Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai
 
Vartotojo vardas:
Slaptažodis:
Atsiminti
Login with a social network:

Jūsų požiūris

Aktyvios diskusijos

Ieškoti forume


Išsami paieška

 [ 25 pranešimai(ų) ] 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą Pagrindinis diskusijų puslapis » Technologijos » Automobiliai, motociklai ir traukiniai
Žinutė Autorius
  Standartinė   Parašytas: 2020-12-22, 14:07 
     
immortallt rašė:
O kur Toyota strategija orientuotis į vandenilį?
  • +1




Užsiregistravo: 2012-09-02, 21:58
Pranešimai: 1412
Reputacija: +796
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-12-22, 20:01 
     
Bandau ūkiškai lyginti su akumuliatoriniu elektromobiliu.
Nuvaziuojamas atstumas panašus = praktiskai lygu.
Reikia degalinės, kad galėčiau užpildyti < elektromobiliui reikia tik elektros linijos, galima namuose pasikrauti per nakti ir negaist laiko.
Neaisku kiek kainuoja oro filtrai ir kitos medziagos per eksploatacini laikotarpi, kad reakcija vyktu < elektromobiliui, kaip suprantu bus baterija visam lifetime, 1mln myliu.
Neaisku, vandenilinio automobilio savikaina, ar juos paprasčiau pagaminti, tai yra ar jie potencialiai gali būti žymiai pigesni už elektromobilius su akumuliatoriais. Nes, jei kaina vienoda, tai nelabai matau pranašumo. Nebent vandenilių būtų pigiau eksploatuoti nei elektra. Neaišku ar tai įmanoma.
Jei mano pamastymai teisingi, tai Toytai reikėtų mesti greičiau pagrindiniu pajėgumus į elektromobilių gamybą. Kad neužbuksuotų su tais vandeniliniais. Aišku jie turėtų patys geriau žinoti, nei mano inžineriniai pamąstymai ant sofos :D
  • +1




Užsiregistravo: 2013-02-09, 11:50
Pranešimai: 516
Reputacija: +175
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-12-22, 22:29 
     
Benediktas rašė:
Bandau ūkiškai lyginti su akumuliatoriniu elektromobiliu.
Nuvaziuojamas atstumas panašus = praktiskai lygu.
Reikia degalinės, kad galėčiau užpildyti < elektromobiliui reikia tik elektros linijos, galima namuose pasikrauti per nakti ir negaist laiko.
Neaisku kiek kainuoja oro filtrai ir kitos medziagos per eksploatacini laikotarpi, kad reakcija vyktu < elektromobiliui, kaip suprantu bus baterija visam lifetime, 1mln myliu.
Neaisku, vandenilinio automobilio savikaina, ar juos paprasčiau pagaminti, tai yra ar jie potencialiai gali būti žymiai pigesni už elektromobilius su akumuliatoriais. Nes, jei kaina vienoda, tai nelabai matau pranašumo. Nebent vandenilių būtų pigiau eksploatuoti nei elektra. Neaišku ar tai įmanoma.
Jei mano pamastymai teisingi, tai Toytai reikėtų mesti greičiau pagrindiniu pajėgumus į elektromobilių gamybą. Kad neužbuksuotų su tais vandeniliniais. Aišku jie turėtų patys geriau žinoti, nei mano inžineriniai pamąstymai ant sofos :D


Tiktai mažuma gyventojų dabar galėtų krautis namuose. Nuvažiuojamas atstumas h2 geresnis, bet dabartinių elektromobilių jis pakankamas, nematau tame problemos.
Kol nėra daug elektromobilių tol jų krovimas nėra problematiškas (dauguma dabartinių savininkų gali juos krauti namuose, kadangi dabar juos perka didesnes pajamas gaunantys), kai jų bus dauguma gali atsirasti nemažai problemų.
Dėl greitesnio užpildymo ir didesnio nuvažiuojamo atsumo H2 automobiliams reikėtų daug mažiau užpildymo stotelių.

