Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai
 
Vartotojo vardas:
Slaptažodis:
Atsiminti
Login with a social network:

Jūsų požiūris

Aktyvios diskusijos

Ieškoti forume


Išsami paieška

 [ 39 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą Pagrindinis diskusijų puslapis » Technologijos » Automobiliai, motociklai ir traukiniai
Žinutė Autorius
  Standartinė   Parašytas: 2020-04-29, 15:49 
     
immortallt rašė:
Dar susigalvojai, kad vandenilis teršia mažiau.
Mano idėja H2 gaminti saulės elektrinių pagalba. Mažiausiai patraukli dalis, tai H2 saugojimas didelio slėgio talpyklose, lieka laukti kol saugojimo būdai dar patobulės, nors sprendimų yra ir dabar.[/quote]

Nesvarbu, kokį elektros šaltinį naudosi, tai ta pati elektra.
Saugojimas na teoriškai gal ir gali tobulėti, bet nelabai net yra teorijų, kaip tai dar patobulinti reikšmingai. Net jei sugalvosi pigų būdą saugoti, keisti slėgius ir perpilti, vandeniliui pagaminti ir konvertuoti atgal į elektrą reikės mažiausiai 3x daugiau energijos, nei tiesiog akumuliatoriams. Akumuliatoriai tobulėti turi keliskart daugiau potencialo nei vandenilis. Na nebent kokius naujus dėsnius fizikoje ar chemijoje aptiksime. Bet tuo labai nesikliaučiau.

who rašė:
Xdmin rašė:
Sunkiasvoris transportas yra vairuojamas profesionalu. Daro jie klaidu, bet tikrai maziau nei vidutinis vairuotojas.
Atskiros linijos, zinoma butu idealu, ir gana daug kur tai iseitu padaryti, nes velomobiliams nereikia tokio plataus kelio.

Dar toptelėjo tokia mintis, nutiesti geležinkelius tarp miestų, kuriuose būtų logistikos sandėliai, o mieste prekes išvežiotų mini sunkvežimiai. Be to, dabar geležinkelis pasiekia ir 200km/h, būtų greičiau nei savo transportu.

Gaila tik kad nepamatysime to realiai, tokių investicijų niekas neskirs, o ir automobilių atsisakymas būtų pritemptas prie žmogaus teisių ir konstitucijos pažeidimų. Gal tiktų kokiai startup valstybės idėjai, bet jau seniai nėra neužimtų žemės plotų :(


200 km/h keleivinis niekur nevažiuoja, tokiu greičiu važiuoja keleivinis.
Krovininius traukinius verta leisti kai konsoliduoja iškart didesnius krovinius, važiuoji bent jau 200km be sustojimų (ir tai ne visada) ir atvažiuoji iškart į galutinį tašką. Jei tu važiuoji 300 km ir po to vis tiek dar fūros turi išvežioti - neapsimoka.

Shinigami rašė:
Nežinau kokios dabar yra problemos su H2 saugojimų ir gabenimų, bet jei nebūtu/nėra jokių problemų, tada H2 naudojimas butu ekologiškas iš įvairių perspektyvų. Dabar saulės elementai užima didelius žemės plotus, tad tenka kirsti miškus arba mažinti ūkinės žemės plotus, kad juos pastatyti. Bet jei naudotume saulės elementų sugeneruota energija vandens konvertavimui į H2 tada saulės elementus butu galima statyti kad ir vandenyno viduryje.
Vandenynų plotai dideli ir nereikia konkuruoti su kitais naudojimo būdais (miškais, žemės ūkių, gyvenamomis teritorijomis ir t.t.). Galima juos statyti ten kur yra daug saulės, nes vandenynai nepriklauso jokioms valstybėms.
Saulės elementai iš vandenyno vandens gamina H2 ir kaupia rezervuaruose. Kai rezervuarai baigia užsipildyti, atplaukia tanklaivis ir visa vandenilį perpumpuoja sau. Švaru, ekologiška ir niekam netrukdo.


Su H2 problemos yra fizikoje - vandenilio molekulės prasprūsta kiaurai talpą, perpylimas keičia dujų tankį ir reikia daug šilumos iš aplinkos, kad viskas nesulėdėtų ir nenulėktų. Negana to, vandenilio gamyba yra energetiškai labai neefektyvi, o visa įranga kainuoja labai brangiai. Ir tiesą pasakius, pilna infrastruktūra vandenilinio automobilio yra taršesnė nei elektrinio.

