Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai
 
Vartotojo vardas:
Slaptažodis:
Atsiminti
Login with a social network:

Jūsų požiūris

Aktyvios diskusijos

Ieškoti forume


Išsami paieška

 [ 13 pranešimai(ų) ] 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą Pagrindinis diskusijų puslapis » Technologijos » Automobiliai, motociklai ir traukiniai
Žinutė Autorius
  Standartinė   Parašytas: 2019-08-01, 10:35 
     
O važiuojant dujomis Co2 kiekis labai skiriasi nei važiuojant benzinu?
  • 0




Užsiregistravo: 2009-02-22, 11:50
Pranešimai: 734
Miestas: Vilnius-Utena
Reputacija: +81
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-08-01, 11:32 
     
Realus išmetamas co2 kiekis priklauso nuo realaus kuro suvartojimo ir variklio parametrų. Pastačius ant stendo napasakysi kiek reliai bus išmesta co2/100 km. Vienas vairuotojas su tuo pačiu automobiliu sunaudos 200% nustatyto normatyvo, o kitas - 70%. Šiuo metodu būtų apmokestinti visi savininkai vienodai.
Tarša žymiai daugiau priklauso nuo suvartoto kuro kiekio. Kurą ir reikėtų apmokestinti. Tada atsirastų paskata mažinti kuro sąnaudas. Natūralu, kad ekonomiškesnis automobilis tam labai padėtų.
Tačiau kodėl mes norime vienodai apmokestinti pavyzdžiui kaimo žmogų, per metus su neekonomišku džipu nuvažiuojantį 1000 km ir miestietį su tuokiu pat džipu per metus nuvažiuojantį 30000 km? Kaimo žmogus be to džipo neišsivers - jis jam būtinas. Miesto žmogui - tai tik vizitinė kortelė. Tai gal tie "vizitinės kortelės" turėtojai tegul ir sumoka proporcingai nuvažiuotiems kilometrams...
  • +4




Užsiregistravo: 2019-08-01, 10:57
Pranešimai: 1
Reputacija: +4
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-08-01, 13:55 
     
[-.-] rašė:
Realus išmetamas co2 kiekis priklauso nuo realaus kuro suvartojimo ir variklio parametrų. Pastačius ant stendo napasakysi kiek reliai bus išmesta co2/100 km. Vienas vairuotojas su tuo pačiu automobiliu sunaudos 200% nustatyto normatyvo, o kitas - 70%. Šiuo metodu būtų apmokestinti visi savininkai vienodai.
Tarša žymiai daugiau priklauso nuo suvartoto kuro kiekio. Kurą ir reikėtų apmokestinti. Tada atsirastų paskata mažinti kuro sąnaudas. Natūralu, kad ekonomiškesnis automobilis tam labai padėtų.
Tačiau kodėl mes norime vienodai apmokestinti pavyzdžiui kaimo žmogų, per metus su neekonomišku džipu nuvažiuojantį 1000 km ir miestietį su tuokiu pat džipu per metus nuvažiuojantį 30000 km? Kaimo žmogus be to džipo neišsivers - jis jam būtinas. Miesto žmogui - tai tik vizitinė kortelė. Tai gal tie "vizitinės kortelės" turėtojai tegul ir sumoka proporcingai nuvažiuotiems kilometrams...


1. Fiksuotas mokęstis paskątintų dar kartą pagalvoti, ar verta laikyti automobilį, jei su juo itin mažai važiuojama?
2. Kuro akcizo kėlimas skatintų kontrabandą:

Skaičiau LRT straipsnį, kad Lietuvoje alkoholio vartojimas sumažėjo 7% pritaikius naujus draudimus, padidinus akcizą. Tačiau žvelgiant giliau - 3 kartus padidėjo nuperkamo alkoholio kiekis užsienyje (Lenkija, Latvija). Rezultate - alkoholio vartojimas sumažėjo vos 1%. Toks mažėjimas - jau nuo 2009 metų kasmet vyksta. Tai reiškia, kad bent jau per šiuos metus - Verygos/Karbauskio "blaivinimas" nedavė visiškai jokių rezultatų.

