuosius mirtinguosius. Žinojimas ir žinios dar niekam nepakenkė, atvirkščiai - padeda mąstyti plačiau, įvairiau ir pačiam atsakyti į rūpimus bei nežinomus klausimus, sukurti kažką naujo, atrasti ir t.t.

Cituoti:
Kionig, davai pasiimk eilini pamoku tvarkarasti ir duok bent po 100 pavyzdziu is kiekvieno dalyko kaip tu kasdien praktiskai gyvenime panaudoji. Bet geriau nebandyk, nes iskart susikirsi ant kuno kulturos kontrolinio - kiek kartu i kasi imesi toki bala ir gausi :P
Matematika, fizika - projektuojant bet kokį daiktą t.y. mechanika, elektronika. Biologija - žinojimas kaip veikia gamta, kad veikia evoliucija, augalų rūšių žinojimas - mažesnė tikimybė nusinuodyti, apsisaugoti.

Kūno kultūros kontroliniai lyg ir būdavo tokie kaip man.. Nepamenu, tiesa pamenu, kad pažymius rašydavo už ir metimų pratimus. Bet lygiai taip pat vertindavo ir už įlipimą virve iki pat lubų, prisitraukimus, kabojimą prisitraukus, šuolius į tolį, bėgimą etc. etc.

O dabar visa tai reikalinga, jog tavo kūnas nesutvertas vien sėdėjimui, kitaip greitai invalidu patapsi, kurį išbrokuos darbdavys, kai jam pasireikš komplikacijos ir dar kurių gydymas ganėtinai brangus. Išvaržos, stuburo iškrypimai, fizinis pajėgumas, riešo kanaliniai uždegimai užkietėjusiems geimeriams yra puikiai žinomi, akių nuovargis irgi prisideda. Sportuojant tu ne tik tuščiai laiką leidi, bet gerini savo fizinę būklę, ne tik fizinę, bet ir psichinę - teigiamai veikia. Jei per kūno kultūrą įvestų ir teorines paskaitas, tai galėtų šnekėti apie dietas, maisto įtaką kūnui sportuojant ar užsiimant kulturizmu. Galbūt būtų mažiau nutukusių storulių ypač jaunose klasėse, pagerintų socialinę rolę ateityje.

Žodžiu, žinojimas ir žinios visakeriopai padeda, kuo daugiau žinai, tuo lankstesnis esi ir tuo labiau gali žinias panaudoti geresnių rezultatų siekimui arba suprasti tai, kodėl įvyko ne taip, kaip tikėjaisi, atrasti priežastis ir kas jas nulėmė. Mokslas mum leidžia pažvelgti į realybę objektyviau, o ne galvoti, kad mus valdo nematomas žmogutis, kuris viską sukūrė ir kitaip negali būti.
  • +2


_________________
Kliūtis pradedame matyti tada, kai nukreipiame žvilgsnį nuo tikslo | Henry Ford


Moderatorius

Užsiregistravo: 2009-01-13, 02:37
Pranešimai: 12868
Miestas: Panevėžys
Reputacija: +192
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-11-30, 00:05 
     
Auksine Logika rašė:
jonas112 rašė:
Yra ganėtinai supratingų ir protingų vaikų, kuriems tėvai sugeba paaiškinti mokslo svarbą.


Sitas patiko :D kas yra mokslas? Tai kazkokios zinios, kad padares kazkoki veiksma gausi visad toki pati rezultata. Pvz imetes zalia kiausini i 100C verdanti vandeni visad gausi po 10min virta kiausini. O dabar paziurim i svietimo sistema - kiek ten "kiausiniu" verda ir kiek "isverda"? Kisa belekokias "zinias" tarkim kur randasi babajai, bet nepasako kas is to. Mokina istorijos, bet nepasako kas is to...

Dabar yra atėję tokie nuostabūs laikai, kad net būdamas daržove šioje visuomenėje tu gali išgyventi. Kad išgyventum tau reikia labai labai minimalių sugebėjimų. Tačiau, kai kurie žmonės nori būti daugiau nei visuomeninės daržovės, galbūt tu nori kuo geriau suprasti visuomenėje ar gyvenime vykstančius procesus, būti aktyvus ir sąmoningas pilietis.
Visi labai mėgsta šią kvailą klišę: kam man tai mokytis, jei galima rasti google. Jei tu apie tam tikrą situacija nori padaryti išvadas, tu turi iš anksto žinoti tam tikrą informaciją ir faktus. Nėra jokio kito būdo susieti tam tikrus fenomenus, situacijas, rasti analogijas nieko nežinant. Žinoma, yra labai daug specifinės informacijos, kurią žino galbūt vienetai, dėl jos apimties ar specifiškumo tu jos niekaip neišmoksi. Tačiau mokykloje yra mokoma tik elementarių pagrindų, nuo kurių atsispirdamas gali gilintis toliau. Kodėl visus yra apėmusi baimė kažką išmokti atmintinai? Ar tada smegeninėje mažiau vietos liks Šalčiūtės citatoms ir vaizdiniams? Bet tikriausiai visi bijo skausmo, treniruočių skausmo, nes paprasčiau yra užsiaugint mėsos raumenį, kuris visuomenėje yra žymiai seksualesnis ir juo lengva pridengt pilkąjį lašinį.
Iš praktikos: kiek teko susidurt su "kam man tai, aš tai pagooglinsiu" tipo žmonėmis, jie neturi absoliučiai jokių googlinimo, informacijos rinkimo ir sisteminimo sugebėjimų. Turbūt pirmiausia reikia išmokti manipuliuoti informacija savo galvoje, o po to naudotis tai palengvinančiais įrankiais.
  • 0




