Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai
 
Vartotojo vardas:
Slaptažodis:
Atsiminti
Login with a social network:

Jūsų požiūris

Aktyvios diskusijos

Ieškoti forume


Išsami paieška

 [ 13 pranešimai(ų) ] 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą Pagrindinis diskusijų puslapis » Technologijos » Automobiliai, motociklai ir traukiniai
Žinutė Autorius
  Standartinė   Parašytas: 2017-10-13, 12:21 
     
Jau kiek kartų buvo šita tema čia.
Jau man atrodo daug kas suprato, kad viską ką čia rodo praktiškai yra "įmanoma" su ypač didelėms lėšom ir dar nesukurtom technologijom.
Tas pats traukinukas elektrinis yra pati paprasčiausia dalis, o apie jį tik ir šneka. Bet pagrindinis klausimas tai yra be atsakymų - kaip po velnių jie žada išlaikyti vakuumą kad ir kelių šimtų kilometrų ilgio vamzdyje be milžiniškų energijos išlaidų??? kaip jie žada išlaikyti saugumą kai bet minimaliausia klaida ir jei netyčia būtų bet kur pažeistas vamzdis - būtų jis visas sunaikintas su milžiniška jėga per kelias sekundes ir absoliučiai visi keleiviai mirtų.
Vat šitų pagrindinių ir fundamentalių klausimų kažkaip niekas neaiškina, o tik rodo reklaminius filmukus kaip "jau tuoj greitai" mes visi keliausime 1000km/h greičiu be jokių problemų...
Čia tikrai ne mano originalios mintys, kažkas jau praeitoje temoje buvo įdėjęs labai įdomų filmuką šituo klausimu kur viską paaiškina labai taikliai:
  • +2




Užsiregistravo: 2009-10-14, 22:16
Pranešimai: 262
Reputacija: +62
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2017-10-13, 13:21 
     
langas rašė:
Jau kiek kartų buvo šita tema čia.
Jau man atrodo daug kas suprato, kad viską ką čia rodo praktiškai yra "įmanoma" su ypač didelėms lėšom ir dar nesukurtom technologijom.
Tas pats traukinukas elektrinis yra pati paprasčiausia dalis, o apie jį tik ir šneka. Bet pagrindinis klausimas tai yra be atsakymų - kaip po velnių jie žada išlaikyti vakuumą kad ir kelių šimtų kilometrų ilgio vamzdyje be milžiniškų energijos išlaidų??? kaip jie žada išlaikyti saugumą kai bet minimaliausia klaida ir jei netyčia būtų bet kur pažeistas vamzdis - būtų jis visas sunaikintas su milžiniška jėga per kelias sekundes ir absoliučiai visi keleiviai mirtų.
Vat šitų pagrindinių ir fundamentalių klausimų kažkaip niekas neaiškina, o tik rodo reklaminius filmukus kaip "jau tuoj greitai" mes visi keliausime 1000km/h greičiu be jokių problemų...
Čia tikrai ne mano originalios mintys, kažkas jau praeitoje temoje buvo įdėjęs labai įdomų filmuką šituo klausimu kur viską paaiškina labai taikliai:


Kaip visada apie projektą labiausiai "išmano" tie, kurie nė kiek prie jo nėra prisidėję.

Tuo tarpu Richardas Bransonas investavo į Hyperloop One, kuri tapo Virgin Hyperloop One: https://www.virgin.com/richard-branson/ ... in-service
  • 0



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2011-02-22, 17:19
Pranešimai: 3270
Miestas: Vilnius
Reputacija: +867
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2017-10-13, 13:49 
     
Creatium rašė:
langas rašė:
Jau kiek kartų buvo šita tema čia.
Jau man atrodo daug kas suprato, kad viską ką čia rodo praktiškai yra "įmanoma" su ypač didelėms lėšom ir dar nesukurtom technologijom.
Tas pats traukinukas elektrinis yra pati paprasčiausia dalis, o apie jį tik ir šneka. Bet pagrindinis klausimas tai yra be atsakymų - kaip po velnių jie žada išlaikyti vakuumą kad ir kelių šimtų kilometrų ilgio vamzdyje be milžiniškų energijos išlaidų??? kaip jie žada išlaikyti saugumą kai bet minimaliausia klaida ir jei netyčia būtų bet kur pažeistas vamzdis - būtų jis visas sunaikintas su milžiniška jėga per kelias sekundes ir absoliučiai visi keleiviai mirtų.
Vat šitų pagrindinių ir fundamentalių klausimų kažkaip niekas neaiškina, o tik rodo reklaminius filmukus kaip "jau tuoj greitai" mes visi keliausime 1000km/h greičiu be jokių problemų...
Čia tikrai ne mano originalios mintys, kažkas jau praeitoje temoje buvo įdėjęs labai įdomų filmuką šituo klausimu kur viską paaiškina labai taikliai:


Kaip visada apie projektą labiausiai "išmano" tie, kurie nė kiek prie jo nėra prisidėję.

Tuo tarpu Richardas Bransonas investavo į Hyperloop One, kuri tapo Virgin Hyperloop One: https://www.virgin.com/richard-branson/ ... in-service


Vien dėl to, kad jie investuoja tai nereiškia, kad tai įmanoma ir bus padaryta. Istorija net ir labai nesena yra mačius daug didesnių "super mega projektų" kurie kažkaip ir nepasibaigdavo, o investicijos plaukė kaip ant bangos.

Kritikuoti projektą yra tikrai sveika kai yra kritikuojama protingai, ir dar puikiau kai ta kritika atremiama bet šiuo atveju niekas nieko nešneka kaip tą darys.

Ši idėja "super greitas traukinys vamzdyje" yra tikrai gan senoka ir siūlyta daug žmonių kurie yra buvo tikrai geri inžinieriai ir t.t. bet istorija parodė, kad jie taip ir neįveikė tų pagrindinių fundamentalių techninių problemų tai dabar vien dėl to, kad "Muskas" pasakė, sukūrė kažkiek reklaminių filmukų ir jau staiga "the future is here" :)

Gali pasidomėti kokia dabar yra reali stadija? O reali stadija yra ta kad buvo pastatytas viso labo kilometro berods ilgio vamzdis (kai reklamuoja minimum keli šimtai vakuuminio vamzdžio) ir kažkurios komandos pasiekė berods kelių šimtų greitį viso labo. Vat ir visa pažanga jau keletą metų reklamuojamo projekto kuris be naujų reklaminių filmukų kolkas nieko neparodė naujo ar revoliucingo.

Dabar Muskas jau reklamuoja galbūt galimą kelionę kosmine raketa iš miesto į miestą per 30 minučių kur vėl "SUPER PAŽANGUS BŪDAS" bet niekas net nešneka, kad tokius reikalus mokslininkai siūlė ir patys atmetė prieš keliasdešimt metų dėl aibės problemų kurių būtų ir netgi dabar nebūtų galima išspręsti.


Pabaigai, niekas ir nesako, kad hyperloop yra neįmanoma - taip tai įmanoma (gal :) bet tai būtų taip beprotiškai brangu ir labai nesaugu, kad realybėje niekas niekada ir nestatė (nors bandymų patikėk buvo) ir nestatys
  • +1


_________________
//..//



Užsiregistravo: 2009-10-14, 22:16
Pranešimai: 262
Reputacija: +62
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2017-10-13, 15:47 
     
langas rašė:
Jau kiek kartų buvo šita tema čia.
Jau man atrodo daug kas suprato, kad viską ką čia rodo praktiškai yra "įmanoma" su ypač didelėms lėšom ir dar nesukurtom technologijom.
Tas pats traukinukas elektrinis yra pati paprasčiausia dalis, o apie jį tik ir šneka. Bet pagrindinis klausimas tai yra be atsakymų - kaip po velnių jie žada išlaikyti vakuumą kad ir kelių šimtų kilometrų ilgio vamzdyje be milžiniškų energijos išlaidų??? kaip jie žada išlaikyti saugumą kai bet minimaliausia klaida ir jei netyčia būtų bet kur pažeistas vamzdis - būtų jis visas sunaikintas su milžiniška jėga per kelias sekundes ir absoliučiai visi keleiviai mirtų.
Vat šitų pagrindinių ir fundamentalių klausimų kažkaip niekas neaiškina, o tik rodo reklaminius filmukus kaip "jau tuoj greitai" mes visi keliausime 1000km/h greičiu be jokių problemų...
Čia tikrai ne mano originalios mintys, kažkas jau praeitoje temoje buvo įdėjęs labai įdomų filmuką šituo klausimu kur viską paaiškina labai taikliai:

O kokia problema išlaikyti (beveik) vakuumą? Sukuri ir jis laikosi sau :) Tą NASA vakuuminę kamerą, spėju, parodė tik dėl efekto.
Nemanau, kad bus siurbiama iš vienos vietos – turėtų būti kelios pastotės kas kažkiek kilometrų. Ten būtų siurbliai ir pereinamo slėgio kameros – galimybė įvažiuoti moduliams. Ir būtų galimybė kompensuoti šiluminį plėtimąsi. Nors abejoju, ar vamzdžiai bus gaminami iš plieno, kai yra tiek nerūdijančių, tvirtų, mažiau reaguojančių į šilumą ir lengvų alternatyvų.
Energija, kaip filmuke ir parodyta, neturėtų būti problema.
Kodėl visi keleiviai turėtų mirti? Man regis, kaip tik didesnis pavojus mirti vamzdyje kuriame nėra oro, nei vamzdyje, kuriame yra įprastas slėgis. Ar visi nuo klaustrofobijos kojas pakratytų?
Šiaip jau iš pradžių tikriausiai bus bandomi variantai su kroviniais.
Kad neįsibėgėja trumpame bandomajame vamzdyje iki didelio greičio, suprantama, nes dar reikia ir sustabdyti.
N.B. Niekas nesako, kad tai bus lengva, bet jeigu kylančios problemos nebus sprendžiamos, labai maža galimybė, kad jos bus išspręstos, ar ne?
  • 0




Užsiregistravo: 2009-06-28, 02:39
Pranešimai: 4687
Miestas: Vilnius
Reputacija: +872
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2017-10-13, 16:13 
     
punktyras rašė:
Kodėl visi keleiviai turėtų mirti? Man regis, kaip tik didesnis pavojus mirti vamzdyje kuriame nėra oro, nei vamzdyje, kuriame yra įprastas slėgis. Ar visi nuo klaustrofobijos kojas pakratytų?
Juk tame vamzdyje ir bus gana didelis vakuumas, tai "langas" ir sako kad jei bent vienoj vietoje susiplos vamzdis visa trasa susiplos ir tas vyks viršgarsiniu greičiu, nebus įmanoma net atstatyti normalų slėgį per tokį trumpą laiką, net jei bandytum atstatinėti slėgį kad vamzdis toliau nesiplotu, kapsulė gavusi tokį viršgarsinį oro smūgį lėtės/greitės su tokia perkrova kad visi mirs tą pačia akimirką. Net jei kapsulė atlaikytų besusiplojantį vamzdį tai vėl, nuo parkrovos, kai rėšis į suplotą vamzdį žus visi viduje.

Klaustrofobija ne į temą čia. Čia kalba eina apie vakuumą vs atmosferos slėgį išorėje, arba kitaip sąkant kiekvienas vamzdžio kvadratinis cm bus slegiamas beveik 1 kg jėga, nedaug ar ne bet tų cm labai jau daug ir jėga milžiniška sumoj gaunasi.

Taip šita technologija nėra neįgyvendinama viskas yra įmanoma, tik patį vamzdį reikia daryti su dešimtkartine atsarga nuo susiplojimo, pvz jis turėtu būti dviejų storų sluoksnių su korio užpildu tarp jų ir tokio stirumo, kad suplojus vieną vieta ta deformacija nepersiduotu toliau. Ir prie viso to išspresti problemas dėl vamzdžio temperatūrinio plėtimosi ir užtikrinti daugiapakopį vakuumo sandarinimą. O pati kapsulė, tai su ja viskas OK. Nes su paprastu vamzdžiu bus taip kaip myth busteriai padarė ir tai tasitiko net napasiekus itin didelio vakuumo.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=T9bpUfWy8Wg[/youtube]

  • +1


_________________
Jei abejoji nedaryk, jei darai neabejok.


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-07-05, 20:14
Pranešimai: 7207
Miestas: KLP
Reputacija: +1524
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2017-10-13, 17:07 
     
daryk iš betono ir nesusiplos. Nebent subyrės.

Šiaip tokio ilgio vamzdis gali turėti sutvirtinimus, pvz kas 100m, jeigu viena atkarpa susiplos ties ta vieta išsihermetins, baigsis slėgio problemos ir traukinys automatiškai pradės stabdytis dėl pasipriešinimo.

