Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai
 
Vartotojo vardas:
Slaptažodis:
Atsiminti
Login with a social network:

Jūsų požiūris

Aktyvios diskusijos

Ieškoti forume


Išsami paieška

 [ 10 pranešimai(ų) ] 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą Pagrindinis diskusijų puslapis » Technologijos » Automobiliai, motociklai ir traukiniai
Žinutė Autorius
  Standartinė   Parašytas: 2018-08-23, 20:35 
     
Naivu tikėtis, kad keliuose nežus žmonės.
  • 0



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2008-04-15, 13:28
Pranešimai: 980
Reputacija: +355
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2018-08-23, 22:37 
     
tą žmogų reik atgaivint ir užmušt iš naujo.
Apsvaigęs, be šviesų, draudžiamoj vietoj skersai kelio palindo po mašina ir tai sustabdė pasaulinį progresą.
  • +1




Užsiregistravo: 2009-07-13, 13:38
Pranešimai: 3325
Reputacija: +943
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2018-08-24, 09:54 
     
HardAxe rašė:
tą žmogų reik atgaivint ir užmušt iš naujo.
Apsvaigęs, be šviesų, draudžiamoj vietoj skersai kelio palindo po mašina ir tai sustabdė pasaulinį progresą.



O jei būtų nutrenkę tavo artimą, vaiką ? Sistema neišdirbta ir nėra ko jos kišti į viešuosius kelius, tam yra bandymų trasos.

Autopilotų kūrėjai girdavosi, kad jų auto gali vairuoti automobilį geriau už bet kurį vairuotoją, mato tamsoje, reaguoja akimirksniu ir t.t.. Tesla mėgo girtis nuvažiuotais atstumais... Gyvenimo realybė parodė kas tiesa, o kas pagyros. Teslos įskaitoje bent trys mirtimi pasibaigusios avarijos kai mašiną valdė autopilotas.

Nepaisant didelės pažangos, AI tebėra kūdikystės stadijoje. Pats Elonas atsisako robotų savo gamyklose, nes jų ribotumas labiau nei aiškus.
  • 0




Užsiregistravo: 2008-03-16, 23:47
Pranešimai: 669
Reputacija: +49
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2018-08-24, 11:12 
     
Skeptikas rašė:
Autopilotų kūrėjai girdavosi, kad jų auto gali vairuoti automobilį geriau už bet kurį vairuotoją, mato tamsoje, reaguoja akimirksniu ir t.t.. Tesla mėgo girtis nuvažiuotais atstumais... Gyvenimo realybė parodė kas tiesa, o kas pagyros. Teslos įskaitoje bent trys mirtimi pasibaigusios avarijos kai mašiną valdė autopilotas.


Uberis nėra kaltas dėl avarijos. Taip, jis jos neišvengė, bet jis nesukėlė pavojaus aplinkiniams.
Kiek per tą laiką žuvo žmonių nuo paprastų vairuotojų rankos? Kiek avarijų tesla išvengė per tą laiką? Niekada nebus taip, kad automobiliai važinės be avarijų, bet jeigu autopilotas padaro mažiau avarijų už paprastą vairuotoją, tai tegu tobulėja. Vairuojantiems žmonėms tobulėti jau nebėra kur, o AI dar turi tam erdvės. Ok, tegu apriboja jiem greitį iki 50km/h (nemirtinas greitis) ir paleidžia į miesto centrus, uždeda žalius švyturėlius. Po kelių metų jie bus saugesni už dabartines mašinas.
Galim pradėt lyginti AI su ką tik gavusiu teises vairuotoju, ir jeigu jis bėgant metam tobulės ne blogiau už žmones tą naudą pajusim visi. AI kartą praėjęs kudikystės stadiją nebepradės vairuoti iš naujo, be patirties.
  • 0




Užsiregistravo: 2009-07-13, 13:38
Pranešimai: 3325
Reputacija: +943
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2018-08-24, 12:59 
     
