Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai
 
Vartotojo vardas:
Slaptažodis:
Atsiminti
Login with a social network:

Jūsų požiūris

Aktyvios diskusijos

Ieškoti forume


Išsami paieška

 [ 48 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą Pagrindinis diskusijų puslapis » Technologijos » Automobiliai, motociklai ir traukiniai
Žinutė Autorius
  Standartinė   Parašytas: 2020-02-21, 13:50 
     
Benediktas rašė:
Anksčiau ar vėliau tokie kompai bus visose markėse ir visų markių automobiliai anksčiau ar vėliau bus autonominiai - čia faktas.


Taip, tikrai bus, gal net deja net išstums vairuotojus ir liks tik autonominiai taksi. Bet nebus taip, kad va toks kaip Tesla keps kaip bandeles vis naujesnius ir geresnius geležis, softo updeitus ir pan, o kiti bus atsilikę. Vistiek bus tada prieita prie bendros sistemos, arba kelių lygiaverčių, kurios visokių biurokratinių dalykų dėka į gatves išeis ne greičiau nei nauji vairuotojai dabar (peratestuojami turės būti kiekvieno if'o pakeitimas kode, ką jau ten geležis).
Teslai gal net kokį medalį duos už svarų indėlį, gal net patentus pirks, bet kad jie bus vieninteliai ir nepakartojami ir kelyje kažkur nušokę n metų tolyn - ne, grynai dėl to kad niekas nemėgsta monopolių :)
  • 0




Užsiregistravo: 2010-04-01, 21:51
Pranešimai: 3114
Reputacija: +408
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-02-21, 14:25 
     
HDi rašė:
lizunas rašė:
Neperskaitėt viso straipsnio ar ką? Juk inžinierius pasakė: Modulių gamintojams reikia biznį tęsti. Kaip suprantu, pas Tesla tas vienas blokas atsakingas už visus mazgus. Kai pas VDV gamintojų technikoje visi mazgai turi savo "smegenis": durelės, airbags, šviesos, variklis, media ir t.t. Ir prašau, kiekvienas modulis kainuoja, ir ne vienas gamintojas juos gamina.
O šį kas nors matė? https://github.com/commaai/openpilot/bl ... -openpilot


Kiekviena architektūra turi savo minusus ir pliusus, ar tai hardware ar tai software. Didelė monolitinė sistema turi savus privalumus ir trūkumus, decentralizuota sistema iš mažų komponentų - savo.

Nusprogs koks kondensatorius tam teslos kompe, ar užtvindys tą kompą netyčia ir visa mašina out? Teks keist kompą už brangiai? O kai daug valdymo modulių, tai realia px ar nusprogo airbagų modulis, ar abs ar magė. Mašina vistiek važiuos, kol bus gyvas variklio kompas. Su daug modulių priežiūra ir infrastruktūra sudėtingesnė, gal brangiau, bet didesnis patikimumas, paskirų modulių darbas neįtakoja kitų sistemų darbo, lengviau atskirus modulius pritaikyt kituose gaminiuose.

Čia kažkoks eilinis Teslos aukštinimas, kad viską ką tesla daro, yra zjbs neisigilinant net į privalumus ir trūkumus.



Prtarsiu. Decentralization ir redundancy yra du esminiai dalykai garantuojantys didesni sistemos patikimuma, ir sitoj vietoj zvelgiant is vartotojo perspektyvos, tesla neblizga su savo single box in charge of everything. Kita vertus, jeigu pasibaigus garantijai, kaip normalus zmogus, masina stumi i srota, tai koks skirtumas...
  • 0




Užsiregistravo: 2014-07-23, 11:58
Pranešimai: 353
Reputacija: +232
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-02-21, 15:54 
     
kukulis4 rašė:
Prtarsiu. Decentralization ir redundancy yra du esminiai dalykai garantuojantys didesni sistemos patikimuma, ir sitoj vietoj zvelgiant is vartotojo perspektyvos, tesla neblizga su savo single box in charge of everything. Kita vertus, jeigu pasibaigus garantijai, kaip normalus zmogus, masina stumi i srota, tai koks skirtumas...


Tie du jų čipai ant plokštės ir yra jų redundancy, jie nepriklausomi vienas kitą dubliuoja etc. Bet aš asmeniškai nepasitikėčiau jų dėjimu į vieną bendrą plokštę, su bendru aušinimu :) Gal nereiks laukti kol kaip lėktuvuose kažkada irgi po matyt kokio eilinio nukritimo dėl kompo/valdymo linijų kaltės jie pradėti dubliuoti. Vėliau turėjo nukristi dar bent vienas, kad susivoktų, jog dubliuojančių sistemų kabelių negalima vesti tomis pačiomis šachtomis...
  • 0




Užsiregistravo: 2010-04-01, 21:51
Pranešimai: 3114
Reputacija: +408
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-02-21, 17:38 
     
kestutisz rašė:
kukulis4 rašė:
Prtarsiu. Decentralization ir redundancy yra du esminiai dalykai garantuojantys didesni sistemos patikimuma, ir sitoj vietoj zvelgiant is vartotojo perspektyvos, tesla neblizga su savo single box in charge of everything. Kita vertus, jeigu pasibaigus garantijai, kaip normalus zmogus, masina stumi i srota, tai koks skirtumas...