Toliau, saulės elementai ant derlingų žemių šiaip retai naudojami. Kita pusė yra, kad pvz. Indijoje, kur taip daro, tai saulės elementai būna stiklas-stiklas ir saulės po jais auginti maistines kultūras užtenka. T.y., leidžia auginti maistines kultūras, kurioms kaip tik reikia mažiau saulės.

Ant jūros/vandenynų saulės elementai turi daug iššūkių, tokių sistemų kaina bent dvigubėja plius atsiranda korozijos problemos, audros nunešti arba paskandinti viską gali.

Tanklaiviai ir vandenilis... Na vėlgi reikia suprasti, kad ilgai sandėliuoti vandenilio negali, perpylimo įranga kosmiškai brangi.

Elementariai viena stotelė, kuri per dieną galėtų užpildyti 20 automobilių vandeniliu, kur vandenilis atvežamas iš didelės gamyklos, kainuoja 2 mln. eurų. Atpigti galimybių nėra. Tai vieno bako užpildymas, tik padengti kolonėlės įrengimą, vienai mašinai kainuoja nuo 20€. Infrastruktūrai sukurti - reikalingos žaliavos, kas ir yra tarša.
  • 0


_________________
Surinkai -10 takšų? Tavo komentarų nebematau ir nebeskaitau. Sėkmės savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.



Užsiregistravo: 2009-04-04, 03:11
Pranešimai: 14727
Miestas: Vilnius-Klaipeda
Reputacija: +2435
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-04-29, 18:38 
     
immortallt rašė:
Tiesą pasakius, pilna infrastruktūra vandenilinio automobilio yra taršesnė nei elektrinio.

Didžiausias baterijų taršos šaltinis sunkieji metalai, H2 proceso metu to išvengiama. Tenka pripažinti kad technologija dar brangi ir tik per ateinančius 10 metų prognozuojamas kainų susilyginimas su iškastiniu kuru. Galima suprasti vokiečius, kodėl jie stato H2 ir CNG degalines - yra vartotojų kuriems ekologija svarbiau už kainą ,kas mūsų krašte būtų neįprasta.
  • 0




Užsiregistravo: 2018-12-28, 12:12
Pranešimai: 110
Reputacija: +17
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-04-29, 19:26 
     
who rašė:
immortallt rašė:
Tiesą pasakius, pilna infrastruktūra vandenilinio automobilio yra taršesnė nei elektrinio.

Didžiausias baterijų taršos šaltinis sunkieji metalai, H2 proceso metu to išvengiama. Tenka pripažinti kad technologija dar brangi ir tik per ateinančius 10 metų prognozuojamas kainų susilyginimas su iškastiniu kuru. Galima suprasti vokiečius, kodėl jie stato H2 ir CNG degalines - yra vartotojų kuriems ekologija svarbiau už kainą ,kas mūsų krašte būtų neįprasta.


H2 technologijoje irgi reikia visokių egzotinių medžiagų, priklausomai nuo technologijos.
Susilyginti po 10 metų žadėjo jau prieš 15 metų kai buvau mokykloje. Tada dar pilnai nesupratau kaip veikia ekonomika, kokie pilni kaštai, technologijų ciklų, kainos mažėjimo grindų ir pan.. Vandeniliui pasiekus teorinius mažiausius kaštus, tai vis tiek bus brangiau nei VDV su akcizais Europoje ir jokių šansų pasivyti net dabartines akumuliatorių technologijas.

Vandenilis perspektyvą bent jau kol kas turi pramonėje, aviacijoje ir pan., ten kur reikia didelės talpos ir nėra galimybės pasikrauti dažniau.
  • +1


_________________
Surinkai -10 takšų? Tavo komentarų nebematau ir nebeskaitau. Sėkmės savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.



