Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai
 
Vartotojo vardas:
Slaptažodis:
Atsiminti
Login with a social network:

Jūsų požiūris

Aktyvios diskusijos

Ieškoti forume


Išsami paieška

 [ 12 pranešimai(ų) ] 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą Pagrindinis diskusijų puslapis » Technologijos » Automobiliai, motociklai ir traukiniai
Žinutė Autorius
  Standartinė   Parašytas: 2018-12-03, 20:12 
     
Tie kompresinio uždegimo varikliai ilgiau atlaikytu ir būtu dar mažiau taršūs jei naudotu LPG. Ilgiau laikytu nes duju degimo greitis mažesnis, dėl to mažesni detonacijos padariniai varikliui, nes toks degimas yra detonacija. O mažiai taršos nes propane ir butane santykinai daugiau vandenilio negu angliies lyginant su benzu ir šiaip švariau dega dujos.
  • 0



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-07-05, 20:14
Pranešimai: 6678
Miestas: KLP
Reputacija: +1251
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2018-12-04, 08:36 
     
Kaip suprantu šito variklio efektyvumą palygino su atmosferiniu varikliu ir sako, kad jis 23% efektyvesnis. Lyginant su turbininiu, tai į priekį kažin ar daug pasistūmė (kaip suprantu, šitas taip pat atmosferinis) :D
Žiūrint iš kitos pusės - nieko naujo jie čia neišrado. Tiesiog nukopijavo dyzelinį variklį :D
Ir manau, kad "lazerinės žvakės" šitą technologiją gali sumalti į miltus.
  • 0




Užsiregistravo: 2017-10-19, 17:53
Pranešimai: 539
Reputacija: +204
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2018-12-04, 09:10 
     
bahuriux rašė:
Tie kompresinio uždegimo varikliai ilgiau atlaikytu ir būtu dar mažiau taršūs jei naudotu LPG. Ilgiau laikytu nes duju degimo greitis mažesnis, dėl to mažesni detonacijos padariniai varikliui, nes toks degimas yra detonacija. O mažiai taršos nes propane ir butane santykinai daugiau vandenilio negu angliies lyginant su benzu ir šiaip švariau dega dujos.


Gal išleis ir LPG versiją, nenustebčiau, bet startui pradėti nuo LPG - blogas pasirinkimas, nes kaip ir rašė straipsnyje, jie orientuojasi į globalias rinkas, o pvz JAV, kas yra nemaža Mazdos rinka - LPG struktūra nėra tokia išvystyta. LPG ten yra, bet taip paprastai ir bet kur negausi kaip toj pačioj Lietuvoj.

Aš tai labiau norėčiau, kad evoliucionuotų tas variklis Infiniti keliu - kintamos kompresijos technologija.

mindaugas.vaitiekūnas rašė:
Kaip suprantu šito variklio efektyvumą palygino su atmosferiniu varikliu ir sako, kad jis 23% efektyvesnis. Lyginant su turbininiu, tai į priekį kažin ar daug pasistūmė (kaip suprantu, šitas taip pat atmosferinis) :D
Žiūrint iš kitos pusės - nieko naujo jie čia neišrado. Tiesiog nukopijavo dyzelinį variklį :D
Ir manau, kad "lazerinės žvakės" šitą technologiją gali sumalti į miltus.


Palygino su savo pačių gaminamu efektyviausiu tradicinės kubatūros (2.0/2.5) atomsferiniu varikliu, naudojančiu atkinsono ciklą, kurie turi panašius parametrus (7-8l/100km realiomis sąlogimos, o ne gamintojo deklaruoti skaičiai) kaip ir maži turbo, tik gerokai patikimesni ir pigiau prižiūrimi.