Tie du jų čipai ant plokštės ir yra jų redundancy, jie nepriklausomi vienas kitą dubliuoja etc. Bet aš asmeniškai nepasitikėčiau jų dėjimu į vieną bendrą plokštę, su bendru aušinimu :) Gal nereiks laukti kol kaip lėktuvuose kažkada irgi po matyt kokio eilinio nukritimo dėl kompo/valdymo linijų kaltės jie pradėti dubliuoti. Vėliau turėjo nukristi dar bent vienas, kad susivoktų, jog dubliuojančių sistemų kabelių negalima vesti tomis pačiomis šachtomis...


Nu, du kiaushus i viena kibira sudet, tai cia ne redundancy :) Is kitos puses ziurint, tai masina, visgi, ne lektuvas, ir kiekvienas, net ir kritines sistemos failas nebutinai zmones sius anapilin. Anyways, as, net matydabas tesla kaip gerus produktus gaminancia kompanija, i butent toki ju sprendima zvelgiu kreivai, nors ir suprantu ju motyvus.
  • 0




Užsiregistravo: 2014-07-23, 11:58
Pranešimai: 353
Reputacija: +232
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-02-21, 19:19 
     
Visų pirma šita planšete tėra tik ekranėlis prijungtas prie smegenų. Smegenys yra giliau ir jos atlieka autopilotui reikalinga informacijos apdorojimą ir visą kitą. Be to tie kas turėjo HW2.5, jiems nemokamai Tesla atnaujino į HW3, aišku nežinau ar visuose žemynuose taip darė. Taip, kad teoriškai gali net pasikeisti.

Tas pirmas HW2.5, o antras HW3. Kalbu apie pirmą paveikslėlį
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis
  • 0


_________________
"There is no weapon more deadly than the will." Bruce Lee


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2015-10-09, 15:19
Pranešimai: 1179
Reputacija: +136
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-02-21, 20:30 
     
HDi rašė:
lizunas rašė:
Neperskaitėt viso straipsnio ar ką? Juk inžinierius pasakė: Modulių gamintojams reikia biznį tęsti. Kaip suprantu, pas Tesla tas vienas blokas atsakingas už visus mazgus. Kai pas VDV gamintojų technikoje visi mazgai turi savo "smegenis": durelės, airbags, šviesos, variklis, media ir t.t. Ir prašau, kiekvienas modulis kainuoja, ir ne vienas gamintojas juos gamina.
O šį kas nors matė? https://github.com/commaai/openpilot/bl ... -openpilot


Kiekviena architektūra turi savo minusus ir pliusus, ar tai hardware ar tai software. Didelė monolitinė sistema turi savus privalumus ir trūkumus, decentralizuota sistema iš mažų komponentų - savo.

Nusprogs koks kondensatorius tam teslos kompe, ar užtvindys tą kompą netyčia ir visa mašina out? Teks keist kompą už brangiai? O kai daug valdymo modulių, tai realia px ar nusprogo airbagų modulis, ar abs ar magė. Mašina vistiek važiuos, kol bus gyvas variklio kompas. Su daug modulių priežiūra ir infrastruktūra sudėtingesnė, gal brangiau, bet didesnis patikimumas, paskirų modulių darbas neįtakoja kitų sistemų darbo, lengviau atskirus modulius pritaikyt kituose gaminiuose.

Čia kažkoks eilinis Teslos aukštinimas, kad viską ką tesla daro, yra zjbs neisigilinant net į privalumus ir trūkumus.

reikalas tame, kad autopilotas kaip sistema pats savaime sudetingas. sudetingesnis uz variklio valdikli. ir Teslos visas biznis tik tame, kad jie padare uzdaro tipo autopiloto sistema. bet padare labai gerai. geriausiai rinkoje. o visa kita - akumai, variklis, kebulas ir kita fignia - eina kaip priedas, kuri turi pirkt - jei nori gaut sita sistema :D o kiti gamintojai neturi ka pasiulyt tokio lygio sitam autopilotu segmente. va apie tai straipsnis. ir turi pirkt kazkoki vidutines eiles ar net isvis komponentini slamsta is Teslos uz neadekvacia kaina :D :D :D
maciau islupta sistema, nu kur paime ir nuime butent visa Teslos slamsta :D paliko tik valdymo elektronika su davikliais ir laidu armatura. faktiskai visa Tesla sukurta taip - kad atskirai neintegruosi net isemes...
jie net ratu prisukimo savo Teslos "patvirtinta standarta" isivede... metrini - nes tipo fanas Muskas metrines sistemos. juokinga ir tiek... kai net sitoj srity yra daugiameciai idirbiai. kvadratiniu padangu tik betruksta, ir specialaus kelio joms... nors manau idejos dar neuzmete - nes pozemiu projektas yra butent tokio lygio... irodineja vis dar :D :D :D
---------
Berserkas rašė:
Bet kai yra daug modulių tai jie ir apsiriboja tik po viena funkcija, o čia šį hardware gali panaudoti daugybei dalykų, realiai tik reikia sugalvoti. Va, gali Netflix žiūrėti per planšete, gali nuobodžiai žaidimukus žaisti, įvairūs kiti dalykai. Sau krauni elektromobilį, hotdogą amerikietis valgo ir kokio serialo serija žiūri. Sau sumąstė, iš kamerų padarė dashcamų funkcija. Sumąstė, padarė sentry mode. Sumąstė, padarė funkcija gyvūnams mašinoj kuri apsaugotų nuo karščio. Būtent koks yra privalumas didžiausias, kad turi didele skaičiavimo galia ir yra vienos bendros smegenys į kur viskas sueina. Tada tereikia tobulinti software ant jo ir vos ne viskas priklauso nuo tavo lakios vaizduotės ir kaip tai išpildysi. Taip pat labai didelis pliusas paprastume. Tesla apskritai turi mažai judančių detalių, greičiu dėžė atlaiko milžiniškus atstumus ir tiesiog vienos pavaros, vienos bendros smegenys. Viskas padaryta, kad kuo mažiau priežiūros reikalautų elektromobilis. Tai stipriai nurungia konservatyviųjų automobilių gamintojus. Ir tie jų pliusai daug daug prastesni nei minusai.