P.S. Būtų gerai, jei nepamirštų mokęsčio dyzeliams daugint iš 10, nes kitaip mokęstis atvirškčiai - skatintų taršius automobilius.
  • +3



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2008-10-19, 23:45
Pranešimai: 2164
Miestas: Anykščiai
Reputacija: +290
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-08-01, 15:57 
     
Blet co2 nėra tarša ir viskas. Kas čia blet per kliedesiai. Dar kažkiek sutikčiau, kad tai gali būt kaip indikatorius, kiek tuopačiu išmetama tikro brudo. Gal paprasčiau aptikt. Bet co2 blet, bulbuliukai aluje ir cococoloj jūs patys iškvėpiat co2. Visokie sieros junginiai ir kitokie šūdai tiesiog nuodai. O čia ble co2. Nepatinka co2, pasodinkit po medį kiekveinais metais ir jūsų nuodėmės bus išpirktos. Laukuose ble sodinkit, nes mieste medžiai daugiau kenkia nei padeda.
  • +3




Užsiregistravo: 2014-02-04, 17:36
Pranešimai: 24
Reputacija: +166
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-08-01, 16:26 
     
amas rašė:
Blet co2 nėra tarša ir viskas. Kas čia blet per kliedesiai. Dar kažkiek sutikčiau, kad tai gali būt kaip indikatorius, kiek tuopačiu išmetama tikro brudo. Gal paprasčiau aptikt. Bet co2 blet, bulbuliukai aluje ir cococoloj jūs patys iškvėpiat co2. Visokie sieros junginiai ir kitokie šūdai tiesiog nuodai. O čia ble co2. Nepatinka co2, pasodinkit po medį kiekveinais metais ir jūsų nuodėmės bus išpirktos. Laukuose ble sodinkit, nes mieste medžiai daugiau kenkia nei padeda.


EU mano, kad CO2 sukelia globalinį atšilimą. US mano kitaip - transporto įtaka minimali.

EU siekia kuo labiau sumažinti CO2, US - siekia kuo mažiau sumažinti visą kitą - NOx, CO ir t.t.

Realiai - EU remiasi tuo, kad turbūt automobiliai skatina klimato kaitą. US remiasi faktu, kad dėl NOx miršta žmonės.

Ir čia jokia naujovė - prieš ~30 metų buvo pradėta taikyti lengvatas dyzeliams, kurios iki šios vis dar egzistuoja (akcizas dyzeliui vis dar smarkiai mažesnis). Priedo, dar prieš 20 metų pradėjo po truputį marinti benziną ir kuro sąnaudų standartais.

Aišku, gamintojai tiesiog pradėjo meluot, nes realybėj per 20 metų kuro sąnaudos benzinui išliko daugiau mažiau nepakitusios, o dyzelio - dar ir ženkliai išaugo :D

Iš techninės pusės problema yra ta, kad maži turbo benzininiai varikliai labai labai bijo šilumos. Todėl juos tenka kažkaip aušinti - kartais ir tuo pačiu benzinu.
  • +1



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2008-10-19, 23:45
Pranešimai: 2164
Miestas: Anykščiai
Reputacija: +290
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-08-01, 16:59 
     
[-.-] rašė:
Kurą ir reikėtų apmokestinti.


BTW kuras ir taip apmokestintas. Dvigubai. Tik kažkodėl to nevadina mokesčiu, matyt politnekorektiška.
  • +2




Užsiregistravo: 2010-04-01, 21:51
Pranešimai: 2996
Reputacija: +381
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-08-01, 20:41 
     
Kažkaip spaudoje dar nesu atradęs atsakymo į keletą paprastų klausimų:
>Kodėl riba paimta 130g/km? Nes užsienio ekspertai taip nusprendė? Silpnas argumentas
>Kodėl mokestis nepriklauso nuo nuvažiuojamo atstumo? Daugiau važiuoji=daugiau terši=daugiau moki mokesčio. Mano nuomone, taip būtų logiškiau
>taršaus automobilio apibrėžimas nepriklauso nuo co, nox ir t.t. Gali važinėti su kancerogenų fabriku, bet automobilis gali skaitytis "švarus"
>ką daryti su turistais? Jei jau mums rūpi gamtos apsauga, tai ir taršūs kitų šalių automobiliai turi būti apmokestinti kai įvažiuoja į Lietuvą
>kam bus panaudojami surinkti mokesčiai? Būtų malonu jei už juos sodintų medžius, tvarkytų gamtą.
  • +1




Užsiregistravo: 2009-07-14, 00:08
Pranešimai: 167
Miestas: Vilnius
Reputacija: +69
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-08-01, 21:56 
     
Giedriax rašė:
Kažkaip spaudoje dar nesu atradęs atsakymo į keletą paprastų klausimų:
>Kodėl mokestis nepriklauso nuo nuvažiuojamo atstumo? Daugiau važiuoji=daugiau terši=daugiau moki mokesčio. Mano nuomone, taip būtų logiškiau
>taršaus automobilio apibrėžimas nepriklauso nuo co, nox ir t.t. Gali važinėti su kancerogenų fabriku, bet automobilis gali skaitytis "švarus"
>ką daryti su turistais? Jei jau mums rūpi gamtos apsauga, tai ir taršūs kitų šalių automobiliai turi būti apmokestinti kai įvažiuoja į Lietuvą


