Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai
 
Vartotojo vardas:
Slaptažodis:
Atsiminti
Login with a social network:

Jūsų požiūris

Aktyvios diskusijos

Ieškoti forume


Išsami paieška

 [ 17 pranešimai(ų) ] 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą Pagrindinis diskusijų puslapis » Mokslas » Astronomija ir kosmonautika
Žinutė Autorius
  Standartinė   Parašytas: 2017-04-03, 12:40 
     
O čia būtų nerealu, kad viskas pavyktų. Paspartintų plėtrą dar labiau, būtų gal naujas pagyvėjimas kosmoso tyrinėjime, kai taip ženkliai sumažintų vieną brangiausių kosmoso tyrinėjimų kainos dalį.
  • +2




Užsiregistravo: 2009-04-04, 03:11
Pranešimai: 14299
Miestas: Vilnius-Klaipeda
Reputacija: +2250
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2017-04-03, 13:37 
     
Kai imasi privatus verslas, viskas vyksta pigiau ir efektyviau. Bet ar saugiau parodys laikas, nes perlenktas taupymas prie gero nepriveda.

Raketa labai įspudinga, reikės pabandytu per simuliatorius pažaisti. Duomenys yra tai nebus sunku sukonstruoti simuliatuoriuose https://en.wikipedia.org/wiki/Falcon_Heavy https://en.wikipedia.org/wiki/Falcon_9

Man vis ramybės neduoda, toks dalykas kodėl vietoj pirmos pakopos niekas nebando naudoti turbo reaktyvinių variklių, helio balionų, žinoma su nuleidimu ant žemės.
Na vienas yra "Space Ship Two" https://en.wikipedia.org/wiki/SpaceShipTwo
Tokio tipo pirma pakopa musileistu ant žemės 99,9% atvejų, o panaudota gali būti tūkstančius kartų. Kodėl niekas to nebando plačiau naudoti?
  • +2


_________________
Jei abejoji nedaryk, jei darai neabejok.


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-07-05, 20:14
Pranešimai: 7205
Miestas: KLP
Reputacija: +1522
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2017-04-03, 14:04 
     
Na dažniausiai priežastis būna, tik nebūtinai viešai skelbia.
  • 0


_________________
Surinkai -10 takšų? Tavo komentarų nebematau ir nebeskaitau. Sėkmės savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.



Užsiregistravo: 2009-04-04, 03:11
Pranešimai: 14299
Miestas: Vilnius-Klaipeda
Reputacija: +2250
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2017-04-03, 14:31 
     
bahuriux rašė:
Man vis ramybės neduoda, toks dalykas kodėl vietoj pirmos pakopos niekas nebando naudoti turbo reaktyvinių variklių, helio balionų, žinoma su nuleidimu ant žemės.
Na vienas yra "Space Ship Two" https://en.wikipedia.org/wiki/SpaceShipTwo
Tokio tipo pirma pakopa musileistu ant žemės 99,9% atvejų, o panaudota gali būti tūkstančius kartų. Kodėl niekas to nebando plačiau naudoti?


Matyt kelios priežastys:
a) Preciziškumas - helio baliono labai nepaprognozuosi;
b) Krovinio svoris;
c) Pakilimo, paleidimo laikas.

Čia keletas, kurias greitai sugalvojau
  • 0



Paskutinį kartą redagavo obuglas 2017-04-03, 14:57. Iš viso redaguota 1 kartą.


Užsiregistravo: 2012-05-30, 10:20
Pranešimai: 381
Reputacija: +73
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2017-04-03, 14:50 
     
Man kitkas įdomu. Jau dabar pvz. Dragon kapsulės apribojimas yra labiau pagal tūrį. t.y. galima būtų pridėti ir daugiau svorio, bet nelieka vietos. Turint galvoje, kad FH9 bus toks pat skersmuo kaip ir F9, ar bus išnaudojama keliamoji galia, kai nelabai yra vietos? Krovininę dalį taip pat kažin ar galima labai ilginti - jau dabar raketa ilga-plona kaip virbalas, o dar prailginus nukentėtų aerodinaminis stabilumas.
  • 0




Užsiregistravo: 2016-04-29, 08:48
Pranešimai: 77
Reputacija: -5
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2017-04-03, 15:48 
     
Nu čia jau kosmosas būtų. Fantastikos skyrelis..
  • 0




Užsiregistravo: 2015-01-31, 22:10
Pranešimai: 1270
Reputacija: +349
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2017-04-03, 17:46 
     
3xxx rašė:
Man kitkas įdomu. Jau dabar pvz. Dragon kapsulės apribojimas yra labiau pagal tūrį. t.y. galima būtų pridėti ir daugiau svorio, bet nelieka vietos. Turint galvoje, kad FH9 bus toks pat skersmuo kaip ir F9, ar bus išnaudojama keliamoji galia, kai nelabai yra vietos? Krovininę dalį taip pat kažin ar galima labai ilginti - jau dabar raketa ilga-plona kaip virbalas, o dar prailginus nukentėtų aerodinaminis stabilumas.