"lazerinės žvakės" nesumals šitos technologijos į miltus, nes šitas mazdos variklis arba tiesiog RCCI variklis dirba didesniu suspaudimo laipsniu ir liesesniu kuro mišiniu, kas ir sąlygoja didesnį jo efektyvumą, o "lazerinės žvakės" tik leistų dirbti liesesniu mišiniu (klausimas kiek) bet variklis vistiek negalėtų būti didesnio suspaudimo laipsnio, o ir kadangi RCCI vistiek kartais naudoja žvakes, tai ir galėtų pasinaudoti lazerio privalumais ir dar efektyvumą kilstelti keliais procentais.
  • +1




Užsiregistravo: 2009-07-20, 07:32
Pranešimai: 403
Reputacija: +126
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2018-12-04, 10:35 
     
HDi rašė:
bahuriux rašė:
Tie kompresinio uždegimo varikliai ilgiau atlaikytu ir būtu dar mažiau taršūs jei naudotu LPG. Ilgiau laikytu nes duju degimo greitis mažesnis, dėl to mažesni detonacijos padariniai varikliui, nes toks degimas yra detonacija. O mažiai taršos nes propane ir butane santykinai daugiau vandenilio negu angliies lyginant su benzu ir šiaip švariau dega dujos.


Gal išleis ir LPG versiją, nenustebčiau, bet startui pradėti nuo LPG - blogas pasirinkimas, nes kaip ir rašė straipsnyje, jie orientuojasi į globalias rinkas, o pvz JAV, kas yra nemaža Mazdos rinka - LPG struktūra nėra tokia išvystyta. LPG ten yra, bet taip paprastai ir bet kur negausi kaip toj pačioj Lietuvoj.

Aš tai labiau norėčiau, kad evoliucionuotų tas variklis Infiniti keliu - kintamos kompresijos technologija.

mindaugas.vaitiekūnas rašė:
Kaip suprantu šito variklio efektyvumą palygino su atmosferiniu varikliu ir sako, kad jis 23% efektyvesnis. Lyginant su turbininiu, tai į priekį kažin ar daug pasistūmė (kaip suprantu, šitas taip pat atmosferinis) :D
Žiūrint iš kitos pusės - nieko naujo jie čia neišrado. Tiesiog nukopijavo dyzelinį variklį :D
Ir manau, kad "lazerinės žvakės" šitą technologiją gali sumalti į miltus.


Palygino su savo pačių gaminamu efektyviausiu tradicinės kubatūros (2.0/2.5) atomsferiniu varikliu, naudojančiu atkinsono ciklą, kurie turi panašius parametrus (7-8l/100km realiomis sąlogimos, o ne gamintojo deklaruoti skaičiai) kaip ir maži turbo, tik gerokai patikimesni ir pigiau prižiūrimi.

"lazerinės žvakės" nesumals šitos technologijos į miltus, nes šitas mazdos variklis arba tiesiog RCCI variklis dirba didesniu suspaudimo laipsniu ir liesesniu kuro mišiniu, kas ir sąlygoja didesnį jo efektyvumą, o "lazerinės žvakės" tik leistų dirbti liesesniu mišiniu (klausimas kiek) bet variklis vistiek negalėtų būti didesnio suspaudimo laipsnio, o ir kadangi RCCI vistiek kartais naudoja žvakes, tai ir galėtų pasinaudoti lazerio privalumais ir dar efektyvumą kilstelti keliais procentais.


Mazdos variklis yra HCCI https://en.wikipedia.org/wiki/Homogeneo ... n_ignition, RCCI yra dviejų rūšių kuro vienu metu sistema http://www.w-erc.com/services/rcci/

Kompresinio uždegimo be tiesioginio įpurškimo (ta prasme ne dyzeliniai) varikliai yra labai sena technologija gal kokia +/- 60 metų senumo. https://en.wikipedia.org/wiki/Carburete ... del_engine Teko nemažai su tokiais pažaisti. Įdomus dalykas, kad užvedus tą variklį (kuo daugiau verži varžtą) mažini degimo kamerą, arba didini suspaudimo laipsnį, tuo labiau didėja apsukos, kai ant ašies uždėtas propeleris ir kuo labiau liesini kuro/oro mišinį tuo labiau didėja galia. Nedidindavom galio be proto vien todėl, kad buvo gaila besitrinančių miniatiūrinių dalių ant 14000++ RPM, stūmokliai cilindrai iš plieno, bet labiausiai gaila buvo švaistiklio iš kaltinio(?) diuraliuminio be jokių indėklų. Tie varikliai ilgai ir nelaikydavo, patys pagalvokit kiek gali atlaikyti benzininis variklis dirbdamas detonuodamas visada ir pilna galia.