Nemanau, kad ilgame ir siaurame vamzdyje su vaakumu įmanoma išgauti viršgarsinę oro bangą. Kuo toliau nuo skylės būsi, tuo mažiau banga tave įtakos.
  • 0




Užsiregistravo: 2009-07-13, 13:38
Pranešimai: 3667
Reputacija: +1100
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2017-10-13, 19:49 
     
HardAxe rašė:
daryk iš betono ir nesusiplos. Nebent subyrės.

Šiaip tokio ilgio vamzdis gali turėti sutvirtinimus, pvz kas 100m, jeigu viena atkarpa susiplos ties ta vieta išsihermetins, baigsis slėgio problemos ir traukinys automatiškai pradės stabdytis dėl pasipriešinimo.

Nemanau, kad ilgame ir siaurame vamzdyje su vaakumu įmanoma išgauti viršgarsinę oro bangą. Kuo toliau nuo skylės būsi, tuo mažiau banga tave įtakos.
Perkrova tave užmuš net jei būsi už 100km nuo skylės kai atsitrenksi į tą oro masę, jei pakeliui tai gal ir nieko tik "truputi kresteltu" 10-20G į nugarą, bet jei priešais ateitu oras kad ir tik garso greičiu 330m/s kuom aš labai abejoju (manau būtu žymiai greičiau) mirtis būtu labai greita ir neskausminga, panašiai kaip skristum naintuvu beveik 2 machų grečiu tiesiai žemyn ir kaltum į vandenį.

Įdomumo dėlei ~5 machų kažkur užtenka, kad su plastmasine marškinių saga pramuštum tanko šarvą, na tas turi vykti arti ginklo arba beveik vakuume. Smulkmenų nepamenu galiu nežymiai klysti, mačiau kažkokį dok. video apie elektromagnetinių-kinetinių ginklų kūrimą.
  • 0


_________________
Jei abejoji nedaryk, jei darai neabejok.


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-07-05, 20:14
Pranešimai: 7207
Miestas: KLP
Reputacija: +1524
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2017-10-13, 23:36 
     
Vidutinis oro molekulių greitis yra ~500m/s, vadinasi kas 10km sustačius automatinius vamzdžio blokatorius, jie turėtų net 20s sureagavimui. Atrodo visiškai įmanoma, tik ko gero turėtų būti labai brangūs, kad atlaikytų ateinančio smūgio jėgą ir apsaugotų likusį vamzdį nuo išsihermetizavimo. Kitas dalykas, jei vamzdis būtų pvz. po žeme, pažeidimo tikimybė smarkiai sumažėtų, o net ir pažeidus daug smūgio energijos galėtų sugerti žemė.
Dėl patikros vartų ir apsaugos, greičiausiai jų nebūtų arba būtų daug paprastesni ir greitesni nei oro uoste, nes norint kažkam pakenkti daug paprasčiau tai būtų padaryti kur nors miške kur eina vamzdis. Dėl tos pačios priežasties jų dažniausiai nebūna ir greituosiuose traukiniuose.
  • 0




Užsiregistravo: 2011-11-06, 12:51
Pranešimai: 40
Reputacija: +51
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2017-10-14, 20:23 
     
Manau, kad vieną dieną naudosimės šiomis technologijomis ir džiaugsimės, kad jos tokios yra.
  • 0




Užsiregistravo: 2016-12-30, 23:41
Pranešimai: 26
Reputacija: +3
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2017-10-14, 20:51 
     
Na dėl vakumo, gi nereikia jiems visiško vakumo, užtenka dalinio. Jis reikalingas sumažinti oro trintį. Tai apie tai kaip susiplos - nemanau, kad tai bėda.

Bėda yra kaina. Kaina. Ir dar kartą kaina. Pasiekti 400km/h galima ir su paprastu maglevu, kuriam trasą įrengti nepalykinamai lengviau ir pigiau. Ir kaip čia yra, kad jie tik Japonijoje ir Kinijoje, kur gyventojų tankis 20x ir didesnis nei pvz Lietuvoje?
  • 0


_________________
Surinkai -10 takšų? Tavo komentarų nebematau ir nebeskaitau. Sėkmės savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.



Užsiregistravo: 2009-04-04, 03:11
Pranešimai: 14301
Miestas: Vilnius-Klaipeda
Reputacija: +2251
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2017-10-14, 21:41 
     
bahuriux rašė:
HardAxe rašė:
daryk iš betono ir nesusiplos. Nebent subyrės.