Aišku dabar ličio akumų elektromobiliai daug pranašesni už H2, tačiau ilgą laiką mažai kas tikėjo ličio sėkme, kol Muskas nešovė į priekį. Nors ir dabar nemažai skeptikų, todėl galimas daiktas, kad ateities automobilis energiją laikys ne ličio jonų baterijose.
  • 0




Užsiregistravo: 2012-09-02, 21:58
Pranešimai: 1412
Reputacija: +796
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-12-22, 22:52 
     
Dabar problema butų pakrauti daugiabutyje, bet didėjant skaičiui, manau lygiagrečiai plėsis ir galimybės. Aišku turbūt turės keisti magistralinius kabelius palei gatves miestuose, kad srovės stiprumo užtektų, irengti daug rozeciu aikstelese. Gal ir pastotes reikės modifikuoti. Bet čia nieko išrasti jau nereikia.
O kokios yra geresnės alternatyvos už ličio akumus?
  • 0




Užsiregistravo: 2013-02-09, 11:50
Pranešimai: 516
Reputacija: +175
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-12-22, 22:59 
     
Evil Goku rašė:
Benediktas rašė:
Bandau ūkiškai lyginti su akumuliatoriniu elektromobiliu.
Nuvaziuojamas atstumas panašus = praktiskai lygu.
Reikia degalinės, kad galėčiau užpildyti < elektromobiliui reikia tik elektros linijos, galima namuose pasikrauti per nakti ir negaist laiko.
Neaisku kiek kainuoja oro filtrai ir kitos medziagos per eksploatacini laikotarpi, kad reakcija vyktu < elektromobiliui, kaip suprantu bus baterija visam lifetime, 1mln myliu.
Neaisku, vandenilinio automobilio savikaina, ar juos paprasčiau pagaminti, tai yra ar jie potencialiai gali būti žymiai pigesni už elektromobilius su akumuliatoriais. Nes, jei kaina vienoda, tai nelabai matau pranašumo. Nebent vandenilių būtų pigiau eksploatuoti nei elektra. Neaišku ar tai įmanoma.
Jei mano pamastymai teisingi, tai Toytai reikėtų mesti greičiau pagrindiniu pajėgumus į elektromobilių gamybą. Kad neužbuksuotų su tais vandeniliniais. Aišku jie turėtų patys geriau žinoti, nei mano inžineriniai pamąstymai ant sofos :D


Tiktai mažuma gyventojų dabar galėtų krautis namuose. Nuvažiuojamas atstumas h2 geresnis, bet dabartinių elektromobilių jis pakankamas, nematau tame problemos.
Kol nėra daug elektromobilių tol jų krovimas nėra problematiškas (dauguma dabartinių savininkų gali juos krauti namuose, kadangi dabar juos perka didesnes pajamas gaunantys), kai jų bus dauguma gali atsirasti nemažai problemų.
Dėl greitesnio užpildymo ir didesnio nuvažiuojamo atsumo H2 automobiliams reikėtų daug mažiau užpildymo stotelių.

Aišku dabar ličio akumų elektromobiliai daug pranašesni už H2, tačiau ilgą laiką mažai kas tikėjo ličio sėkme, kol Muskas nešovė į priekį. Nors ir dabar nemažai skeptikų, todėl galimas daiktas, kad ateities automobilis energiją laikys ne ličio jonų baterijose.


Taip, ateities automobilis energija laikys kitokio tipo baterijose:)
  • 0


_________________
"There is no weapon more deadly than the will." Bruce Lee


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2015-10-09, 15:19
Pranešimai: 1413
Reputacija: +231
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-12-22, 23:30 
     
Benediktas rašė:
Dabar problema butų pakrauti daugiabutyje, bet didėjant skaičiui, manau lygiagrečiai plėsis ir galimybės. Aišku turbūt turės keisti magistralinius kabelius palei gatves miestuose, kad srovės stiprumo užtektų, irengti daug rozeciu aikstelese. Gal ir pastotes reikės modifikuoti. Bet čia nieko išrasti jau nereikia.
O kokios yra geresnės alternatyvos už ličio akumus?



Kol kas nėra. Bet autogamintojai tikėjosi (o kai kurie ir dar tikisi), kad greitu metu atsiras, todėl nekišo pinigų į litį.

