Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai
 
Vartotojo vardas:
Slaptažodis:
Atsiminti
Login with a social network:

Jūsų požiūris

Aktyvios diskusijos

Ieškoti forume


Išsami paieška

 [ 11 pranešimai(ų) ] 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą Pagrindinis diskusijų puslapis » Mokslas » Įdomusis mokslas
Žinutė Autorius
  Standartinė   Parašytas: 2019-03-24, 09:28 
     
ta straipsnio dalis, kur aiskina apie vaziavima dviraciu "be ranku" - yra visiska nesamone...
vaziuot normaliai "be ranku" tegali tik su "AB" tipo dviraciu, nes balansuojant savo svori pirmyn atgal gali valdyt posukio kampa priklausomai nuo trinties sakes guoliuose ir balansavimo inercijos. ir dviraciai gaminami butetn "AB" principo, o ne "BA" kaip aiskina straipsnyje.
su "BA" tipo dviraciui tegali vaziuot tik tiesiai nes jis visalaik stengiasi balansuotis pats ir tau gali neuztekt nuosavo svorio padaryt reikiama posuki. tau visa laika reikes naudot jega vaire, kad dviratis neatsistatinetu tiesiai ir kazkur neisibestu. taip kad "BA" tipo dviraciai retenybe.
jei A ir B taskai sutampa - dviratis savaime isvis elgsis neprognozuojamai ir "be ranku" nepavaziuosi. bet vairuot uztat bus lengviausia, nereiks beveik jokiu pastangu. todel gaminami ir tokio tipo dviraciai, dazniausiai visokie BMX, kalnu ir panasus. su tiesia sake. bet dauguma gaminami tik "AB" tipo - kur posuki darai pagrinde savo svoriu ir tik jei to neuztenka - pridedi dar ir vairavimo jegos is ranku.
-----------
aplamai vairuot dvirati - cia joks ne savaiminis dalykas. cia kuno igudis. cia igudzio vaiksciot ant koju staciomis prapletimas. lyg turetum ilgesnes kojas kai uzsedi ant dviracio. igudi vaiksciot issitreniruoji vaikysteje. labai ilgomis pastangomis, o paskui tiesiog pamirsti, nes jis automatizuojasi. cia faktiskai vestibuliarinio aparato signalu teisingas traktavimas su raumenu motorikos koordinacijos kombinacija. jei zmogus neturi galvojimo igudziu arba senas ir jam jau sunku galvot, arba jei jo raumenu valdymo motorika sutrikusi - vaziuot dviraciu neismokinsi :D taip kad jei kazkas nemoka vaziuot dviraciu, o is paziuros motorika normoj - atsargiai su tokiu - nes galvele neadekvati... :)
  • -1




Užsiregistravo: 2016-03-12, 10:09
Pranešimai: 2879
Reputacija: +109
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-03-24, 14:07 
     
AAA000 rašė:
ta straipsnio dalis, kur aiskina apie vaziavima dviraciu "be ranku" - yra visiska nesamone...
vaziuot normaliai "be ranku" tegali tik su "AB" tipo dviraciu, nes balansuojant savo svori pirmyn atgal gali valdyt posukio kampa priklausomai nuo trinties sakes guoliuose ir balansavimo inercijos. ir dviraciai gaminami butetn "AB" principo, o ne "BA" kaip aiskina straipsnyje...


O ką manai apie 6 paveiksliuką?

AAA000 rašė:
jei kazkas nemoka vaziuot dviraciu, o is paziuros motorika normoj - atsargiai su tokiu - nes galvele neadekvati..

Paveikslėlis
  • 0




Užsiregistravo: 2010-12-29, 01:01
Pranešimai: 171
Reputacija: +91
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-03-24, 17:49 
     
conjurer rašė:
O ką manai apie 6 paveiksliuką?


nueik ir paziurek ant realaus dviracio :D tas paveiksliukas dezinformacija kazkokia. pvz viduriniam 6 paveiksliuko piesiny pavaizduota kur sutampa A ir B - bet pribraizyta kazkokiu nesam - kad tarpas...
toki BA varianta kaip aprasineja straipsny sutikt dazniau galima nebent ant kokiu transportavimo padeklu su rateliais. as dviraciais siektiek uzsiimineju remontu ir konstravimais - nu ner tokiu nesam :D gal ten kur nors invalidu vezimeliuose tas ir yra bet ne dviraciuose. vazinet be ranku irgi yra teke - su senais rusiskais universalais tas gana nesunku - nes jie daug islenkti i prieki budavo. dabartiniai daug statesnes sakes, nugriutum beveik iskart paleides vaira...
  • -1


_________________
Surinkai -10 tasku? Tavo ideologija paduoda dauniskumu... sekmes savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.