Užsiregistravo: 2009-04-04, 03:11
Pranešimai: 14727
Miestas: Vilnius-Klaipeda
Reputacija: +2435
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-04-30, 10:57 
     
AAA000 rašė:
reikalas tame, kad tu su tokiu pavaizdavimu apgauni bezdziones :) o as uz tai, kad net ir supaprastinus - parodyt visa teisybe, o ne iskreipta pagal pageidaujama parametra.
siuo atveju parametras suvestas i skaiciu - bet tas skaicius neteisingas, nes abstraktus. bezdzione juk nesupranta kad tai parametras - ji "temato" skaicio dydi. reiketu ir greiti itraukt, kiek tau trunka pasinaudot paslauga. ir butu ne tokie ispudingi skaiciai, gal net vietomis susikeistu. ypac jei itraukt marazmus su bilietais, kuro uzpildymo gaisatim, transporto paruosimu ekspotuot ar pvz prisiparkuot. ar ten kaip pats rasai - kad va - sankryzos trukdo judet tam tikrais transporto tipais ir pan :D kodel sito neparodyta? :D :D :D va ir apgaudineji... :( vaizduot galima supaprastintai, sito as neginciju - bet turi but reali situacija, o ne pritemta.

Per daug kintamuju, nors ir ne visi jie svarbus. Mano utopineje idejoje automobiliai pakeiciami velomobiliais, issiprendzia problemos su sankryzomis, padideja pralaidumas ir daugiau transporto priemoniu imanoma priparkuoti i ta pati plota.
  • 0




Užsiregistravo: 2010-11-02, 23:05
Pranešimai: 2021
Reputacija: +484
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-04-30, 12:32 
     
Juolab elektrinis velomobilis ~100 kartų energetiškai efektyvesnis už dabartinius auto. Automobiliai laisvai sunaudoja ~20kw galios, kai velomobiliui gana ir 200w.
  • +1




Užsiregistravo: 2010-04-20, 16:18
Pranešimai: 1271
Miestas: Dar širdyje ne sutema :)
Reputacija: +163
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-04-30, 18:11 
     
Shinigami rašė:
Nežinau kokios dabar yra problemos su H2 saugojimų ir gabenimų,


1. kuro celės reikalauja daug retųjų metalų, pvz platina naudojama kaip katalizatorius
2.efektyvumas labai mažas.
3. vandenilis labai skvarbus, pastovūs nutekėjimai net laboratorijose, talpos labai sunkios, vos kelių litrų bakelį čiut nuo žemės atkelt eina. 70 barų.. įsivaizduok kokio storio talpos turi būti.
4. gražinti h2 į elektrą vėl efektyvumas krenta, nes daug šilumos išsiskiria.
5. dabar pats pigiausias būdas išgauti h2 yra iš gamtinių ar naftos dujų tai jau gali įsivaizduot kaip tai švaru.
  • 0



Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-12-31, 19:09
Pranešimai: 1052
Miestas: Kaunas
Reputacija: +310
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-04-30, 18:34 
     
Xdmin rašė:
Mano utopineje idejoje automobiliai pakeiciami velomobiliais, issiprendzia problemos su sankryzomis, padideja pralaidumas ir daugiau transporto priemoniu imanoma priparkuoti i ta pati plota.


Tai šita niša jau užimta - paspirtukais. Na, nebent velomobilis būtų kažkoks bent perpus toks geras ir patogus kaip auto žiemą, naktį, lyjant etc. O užmiesčiui vistiek reikia auto tad technikos kiemuose būtų tik daugiau.
  • 0




Užsiregistravo: 2010-04-01, 21:51
Pranešimai: 3207
Reputacija: +437
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-04-30, 19:58 
     
vazzy rašė:
Shinigami rašė:
Nežinau kokios dabar yra problemos su H2 saugojimų ir gabenimų,


1. kuro celės reikalauja daug retųjų metalų, pvz platina naudojama kaip katalizatorius
2.efektyvumas labai mažas.
3. vandenilis labai skvarbus, pastovūs nutekėjimai net laboratorijose, talpos labai sunkios, vos kelių litrų bakelį čiut nuo žemės atkelt eina. 70 barų.. įsivaizduok kokio storio talpos turi būti.
4. gražinti h2 į elektrą vėl efektyvumas krenta, nes daug šilumos išsiskiria.
5. dabar pats pigiausias būdas išgauti h2 yra iš gamtinių ar naftos dujų tai jau gali įsivaizduot kaip tai švaru.


Na pats 70bar slėgis nėra baisus. Dažniausiai naudojami nardymo balionai 200 bar, būna ir 330 bar. Tiesa 10-12.5l dažniausiai pasitaikantys. Bet taip, vandenilis daug skvarbenis nei oras, o tai sukelia papildomų problemų. Bet fanatikams nieko neįrodysi, ir jie tiki, kad technologijos neturi tobulėjimo ribų.
  • 0


_________________
Surinkai -10 takšų? Tavo komentarų nebematau ir nebeskaitau. Sėkmės savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.