HardAxe rašė:
Uberis nėra kaltas dėl avarijos. Taip, jis jos neišvengė, bet jis nesukėlė pavojaus aplinkiniams.
Kiek per tą laiką žuvo žmonių nuo paprastų vairuotojų rankos? Kiek avarijų tesla išvengė per tą laiką? Niekada nebus taip, kad automobiliai važinės be avarijų, bet jeigu autopilotas padaro mažiau avarijų už paprastą vairuotoją, tai tegu tobulėja. Vairuojantiems žmonėms tobulėti jau nebėra kur, o AI dar turi tam erdvės. Ok, tegu apriboja jiem greitį iki 50km/h (nemirtinas greitis) ir paleidžia į miesto centrus, uždeda žalius švyturėlius. Po kelių metų jie bus saugesni už dabartines mašinas.
Galim pradėt lyginti AI su ką tik gavusiu teises vairuotoju, ir jeigu jis bėgant metam tobulės ne blogiau už žmones tą naudą pajusim visi. AI kartą praėjęs kudikystės stadiją nebepradės vairuoti iš naujo, be patirties.


1. Uber nekaltas ? Kas kaltas ? Mašina ? Jos "prižiūrėtojas" - "vairuotojas" ? Įstatymų leidėjai ?

HardAxe rašė:
Kiek per tą laiką žuvo žmonių nuo paprastų vairuotojų rankos? Kiek avarijų tesla išvengė per tą laiką?

2. Kiek Tešlų važinėja su įjungtu autopilotu ? ~0,001 % Kaip atrodytų statistika, jei jų būtų 50 % autoparko ? Ar nebūtų, kad ~90% avarijų - Tešla ?

HardAxe rašė:
bet jeigu autopilotas padaro mažiau avarijų už paprastą vairuotoją, tai tegu tobulėja.

3. Ar tikrai padaro mažiau avarijų ? Net mažas vaikas puikiai atskiria fūrą ar kitą kliūtį nuo važiuojamo kelio, o Tešlos AI kartais tai "mission impossible".

Aš pats mielai norėčiau auto, kuris susirastų parkingo vietą, leistų man nusnausti kelionės metu ar parvežtų kai esu išgėręs, bet...

AI per paskutinius metus neįtikėtinai sparčiai. Tačiau tikra to žodžio prasme AI neturime. Asimo robotas puikiai atrodo aplinkoje, kurioje buvo užprogramuotas, bet tik pakeisk aplinką ir Asimo ims krėsti nesąmones. Jei nori tobulėti - tegul tobulėja, bet ne žmonių gyvybių sąskaita.
  • +1




Užsiregistravo: 2008-03-16, 23:47
Pranešimai: 669
Reputacija: +49
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2018-08-24, 14:48 
     
pagal ket taisykles toje situacijoje kaltas buvo pėstysis.
Jeigu būtų sėdėjęs paprastas vairuotojas tai būtų eilinis įskaitinis auto įvykis.
Ubet galėjo išvengti avarijos, tačiau tai nepadaro vairuotojo kaltu.

Aš neturiu statistikos kiek km/valandų/posūkių nurieda tešla iki avarijos ir kiek 16-20m amžiaus vairuotojai. Nors būtų labai įdomu tokią pamatyti. Dabar remiuosi prielaidom, kad tešlos vairuoja ne blogiau už žioplą KET dalyvį.
  • 0




Užsiregistravo: 2009-07-13, 13:38
Pranešimai: 3325
Reputacija: +943
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2018-08-24, 16:53 
     
HardAxe rašė:
pagal ket taisykles toje situacijoje kaltas buvo pėstysis.


Pagal KET matydamas kliūtį vairuotojas spaustų stabdžius, bandytų aplenkti kliūtį. Tuo tarpu robotas sėkmingai aktyvavo režimą "kill this gypsy" režimą (juodas humoras).

HardAxe rašė:
Jeigu būtų sėdėjęs paprastas vairuotojas tai būtų eilinis įskaitinis auto įvykis.


Arba jo nebūtų ir vairuotojas riebiai nusikeikęs nuvažiuotų tolyn.


HardAxe rašė:
Ubet galėjo išvengti avarijos, tačiau tai nepadaro vairuotojo kaltu.


Kyla klausimas, ar išreklamuota technika yra saugi ? Autopilotas buvo pristatomas saugesnis už vidutinį vairuotoją + operatorius. Tačiau tiek mašina, tiek operatorius nesugebėjo tinkamai sureaguoti.