Dėl mažos kūbatūros turbo vs didesnės kūbatūros atmosferinių varikliu jau rašiau. Jei nėra tokio, ar didesnio didesnio suspaudimo laipsnio nei 10,5:1 toks variklis neekonomiškas iš prigimties ir joks mažalitris su pamažintu suspaudimo laipsniu neprilygs ekonomiškumu. Jau neskaitant kad sudyla dvigubai greičiau mažalitriai. Pagalvokit koks variklis stovi toyota priuse hibride 1,8 atmosferinis atkinsono. Kaip manot kodėl ne 1 l turbininis? Dėl to pačio suspaudimo laipsnio ir dar dėl ,kad išsiplėtimo ciklas ilgesnis už supaudimo (atkinsono toytoj ir milerio kai kuriuse mazdos varikliuose), tas duoda netgi didesnį nk nei dyz variklio kai kuriais atvejais. Dyzeliniai turbo varikliai, kita istorija jie ekonomiškesni už atmosferinius dyzelius, nes visų pirma jiems nemažina suspaudimo laipsnio dėl to energija neprarandama nei kiek, antra dalis išmetamų dujų energijos per turbokompresorių gražinama į įsiurbimo taktą, dėl to padidėja nk.

Dėl mazdos HCCI bijau kad sigedus, ar netinkamai veikiant detonacijos, alkūninio veleno padėties davikliams, softo ar ECU toks variklis mechaniškai mirtu per keleta darbo valandų nuo gedimo, priklausomai kiek nugrybautu parametrai.
  • +1


_________________
Jei abejoji nedaryk, jei darai neabejok.


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-07-05, 20:14
Pranešimai: 6678
Miestas: KLP
Reputacija: +1251
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2018-12-04, 11:30 
     
Mano klaida. Sumaišiau RCCI su SPCCI, na bet esmę supratai, kad Mazda vistiek kartais naudoja žvakes.
  • 0




Užsiregistravo: 2009-07-20, 07:32
Pranešimai: 403
Reputacija: +126
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2018-12-04, 11:37 
     
bahuriux rašė:
HDi rašė:
bahuriux rašė:
Tie kompresinio uždegimo varikliai ilgiau atlaikytu ir būtu dar mažiau taršūs jei naudotu LPG. Ilgiau laikytu nes duju degimo greitis mažesnis, dėl to mažesni detonacijos padariniai varikliui, nes toks degimas yra detonacija. O mažiai taršos nes propane ir butane santykinai daugiau vandenilio negu angliies lyginant su benzu ir šiaip švariau dega dujos.


Gal išleis ir LPG versiją, nenustebčiau, bet startui pradėti nuo LPG - blogas pasirinkimas, nes kaip ir rašė straipsnyje, jie orientuojasi į globalias rinkas, o pvz JAV, kas yra nemaža Mazdos rinka - LPG struktūra nėra tokia išvystyta. LPG ten yra, bet taip paprastai ir bet kur negausi kaip toj pačioj Lietuvoj.

Aš tai labiau norėčiau, kad evoliucionuotų tas variklis Infiniti keliu - kintamos kompresijos technologija.

mindaugas.vaitiekūnas rašė:
Kaip suprantu šito variklio efektyvumą palygino su atmosferiniu varikliu ir sako, kad jis 23% efektyvesnis. Lyginant su turbininiu, tai į priekį kažin ar daug pasistūmė (kaip suprantu, šitas taip pat atmosferinis) :D
Žiūrint iš kitos pusės - nieko naujo jie čia neišrado. Tiesiog nukopijavo dyzelinį variklį :D
Ir manau, kad "lazerinės žvakės" šitą technologiją gali sumalti į miltus.