Atrodo, kad pats nesupratai iš straipsnio, ką norėjo pasakyti inžinierius. Tesla nesipelno taip kaip tiek senieji auto gamintojai. O tu dar drįsti sakyti, kad čia Tesla aukštinimas.

Tai ką Tesla daro yra ateitis. Vienos bendros galingos smegenys, o ne kažkokie šu**kai kiekvienam atskirai.

tu visiskai nesupranti technologiju esmes. plikas skaiciavimo pajegumas nieko nereiskia savaime. tai tik modulis. davikli pritaikyt siuolaikiniams skaiciavimo pajegumams daznai buna brangiau nei nupirkt ten kokia mikroprocesoriu stampavimo kompanija...
tesla nedaro ateities. jie tik isstumineja konkurentus is rinkos. jie naudojasi kad visa davikliu baze paseno. nes jie per leti, per imlus energijai. netinka duomenu perdavimo standartai ir t.t. jie subure sistema - kuri tiesiog geriausiai veikia kaip visuma. ir naudojasi pirmumo padetim. butent autopilotu srity. kaip monopolistai. kitiem gi neparduoda - nes gali ta sau leist (laikinai aisku). auto gamintojai tiesiog per daug situo nesidomejo, galvojo kad nesusije sritys. ir atsiliko visa pramones saka. labai stambus segmentas.
cia panasiai kaip CCCP elektronika atsiliko komponentu dydyje. nors rinkos dydis vos ne sestadalis pasaulio buvo. kai gamino "pacias didziausias mikroschemas pasauly" :D :D :D privede prie zlugimo visa sektoriu. lygiai tas pats su autopilotais dabar vyksta. arba praeis bumas, arba labai daug auto gamintoju - kur negales pasiulyt Teslos lygio autopilotu savo automobiliuose (pakankamai pigiai) - uzsilenks. o negales dar bent kelis metus :D :D :D
----------
dar isvis - viruso faktoriu neatmeskit. cia kerta irgi per pardavimus. Tesla daug sukiso i Kinija, o vat sito niekas nenumate. cia yra kai uzsizaidi su monopoliu - monopolio pazeidziamumas nuo netiketumo faktoriu. kitiems gamintojams, kur nesedi ant siauros nisos - tokie ekonominiai nestabilumai taip nepakenkia. gali but kaip su bananais, cavendis ar kokia ten rusis, uzsilenke nuo "bananinio" isskirtinumio :D :D :D o daba niekas per daug neprisimena net... Tesla irgi sitam kelyje deja tupi...
  • -3


_________________
Surinkai -10 tasku? Tavo ideologija paduoda dauniskumu... sekmes savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.

Lyderiai:
Nr1. is immortallt - 99+ minusu :D :D :D
Nr2. is utf16 - 50+ minusu :D :D :D
Nr3. ipienius - 50+bbz minusu :D :D :D



Užsiregistravo: 2016-03-12, 10:09
Pranešimai: 3963
Reputacija: -321
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-02-21, 21:24 
     
kestutisz rašė:
Čia aš irgi nematau kažkokio stebuklo/kitaip nei kiti. Neabejoju, kad tas "superkompas" nevaldo visų funkcijų pats "asmeniškai", kad ten irgii koks milijonas atskirų kontrolerių. Tam jau prieš turbūt keliasdešimt metų buvo sugalvota CAN bus(?) sistema, vien tam kad sutaupyti keletą kilometrų kabelių einančių nuo pagrindinio "kompo" iki už kiekvieną funkciją atsakingo kontrolerio kuris jau sėdi pačioj detalėj - ar tai bus veidrodėlis, lango atidarymo mechanizmas ar kuro pompa.
Ar čia mintis, kad va labai kažkaip gudriai sujungė pagrindinį ECU su multimedijos sistema ir kameromis? Nesu tikras ar tai gerai (na, tarkim savo senam kibire aš visai džiaugiuosi, kad niekam nešovė tada į galvą mintis sujungti ECU su kasetniku, ir aš jį galėjau tiesiog pakeisti :))