To paties svorio krovinius bus galima įstatyti į energingesnes orbitas/trajektorijas, kurioms reikia daugiau greičio pokyčio (delta V). Pvz. tą patį drakoną bus galima pasiųsti už mėnulio.

Taip pat svarbus aspektas yra pakopų sugražinimas. Naujos modifikacijos pirmas pakopos kuriamos taip, kad jas būtų galima skraidinti 10x be atnaujinimo ir 100x su reguliariais atnaujinimais. Taigi nesinori tokio daikto išmesti po karto. Problema ta, kad kuo greičiau pakopa skrieja, tuo labiau ją reik sulėtinti variklių pagalba, nes atmosferos stabdymo potencialas konkrečiu atveju yra ribotas. O tam reikia daugiau kuro. Šiam kurui prieš tai įgreitinti kartu su kroviniu irgi reikia daugiau kuro :). Taigi reikia didesnės raketos/kuro bako... ir čia eksponentinė progresija. Kažkiek padeda pakopos nuleidimas ant laivo vandenyne, nes šiuo atveju nereikia leisti kuro apgręžiant judėjimo krypti, kad būtų sugrįžtama į pakilimo vietą, bet toks sprendimas irgi turi savo trūkumų.

Dabar, kai SpaceX išmoko patikimai sugražinti pirmas pakopas ir žengė neblogus žingsnius link krovinio gaubto (fairing) sugrąžinimo, prasideda kalbos apie bandymus sugražinti ir antrą pakopą. O pastaroji būna dar labiau įgreitinta, nei pirmoji, taigi... :).

Žodžiu, su FH atsiveria galimybės su didesniais svoriais pasiekti ir per daug kartinį pakopų panaudojimą ženkliai atpiginti energingesnes orbitas.

P.S. jei teisingai suprantu, tai drakonas buvo projektuotas pagal kontrakto sąlygas, kad tiktų ne tik falcon'ui, o ir pats falcon 9 tapo smarkiai galingesnis nuo pirmos versijos, taigi ir gaunasi tas potencialo neišnaudojimas. Kita vertus standartinio fairing'o tūris gerokai didesnis už drakono, tad yra kur sukišti ir didesnių gabaritų krovinius.
  • +2




Užsiregistravo: 2012-08-08, 16:12
Pranešimai: 43
Reputacija: +28
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2017-04-03, 20:52 
     
bahuriux rašė:
Kai imasi privatus verslas, viskas vyksta pigiau ir efektyviau. Bet ar saugiau parodys laikas, nes perlenktas taupymas prie gero nepriveda.

Na taupymas visur lieka taupymas.. pažiūrėkim į shutle programą, kiek kartų kūrimo eigoj buvo viskas karpyta ir piginta..
  • 0




Užsiregistravo: 2008-07-14, 10:06
Pranešimai: 2640
Reputacija: +1133
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2017-04-03, 22:29 
     
Perlenktas taupymas yra viena, racionalizavimas yra kita.
SpaceX į visą reikalą pažiūrėjo iš kitos pusės. Musk'as tą patį padarė su mokėjimais internete, po to padarė su elektromobiliais. Dabar daro su kosminiais skrydžiais. Jam nebereikia dar labiau sumažinti kainos, kad būt sėkmingam, jam reikia pasiekti iškeltus tikslus dėl panaudojim - 100x su priežiūra. Net antros pakopos nereikia atgauti, net gaubto nereikia atgauti ir jis bus monopolistas kosminių skrydžių bent dešimtmetį.
Nepakovos ir rusai su savo subsidijuojamu kuru bei pigia darbo jėga, nei kiniečiai. Ir tai yra tobula, nes sukels privataus kapitalo investicijų šuolį į šį reikalą ir dar labiau paspartins kosminius skrydžius.

P.S. o tai didžiąją dalį pagreičio raketa nepraranda įeidama į orbitą dėl trinties?
  • +4


_________________
Surinkai -10 takšų? Tavo komentarų nebematau ir nebeskaitau. Sėkmės savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.