Užsiregistravo: 2009-04-04, 03:11
Pranešimai: 14727
Miestas: Vilnius-Klaipeda
Reputacija: +2435
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-04-30, 23:24 
     
kestutisz rašė:
Tai šita niša jau užimta - paspirtukais. Na, nebent velomobilis būtų kažkoks bent perpus toks geras ir patogus kaip auto žiemą, naktį, lyjant etc. O užmiesčiui vistiek reikia auto tad technikos kiemuose būtų tik daugiau.

Paspirtuku saugiai nepavaziuosi 50km/h ar didesniu greiciu, negalesi vaiko nuvezti i darzeli/mokykla ar pirkiniu parsivezti. Aisku yra galinciu kazka panasaus, fat scooter, bet norisi didesnio greicio ir saugumo. Del greicio netinkamas saligatviais vazineti, reikia vaziuoti gatve, del saugumo netinkama tiek pati konstrukcija tiek ir automobiliu.

Ta uzmiescio technika turetu ir stoveti uzmiescio aikstelese, o ne po langu.

Suprantu, kad mums tai atrodo utopija, bet manau kad ateityje kazkas panasaus tures nutikti, nes dabartines tendencijos negali testis. Vairuojanciu daugeja, automobiliai dideja, o vaziuoja visi i ta pati taska - miesta.
  • 0




Užsiregistravo: 2010-11-02, 23:05
Pranešimai: 2021
Reputacija: +484
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-04-30, 23:54 
     
Xdmin rašė:
kestutisz rašė:
Tai šita niša jau užimta - paspirtukais. Na, nebent velomobilis būtų kažkoks bent perpus toks geras ir patogus kaip auto žiemą, naktį, lyjant etc. O užmiesčiui vistiek reikia auto tad technikos kiemuose būtų tik daugiau.

Paspirtuku saugiai nepavaziuosi 50km/h ar didesniu greiciu, negalesi vaiko nuvezti i darzeli/mokykla ar pirkiniu parsivezti. Aisku yra galinciu kazka panasaus, fat scooter, bet norisi didesnio greicio ir saugumo. Del greicio netinkamas saligatviais vazineti, reikia vaziuoti gatve, del saugumo netinkama tiek pati konstrukcija tiek ir automobiliu.

Ta uzmiescio technika turetu ir stoveti uzmiescio aikstelese, o ne po langu.

Suprantu, kad mums tai atrodo utopija, bet manau kad ateityje kazkas panasaus tures nutikti, nes dabartines tendencijos negali testis. Vairuojanciu daugeja, automobiliai dideja, o vaziuoja visi i ta pati taska - miesta.


Sakyčiau distopjja čia, o ne utopija. Evoliucija turi eiti tik patogumo ir greičio kryptimi - t.y. ateitis yra Jetson'ų skraidantys auto, o ne Flinstounų minami kojomis. Net ir jų "velomobiliai" buvo keturviečiai - užėmė ne ką mažiau vietos nei universalus daiktas - automobilis :)

p.s. ir taip, vaikystėj skaičiau tą gražią Dovydėno knygą https://i.imgur.com/rZuULPZ.jpg - netgi patiko fantazuoti kad gal tikrai fainai būtų, na bet pirmą kartą prisėdęs prie auto (tada dar žigulio) vairo su pratau, kad va čia tai Daiktas iš didžiosios raidės ir fantazijos baigėsi :)
  • 0



Paskutinį kartą redagavo kestutisz 2020-05-01, 11:08. Iš viso redaguota 1 kartą.


Užsiregistravo: 2010-04-01, 21:51
Pranešimai: 3207
Reputacija: +437
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-05-01, 02:49 
     
Xdmin rašė:
Per daug kintamuju, nors ir ne visi jie svarbus. Mano utopineje idejoje automobiliai pakeiciami velomobiliais, issiprendzia problemos su sankryzomis, padideja pralaidumas ir daugiau transporto priemoniu imanoma priparkuoti i ta pati plota.