Šiaip tokio ilgio vamzdis gali turėti sutvirtinimus, pvz kas 100m, jeigu viena atkarpa susiplos ties ta vieta išsihermetins, baigsis slėgio problemos ir traukinys automatiškai pradės stabdytis dėl pasipriešinimo.

Nemanau, kad ilgame ir siaurame vamzdyje su vaakumu įmanoma išgauti viršgarsinę oro bangą. Kuo toliau nuo skylės būsi, tuo mažiau banga tave įtakos.
Perkrova tave užmuš net jei būsi už 100km nuo skylės kai atsitrenksi į tą oro masę, jei pakeliui tai gal ir nieko tik "truputi kresteltu" 10-20G į nugarą, bet jei priešais ateitu oras kad ir tik garso greičiu 330m/s kuom aš labai abejoju (manau būtu žymiai greičiau) mirtis būtu labai greita ir neskausminga, panašiai kaip skristum naintuvu beveik 2 machų grečiu tiesiai žemyn ir kaltum į vandenį.

Įdomumo dėlei ~5 machų kažkur užtenka, kad su plastmasine marškinių saga pramuštum tanko šarvą, na tas turi vykti arti ginklo arba beveik vakuume. Smulkmenų nepamenu galiu nežymiai klysti, mačiau kažkokį dok. video apie elektromagnetinių-kinetinių ginklų kūrimą.

siaip sunku pasakyt, bus ar ne oro tiesiogine smugine banga issihermetinus vamzdziui. skystyje ji buna del to, kad skystis nesislegia. del to buna hidro smugis. su oro patekimu vamzdin greiciausiai bus tik atmosferos palaipsninis tankejimas. as galvoju kitko problema svarbesne - kapsules issihermetizavimo. mirtis butu momentine. o kad apsisaugot - tektu i skafandrus list :D arba i kazkokius balionus :D :D :D isvis manau gali but net visokiu problemu kaip ten visokios kesonines ligos problemos narams, tik siuo atveju ne nuo slegio, o nuo vakumo. juk bus ir visokiu tarpiniu variantu - kai issivakumuos pvz tik dalinai arba letai, ir liks dar gyvi. zaidziant su slegiais zmogaus organizme pvz gali prasidet kokios nors nenumatytos chemines reakcijos ar fiziniai procesai :D :D :D islips pusgyviai Musko invalidai, kraujas ir smegenys per ausis tik varva... atkeliavo taip sakant i paskirties punkta :D :D :D
  • 0


_________________
Surinkai -10 tasku? Tavo ideologija paduoda dauniskumu... sekmes savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.

Lyderiai-
Nr1. is immortallt - 99+ minusu :D :D :D
Nr2. is utf16 - 50+ minusu :D :D :D
Nr3. ipienius - 50+bbz minusu :D :D :D



Užsiregistravo: 2016-03-12, 10:09
Pranešimai: 3545
Reputacija: -79
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2017-10-15, 22:36 
     
Man tai keista, kad jus, kolegos, keliat tokius klausimus, kurie, principe, turejo buti iskelti, o esu tikras, kad ir buvo iskelti pries imantis tokio 'startupo', ir matomai, kad sprendimai toms problemoms egzistuoja. Juolab, kad Muskas jau ne viena karta demonstravo kaip neimanoma tampa imanoma su Paypal, Tesla ir Space X.
Kai tokie youtube'iniai specialistai pradeda pirstu baksnot, ir aiskint, kad neveiks, nes va, vakumas pavojingas, tai is sono ziurint atrodo tapaciai, kaip kad koks Amish'as islipes is savo bug'io su sakem baksnotu i fura, sakydamas, kad bloga karieta, nes arklys nepatemps ;)

Principe, as manau, kad kalbant apie tokio kalibro startupus, reiketu kelti klausima 'kaip jie tai ketina isspresti/issprende' o ne postringauti, kad neveiks, nes va, kazkas youtubej sako taip...
  • +1




Užsiregistravo: 2014-07-23, 11:58
Pranešimai: 317
Reputacija: +209
   
 
Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:
Rūšiuoti pagal
 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 13 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 5 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
 

Ieškoti:
Pereiti į:
 
 

Reputation System ©'