tu nesuvoki autopiloto niuansu - ten butinas greitis tarp stebejimo ir skaiciavimo galingumo koncentracija kartu. autopilotas is esmes yra smegenys ir pora labai greitu davikliu - sakykim analogai butu - akys ir ausys. o tai apie ka tu sneki - yra jau tik vienkryptes valdymo komandos - letos - i rankas ar kojas. ir jei tebutu tik leta autopiloto reakcija - pagal sakykim lietimo pojuti - kuris labai letas - aitopilotas tiesiog darytu daug avariju.
teslos ta sistema - tai kaip modulis "akiu, ausu ir smegenu". o ta valdymo sistema kur tu sneki - ji netenkina greicio parametru. apsikeitime duomenimis is saplinkos. ji tinka tik pvz is autopiloto sistemos nusiust signala i rankas ir kojas. nu ten i varikli, stabdzius ar vaira - atitinkamai. o vat stebejime - netinka. ir reikia pazangesnes sistemos. o cia Tesla monopolini gamini turi isdirbe. ir nieko tu jiems nepadarysi technologiskai :D :D :D (nu kaip japaske tas skiedzia - kad net penkis metus :D, as manau maziau laiko yra is tikro. bet tikrai yra)
  • -1


_________________
Surinkai -10 tasku? Tavo ideologija paduoda dauniskumu... sekmes savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.

Lyderiai:
Nr1. is immortallt - 99+ minusu :D :D :D
Nr2. is utf16 - 50+ minusu :D :D :D
Nr3. ipienius - 50+bbz minusu :D :D :D



Užsiregistravo: 2016-03-12, 10:09
Pranešimai: 3963
Reputacija: -321
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-02-21, 21:58 
     
Berserkas rašė:
Visų pirma šita planšete tėra tik ekranėlis prijungtas prie smegenų. Smegenys yra giliau ir jos atlieka autopilotui reikalinga informacijos apdorojimą ir visą kitą. Be to tie kas turėjo HW2.5, jiems nemokamai Tesla atnaujino į HW3, aišku nežinau ar visuose žemynuose taip darė. Taip, kad teoriškai gali net pasikeisti.

Tas pirmas HW2.5, o antras HW3. Kalbu apie pirmą paveikslėlį
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis

tas blokas be softo ir davikliu sistemos - atskirai - keliu euru nevertas. pagamint irgi - verte nedidele - keliu euru eiles, jei masiskai gamint. net su visais davbikliais ir softu - tekainuoja gal iki 100€ savikaina. o visumoje gali paimt kelis tukstancius euru is pirkejo ar remontuojant/keiciant :D va cia ir yra uzkasta Teslos "verte", ant ko viskas ten laikosi. :D :D :D realiai vos ne telefonu lygio kompanija kur gamina "firminius" nisinio sektoriaus auto vat tokio elektroninio mazgo monopolio deka...
cia is esmes "komforto blokas" - jei lygint su kitais auto gamintojais. nu tai kai paziuri koks kitu gamintoju blokas ir koks Teslos - niekam ir nekyla abejoniu kas cia lyderiai :D :D :D net pora ventiliatoriu turi :D :D :D :D :D
ir kitaicai tikrai jau turi panasaus lygio sistemu. cia japonai atsilike tuos "5 metus" - nes izoliacine politika patys sau taiko...
na ir yra fanatu euforijos bumas kazkoks...
va ir viskas.
  • -3


_________________
Surinkai -10 tasku? Tavo ideologija paduoda dauniskumu... sekmes savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.

Lyderiai:
Nr1. is immortallt - 99+ minusu :D :D :D
Nr2. is utf16 - 50+ minusu :D :D :D
Nr3. ipienius - 50+bbz minusu :D :D :D



Užsiregistravo: 2016-03-12, 10:09
Pranešimai: 3963
Reputacija: -321
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-02-21, 23:36 
     
Nebūtina nieko pačiam kurti, jeigu turi pinigų tai panašius gamyklose tau gali iškepti tiek Samsung, tiek TSMC. Aišku nežinau ar ten reikia už patentus susimokėti (tie kas gali pasiūlyti savo hardware) ar kaip ten susitaria. Tačiau patys kinai nei kažkokių procesorių, nei GPU nelabai ir turi. Yra ten vieni kurie naudoja AMD technologijas senesnių kartų, tai jiems kurti nieko ir nereikėjo realiai, tiesiog viskas pagal kitų šabloną, aišku už tai susimoka. O daugiau kaip ir viskas. Visi procesoriai iškepti kinų gamyklose naudoja ne kinų technologijas. Kinai turi tik gamyklas kur kepti galima, patys nieko nesukūrė. Net tose gamyklose yra vakariečių įranga su kuria kepa.
  • 0


_________________
"There is no weapon more deadly than the will." Bruce Lee


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2015-10-09, 15:19
Pranešimai: 1179
Reputacija: +136
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-02-21, 23:47 
     