:D
kad per sudetinga ivertint - tai ka tu cia siulai tada? juk vadinas nera realios naudos. ir tavo ta iliustracija automatiskai pasidaro reklamine-propagandine :D
kazkur maciau video - vysto lygtai skandinavai panasia ideja su minamu transportu. jie miesto uzkistuma siulo sprest naudojant tokius tipo minamus "velomobilius" tiesiog kabint ant paprasto begio mieste ar sankryzose. tu sakykim mini mini, privaziuoji sankryza - uzvaziuoji ant begio ir pervaziuoji sankryza (ar kita kliuti - pvz kokia upe ar tarpekli) tokiu kaip standartizuotu begiu-trosu. ten su tokiu gana paprastu standartizuotu kabliu buvo. ir mynimo poveikis persiduoda i ji. velomobilio svori nelabai padidintu, o va pristatyt tokiu spec begiu mieste butu pigu. nereiktu ten milijonu, kaip pvz statant pozemine pereja ar viaduka pestiesiems. tiesiog pora-trejeta stulpu ir metalinis lankas per kelia. ir tada nereikia laukt jei kitas transportas trukdo. ir ten visokiu variantu buvo prifantazuota - tipo pvz gyveni kokiam 5 aukste ir is balkono gali "numint" tiesiai i kokia krautuve ir pan... ar net keli iskart mina susijunge i traukinuka :D ten net pastate kazkoki parkeli - prototipa sistemos, kur tokios minamos gondolos-velomobiliai vazineja begiais :D :D :D ufonautiskas vaizdelis :D :D :D
  • 0


_________________
Surinkai -10 tasku? Tavo ideologija paduoda dauniskumu... sekmes savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.

Lyderiai:
Nr1. is immortallt - 99+ minusu :D :D :D
Nr2. is utf16 - 50+ minusu :D :D :D
Nr3. ipienius - 50+bbz minusu :D :D :D



Užsiregistravo: 2016-03-12, 10:09
Pranešimai: 4258
Reputacija: -365
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-05-01, 11:10 
     
kestutisz rašė:
Sakyčiau distopjja čia, o ne utopija. Evoliucija turi eiti tik patogumo ir greičio kryptimi - t.y. ateitis yra Jetson'ų skraidantys auto, o ne Flinstounų minami kojomis. Net ir jų "velomobiliai" buvo keturviečiai - užėmė ne ką mažiau vietos nei universalus daiktas - automobilis :)

Kas kam patogu. Sedeti SUV patogiau nei Smart'e, kuo didesnis SUV tuo patogiau, ypac kai kalbam apie tokius kaip Toyota Sienna, ten dar ir dviracius kelis gali isimesti neisardytus, skirtinai nei i BMW X6. Ir variklis bent 3 litrai turi buti, kad ir traukos butu ir krioktu graziau, kuras pigus, negi cia taupysi. Beje, bent jau Kaune ju sparciai daugeja. Tik yra keletas problemu - tuomet i 1 parkingo vieta pretenduoja daugiau nei viena transporto priemone, kai kurios vietos isvis nepanaudojamos, nes uzstato kelia kitiems. Galima keltis i uzmiesti, bet tai reiskia vaziuoti 10-15km papildomai, kiekviena diena, ir keltis bent 30 minuciu anksciau.
O didziausias paradoksas, kad nesvarbu kiek kilovatu isvysto variklis, dviracio mieste vistiek neiseina aplenkti.

Mano nuomone, elektrinis velomobilis visgi prisidetu prie patogumo keliaujant, o ne aukotu ji.
Greitesnis uz paspirtuka, naudotu esama infrastruktura, netarsus, zenkliai pigesnis uz automobili.
  • 0




Užsiregistravo: 2010-11-02, 23:05
Pranešimai: 2021
Reputacija: +484
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-05-01, 13:04 
     
Mynkit jus savo velosipedus, o as patogiai ir siltai su dyzeliu gazuosiu..
  • 0




Užsiregistravo: 2016-10-22, 08:16
Pranešimai: 34
Reputacija: -5
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-05-03, 20:42 
     
mixed rašė:
Mynkit jus savo velosipedus, o as patogiai ir siltai su dyzeliu gazuosiu..


Neilgai jau gazuosi
  • 0


_________________
Surinkai -10 takšų? Tavo komentarų nebematau ir nebeskaitau. Sėkmės savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.



Užsiregistravo: 2009-04-04, 03:11
Pranešimai: 14727
Miestas: Vilnius-Klaipeda
Reputacija: +2435
   
 
Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:
Rūšiuoti pagal
 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 39 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 2 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
 

Ieškoti:
Pereiti į:
 
 

Reputation System ©'