Lyderiai-
Nr1. is immortallt - 99+ minusu :D :D :D
Nr2. is utf16 - 50+ minusu :D :D :D
Nr3. ipienius - 50+bbz minusu :D :D :D



Užsiregistravo: 2016-03-12, 10:09
Pranešimai: 2879
Reputacija: +109
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-03-25, 20:38 
     
AAA000 rašė:
pvz viduriniam 6 paveiksliuko piesiny pavaizduota kur sutampa A ir B - bet pribraizyta kazkokiu nesam - kad tarpas...


Kaip tik sakyčiau labiausiai nesutampa. B - vairo ašies tiesė yra pirmiau nei A rato apačia.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_and_motorcycle_geometry#/media/File:Bicycle_dimensions.svg - čia gal geresnės kokybės paveiksliukas, noriu kad iš naujo į viską pažiūrėtum. Nes arba tu kažką maišai, arba aš ir straipsnio autorius.
  • 0




Užsiregistravo: 2010-12-29, 01:01
Pranešimai: 171
Reputacija: +91
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-03-26, 11:22 
     
conjurer rašė:
AAA000 rašė:
pvz viduriniam 6 paveiksliuko piesiny pavaizduota kur sutampa A ir B - bet pribraizyta kazkokiu nesam - kad tarpas...


Kaip tik sakyčiau labiausiai nesutampa. B - vairo ašies tiesė yra pirmiau nei A rato apačia.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_and_motorcycle_geometry#/media/File:Bicycle_dimensions.svg - čia gal geresnės kokybės paveiksliukas, noriu kad iš naujo į viską pažiūrėtum. Nes arba tu kažką maišai, arba aš ir straipsnio autorius.

sitas atstumas ne taip skaiciuojamas kaip tavo breziny. svorio asi reikia imt ne per sakes centra, o per rato centra - tik lygiagreciai sakes centro asiai. ir TURET MINTY - kad kai suki vaira - sitas AB atstumas ISTISAI KINTA. tavo brezinys teisingas tik atveju - kai vairas susuktas tiek, kad abi asys projekcijoje is sono sutampa. bet nubraizyta juk ne taip :D
5 paveiksleli paziurek - ten apsukta sake tiesiog, ir atseit "gautas" priesingo tipo dviratis :D o is tikro ten tik sake islenkta tiek, kad pereina i atvirkscia padeti. tokiu negamina - nes atsisuktu atsisedus ir nuvirstum isvis. arba buna ribotuvai kokie pasukimo, kaip motocikle. vienu zodziu braizyt nemokejo kazkas, straipsnio apipavidalintojas koks nors ir pribreze nesamoniu :D :D :D o cia publikuoja dar vienas kazkoks "genijus" is kazkur iskases :D :D :D galetu bent istaisyt klaidas ar straipsni papildyt. mane uzknisa, kai varo tokias dezinformacijas. puse tiesos paraso, ir prideda puse nesamoniu... :( :( :( sovietinis dezinformavimo stilius kazkoks, dabar reciau sutiksi - bet va islenda...
  • 0


_________________
Surinkai -10 tasku? Tavo ideologija paduoda dauniskumu... sekmes savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.

Lyderiai-
Nr1. is immortallt - 99+ minusu :D :D :D
Nr2. is utf16 - 50+ minusu :D :D :D
Nr3. ipienius - 50+bbz minusu :D :D :D



Užsiregistravo: 2016-03-12, 10:09
Pranešimai: 2879
Reputacija: +109
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-03-26, 13:23 
     
Sutinku kad 5 paveiksliukas šiek tiek klaidinantis, savaime aišku kad tokių negamina, tiesiog jame nupiešti labai ekstremalūs atstumai tarp A ir B, turbūt kad būtų lengviau suprasti temą.

Taip pat tave nėra taip paprasta suprasti. Gal gali pakartoti kaip A ir B taškai skaičiuojasi, ir kuris iį jų yra
Cituoti:
svorio asis
?

Nes pagal straipsnio apibrėžimą manau jie kinta tik kai priekinis ratas kažkokiomis aplinkybėmis nesiekia žemės.
  • 0




Užsiregistravo: 2010-12-29, 01:01
Pranešimai: 171
Reputacija: +91
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-03-26, 15:46 
     
conjurer rašė:
Taip pat tave nėra taip paprasta suprasti. Gal gali pakartoti kaip A ir B taškai skaičiuojasi, ir kuris iį jų yra
Cituoti:
svorio asis
?