Palygino su savo pačių gaminamu efektyviausiu tradicinės kubatūros (2.0/2.5) atomsferiniu varikliu, naudojančiu atkinsono ciklą, kurie turi panašius parametrus (7-8l/100km realiomis sąlogimos, o ne gamintojo deklaruoti skaičiai) kaip ir maži turbo, tik gerokai patikimesni ir pigiau prižiūrimi.

"lazerinės žvakės" nesumals šitos technologijos į miltus, nes šitas mazdos variklis arba tiesiog RCCI variklis dirba didesniu suspaudimo laipsniu ir liesesniu kuro mišiniu, kas ir sąlygoja didesnį jo efektyvumą, o "lazerinės žvakės" tik leistų dirbti liesesniu mišiniu (klausimas kiek) bet variklis vistiek negalėtų būti didesnio suspaudimo laipsnio, o ir kadangi RCCI vistiek kartais naudoja žvakes, tai ir galėtų pasinaudoti lazerio privalumais ir dar efektyvumą kilstelti keliais procentais.


Mazdos variklis yra HCCI https://en.wikipedia.org/wiki/Homogeneo ... n_ignition, RCCI yra dviejų rūšių kuro vienu metu sistema http://www.w-erc.com/services/rcci/

Kompresinio uždegimo be tiesioginio įpurškimo (ta prasme ne dyzeliniai) varikliai yra labai sena technologija gal kokia +/- 60 metų senumo. https://en.wikipedia.org/wiki/Carburete ... del_engine Teko nemažai su tokiais pažaisti. Įdomus dalykas, kad užvedus tą variklį (kuo daugiau verži varžtą) mažini degimo kamerą, arba didini suspaudimo laipsnį, tuo labiau didėja apsukos, kai ant ašies uždėtas propeleris ir kuo labiau liesini kuro/oro mišinį tuo labiau didėja galia. Nedidindavom galio be proto vien todėl, kad buvo gaila besitrinančių miniatiūrinių dalių ant 14000++ RPM, stūmokliai cilindrai iš plieno, bet labiausiai gaila buvo švaistiklio iš kaltinio(?) diuraliuminio be jokių indėklų. Tie varikliai ilgai ir nelaikydavo, patys pagalvokit kiek gali atlaikyti benzininis variklis dirbdamas detonuodamas visada ir pilna galia.

Dėl mažos kūbatūros turbo vs didesnės kūbatūros atmosferinių varikliu jau rašiau. Jei nėra tokio, ar didesnio didesnio suspaudimo laipsnio nei 10,5:1 toks variklis neekonomiškas iš prigimties ir joks mažalitris su pamažintu suspaudimo laipsniu neprilygs ekonomiškumu. Jau neskaitant kad sudyla dvigubai greičiau mažalitriai. Pagalvokit koks variklis stovi toyota priuse hibride 1,8 atmosferinis atkinsono. Kaip manot kodėl ne 1 l turbininis? Dėl to pačio suspaudimo laipsnio ir dar dėl ,kad išsiplėtimo ciklas ilgesnis už supaudimo (atkinsono toytoj ir milerio kai kuriuse mazdos varikliuose), tas duoda netgi didesnį nk nei dyz variklio kai kuriais atvejais. Dyzeliniai turbo varikliai, kita istorija jie ekonomiškesni už atmosferinius dyzelius, nes visų pirma jiems nemažina suspaudimo laipsnio dėl to energija neprarandama nei kiek, antra dalis išmetamų dujų energijos per turbokompresorių gražinama į įsiurbimo taktą, dėl to padidėja nk.

Dėl mazdos HCCI bijau kad sigedus, ar netinkamai veikiant detonacijos, alkūninio veleno padėties davikliams, softo ar ECU toks variklis mechaniškai mirtu per keleta darbo valandų nuo gedimo, priklausomai kiek nugrybautu parametrai.


