Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai
 
Vartotojo vardas:
Slaptažodis:
Atsiminti
Login with a social network:

Jūsų požiūris

Aktyvios diskusijos

Ieškoti forume


Išsami paieška

 [ 10 pranešimai(ų) ] 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą Pagrindinis diskusijų puslapis » Technologijos » Automobiliai, motociklai ir traukiniai
Žinutė Autorius
  Standartinė   Parašytas: 2018-11-12, 17:35 
     
Kažkodėl manau, kad aliuminio 3D konstrukcijos yra gerokai tvirtesnės už plieno (kai abu lydiniai tam skirti ir turi reikiamą tvirtumą), visokie profiliai, auto kėbulai ir lėktuvai yra tvirtesni ir lengvesni už tarkim dvigubai plonesnio plieno (palei masę tai būtu ~taspats). Nu pats ryškiausias pvz, aliuminiai lėktuvai juk niekas nedaro plieninių, o perkrovos siekia 2-8G, tam tikrais atvejais. O pats ryškiausias buitinis pvz kopėčios ir kuo ilgesnės tuo smagiau kad jos aliuminės, o ne plieninės, o tvirtumu negarantuoju bet speju, kad lenkia plieną 3D konstrukcijoj kokius ~1,5-2 kartus, tai pačiai masei.

Medžiagos kietumas nebūtinai garantuoja tvirtesnę konstrukciją.
  • 0



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-07-05, 20:14
Pranešimai: 7122
Miestas: KLP
Reputacija: +1479
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2018-11-12, 17:50 
     
aliumini dazniau naudoja tik tam, kad lengvesnis. jei lektuva pagamintu is plieno, tai greiciausiai jis net nepakiltu nuo zemes. aviacijoj naudoja ne gryna aliumini, o ivarius jo lydinius, kad ne tik butu lengvesnis, bet ir tvirtesnis. boeing 787 kai kurios lektuvo dalys yra net ne is metalo, o is anglies pluosto polimero
  • 0




Užsiregistravo: 2015-01-11, 16:31
Pranešimai: 237
Reputacija: +70
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2018-11-12, 18:18 
     
bahuriux rašė:
Kažkodėl manau, kad aliuminio 3D konstrukcijos yra gerokai tvirtesnės už plieno (kai abu lydiniai tam skirti ir turi reikiamą tvirtumą), visokie profiliai, auto kėbulai ir lėktuvai yra tvirtesni ir lengvesni už tarkim dvigubai plonesnio plieno (palei masę tai būtu ~taspats). Nu pats ryškiausias pvz, aliuminiai lėktuvai juk niekas nedaro plieninių, o perkrovos siekia 2-8G, tam tikrais atvejais. O pats ryškiausias buitinis pvz kopėčios ir kuo ilgesnės tuo smagiau kad jos aliuminės, o ne plieninės, o tvirtumu negarantuoju bet speju, kad lenkia plieną 3D konstrukcijoj kokius ~1,5-2 kartus, tai pačiai masei.

Medžiagos kietumas nebūtinai garantuoja tvirtesnę konstrukciją.

Būna dar presuotas aliuminis daug tankesnis už įprasta aliuminį ir tvirtesnis, bet jo gamyba yra kiek brangesnė, sudėtingesnė. Dar nelabai tikiu jog pramonė ryžis tiekti tik kokybišką aliuminį, nes labai populiarūs lydiniai aliuminis maišytas su magniu, dėlto korozija ir ėda. :)
  • +1



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2018-06-17, 17:58
Pranešimai: 146
Reputacija: +75
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2018-11-12, 22:42 
     
Aliuminis nerūdija.
nu kas per nesamone parasyta? aliuminis surudija praktiskai iskart. daug greiciau uz pliena. tik yra toks dalykas, kad surudijes aliuminis gana patvari plevele ir sustabdo tolesni rudijima gilyn. bet jei ta oksido plevele pazeidziama - gilesnis sluoksnis vel momentaliai surudija. cia pavojinga savybe...

ir nerūdijantis plienas, ir aliuminis, ir paprastas plienas, ir įvairūs plastikai turi savo neigiamų pusių.
nu ir kas kad turi neigiamu pusiu? naudot reikia teigiamas. kebula is nerudijancio plieno. aliumini korpusinems detalems. plastika buferiams, sparnams ir posparniams. o rudijanti pliena - keiciamiems mazgams. ten kur kiekviena medziaga geriausiai pasiteisina.
vietoj to prigamina dirbtinai prognozuotai yranciu mazgu... ir dar tam isleidzia milijonus... cia baudas reiketu deliot dar didesnes nei uz visokius dyzelgeit skandalus... nes cia kenkimas visuomenei ir pasauliui.
-------------
presuot aliumini atrado berods vokieciai dar pries antra pasaulini kara. sutvirteja supresavus kelis kartus lygtai. bet technologiskai gana keblus ir brangus procesas.
  • +2


_________________
Surinkai -10 tasku? Tavo ideologija paduoda dauniskumu... sekmes savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.