Nes pagal straipsnio apibrėžimą manau jie kinta tik kai priekinis ratas kažkokiomis aplinkybėmis nesiekia žemės.

straipsni paskaityk idemiau :D.
pradzioje ten kalba normaliai. apie mases centra. ir kas yra atrama (tai yra plotas tarp triju tasku). duoda pvz. normalus terminai.
pvz dviratyje atrama butu sedinciojo koja. arba pvz buna tokia atlenkiama kojele. o ten jau pradeda nesamones aiskint - kad dviracio "mazas atramos plotas" - kai realiai jokio atramos ploto isvis nera, kaip pateikta c paveikslely :D yra tik lietimosi-slegimo plotas mases centro i du taskus. ir pokrypis. ne triratukas gi. dviratyje tera tik lietimosi tiese - kol nera atramos.
toliau vel ten normaliai rasoma. terminai kaip giroskopo efektas (ratuose) ir dinaminis stabilumas (del judejimo-vaziavimo dviraciu) normalus ir vietoje. tada teorija ir ten jau atrama aiskinama per judejimo dinamika. ten irgi viskas gerai.
ten aiskina kad ji pastoviai kinta, tik ispiesta viskas per spindulius r1 ir r2. nors jie niekur neparodyti, kad butu galima geriau isivaizduot apie ka ten snekama :D :D :D
toliau vel viskas puiku ir 3 ir 4 paveiksleliai puikiai iliustruoja apie ka ten toliau rasoma. 4 pav. net galima butu buve ipiest ir tuos spindulius , bet matyt piesejui per sudetinga buvo :D :D :D
o pabaigoje prasideda visiska pieva - apie vaziavima "be ranku"... kur ir sukritikavau :D
ten toks vaizdas, kad pabande savo teorija isvest kazkokia - bet ji nelabai gavosi...
faktiskai ta atstuma AB turejo isreikst butent per tuos spindulius r1 ir r2, bet ten sumaste ka jis nekintantis. tipo atseit konstrukciskai stabilus. ir padare isvada, kad galima ji tiesiogiai lygint tarp skirtingu dviraciu... kai reiketu cia lygint vairo posukio galimybes - butent kiek kinta atstumas AB tarp krastiniu padeciu. del to ir reikia imt liestiniu atstojamasias, kaip rasiau komentare pries tai. o ten nagrineja kazkokia nesamone - lyg vairas nesisukiotu... vienu zodziu - visiska pieva...
reikalas tame, kad AB padetis gravitaciskai yra krastine stabiliausia. o jei yra padetis BA - ji yra pati nestabiliausia. ir jei tu palaikai lygsvara - tai del tavo svorio vairas pats nusistatines is BA padetiesi i AB. del to ir "vairuosis be ranku". nes tu gali zaist tarp pilno balanso palaikymo ir siektiek isbalansavimo. ir vairuosis savaime - jei judesis. jei greit vziuosi - sitas procesas lengvesnis - bet pas visus buna baime - kad jei greiciau minsi - labiau teksies ant snukio - jei kazkas nepavyks :D de to retas ta bande ar realiai vaziavo "be ranku".
taip pat yra perejimo taskai. kai A ir B taskai sutampa. tada isvis neimanoma palaikyt net balansavimo. nes iskart vercia i sona.
tu realiai pamegink vaziuot su islenkta i vidu sake (apsuk pvz vaira 180 laipsniu, kad butu BA padetis), tada suprasi kad reikia laikyt istisai vaira isitempus didele jega, kad neisverstu :D o straipsny pievas raso cia isvis...
kad aplamai padaryt BA tipo dvirati - reiktu vairo sukiojimo asi arba statmena padaryt (kaip pvz vezimeliu rateliuose) arba i dviracio viduri paversta (nesidomejau - bet berods cirkininku dviraciuose taip gali but).
  • 0


_________________
Surinkai -10 tasku? Tavo ideologija paduoda dauniskumu... sekmes savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.

Lyderiai-
Nr1. is immortallt - 99+ minusu :D :D :D
Nr2. is utf16 - 50+ minusu :D :D :D
Nr3. ipienius - 50+bbz minusu :D :D :D



Užsiregistravo: 2016-03-12, 10:09
Pranešimai: 2879
Reputacija: +109
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-03-26, 20:08 
     
AAA000 rašė:
o pabaigoje prasideda visiska pieva - apie vaziavima "be ranku"... kur ir sukritikavau :D
ten toks vaizdas, kad pabande savo teorija isvest kazkokia - bet ji nelabai gavosi...

Kadangi abu apie šią daliė kalbamės, pasilikim ties ja, ir nekliudykim likusio straipsnio, dėl kurio abu sutinkame.

AAA000 rašė:
bet ten sumaste ka jis nekintantis. tipo atseit konstrukciskai stabilus.