Viską aprašei, bet suklydai dėl HCCI - čia bus ne HCCI principu dirbantis variklis, o SPCCI ir jis nedirbs tik detonacijos principu. Iš esmės bus trys variklio rėžimai - standartinis, SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition) ir Ultra-Lean Burn. Žvakės bus reikalingos dviems tikslams:
1. Tradiciniu būdų uždegti kuro mišinį kai variklis šaltas arba nepalankios sąlygos naudoti SPCCI rėžimą (14.7:1 AFR;
2. Sukurti mažą liepsnos kamuoliuką prieš pat momentą kai kuras turėtų detonuoti, taip ilgiau deginant kuro mišinį, didinant energinį efektyvumą ir išgaunant didesnį sukimo momentą (kaip pas dyzelius) (29.4:1 AFR);

Ultra-Lean Burn rėžimas nenaudos žvakių ir tik tuo momentu variklis dirbs detonacijos principu, bet ir tai bus stipriai prižiūrimas kuro mišinys. Dėl to ant variklio yra sumontuotas kompresorius ne galiai sukelti, o esant reikalui staigiai įpūsti daugiau oro nuliesinant mišinį iki 36.8:1 AFR.

Taip kad tai vistiek yra atmosferinis variklis ir parodykit dar nors vieną variklį galintį pasiektį tokį Air/Fuel Ratio :)
  • 0




Užsiregistravo: 2018-12-04, 11:29
Pranešimai: 2
Reputacija: 0
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2018-12-04, 11:55 
     
eidvilas.zailskas rašė:

Viską aprašei, bet suklydai dėl HCCI - čia bus ne HCCI principu dirbantis variklis, o SPCCI ir jis nedirbs tik detonacijos principu. Iš esmės bus trys variklio rėžimai - standartinis, SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition) ir Ultra-Lean Burn. Žvakės bus reikalingos dviems tikslams:
1. Tradiciniu būdų uždegti kuro mišinį kai variklis šaltas arba nepalankios sąlygos naudoti SPCCI rėžimą (14.7:1 AFR;
2. Sukurti mažą liepsnos kamuoliuką prieš pat momentą kai kuras turėtų detonuoti, taip ilgiau deginant kuro mišinį, didinant energinį efektyvumą ir išgaunant didesnį sukimo momentą (kaip pas dyzelius) (29.4:1 AFR);

Ultra-Lean Burn rėžimas nenaudos žvakių ir tik tuo momentu variklis dirbs detonacijos principu, bet ir tai bus stipriai prižiūrimas kuro mišinys. Dėl to ant variklio yra sumontuotas kompresorius ne galiai sukelti, o esant reikalui staigiai įpūsti daugiau oro nuliesinant mišinį iki 36.8:1 AFR.

Taip kad tai vistiek yra atmosferinis variklis ir parodykit dar nors vieną variklį galintį pasiektį tokį Air/Fuel Ratio :)


Sutinku, mazdos SPCCI yra gerokai patobulintas HCCI. Dėl 1 punkto tai būtina sąlyga, kad veiktu šaltas variklis, o 2 punktas tai didelis patobulinimas ir variklio ilgaamžiškumui labai teigiamai turėtu atsiliepti.



Dyzeliai gali dirbti ir dar liesesniu mišiniu, bent jau taip būdavo iki tų visų ekologinių nesamoniu. Labai daug neieškojau pirma pasiatikiusi nuoruoda, bet esmė dėl to nesikeičia.
https://www.researchgate.net/post/why_t ... er_mixture

Cituoti:
Donal Mcnally
Independent Researcher
Gasoline(petrol) engines operate within a narrow air/fuel ratio range of approximately 12:1 to 15:1, although some modern "lean-burn" technology engines have been able to achieve significantly leaner air/fuel ratios. While the stoichiometric ratio for diesel fuel is a little lower than that for gasoline (14.6 vs. 14.7), this is not the main reason diesels are run at higher air/fuel ratios..Diesel engines can operate with a broader range than gasoline - as rich as 15:1 or as lean as 60:1, however, going richer than about 22:1 to 25:l produces excessive temperature, soot, smoke, and poor fuel economy.. This is a consequence of the fact that diesel engines are compression-ignition versus gasoline engines, which are spark-ignition. The injected fuel in a diesel engine provides a less homogeneous air-fuel mixture in the cylinder, so combustion is less uniform and a cleaner burn is achieved with a higher air/fuel ratio.
  • 0


_________________
Jei abejoji nedaryk, jei darai neabejok.


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-07-05, 20:14
Pranešimai: 6678
Miestas: KLP
Reputacija: +1251
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2018-12-04, 12:00 
     
Taip, dyzelio kompresinis uždegimas leidžia stipriai liesinti mišinį ir gerinti kuro ekonomiją. Tik pats kuras nėra švarus.