O dauguma daugiabučių tiesiog su parkavimu ir renovacija nesusitvarko (nors iš renovacijos vieni pliusai), tai kažkodėl skeptiškai vertinu kad kiekvienas butas gautu savo krovimo stotelę.
  • +2




Užsiregistravo: 2012-09-02, 21:58
Pranešimai: 1412
Reputacija: +796
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-12-23, 00:22 
     
Benediktas rašė:
Dabar problema butų pakrauti daugiabutyje, bet didėjant skaičiui, manau lygiagrečiai plėsis ir galimybės. Aišku turbūt turės keisti magistralinius kabelius palei gatves miestuose, kad srovės stiprumo užtektų, irengti daug rozeciu aikstelese. Gal ir pastotes reikės modifikuoti. Bet čia nieko išrasti jau nereikia.

problema yra butent gyvenimo standartas bomziskai pastatytuose daugiabuciuose :D nu kai tie paskoliniai bomzai, iperkantys su 30+ metu paskola kazkoki daugiabucio vistinyka su 5 kvadratiniais metrais saligalvio, galvoja kad elektromobiliai kuriami butent jiems :D :D :D va cia pagrindine elektromobilizmo problema.
  • -1


_________________
Surinkai -10 tasku? Tavo ideologija paduoda dauniskumu... sekmes savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.

Lyderiai:
Nr1. is immortallt - 99+ minusu :D :D :D
Nr2. is utf16 - 50+ minusu :D :D :D
Nr3. ipienius - 50+bbz minusu :D :D :D



Užsiregistravo: 2016-03-12, 10:09
Pranešimai: 4868
Reputacija: -504
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-12-23, 00:34 
     
Reik perspėti elektromobilių gamintojus, kad pas mus yra dar sovietinių daugiabučių. Tegu skubiai raukia EV gamybą, nes nieko nesigaus :D
  • +3




Užsiregistravo: 2013-02-09, 11:50
Pranešimai: 516
Reputacija: +175
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-12-23, 10:24 
     
Prie ko cia sovietiniai ar ne. Jeigu dabar visus (net ne visus, o pvz 25%) auto pakeistum elektromobiliais - elektros grandine tiesios neatlaikytu on the global scale... jus isivaizduokit kaip turetu atrodyt bent koks daugiabucio kiemas kur kiekvienas auto turi po po lizda. Pagalvokit kaip viskas veiks realiom lietuviskom salygom... to NIEKADA nebus. Kol ikrovimui reikia daugiau nei pvz 10min, elektra niekada globaliai nepakeis kuro kuri gali isipilti per kelias min.
  • -1




Užsiregistravo: 2013-02-26, 10:42
Pranešimai: 287
Miestas: Vilnius
Reputacija: +121
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-12-23, 10:49 
     
ISG rašė:
Prie ko cia sovietiniai ar ne. Jeigu dabar visus (net ne visus, o pvz 25%) auto pakeistum elektromobiliais - elektros grandine tiesios neatlaikytu on the global scale... jus isivaizduokit kaip turetu atrodyt bent koks daugiabucio kiemas kur kiekvienas auto turi po po lizda. Pagalvokit kaip viskas veiks realiom lietuviskom salygom... to NIEKADA nebus. Kol ikrovimui reikia daugiau nei pvz 10min, elektra niekada globaliai nepakeis kuro kuri gali isipilti per kelias min.


O tai elektra ne biznis? Paklausai neatsiras pasiūlos? Taip nori pasakyti?
Kokios yra lietuviškos sąlygos?
  • 0




Užsiregistravo: 2013-02-09, 11:50
Pranešimai: 516
Reputacija: +175
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-12-23, 10:53 
     
Biznis turi apsimoketi. Kiek tu asmeniskai sumoketum, kad savo kieme turetum savo lizda? Kiek esi pasiruoses moketi uz jo prieziura? Manau viskas paskaiciaves ir ivertines spjausi i sia ideja ir baigsis visi bizniai. Yra kelios lietuviskos salygos: klimatas, zmoiniu mentalitetas, na ir vidutines pajamos... as nesneku jei turi savo nama, tada viskas aisku, tada cant beat electrocaro
  • 0



Paskutinį kartą redagavo ISG 2020-12-23, 10:56. Iš viso redaguota 1 kartą.