Berserkas rašė:
Nebūtina nieko pačiam kurti, jeigu turi pinigų tai panašius gamyklose tau gali iškepti tiek Samsung, tiek TSMC. Aišku nežinau ar ten reikia už patentus susimokėti (tie kas gali pasiūlyti savo hardware) ar kaip ten susitaria. Tačiau patys kinai nei kažkokių procesorių, nei GPU nelabai ir turi. Yra ten vieni kurie naudoja AMD technologijas senesnių kartų, tai jiems kurti nieko ir nereikėjo realiai, tiesiog viskas pagal kitų šabloną, aišku už tai susimoka. O daugiau kaip ir viskas. Visi procesoriai iškepti kinų gamyklose naudoja ne kinų technologijas. Kinai turi tik gamyklas kur kepti galima, patys nieko nesukūrė. Net tose gamyklose yra vakariečių įranga su kuria kepa.

as nesuprantu i ka tu cia apeliuoji? kas medalius gaus?
vartotojams i tai giliai nusisvilpt. jie uzdirbineja pinigus ir nori nusipirkt preke. jei kinai turi pigiau preke - Teslai ragas. kaip jie ten susiveike gamybos linija - koks skirtumas? tas japaske juk nusipirko irgi issiardymui ir paziurejimui. ivertino ar iseis padaryt patiems. o kinai jau daro. korejieciai irgi pradzioje tebuvo japonu ekonomines pletros projektelis - verslo antraeile kolonija kazkokia. o dabar ekonominiu centru su savo korporaciniais gigantais tapo. japonu ten nebent tik smulkiu akcininku liko kokiu neformaliu.
pats autopilotas kaip sistema nemanau kad sudetingumumu pralenkia paciu procesoriu gamybos lygio technologija. tikrai paprastesne. tiesiog tai dar pakankamai nauja kaip reiskinys. as manau ateity tai tebus tik standartizuota valdiklio platforma. kaip kokios atmegos pvz. ir softas isvis nemokamas. ir susistatys viskas i savo buvusias vietas. jei Tesla neisitvirtins kaip patikimas ilgalaikis auto gamintojas - o tam jie aiskiai nededa pastangu - nu tai burbulelis subliuks ir tiek.
  • -3


_________________
Surinkai -10 tasku? Tavo ideologija paduoda dauniskumu... sekmes savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.

Lyderiai:
Nr1. is immortallt - 99+ minusu :D :D :D
Nr2. is utf16 - 50+ minusu :D :D :D
Nr3. ipienius - 50+bbz minusu :D :D :D



Užsiregistravo: 2016-03-12, 10:09
Pranešimai: 3963
Reputacija: -321
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-02-22, 00:44 
     
Na aš manau, kad autopilotas sudėtingiau nei susiveikti, kad iškeptų tau lustus, o po to į pagrindinę plokštę sudėti su RAM'ais, FLASH atmintimi ir visais kitais š. Ten kiek programavime darbo įdėta, iš viso kaip jie ten atseka visas eilutes kai jų ten pilną.
  • 0


_________________
"There is no weapon more deadly than the will." Bruce Lee


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2015-10-09, 15:19
Pranešimai: 1179
Reputacija: +136
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-02-22, 00:49 
     
Berserkas rašė:
Tesla HW3

Tesla put a processor, a graphics card, a neural processor, as well as a bunch of other things you probably didn’t even know existed onto this single chip.

CPU

The way Tesla explained it, there are 12 ARM Cortex A72 64-bit CPUs in the chip running at 2.2Ghz. Although, a more accurate description would be to say that there are three 4-core CPUs in there.

NPU

Tesla’s HW2 is powered by an NVIDIA Xavier chip that can do 21 to 30 TOPs (terra operations per second). Tesla’s new HW3 chip can do 144 TOPS.

Tesla’s neural network processor has a whopping total of 64MB SRAM that is divided into two 32MB SRAM segments to support the two neural network processors.

GPU

The GPU in this chip has (per Tesla) modest performance, runs at 1 Ghz, and is capable of 600 GFLOPS.


Ir čia viskas per vieną lustą, o toje pagrindinėje plokštėje yra du tokie lustai. Tai yra 24 ARM procesoriai, 2 GPU ir 4 NPU (tik kur performance yra, truputį pasimetęs, a čia per chipą tas performance ar per vieną "gabalėlį" iš dviejų pačiame luste. Ai man rodos čia vienam chipe bendrai du NPU skaičiuojant. Tai išeina 288 TOPS bendrai per abudus lustus.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis


Daugiau info: https://cleantechnica.com/2019/06/15/te ... -dive/amp/


Patikslinu
HW2 NPU naudojo NVIDIA Xavier ir tam GPU kažką iš NVIDIA, tačiau HW3 naudoja MALI GPU ir kažkieno NPU.

Tesla claims the chip is aimed at autonomous levels 4 and 5.