Užsiregistravo: 2009-04-04, 03:11
Pranešimai: 14299
Miestas: Vilnius-Klaipeda
Reputacija: +2250
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2017-04-03, 23:42 
     
immortallt rašė:
P.S. o tai didžiąją dalį pagreičio raketa nepraranda įeidama į orbitą dėl trinties?



Kažkiek energijos pakopa praranda per trinti ir suslėgdama orą, kuris dėl to tampa karštas (kiek atmenu, būtent dėl pastarojo proceso, o ne dėl trinties, daugiausia problemų dėl karščio). Tačiau pati pakopa gali atlaikyti tik ribotą karštį ir oro pasipriešinimą, kuris didėja eksponentiškai greičio atžvilgiu. O dar gi ir gravitacija greitina „krentančia“ pakopą, ir tuo daugiau energijos pridės per kelionę iki paviršiau iš kuo „aukštesnės“ orbitos bus leidžiamasi. Kad būtų smagiau, dar gi ir atmosfera eksponentiškai tankėja artėjant prie paviršiau, taigi didėja ir pasipriešinimas prie konkretaus greičio. Išeina, kad pakopa gali atlaikyti įėjima į atmosferą tik atitinkamu kampu prie atitinkamo greičio. Jei kampas per lėkštas - vėl pakilsi aukščiau atmosferos. Teoriškai taip sukant ratus ir nardant į atmosferą galima galiausiai leistis turint tiek energijos kaip ir leidžiantis iš žemos orbitos, bet, kiek pamenu, tai netinka Falcon'ams dėl naudojamo kuro/bakų sandarumo + spėčiau būtų nepakankamai stilinga Muskui :).


P.S. Beje, pastarasis nusileidimas buvo labai stačiu kampu, kuris arti falcono galimybių ribų, nes kitaip būtų pristigę degalų nusileidimui. Bet po numatomų inovacijų, tokių kaip aliuminio lydinio pelekų (gridfins) pakeitimo į nulietus iš titano, šita tolerancija turėtų išaugti.
  • 0




Užsiregistravo: 2012-08-08, 16:12
Pranešimai: 43
Reputacija: +28
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2017-04-04, 07:25 
     
devyniaragis rašė:
3xxx rašė:
Man kitkas įdomu. Jau dabar pvz. Dragon kapsulės apribojimas yra labiau pagal tūrį. t.y. galima būtų pridėti ir daugiau svorio, bet nelieka vietos. Turint galvoje, kad FH9 bus toks pat skersmuo kaip ir F9, ar bus išnaudojama keliamoji galia, kai nelabai yra vietos? Krovininę dalį taip pat kažin ar galima labai ilginti - jau dabar raketa ilga-plona kaip virbalas, o dar prailginus nukentėtų aerodinaminis stabilumas.


Dabar, kai SpaceX išmoko patikimai sugražinti pirmas pakopas ir žengė neblogus žingsnius link krovinio gaubto (fairing) sugrąžinimo, prasideda kalbos apie bandymus sugražinti ir antrą pakopą. O pastaroji būna dar labiau įgreitinta, nei pirmoji, taigi... :).


Kažin kur jie bandys paimti antrą pakopą? prie Afrikos krantų? Su tokiais greičiais....? Kas iš jos bus likę?... Hmm... Gal geriau pabaigtų fairing recovery.
  • 0




Užsiregistravo: 2016-04-29, 08:48
Pranešimai: 77
Reputacija: -5
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2017-04-04, 08:41 
     
Gravitacija greičio nebedidina, kai pasiekiamas balansas. Gi iš esmės nėra skirtumo iššoksi iš 15-to aukšto, ar iš 1km aukščio, į žemę tėkšis tokiu pačiu greičiu, bet taip, įveykti didesnes apkrovas turės.

Gal aš šiek tiek nesuprantu, kurią vietą tu turi omeny, kad greitis didėja?

Beje, kiek pamenu iš dokumentikos, tai perkaitimo problema atsiranda tik kai pradedami kirsti tankesni atmosferos sluoksniai, ir tada jau problema pranyksta, nes greitis sulėtėja.

Aš gal klystu, mano žinios tik iš dokumentikų ir niekada giliau nežiūrėjau, ieškau suvokimo spragų :)
  • 0


_________________
Surinkai -10 takšų? Tavo komentarų nebematau ir nebeskaitau. Sėkmės savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.