Užsiregistravo: 2013-02-26, 10:42
Pranešimai: 287
Miestas: Vilnius
Reputacija: +121
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-12-23, 10:55 
     
ISG rašė:
Prie ko cia sovietiniai ar ne. Jeigu dabar visus (net ne visus, o pvz 25%) auto pakeistum elektromobiliais - elektros grandine tiesios neatlaikytu on the global scale... jus isivaizduokit kaip turetu atrodyt bent koks daugiabucio kiemas kur kiekvienas auto turi po po lizda. Pagalvokit kaip viskas veiks realiom lietuviskom salygom... to NIEKADA nebus. Kol ikrovimui reikia daugiau nei pvz 10min, elektra niekada globaliai nepakeis kuro kuri gali isipilti per kelias min.


Tamsta,

Panasu kad gyvenate 1950 metais. Norvegijoje jau beveik 10% privatus auto parkas yra elektromobiliai. So far so good, apokalipsiniu 25% dar nepasiekem kuriuos ispranasavote. Elektromobilis sekmingas gali krausti nuo 6A (1400W). kazkaip ir skalbimo masinas ir indaploves ir visa kita, kas ima tikrai daugiau elektros isgyvenom. Be abejo cia yra minimalus krovimo greitis ir labiau teoriskas kai visos krovimo rozetes naudojamos ir visiem automobiliam truksta pakrovimo. Nemanau kad yra tech kliuciu pvz skirti pirmuma krauti automobilius pvz kurie turi maziau 80 proc ir uzdelsti tuos kurie turi virs 80%. Siandien interneto/vietinio tinklo budu galima lengvai valdyti kiekviena krovimo punkta. Negana to, galima ir padeti elektros tinklams su gerai ir protingai vystomu krovimo parku.
  • +1


_________________
-=Kas gero?=-


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-04-27, 18:24
Pranešimai: 759
Miestas: Averøy
Reputacija: +199
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-12-23, 10:56 
     
ISG rašė:
Biznis turi apsimoketi. Kiek tu asmeniskai sumoketum, kad savo kieme turetum savo lizda? Kiek esi pasiruoses moketi uz jo prieziura? Manau viskas paskaiciaves ir ivertines spjausi i sia ideja ir baigsis visi bizniai

Nu apie 1500 eur sumokėčiau.
  • 0




Užsiregistravo: 2013-02-09, 11:50
Pranešimai: 516
Reputacija: +175
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-12-23, 11:01 
     
10%... desimt proc yra niekai. Tai nera kritine mase. Negyvenu 50 metais. Gyvenu vilniuj, matau realu masinu srauta, kartais laukiu eilej prie koloneles, matau kaip atrodo visi kiemai, visos stovejimo aiksteles, tiek tarybines tiek naujos. Ir aiskii matau, kad esamam automobiliu kiekiui irengti ir islaikyti el pakrovimo yra NEIMANOMA. Plius pagalvokit kaip atrodys estetiskai. Noretumet, kad jusu kieme, kuris, tarkim, dabar atrodo gerai, pastatytu 50 stoteliu su kysanciais laidais? As tai nelabai... Jus galvokit apie big picture, o ne savo teronius psvaiciojimus kaip viskas grazu ir paprasta. Teoriskai - viskas imanoma. Praktiskai - ne. As pats turiu garaza, vazineju labai nedaug ir galvoju apie elektromobili, bet kolkas tik galvoju. Netureciau garazo ir vazineciau daug - net nesvarstyciau...
  • 0



Paskutinį kartą redagavo ISG 2020-12-23, 11:13. Iš viso redaguota 1 kartą.


Užsiregistravo: 2013-02-26, 10:42
Pranešimai: 287
Miestas: Vilnius
Reputacija: +121
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-12-23, 11:11 
     
ISG rašė:
10%... desimt proc yra niekai. Tai nera kritine mase. Negyvenu 50 metais. Gyvenu vilniuj, matau realu masinu srauta, kartais laukiu eilej prie koloneles, matau kaip atrodo visi kiemai, visos stovejimo aiksteles, tiek tarybines tiek naujos. Ir aiskii matau, kad esamam automobiliu kiekiui irengti ir islaikyti el pakrovimo yra NEIMANOMA. Plius pagalvokit kaip atrodys estetiskai. Jus galvokit apie big picture, o ne savo teronius psvaiciojimus kaip viskas grazu ir paprasta. Teoriskai - viskas imanoma. Praktiskai - ne. As pats turiu garaza, vazineju labai nedaug ir galvoju apie elektromobili, bet kolkas tik galvoju. Netureciau garazo ir vazineciau daug - net nesvarstyciau...


