Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai
 
Vartotojo vardas:
Slaptažodis:
Atsiminti
Login with a social network:

Jūsų požiūris

Aktyvios diskusijos

Ieškoti forume


Išsami paieška

 [ 8 pranešimai(ų) ] 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą Pagrindinis diskusijų puslapis » Technologijos » Automobiliai, motociklai ir traukiniai
Žinutė Autorius
  Standartinė   Parašytas: 2019-10-14, 15:30 
     
Reikėjo ir ant sauso asfalto atlikti testą su mikšto mišinio nudilusiom padangom vs najas gilaus rašto lietui skirtas vidutinio kietumo rezultatas būtu buvęs atvirkščias, nudilusių naudai.

Šiaip su 1,6 mm gylio protektoriu turbūt niekas ir nevažiuoja, gamintojo žymos yra ant ~3 mm ribos, tai ir keičia visi.
  • 0



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-07-05, 20:14
Pranešimai: 7162
Miestas: KLP
Reputacija: +1499
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-10-14, 15:39 
     
O dabar paskaičiuokime. Greitį padidinome 1,5 karto, taigi kinetinė energija padidėjo 2,25 karto. Su naujomis padangomis viskas ok: 25,8m*2,25=58.05m (bandyme buvo gauta 59.1m). O vat su 3mm teorinis stabdymo kelias 70m pavirto į 124m., bei su 1,6mm padangomis teoriniai 82m pavirto 155m. Ką į tai atsakytų ponai iš AutoBild? Tiesą sakant sugalvoju vieną galimą tokio nukrypimo paaiškinimą - naujų padangų paviršius turi nelygumų, tame tarpe ir liejimo "ūselius", kurie sugeba taip stipriai įtakoti praktikos ir teorijos skirtumą. Tačiau netgi tokiu atveju, nuvažiavus porą šimtų km. naujos padangos irgi taps "mirtinai pavojingos".
Aš ne prieš naujas padangas. Aš už objektyvumą.
  • 0




Užsiregistravo: 2019-06-10, 16:52
Pranešimai: 3
Reputacija: -1
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-10-14, 15:47 
     
Tai viena yra stabdymas, nes važiuojant nedideliu greičiu, santykinai nedideli skirtumai stabdant.

Valdymas (ar tiksliau - nevaldymas) - didesnė problema. Kritinėje situacijoje vairas gali ir neklausyti.


pvilkas rašė:
O dabar paskaičiuokime. Greitį padidinome 1,5 karto, taigi kinetinė energija padidėjo 2,25 karto. Su naujomis padangomis viskas ok: 25,8m*2,25=58.05m (bandyme buvo gauta 59.1m). O vat su 3mm teorinis stabdymo kelias 70m pavirto į 124m., bei su 1,6mm padangomis teoriniai 82m pavirto 155m. Ką į tai atsakytų ponai iš AutoBild? Tiesą sakant sugalvoju vieną galimą tokio nukrypimo paaiškinimą - naujų padangų paviršius turi nelygumų, tame tarpe ir liejimo "ūselius", kurie sugeba taip stipriai įtakoti praktikos ir teorijos skirtumą. Tačiau netgi tokiu atveju, nuvažiavus porą šimtų km. naujos padangos irgi taps "mirtinai pavojingos".
Aš ne prieš naujas padangas. Aš už objektyvumą.


Tarp padangos ir kelio paviršiaus susiformuoja vandens plėvelė. Kuo gilesnis protektorius, tuo geriau įveikiama plėvėlė. Kai protektoriaus nėra (<3mm) - padanga neturi sąlyčio su asfaltu.
  • 0



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2008-10-19, 23:45
Pranešimai: 2195
Miestas: Anykščiai
Reputacija: +306
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-10-14, 16:34 
     
FtBall rašė:
Tarp padangos ir kelio paviršiaus susiformuoja vandens plėvelė. Kuo gilesnis protektorius, tuo geriau įveikiama plėvėlė. Kai protektoriaus nėra (<3mm) - padanga neturi sąlyčio su asfaltu.

Su gilesniu protektoriumi be abejo akvaplanavimas prasidės vėliau. Todėl pilnai tikiu, kad eksperimento metu vandens buvo naudojama tiek, kad su naujomis padangomis jis dar neprasidėtų.
  • 0




Užsiregistravo: 2019-06-10, 16:52
Pranešimai: 3
Reputacija: -1
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-10-14, 17:16 
     
pvilkas rašė:
FtBall rašė:
Tarp padangos ir kelio paviršiaus susiformuoja vandens plėvelė. Kuo gilesnis protektorius, tuo geriau įveikiama plėvėlė. Kai protektoriaus nėra (<3mm) - padanga neturi sąlyčio su asfaltu.

Su gilesniu protektoriumi be abejo akvaplanavimas prasidės vėliau. Todėl pilnai tikiu, kad eksperimento metu vandens buvo naudojama tiek, kad su naujomis padangomis jis dar neprasidėtų.


Wikipedijoje rašoma, kad greitis, kada prasideda akvaplaningas priklauso nuo šaknies iš slėgio (ne oro slėgis padangoje, o tarp padangos ir kelio). Mažėjant protektoriaus gyliui, paviršiaus plotas didėja, taigi slėgis mažėja.


Šiaip kyla nemažai klausimų:
Koks testų metu būna vandens gylis?
Koks gylis gali susidaryti ant naujo asfalto, kai nėra provėžų?
Koks ryšys tarp gylio ir pasipriešinimo? (Jei kokie 10cm, tai akvaplaningas visai neaktualus, nes net ir 50km/h vargiai pepavažiuosi).
  • 0



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2008-10-19, 23:45
Pranešimai: 2195
Miestas: Anykščiai
Reputacija: +306
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-10-14, 18:00 
     
kodėl tada važiuojant neakvaplanuoja, bet stabdo prsačiau?
sounds fishy...
Jeigu su 1,8 sugebėjo įsibėgėti iki 120, tai kaip tada akvaplanuoja 3mm prie 80?
  • 0




Užsiregistravo: 2009-07-13, 13:38
Pranešimai: 3626
Reputacija: +1070
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2019-10-14, 20:05 
     
HardAxe rašė:
kodėl tada važiuojant neakvaplanuoja, bet stabdo prsačiau?
sounds fishy...
Jeigu su 1,8 sugebėjo įsibėgėti iki 120, tai kaip tada akvaplanuoja 3mm prie 80?


Niekas nesako, kad neakvaplanuoja važiuojant. Akvaplaningo atveju, sukibimas yra daugiau mažiau toks pat, kaip ant ledo - šioks toks yra.

Testuojama buvo stabdymas, o ne automobilio valdymas. Jei stabdymo kelias taip drastiškai išaugo, lygiai taip pat - vairo sukiojimas turėtų taip pat drastiškai mažesnę įtaką automobilio valdymui - pasukus vairą, vistiek važiuotum daugiau mažiau tiesiai. Baisiausia būtų, jei vairas yra susukt, važiuoji tiesiai ir staiga ratai gauna sukibimą.

Fun fact - dabar dažnas automobilis nebepasiektų 120km/h - stabilumo kontrolė neleistų.
  • 0



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2008-10-19, 23:45
Pranešimai: 2195
Miestas: Anykščiai
Reputacija: +306
   
 
Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:
Rūšiuoti pagal
 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 8 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 3 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
 

Ieškoti:
Pereiti į:
 
 

Reputation System ©'