Lyderiai-
Nr1. is immortallt - 99+ minusu :D :D :D
Nr2. is utf16 - 50+ minusu :D :D :D
Nr3. ipienius - 50+bbz minusu :D :D :D



Užsiregistravo: 2016-03-12, 10:09
Pranešimai: 3344
Reputacija: +55
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2018-11-12, 23:57 
     
Na su aliuminiu neblogai svorio sutaupo, bet plienas irgi nestovi vietoje. Yra vadinamas Advanced High Strength Steel, naudojamas plačiai AHSS trumpinys. Jis brangesnis už įprastą plieną, kainuoja panašiai kaip aliuminis, bet ir svoris panašus. Tiesa, AHSS apdirbimas ir remontas yra pigesnis, nei aliuminio, kaip ir įprasto plieno. Taip kad neaišku, ar aliuminis pirmaus, nes ir su aliuminiu daro įvairius lydinius.

P.S. moderniuose lėktuvuose šiaip ir aliuminio jau mažai bėra.
  • 0


_________________
Surinkai -10 takšų? Tavo komentarų nebematau ir nebeskaitau. Sėkmės savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.



Užsiregistravo: 2009-04-04, 03:11
Pranešimai: 14261
Miestas: Vilnius-Klaipeda
Reputacija: +2208
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2018-11-13, 09:11 
     
bahuriux rašė:
Kažkodėl manau, kad aliuminio 3D konstrukcijos yra gerokai tvirtesnės už plieno (kai abu lydiniai tam skirti ir turi reikiamą tvirtumą), visokie profiliai, auto kėbulai ir lėktuvai yra tvirtesni ir lengvesni už tarkim dvigubai plonesnio plieno (palei masę tai būtu ~taspats). Nu pats ryškiausias pvz, aliuminiai lėktuvai juk niekas nedaro plieninių, o perkrovos siekia 2-8G, tam tikrais atvejais. O pats ryškiausias buitinis pvz kopėčios ir kuo ilgesnės tuo smagiau kad jos aliuminės, o ne plieninės, o tvirtumu negarantuoju bet speju, kad lenkia plieną 3D konstrukcijoj kokius ~1,5-2 kartus, tai pačiai masei.

Medžiagos kietumas nebūtinai garantuoja tvirtesnę konstrukciją.



Aliuminis aviacijoje ir statyboje yra naudojamas tikrai ne dėl tvirtumo savybių. Taip gaminant įvairias daugiasluoksnes erdvines konstrukcijas galime pasiekti neblogų rezultatų. Bet tai yra daroma tam kad sutaupyti svorio. Gaminant tas pačias "erdvines" konstrukcijas iš plieno - pasiektume dar geresnių rezultatų, bet svoris būtų per didelis.

Kažin ar daug kas pirktų kopėčias kurios sveria 80KG, arba statybinį stelažiuką kuriam pernešti reikia krano.
  • 0




Užsiregistravo: 2012-02-20, 13:01
Pranešimai: 294
Reputacija: +91
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2018-11-13, 13:08 
     
AAA000 rašė:
presuot aliumini atrado berods vokieciai dar pries antra pasaulini kara. sutvirteja supresavus kelis kartus lygtai. bet technologiskai gana keblus ir brangus procesas.


Tikrai taip, vokiečiai jau tada turėjo galingus presus, o amerikiečiai neturėjo.

Apie tai yra visai neblogas filmas:

phpBB [youtube]
  • +2




Užsiregistravo: 2011-12-22, 18:05
Pranešimai: 54
Reputacija: +27
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2018-11-13, 13:33 
     
Saugesnis ble? O tai kaip ten avarijos atveju, kai susikilinės visas tas aliuminis į šipulius?
Visokie supercar turi problemu sususkilusiais rėmais, pradėtu gamint kibirus...
  • 0




Užsiregistravo: 2014-02-04, 17:36
Pranešimai: 24
Reputacija: +187
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2018-11-13, 17:21 
     
pradėkim nuo to, kad ne aliuminis, o diuraliuminis ar kitas lidinys. Aliuminę mašiną padarius sulinks viskas po kelių km :(
Toliau visokie AM, AD, D16T tvirti, bet smūgio sugėrimui nelabai tinka, ar klystu?
  • 0




Užsiregistravo: 2009-07-13, 13:38
Pranešimai: 3585
Reputacija: +1050
   
 
Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:
Rūšiuoti pagal
 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 10 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 4 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
 

Ieškoti:
Pereiti į:
 
 

Reputation System ©'