Turbut isivaizduoji, kad bus bus 1% elektromobilių ir bam per 1 metus 90% elektromobilių Lietuvojs atsiras. Jei aš taip galvočiau, tai irgi baisu pasidarytų, bet realybėje žinome, kad taip niekada nebus. Viskas plėtosis lygiagrečiai ir labai palengva - per 20 metų.
Be to, ar taip dažnai benzininiai auto važiuotų į kolonėles, jei prie savo namų turėtų nuosavą kraniuką, per kurį bėgtų benzinas - čia metafora.
  • 0




Užsiregistravo: 2013-02-09, 11:50
Pranešimai: 516
Reputacija: +175
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-12-23, 11:39 
     
ISG rašė:
Biznis turi apsimoketi. Kiek tu asmeniskai sumoketum, kad savo kieme turetum savo lizda? Kiek esi pasiruoses moketi uz jo prieziura? Manau viskas paskaiciaves ir ivertines spjausi i sia ideja ir baigsis visi bizniai. Yra kelios lietuviskos salygos: klimatas, zmoiniu mentalitetas, na ir vidutines pajamos... as nesneku jei turi savo nama, tada viskas aisku, tada cant beat electrocaro

problema mentalitete. pas mus vyrauja ubagu mentalitetas (ji visuomenei skiepija konservai pagrinde) - kad gyvent reikia sudinom salygom. o tas rozetes prie daugiabuciu, pvz suomiai turi jau ir dabar. ir jau daug metu turejo. jie jas naudoja savo vdv automobiliams sildyt ziema, atitirpint, pasikraut akuma, nusiplaut, issisiurbt ir pan. pas juos cia NORMA butent net nepasiturinciu-socialiniu gyventoju sluoksniui. o tokie veikejai ( kaip sakykim net ir sitam forume imortal ir panasus) teigia - kad cia kazkokia nereali prabanga - kuria reikia amokestint, traukt is seselio ir dar ten kazka su ja daryt. vardan isvis neaisku ko - tipo "geresnes ateities" kazkokiem ufonautam. ar del ko ten. as nesugebejau is ju istraukt per kelis metus diskusiju sito aiskia forma :D :D :D bet jiem to reikia :D :D :D :D :D
va cia yra pagrindine problema. balsuotojai. biznis cia ne prie ko isvis...jis dirba jei yra salygos biznio modeliams. jei pacios salygos draudziamos, net daryt gerove - per visokius ribojimus ir nugaidintus standartus - cia jau nebe biznio beda. o mentaliteto. vistos dilema, taip sakant :)
  • 0


_________________
Surinkai -10 tasku? Tavo ideologija paduoda dauniskumu... sekmes savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.

Lyderiai:
Nr1. is immortallt - 99+ minusu :D :D :D
Nr2. is utf16 - 50+ minusu :D :D :D
Nr3. ipienius - 50+bbz minusu :D :D :D


Paskutinį kartą redagavo AAA000 2020-12-23, 11:42. Iš viso redaguota 1 kartą.


Užsiregistravo: 2016-03-12, 10:09
Pranešimai: 4868
Reputacija: -504
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-12-23, 11:40 
     
Pirma, nu iš kur jūs n* ištraukėt, kad kiekvienam daugiabučio kieme reikia nuosavo elektros lizdo? Jei name yra 30 butų, 10 lizdų užtektų, ir net ne didelės galios. Lietuvoje tinklo galios išnaudojimas nesiekia nė 50%. Aišku, yra atskirų ruožų, kur dabar arti 90% išnaudojimas ir jau dabar trūksta galios. Numatyta ten keisti.