Aš ir manau kad nekintantis, kol ratas liečia žemę.
Paveikslėlis

Tarkim aš suku vairą, ant visiško ledo, bet galinis ratas yra įtvirtintas. Visas korpusas nejuda, todėl sukant vairą taškas B (vairo ašies tiesė) lieka vietoje, taškas A (rato apačia) slidinėja po ledą, bet atstumas tarp jų nesikeičia, tik piešia dalį apksritimo.

Tada tarkim nusinešėm dviratį ant labai kibaus paviršiaus. Sukant vairą rato apačia - A lieka savo vietoje dėl trinties, taškas B piešia dalį apskritimo priešingoje pusėje. atstumas vėl lieka tas pats.

Bet va, jei pakeliu ratą, taškas A artėja link galinio rato (pakėlus 90 laipsnių priekinio ir galinio rato apačios sutampa), tačiau taškas B tolsta į priekį.

Realiom salygom ratas nevisada būna ore, bent jau vilniuje nėra tiek gerų takų, bet kol turi lygų kelią, ir tik darai posūkius, atstumas tarp A ir B lygus.

Kol mes šito nepereisim, neina diskutuoti toliau, nes viskas ką toliau sakai yra pagrįsta įdėja, kad A ir B atstumas keičiasi, ir net taškų eiliškumas kažkada keičiasi. Mano manymu eiliškumas gali keistis tik tada, kai stabdai taip staigiai, kad galinis ratas pakyla ir dviratis atsistoja ant priekinio taip, kad tavo šakė žiūri atgal. Tada ir gauni A-B su B-A dviračiu.

AAA000 rašė:
kad aplamai padaryt BA tipo dvirati - reiktu vairo sukiojimo asi arba statmena padaryt (kaip pvz vezimeliu rateliuose) arba i dviracio viduri paversta (nesidomejau - bet berods cirkininku dviraciuose taip gali but).


Naujas dviratis iš vasarės, pats nupiešiau A ir B taškus (nuspausk "view image", nežinau kaip su bb resize padaryt):
Paveikslėlis

Gal gali taip pat surasti AB dviratį, ir nupiešti tuos taškus?
  • 0




Užsiregistravo: 2010-12-29, 01:01
Pranešimai: 171
Reputacija: +91
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-03-27, 01:18 
     
:)
kai "ant ledo", tai ne ratas slidineja, o dviratis is po taves isslysta ant sono. nes tu ji prislegi.
kai "trintis gera" - tada tu tiesiog pats isverti save su visu dviraciu sukdamas vaira.
kai priekinis ratas "ore" - tu nebevaldai vairavimo. cia ne motociklas. ten dar gali balansuot ratu - nes jis sunkus. dviratyje per lengvas ratas. gali balansuot tik savimi. ir reikia butinai dar greiti valdyt. moce tas lengva su gazu. o dviratyje terksle trukdys. arba stabdis - jei ne terksline galinio rato asis. kad valdyt dvirati ant galinio rato - turi but specialus perdavimas - kieta zvaigzdute.
ant priekinio rato pastatyt - cia isvis jau kosmosas suvaldyt butu :D nes tu net greicio nebegali valdyt. gali tiek riedet ir balansuot. ir kazkiek pazaist stabdziu - letint.
---------
del AB tasku - sakau gi - ne ten tiese issivedi. jei vedi per sakes asi - tai tu tik statines padeties taska gauni. o mums reikia dinamines padeties tasko - jis eina per rato centra lygiagreciai statiniam. ir nagrinet reikia kaip keiciasi atstumas AB kai sukioji vaira. ziurint is sono. o tu ten jau aprasei kazkokia projekcija is virsaus.
  • 0


_________________
Surinkai -10 tasku? Tavo ideologija paduoda dauniskumu... sekmes savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.

Lyderiai-
Nr1. is immortallt - 99+ minusu :D :D :D
Nr2. is utf16 - 50+ minusu :D :D :D
Nr3. ipienius - 50+bbz minusu :D :D :D



Užsiregistravo: 2016-03-12, 10:09
Pranešimai: 2879
Reputacija: +109
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-03-27, 22:31 
     
AAA000 rašė:
:)
del AB tasku - sakau gi - ne ten tiese issivedi.


Straipsnyje išvedama taip. Gal gali su grafiniais pavydžiais paaiškinti kaip reikia išvesti?
  • 0




Užsiregistravo: 2010-12-29, 01:01
Pranešimai: 171
Reputacija: +91
   
 
Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:
Rūšiuoti pagal
 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 11 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 0 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
 

Ieškoti:
Pereiti į:
 
 

Reputation System ©'