Juos iškepė Samsung ant 14nm ir vieno chipo TDP 36W, bendrai per abu yra limitas iki 100W

Paveikslėlis

Ai, ir bendrai taip išeina 144 TOPS iš NPU, per du chipus. Pats NPU yra Custom Teslos. Na, tai jau pasiekimas.
  • 0


_________________
"There is no weapon more deadly than the will." Bruce Lee


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2015-10-09, 15:19
Pranešimai: 1179
Reputacija: +136
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-02-22, 01:03 
     
Operation
When powered on and engaged, sensory input is fed to the board from a variety of sources. Those include current car readings such as inertial measurement unit (IMU), radar, GPS, ultrasonic sensors, wheel ticks, steering angle, and maps data. There are 8 vision cameras and 12 ultrasonic sensors. Data is fed to both FSD chips simultaneously for processing. The two chips independently form a future plan for the car - a detailed plan of what the car should do next. The two independently derived plans from both chips are then consequently sent to the safety system which compares them to ensure an agreement was reached. Once the two plans from both chips agree on the calculated plan, the car can proceed and act on that plan (i.e., operate the actuators). The drive commands are then validated and sensory information is used as feedback for ensuring the commands executed the desired operations. The full operation loop operates continuously at a high frame rate.
  • +1


_________________
"There is no weapon more deadly than the will." Bruce Lee


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2015-10-09, 15:19
Pranešimai: 1179
Reputacija: +136
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-02-22, 01:59 
     
tai realiai teslą nuo pilno autopiloto, bent jau normaliais keliais skiria tik vienas firmware update - autopiloto įjungimas?
  • 0




Užsiregistravo: 2009-07-13, 13:38
Pranešimai: 3958
Reputacija: +1213
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-02-22, 02:22 
     
AAA000, tau laikas drauge susirasti
  • +3




Užsiregistravo: 2015-11-27, 12:39
Pranešimai: 43
Reputacija: +37
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-02-22, 09:04 
     
Visi labai čia diskutuoja, kad centralizuota nepatikimiau, o kiek šitų plokščių yra sugedusių? Jei per visą eksploatacijos laikotarpį tikimybė, kad suges, viso labo 1/100, tai kokios problemos? Visada lengviau užtikrinti, kad vienas veiktų itin patikimai, nei 100 atskirų dalių.
  • 0


_________________
Surinkai -10 takšų? Tavo komentarų nebematau ir nebeskaitau. Sėkmės savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.



Užsiregistravo: 2009-04-04, 03:11
Pranešimai: 14442
Miestas: Vilnius-Klaipeda
Reputacija: +2298
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-02-22, 12:48 
     
Be to HW3 Teslai pigiau išeina nei HW2, nes nebenaudoja NVIDIA NPU ir GPU, taip pat dėl to pasirinko 14nm, o ne mažesnios litografijos ir berods apie 2.5 karto galingesnis skaičiavimuose, kažkur 10 kartų greičiau atlieka operacijas. Spėju dėl daug didesnio cache tame NPU.
  • 0


_________________
"There is no weapon more deadly than the will." Bruce Lee


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2015-10-09, 15:19
Pranešimai: 1179
Reputacija: +136
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-02-23, 20:21 
     
skirtumas pagrinde todėl, kad TESLA kurta kaip kompiuterizuotas elektormobilis, viskas tesloj prasideda nuo kompiuterio ir jis aplipdytas davikliais ir varikliais.

Kitiem gamintojam kompiuteriai - tai tik papildoma įranga turimam kėbului. Prasidėjo nuo paprastų valdiklių, po truputį evoliucionuoja.

Ir labai aiškiai matosi, kad tesla gauna gamybos procese, kyla surinkimo problemos ir pan, bet kai reikia kažkokio programinio sprendimo ar automatikos, tai viskas įgyvendinama per OTA update. Tuo tarpu kitiem gamintojam reikia keisti techninę įrangą.
Tiesiog tai visia kito tipo automobilis, pradėtas kurti nuo kito galo.
  • 0




Užsiregistravo: 2009-07-13, 13:38
Pranešimai: 3958
Reputacija: +1213
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-02-24, 12:18 
     
Vokietijos ir Japonijos auto gamintojai aiškiai pasakė: "tiekėjams, kurie priklauso nuo šių komponentų, ir jų darbuotojams tai yra gyvybės ir mirties klausimas.“
Pripažino kad neskuba dėl to, kad per juos n kompanijų negaus pelnų, kurios neskuba niekur kitur persiorientuoti.
Keista, kad tokie dideli gamintojai, kaip Vokietijos ir Japonijos auto koncernai prisitaiko prie kažkokių komponentų gamintojų, o ne komponentų gamintojai prie jų.
  • 0


_________________
rasizmas eina koja kojon su kvailumu ir nežinojimu



Užsiregistravo: 2011-12-08, 12:40
Pranešimai: 2250
Miestas: Kaunas
Reputacija: +596
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-02-24, 20:35 
     
HardAxe rašė:
skirtumas pagrinde todėl, kad TESLA kurta kaip kompiuterizuotas elektormobilis, viskas tesloj prasideda nuo kompiuterio ir jis aplipdytas davikliais ir varikliais.