Fun fact apie SPCCI variklį - testinėse stadijose pajungus Skyactiv-G ECU jis tiesiog sudegę, nes procesorius nesugebėjo realiu laiku atilikti skaičiavimų ir korekcijų :)
  • 0




Užsiregistravo: 2018-12-04, 11:29
Pranešimai: 2
Reputacija: 0
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2018-12-04, 21:57 
     
Sunku patiketi, kad sitas variklis is koncepcijos perejo i gamyba. Veikimo principas ispudingas, bet labai sudetingas atrodo. Kas keisciausia, kad variklis nera lepus kuro kokybei.

Su dujomis sitas variklis gal net neveiktu taip kaip projektuotas, duju oktaninis skaicius aukstesnis, tai sunkiau isprovokuoti detonacija, tuomet dirbtu kaip iprastas variklis.
  • 0




Užsiregistravo: 2010-11-02, 23:05
Pranešimai: 1777
Reputacija: +354
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2018-12-05, 12:46 
     
Xdmin rašė:
Sunku patiketi, kad sitas variklis is koncepcijos perejo i gamyba. Veikimo principas ispudingas, bet labai sudetingas atrodo. Kas keisciausia, kad variklis nera lepus kuro kokybei.

Su dujomis sitas variklis gal net neveiktu taip kaip projektuotas, duju oktaninis skaicius aukstesnis, tai sunkiau isprovokuoti detonacija, tuomet dirbtu kaip iprastas variklis.


Turėjau benzininį 2 litrų audi/wv variklį su šlanginėm (3 kartos) dujom, suspaudimo laipsnis 10:1, spaudimas cilindruose sukant šaltą variklį ~15 bar, žvakės "šaltos" su 4 storais kontaktais ir man jis išjungiant ant dujų neblogai detonuodavo. Ta prasme beveik visada detonavo lietuviškos ir lenkiškos LPG ir nedetonavo kai pyliau Rusijoj ir Norvegijoj, galvokit kaip norit bet čia faktas kaip blynas 20+ kartų patikrintas.

Su LPG reikėtu tik didesnio suspaudimo laipsnio nei benzo, kas reiškia automatiškai dar didesnį nk. LPG oktaninis skaičius yra kitoks nei benzo, ta prasme negalima tieisogiai palyginti, nes dujų oktaninis skaičius gaunamas ne kiek dėl mažesnės detonacijos rizikos, bet dėl lėto degimo greičio. Ta prasme dujų detonacija varikliui mažiau pavojinga nei benzo, o savaiminis užsiliepsnojimas tik truputį mažesnis už benzo. Beto dujas galima įpurkšti į cilindrus skystoj fazėj, kas leistu padidinti galią, kompresiją ir nk.


Apskritai mazda galėtu sukurti plugin hibridą kaip opel ampera tokio tipo, generatorių galėtu sukti grynakraujis HCCI dviem skirtingais sūkiais, bet panašiu sukimo momentu, miestas ~10kW ir užmiestis ~25kW, tam kad liktu akumo pakrovimui energijos neskaitant judėjimui reikalingos.
  • 0


_________________
Jei abejoji nedaryk, jei darai neabejok.


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-07-05, 20:14
Pranešimai: 6678
Miestas: KLP
Reputacija: +1251
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2018-12-06, 00:04 
     
Galėtų sukurti yra kertiniai žodžiai :)
  • 0


_________________
Surinkai -10 takšų? Tavo komentarų nebematau ir nebeskaitau. Sėkmės savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.



Užsiregistravo: 2009-04-04, 03:11
Pranešimai: 13945
Miestas: Vilnius-Klaipeda
Reputacija: +2051
   
 
Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:
Rūšiuoti pagal
 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 12 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 4 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
 

Ieškoti:
Pereiti į:
 
 

Reputation System ©'