Užsiregistravo: 2009-04-04, 03:11
Pranešimai: 14299
Miestas: Vilnius-Klaipeda
Reputacija: +2250
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2017-04-04, 09:52 
     
immortallt rašė:
Beje, kiek pamenu iš dokumentikos, tai perkaitimo problema atsiranda tik kai pradedami kirsti tankesni atmosferos sluoksniai, ir tada jau problema pranyksta, nes greitis sulėtėja.

Pranyksta, bet turbūt ne be pasekmių. Arba reikia imtis priemonių, kurios sveria ir kainuoja.
Turėjau galvoje, kad nuo 1pakopos atskyrimo iki krovinio paleidimo (Dragon, sat) 2os pakopos greitis dar sparčiai didėja.
Aš irgi toks... self educated.
  • 0




Užsiregistravo: 2016-04-29, 08:48
Pranešimai: 77
Reputacija: -5
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2017-04-04, 14:07 
     
3xxx rašė:
Kažin kur jie bandys paimti antrą pakopą? prie Afrikos krantų? Su tokiais greičiais....? Kas iš jos bus likę?... Hmm... Gal geriau pabaigtų fairing recovery.


Čia jau žaidimai ties absurdo riba prasideda :) Kita vertus SpaceX jau nuo pradžių planavo jos sugražinimą naudojant heatshield'ą ant jos buko priekio (yra filmukai). Man regis, jei antra pakopa pasieks orbitą bus galima pasirinkti kur jai leistis į atmosferą, su salyga, kad pakopa vis dar veiks (elektra) ir galės ignoruoti kuro nugaravimą.

Šiaip aš irgi manau, kad fairingas prioritetas, bet nesu tikras ar šie projektai vienas kitam trukdo. Dabar va proga pažaist atsirado su tuščiu FH paleidimu.
  • 0




Užsiregistravo: 2012-08-08, 16:12
Pranešimai: 43
Reputacija: +28
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2017-04-04, 15:58 
     
immortallt rašė:
Gravitacija greičio nebedidina, kai pasiekiamas balansas. Gi iš esmės nėra skirtumo iššoksi iš 15-to aukšto, ar iš 1km aukščio, į žemę tėkšis tokiu pačiu greičiu, bet taip, įveykti didesnes apkrovas turės.

Gal aš šiek tiek nesuprantu, kurią vietą tu turi omeny, kad greitis didėja?



Tikrai taip, kai balansas pasiekiamas jau nebedidina. Tiksliau didina (žemės masės centro kryptimi), bet oro pasipriešinimas atitinkamai (judėjimo kryptimi) sumažina. tiesa tas balanso taškas tuo aukščiau, kuo retesnė atmosfera. Ale „krentant“ iš orbitos, kuri yra gerokai aukščiau, nei tanki atmosfera, greitis ir praktiškai smarkiai padidėja.

Čia turėjau omeny, tai kad gravitacija vis prideda kinetinės energijos, o ne, kad vienareikšmiškai didina greitį Žemės paviršiaus atžvilgiu. Praktiškai galima patyrinėti žaidžiant KSP :)

Cituoti:
Beje, kiek pamenu iš dokumentikos, tai perkaitimo problema atsiranda tik kai pradedami kirsti tankesni atmosferos sluoksniai, ir tada jau problema pranyksta, nes greitis sulėtėja.


Tiesa, bet tik konkrečių sprendimų atvejais, kai į atmosferą įeinama atitinkamu kampu, greičiu ir prieš atmosferą pastatomas masei atitikamas paviršiaus plotas. Dar gi ir naudojamos atitinkamos formos (pvz. išgauti norimam karštų dujų judėjimui) ir medžiagos (pvz. kurios išgaruoja ir kartu nusineša šilumą). Konkretus aparatas turi savo ribas. Daugiau greičio prie to paties tankio atmosferos = daugiau karščio. Neteko girdėti apie MAX karščio/energijos atidavimo riba šiuo atveju. Šiaip paskaičiuojama trajektorija, kad būtų tinkamas greitis konkrečiam atmosferos sluoksniui. Aišku klausimas pirma pradėsi byrėti ar degti yra atviras :)
  • +1




Užsiregistravo: 2012-08-08, 16:12
Pranešimai: 43
Reputacija: +28
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2017-04-05, 12:43 
     
Geros naujienos. Tokiais tempais ir ITS paleidimas neužkalnų!
  • 0




Užsiregistravo: 2016-04-24, 18:33
Pranešimai: 0
Reputacija: +1
   
 
Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:
Rūšiuoti pagal
 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 17 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: MSN [Bot] ir 2 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
 

Ieškoti:
Pereiti į:
 
 

Reputation System ©'