> O kaip sužinot, kiek kas nuvažiuoja? Kuro dar papildomai apmokęstint negalim, nes, pavyzdžiai rodo, kad akcizo didinimas atitinkamai didina šešėlį

> O nuo ko? Aišku, pateik pamatuojamus dydžius (co2, nox - pamatuojami, smarvė, ar dūmų spalva - nelabai(p.s. - tie patys dūmai - santykinai nekenksmingi)

> O kai pats važiuoji į bet kurią kitą užsienio šalį - irgi nieko nemoki. (Berods EU tik dvi šalys neturi automobilio mokęsčio - viena jų yra Lietuva)
  • 0



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2008-10-19, 23:45
Pranešimai: 2164
Miestas: Anykščiai
Reputacija: +290
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-08-02, 10:25 
     
FtBall rašė:
> O kaip sužinot, kiek kas nuvažiuoja? Kuro dar papildomai apmokęstint negalim, nes, pavyzdžiai rodo, kad akcizo didinimas atitinkamai didina šešėlį

Kad ir pristatei daug oficialių čekiukų == daug akcizo sumokėjai == laisvas nuo papildomo mokesčio. Kitaip per mokestį už auto netiesiogiai susimoki kontrobandinio kuro akcizą. Bet vėlgi, čia logika kertasi su žydra "ekologine" svajone.

FtBall rašė:
(Berods EU tik dvi šalys neturi automobilio mokęsčio - viena jų yra Lietuva)

Ir tai yra puiku, t.y. mes gyvename geresnėje EU dalyje šiuo klausimu (deja, bet bijau tik kol kas). Kai pradedama lygintis su statistine EU pamirštama dėl ko visi tie kliedesiai pas juos kyla - gyentojų (gal tiksliau turistų, bo vietinių ten netaip daug ir likę) tankio, kai pradedama taikyti vienodai kvailas idėjas kokiam Londono centrui ir Balbieriškiui.
  • 0




Užsiregistravo: 2010-04-01, 21:51
Pranešimai: 2996
Reputacija: +381
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-08-03, 08:45 
     
FtBall rašė:
> O kaip sužinot, kiek kas nuvažiuoja? Kuro dar papildomai apmokęstint negalim, nes, pavyzdžiai rodo, kad akcizo didinimas atitinkamai didina šešėlį

Darant TA gali uzfiksuoti automobilio rida.

Kas man nepatinka, kad surinktas mokestis nebus skiriamas ten is kur jis paimamas. Dideliuose miestuose, tai mokesciai grynai tam, kad masinu nebutu dar daugiau. Pas mus problema lietuviskesne - tiesiog reikia papildyti biudzeta.
  • 0




Užsiregistravo: 2010-11-02, 23:05
Pranešimai: 1907
Reputacija: +436
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-08-03, 15:30 
     
Mokestis pagal rida neimanomas, prasidetu masinis atsukinejimas, vidi per metus nuvaziuotu po 5000km. Svedijoj padaryta taip - nustatytos sumos ir visi moka, pvz uz bmw 520 2l 135kw dyzeliniu motoru kainuoja 230eur metams , o bmw x5 3.0l dyzeliui 210kw kainuoja 1000eur metams . Benzinams pigiau, todel didzioji dauguma motoru pas juos benzinai iki 2.0l. -2.5l.
  • 0




Užsiregistravo: 2009-12-02, 11:10
Pranešimai: 48
Reputacija: +28
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-08-05, 10:29 
     
Sveiki, ar as kazko nesuprantu?

Kiek girdziu per telika tai sis mokestis taikomas i dyzelinius auto, bet kiek ziuriu skaicius, visi benzai tersia daugiau.
Tai netgi auksciau esantis postas arba netinka, arba ne pagal co2 yra mokesciai (norvegu taikomas).

so what gives?
ar cia tiesiog populistiskai kalbama, kad dyzeliu vaziuoja daugiau ir jiems kainuos kazkodel daugiau, nei likusi mazuma su benzais, bet tie patys benzai irgi daug susimoket tures. Help to clarify :).

P.S. Danijoje Yaris Hybrid (1.5L 74kw benzas + 45kw electra), 83 co2 - kainuoja 330dkk pusmeciui uz tarsa.
  • 0




Užsiregistravo: 2012-03-06, 14:40
Pranešimai: 45
Reputacija: +1
   
 
Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:
Rūšiuoti pagal
 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 13 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 3 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
 

Ieškoti:
Pereiti į:
 
 

Reputation System ©'