Antra, jei VISAS transportas Lietuvoje, įskaitant tranzitinės fūros kurios užsipila kuro ne tik Lietuvą pervažiuoti, bet dar ir iki Prancūzijos, pereitų ant elektros ir užsikrautų elektros nuvažiuoti tokį patį atstumą kaip VDV, elektros paklausa išaugtų trečdaliu. Daugiausia augtų elektros poreikis naktį, kai jis mažesnis ir šiaip iki 60%. Tad nei infrastruktūra, nei elektros gamybos rinkos nebūtų reikšmingai paveiktis ne tik 25% autotransporto pakeitus elektriniu, bet ir visą parką pakeitus elektriniu.

Trečia, vienas entuziastas, kuris šiaip gyvena individualiame name, bet vardan eksperimento, buvo nutaręs 5000 km krautis tik viešose stotelėse. Tas eksperimentas vyko prieš gerus tris metus, kai stotelių buvo turbūt 3x mažiau. Nekilo jam jokių problemų, tik pakeitė parduotuvę, į kurią važiuoja prekintis. Ir taip, jei dabar visi pereitų, neužtektų krovimo stotelių, bet perėjimas neįvyks per naktį, tad ir infrastruktūros nereikia per naktį, ar čia ir dabar.

Ketvirta, beveik tikras, kad vietose, kur dabar piko metu kur išnaudojamas tinklas, o iki "praplatėjimo" elektros tinklo toli, bus statomi akumuliatoriai surinkti iš nusidėvėjusių elektromobilių, kurie krausis iš tinklo tada, kai bus laisvos galios, teiks sistemines paslaugas ir galbūt maitins porą ultra-greito krovimo stotelių. Ultra greitos bus brangios, kokie 0,3-0,6€/kWh. Tada stovės šalia lėto krovimo, kurių kaina bus vos didesnė už elektros tinklo kainą.

Dėl Norvegijos, ar tikrai tik 10%? Jau kurį laiką EV automobiliai užima virš 50-60% naujų automobilių rinkos
  • 0


_________________
Surinkai -10 takšų? Tavo komentarų nebematau ir nebeskaitau. Sėkmės savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.



Užsiregistravo: 2009-04-04, 03:11
Pranešimai: 15348
Miestas: Vilnius-Klaipeda
Reputacija: +2816
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-12-23, 11:44 
     
immortallt rašė:
Pirma, nu iš kur jūs n* ištraukėt, kad kiekvienam daugiabučio kieme reikia nuosavo elektros lizdo? Jei name yra 30 butų, 10 lizdų užtektų, ir net ne didelės galios. Lietuvoje tinklo galios išnaudojimas nesiekia nė 50%. Aišku, yra atskirų ruožų, kur dabar arti 90% išnaudojimas ir jau dabar trūksta galios. Numatyta ten keisti.

.....

vo vo vo - prasideda demagogijos pliupsnis. kaip reikia sudinai gyvent - nes ekonomiskai tai racionaliau :D :D :D
  • 0


_________________
Surinkai -10 tasku? Tavo ideologija paduoda dauniskumu... sekmes savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.

Lyderiai:
Nr1. is immortallt - 99+ minusu :D :D :D
Nr2. is utf16 - 50+ minusu :D :D :D
Nr3. ipienius - 50+bbz minusu :D :D :D



Užsiregistravo: 2016-03-12, 10:09
Pranešimai: 4868
Reputacija: -504
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-12-23, 12:02 
     
immortallt rašė:
Pirma, nu iš kur jūs n* ištraukėt, kad kiekvienam daugiabučio kieme reikia nuosavo elektros lizdo? Jei name yra 30 butų, 10 lizdų užtektų, ir net ne didelės galios. Lietuvoje tinklo galios išnaudojimas nesiekia nė 50%. Aišku, yra atskirų ruožų, kur dabar arti 90% išnaudojimas ir jau dabar trūksta galios. Numatyta ten keisti.

Antra, jei VISAS transportas Lietuvoje, įskaitant tranzitinės fūros kurios užsipila kuro ne tik Lietuvą pervažiuoti, bet dar ir iki Prancūzijos, pereitų ant elektros ir užsikrautų elektros nuvažiuoti tokį patį atstumą kaip VDV, elektros paklausa išaugtų trečdaliu. Daugiausia augtų elektros poreikis naktį, kai jis mažesnis ir šiaip iki 60%. Tad nei infrastruktūra, nei elektros gamybos rinkos nebūtų reikšmingai paveiktis ne tik 25% autotransporto pakeitus elektriniu, bet ir visą parką pakeitus elektriniu.