Kitiem gamintojam kompiuteriai - tai tik papildoma įranga turimam kėbului. Prasidėjo nuo paprastų valdiklių, po truputį evoliucionuoja.

Ir labai aiškiai matosi, kad tesla gauna gamybos procese, kyla surinkimo problemos ir pan, bet kai reikia kažkokio programinio sprendimo ar automatikos, tai viskas įgyvendinama per OTA update. Tuo tarpu kitiem gamintojam reikia keisti techninę įrangą.
Tiesiog tai visia kito tipo automobilis, pradėtas kurti nuo kito galo.



Turint dar omenyje, kad žmonija kompiuterizuojasi. Dabar 1-2 metų vaikai jau moka filmukus pasileist per telefoną iš youtube.. Čia tas pats, kas įvyko su telefonais - skambino ir seniej 3310 ir žinutes rašė, bet... Su mašinomis įvyks, kad balsu pasakysi, kur nori nuvažiuot, sąlone nebus vairo, galėsi tūsintis, miegot, kygą skaityt - ir tai bus kažkas naujo, ko visi norės. Kaip telefonuose kameros ir internetas, 3D žaidimai. Dar vėliau, gal su dronais mieste skraidysim ir taip išspręsim kamščius.
  • 0




Užsiregistravo: 2013-02-09, 11:50
Pranešimai: 300
Reputacija: +92
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-02-25, 00:29 
     
Būtent ką ir turiu omenyje, kad visi turės prie to pereiti arba kitaip ištiks Nokia likimas, nes niekas nenorės su dinozaurų automobiliais važinėtis. Galbūt bus kažkiek, bet tai bus labai maža rinka, kaip dabar mygtukinių telefonų.

Taip pat kaip ir pačių valdomi automobiliai. Aišku nesakau, linksma pavairuoti galingesnius automobilius, bet tikrai nėra linksma paprastus ekonomiškus. Ir jie sudaro didžiąją dalį parduodamų automobilių. Realiai važiuojant didesnius atstumus gali geriau atsipalaiduoti, taip pat jeigu bus daugiau tokių automobilių, jie tarpusavyje bendraus todėl spėju galėsi tarkim telefone pasižiūrėti kur nori važiuoti kaip per Google maps ir tau pasakys kiek laiko užtruks tik bus daug tikslesnis laikas. Nereikės kaip sakant aiškintis, kad va pavėlavai dėl kažko ir panašiai, nes iš anksto maždaug sužinosi. Plius dar tuo pačiu važiuojant galėsi ten į kokį technologijos.lt įeiti ir paskaityti, sutaupysi laiką, arba ką nors ką ryte darai. Ir greičiausiai dauguma tiesiog mokės mėnesį mokestį už automobilį. Aišku čia dar tolima ateitis, pora dešimtmečių reikės kada to mastas bus pakankamai didelis, bet jeigu viskas bus kaip dabar daro VDV gamintojai tai galėsim tai nustumti dar toliau, nes realiai per tiek laiko ne tiek daug ir pasikeitė automobiliai. O va elektromobiliai stumia link inovacijų. Ir tikrai gerai, kad yra toks auto gamintojas kaip Tesla, nes pastūmėjo visus link elektromobilių, aišku dar yra nemažai gamintojų kurie dar tik bandys įšokti į traukinį. Bet pokyčius matome. Dabar tik reikia tikėtis, kad su savivaldžiais automobiliais taip bus. Greičiausiai taip pat Tesla bus kuri pastūmės į tai, nes tikrai matosi, kad daugumos auto gamintojų mentelitetas toks, kad nieko nekeisim nebent kas nors kažką bandys. Todėl dauguma nieko ir nedaro. Aišku su telefonais dažnai buna taip, kad sukuria tai ko nereikia, bet prireiks kai parodys, tačiau realiai jie konkuruoja su inovacijomis tarpusavyje, o kas ne, tie iškrenta iš žaidimo. Nu nebent gal koks iPhone, bet ir tai jiems tenka palaikyti tempą, kad neatsilikti per daug (išskyrus pora dalykų yra kur yra išskirtiniai, bet tikrai per mažai). O va su autogamintojais pagrindyje būdavo taip, kad konkuruodavo dizainu, nes patikimumo jau nebėr, įranga praktiškai ta patį, prabanga tokia pati (jeigu lyginam tokia pačia kaina ir aišku nelyginant sportinių automobilių su luxury klasės automobiliais) niekas ten į pigesnį automobilį nedės prabangesnių medžiagų, nes tada teks aršiau konkuruoti kai kiti į tai įšoks, plius reikės kažkaip brangesnius automobilius padaryti dar prabangesniais arba kitaip praras prasme, todėl geriausia tiesiog palikti kaip yra, nes vis tiek pardavimai gan stabilus, nes poreikis pasaulyje automobilių tikrai nekris. Ir taip visi iki šiol vilkosi. Nei garbinu Tesla nei ką, bet kad pokyčius daro tai ir taip aišku visiems turėtų būti.
  • 0


_________________
"There is no weapon more deadly than the will." Bruce Lee


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2015-10-09, 15:19
Pranešimai: 1179
Reputacija: +136
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-03-08, 22:57 
     