Užsiregistravo: 2013-08-16, 08:33
Pranešimai: 222
Reputacija: +75
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-11-30, 00:32 
     
Švietimo sistema yra viena, jos išpildymo būdai kita. Standartinės mokyklos (privačios tikiu geriau) kaip įstaigos visada atsilieka nuo realijų pradedant būdais kuriais dėstoma informacija 21a vaikui, baigiant dažna mokytojų žinių stagnacija. Šis veiksnys susiveda į pinigus. Jei kiltų dėstytojų paruošimo standartai beabejo viliojant aukštesne socialine padėtimi-alga, bei esantys amžiuje būtų siunčiami stažuotis galima būtų kalbėti apie efektyvumą. O dėl šio vaiko požiūrio "švaistomo laiko/vergystės" reakcija suprantama, nes reikalaujama pagrindinio dalyko - atsakomybės. Ji kaip žinia vaiko pasaulyje yra kaip nuleista iš viršaus butinybė. Galu gale vaiko sąvimonė dažniausiai per skysta įsisąmonint jo paties ir mokslų ryšį, vieniems jis ateina anksti, kitiems per vėlai, dar kitiems net neužmezgus jo vien pragmatinių dalykų per gyvenimą šuoliuoti užtenka.
  • 0



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2015-06-15, 13:05
Pranešimai: 164
Reputacija: +38
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-11-30, 01:05 
     
Auksine Logika rašė:
jonas112 rašė:
Yra ganėtinai supratingų ir protingų vaikų, kuriems tėvai sugeba paaiškinti mokslo svarbą.


Sitas patiko :D kas yra mokslas? Tai kazkokios zinios, kad padares kazkoki veiksma gausi visad toki pati rezultata. Pvz imetes zalia kiausini i 100C verdanti vandeni visad gausi po 10min virta kiausini. O dabar paziurim i svietimo sistema - kiek ten "kiausiniu" verda ir kiek "isverda"? Kisa belekokias "zinias" tarkim kur randasi babajai, bet nepasako kas is to. Mokina istorijos, bet nepasako kas is to...


Mokslas yra ne vien tik žinios, bet ir SUGEBĖJIMAS žinias panaudoti (pavyzdžiui metodai).
Bet apie tai ne dabar.

O kam reikalingos ŽINIOS?
Gal paprastas pavyzdukas iš realaus gyvenimo padės:
Jaunas programuotojas dvi dienas vargsta prie beprotiškai keisto bug'o: tinkamai veikia visi skaičiai išskyrus 08 ir 09.
Profesionalas (pas kurį galvoje žinių esama) per dvi minutes paaiškina: čia pagal nutylėjima yra konvertuojamas stringas į skaičių (int), o nulis prieš skaitmenis reiškia skaičių aštuonetainėje sistemoje. Todėl skaitmenys 8 ir 9 tiesiog atmetami.
  • 0




Užsiregistravo: 2010-09-22, 13:41
Pranešimai: 1101
Reputacija: +30
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-11-30, 12:10 
     
Artojas rašė:
Niemand rašė:
Šiaip smalsumo dėlei kur būtų galima pamatyti pamokų tvarkaraščius? Man kažkaip dirba įtarimas, kad pusė jų turėtų būti užklasiniai būreliai.

Šiaip turbūt skirtingai kiekvienoje mokykloje, bet kažkoks panašumas yra. Pavyzdžiui, toje, kur aš mokiausi, maksimaliai būna septynios pamokos, ir šiuo metu tvarkaraštis yra maždaug toks:


Turėjau omenyje dalykų sąrašus.
  • 0




Užsiregistravo: 2011-04-19, 23:39
Pranešimai: 1897
Reputacija: +665
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2015-11-30, 14:25 
     
Kazkokias pasakas cia skiedziat :D mokykloj tokiu dalykus, kuriuos cia isvardijot (prisifantazave) nemokina. Greiciau patys kazkur isgirdot ar perskaitet negu ta mokykloj buvo pamineje.
  • 0


_________________
Kai žmogus yra miręs, jis to nejaučia, tik aplinkiniams sunku. Kai žmogus durnas, viskas yra lygiai taip pat. Ir tada yra arns bei jo draugelis katė, bet juos visus aplenkė immortallt.


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2015-07-22, 19:13
Pranešimai: 455
Reputacija: +29
   
 
Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:
Rūšiuoti pagal
 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 21 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 2 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
 

Ieškoti:
Pereiti į:
 
 

Reputation System ©'