HardAxe rašė:
Aš neturiu statistikos kiek km/valandų/posūkių nurieda tešla iki avarijos ir kiek 16-20m amžiaus vairuotojai. Nors būtų labai įdomu tokią pamatyti. Dabar remiuosi prielaidom, kad tešlos vairuoja ne blogiau už žioplą KET dalyvį.


Aš taip pat neturiu statistikos. Tačiau žinant, kad pagaminta Tešlų mažiau nei 1 mln. ( su įjungtu autopilotu dar mažiau) galima pajausti kur link viskas krypsta.

Negalima lyginti autopilotą su žmogumi.

Pliusai:
Autopiloto reakciją žmogui neįmanoma atkartoti. Jis gali per sekundės dalis parinkti tinkamiausią trajektoriją, stabdymą ir t.t. "Žino" KET ir jų laikosi.

Minusai:
Net visai vairuoti nemokantis žmogus lengvai atpažįsta prieš jį esantį vaizdą. Vairuotojai nepasimeta dingus GPS signalui ir dažniausiai puikiai susitvarko ištikus kitam manual nenumatytam atvejui.

Tuo tarpu autopilotui vaizdų atpažinimas ar vienas kitam prieštaraujantys duomenys iš daviklių yra sunkiai įkandama užduotis. Dingęs GPS signalas, apledėjimas, pūga, vėjo gūsiai, žvėrys, kelio duobės, mašinos techniniai sutrikimai, etc. Visa eilė netikėtų situacijų kur kompiuteris "nebežino" ką daryti ir netikėtai nosį krapštančiam paduoda sudėtingą situaciją. Good luck !
  • 0




Užsiregistravo: 2008-03-16, 23:47
Pranešimai: 669
Reputacija: +49
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2018-08-24, 17:21 
     
Skeptikas rašė:
Tuo tarpu autopilotui vaizdų atpažinimas ar vienas kitam prieštaraujantys duomenys iš daviklių yra sunkiai įkandama užduotis. Dingęs GPS signalas, apledėjimas, pūga, vėjo gūsiai, žvėrys, kelio duobės, mašinos techniniai sutrikimai, etc.

Manau kitokia vizija turi būti. Techninių dalykų labai nenusimanau, bet keliuose turėtų būtų įmontuotas kažkoks bevielis duomenų perdavimas, kiekvienoje juostoje, lyg nematomas bėgis. Nei GPS reiks, nei greičio ženklų. Kamščiai, sustojusios mašinos puikiai matysis ir pnš...
Kai automobilinis su GPS ir pnš tik važiuotų, čia jau utopija kažkokia...
  • 0




Užsiregistravo: 2009-06-22, 17:45
Pranešimai: 741
Reputacija: +107
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2018-08-24, 17:36 
     
aš puikiai suprantu tuos skirtumus. Tik man gal mažiausiai rūpi nei kitiems ar problema "autopiloto vaizdo atpažinimo klaida" ar "vairuotojas buvo pavargęs" kai miršta žmogus.
Jei vairutojas vairuoja 10% saugiau, tada toje zonoje autopilotų negalima naudoti, jeigu autopilotas vairuoja 30% saugiau, tada jie skatintini. Galbūt juos galima riboti tik tam tikrom zonom, etc (pvz pagal statistiką kažkur jie patikimi, kažkur ne).
Realiai tuo konkrečiu atveju aš būčiau numygęs stabdžius, bet gal kitu atveju AI vairuoja geriau.
Maltoj miršta <30 žmonių milijonui, lietuvo ~90. Tai galbūt pas mus autopilotai padėtų saugoti gyventojus, o maltoje juos reikėtų drausti. Labai sudėtingas klausimas be aiškaus atsakymo.

Tešlos kaip tešlos, bet būtent šiuo uber atveju, mano manymu, viskas labai politizuota ir išpūsta.
  • 0




Užsiregistravo: 2009-07-13, 13:38
Pranešimai: 3325
Reputacija: +943
   
 
Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:
Rūšiuoti pagal
 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 10 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 2 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
 

Ieškoti:
Pereiti į:
 
 

Reputation System ©'