Berserkas rašė:
O va elektromobiliai stumia link inovacijų. Ir tikrai gerai, kad yra toks auto gamintojas kaip Tesla, nes pastūmėjo visus link elektromobilių, aišku dar yra nemažai gamintojų kurie dar tik bandys įšokti į traukinį. Bet pokyčius matome. Dabar tik reikia tikėtis, kad su savivaldžiais automobiliais taip bus. Greičiausiai taip pat Tesla bus kuri pastūmės į tai, nes tikrai matosi, kad daugumos auto gamintojų mentelitetas toks, kad nieko nekeisim nebent kas nors kažką bandys. Todėl dauguma nieko ir nedaro. Aišku su telefonais dažnai buna taip, kad sukuria tai ko nereikia, bet prireiks kai parodys, tačiau realiai jie konkuruoja su inovacijomis tarpusavyje, o kas ne, tie iškrenta iš žaidimo. Nu nebent gal koks iPhone, bet ir tai jiems tenka palaikyti tempą, kad neatsilikti per daug (išskyrus pora dalykų yra kur yra išskirtiniai, bet tikrai per mažai). O va su autogamintojais pagrindyje būdavo taip, kad konkuruodavo dizainu, nes patikimumo jau nebėr, įranga praktiškai ta patį, prabanga tokia pati (jeigu lyginam tokia pačia kaina ir aišku nelyginant sportinių automobilių su luxury klasės automobiliais) niekas ten į pigesnį automobilį nedės prabangesnių medžiagų, nes tada teks aršiau konkuruoti kai kiti į tai įšoks, plius reikės kažkaip brangesnius automobilius padaryti dar prabangesniais arba kitaip praras prasme, todėl geriausia tiesiog palikti kaip yra, nes vis tiek pardavimai gan stabilus, nes poreikis pasaulyje automobilių tikrai nekris. Ir taip visi iki šiol vilkosi. Nei garbinu Tesla nei ką, bet kad pokyčius daro tai ir taip aišku visiems turėtų būti.

eik tu svaigale su savo Teslos inovacijom, nejuokink pasaulio. jie net nesugebejo is savo "inovaciskai" sukurtu elektromobiliu ismest svininio 12v akumo :D :D :D cia yra visiskas FAIL. turi vos ne megavatini akuma ir nesugebejo pastatyt elementaraus keitiklio ar adaptuot kazkokiu vaikisko sudetingumo elementu. kiti kuria ant vdv platformos - bet ir tai perdaro... o cia nuo nulio dare... 12V prikurke matyt integravo ar elektros variklio starterini prasukima :D :D :D :D :D taip sakant stume elektromobilizma tinkama kryptim... o galejo but pirmieji - kur pvz ides i elektromobili 230V rozete ar net trifazi isvada. kiek domejausi -europietiski elektromobiliai su situ standartu bent jau suderinami TIESIOGIAI. kibirines versijos su 230V, suv su 400V. Tesla suderinamumas - bbz - su ufonautais gal nebent... pirma akumu versija buvo su furu 24V sistema suderinta - toliau bbz ka jie ten sau galvoja, bet vaizdas toks kad Leaf idejas kopina...
  • -1


_________________
Surinkai -10 tasku? Tavo ideologija paduoda dauniskumu... sekmes savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.

Lyderiai:
Nr1. is immortallt - 99+ minusu :D :D :D
Nr2. is utf16 - 50+ minusu :D :D :D
Nr3. ipienius - 50+bbz minusu :D :D :D



Užsiregistravo: 2016-03-12, 10:09
Pranešimai: 3963
Reputacija: -321
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-03-09, 00:49 
     
Patinka AAA, kiek jis sugebės menką detalę paimti ir jos pagrindu suvaryti viską į miltus. Bet žiūri kaip į iš beprotnamio pabėgusį ir neturi ką tokiam pasakyti... Turbūt jis užsiėmęs kelionės laiku mašinos gamyba, kad viską geriau žino, bet ryškiai gyvenime visiškai nieko nepasiekęs, todėl kupinas neapykantos visiems, kurie kažką pasiekia ir išsišoka.

Turiu tokius kaimynus, pasistatėme už jį gražesnį namą, dešimtmečiu kažkur jaunesni esame, tai jau du kartus iškvietė darbo inspekciją, aplinkosaugą 2x, darant kasimo darbus kvietė tarnybas tikrinti ar leidimus turime DUKART! Nu ir pavydi žmogelis, kad pats nesugeba, taip ir AAA taip pat atrodo, pavydi Musk'ui, kad padarė daugiau per vienerius gyvenimo metus, nei AAA su visu savo gyvenimu.
  • 0


_________________
Surinkai -10 takšų? Tavo komentarų nebematau ir nebeskaitau. Sėkmės savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.



Užsiregistravo: 2009-04-04, 03:11
Pranešimai: 14442
Miestas: Vilnius-Klaipeda
Reputacija: +2298
   
 
Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:
Rūšiuoti pagal
 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 48 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 0 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
 

Ieškoti:
Pereiti į:
 
 

Reputation System ©'