Trečia, vienas entuziastas, kuris šiaip gyvena individualiame name, bet vardan eksperimento, buvo nutaręs 5000 km krautis tik viešose stotelėse. Tas eksperimentas vyko prieš gerus tris metus, kai stotelių buvo turbūt 3x mažiau. Nekilo jam jokių problemų, tik pakeitė parduotuvę, į kurią važiuoja prekintis. Ir taip, jei dabar visi pereitų, neužtektų krovimo stotelių, bet perėjimas neįvyks per naktį, tad ir infrastruktūros nereikia per naktį, ar čia ir dabar.

Ketvirta, beveik tikras, kad vietose, kur dabar piko metu kur išnaudojamas tinklas, o iki "praplatėjimo" elektros tinklo toli, bus statomi akumuliatoriai surinkti iš nusidėvėjusių elektromobilių, kurie krausis iš tinklo tada, kai bus laisvos galios, teiks sistemines paslaugas ir galbūt maitins porą ultra-greito krovimo stotelių. Ultra greitos bus brangios, kokie 0,3-0,6€/kWh. Tada stovės šalia lėto krovimo, kurių kaina bus vos didesnė už elektros tinklo kainą.

Dėl Norvegijos, ar tikrai tik 10%? Jau kurį laiką EV automobiliai užima virš 50-60% naujų automobilių rinkos


Neturi žmonės kur pasistatyti automobilio (net statant kur negalima), tai nematau kaip ligistiskai butu galima 50 automobiliu krauti su 10 stoteliu (kalbu kaip dalintusi kaimynai krovimo vietomis.

Tikrai girdejes ne is vieno, kad dabar sunku pasididinti galinguma ivade tiek buitiniam vartotojui tiek pramniniam (bet galbut del to kad ten seni, apkrauti rajonai).

Del elektros gamybos pajegumu negaliu pakomentuoti, taciau didejant saules elektrinems, elektros gamyba nakti gali smarkiai mažėti. Bet nematau problemos el. gamyboje, bus paklausa atsiras ir pasiula.

Pries 3metus buvo žymiai mažiau elektromobilių ir dauguma savininkų galėjo krauti juos namuose.

Kai elektromobilius susipirks tie kurie juos gali krauti namuose, tai turėtu ju populiarumas/paklausa kristi/nebedideti, nes kitiems gali buti nepatogu juos eksplotuoti.
  • +1




Užsiregistravo: 2012-09-02, 21:58
Pranešimai: 1412
Reputacija: +796
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-12-23, 12:15 
     
Patogu, nepatogu yra laiko ir pinigų klausimas. Elektra nėra tas dalykas, kurį sunkų atvesti, kai yra poreikis. Viską atveda - vandenį, kanalizaciją, dujas, internetą, kelius, bėgius nutiesia, tiltus pastato, orouostus, namus, gamyklas.
  • 0




Užsiregistravo: 2013-02-09, 11:50
Pranešimai: 516
Reputacija: +175
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-12-23, 12:27 
     
Pirma, elektromobilio nereikia krauti kas dieną.
Antra, elektromobilį gali krauti ne tik kieme.
Trečia, viena krovimo stotelė gali turėti daugiau nei 1 laidą. Pabaigus krovimo sesiją pirmam automobiliui, krovimą gali perjungti antram. Tad per naktį laisvai viena stotelė aptarnauja 2 automobilius. Čia jei galia bus nedidelė, tarkime iki 10 kW.
Ketvirta, kiemai dieną nebūna tušti, tad irgi gali krautis tie, kurie naktį nespėjo.
Penkta, diskutuojame su prielaida, kad ims ir per naktį visi VDV bus pakeisti į EV. Taip nebus, tad atsiras realiai ne 10 stotelių prie 30 butų namo, o kiek reikės. O jų iš vis gali nereikėti, jei autopilotas pilnas pasileidžia, asmeniniai automobiliai bus turtingųjų atributas ir bendras automobilių skaičius keliuose sumažės, gal net 3 kartus. Reiktų keleivių srautus analizuoti, kad tiksliau pasakyti.

Grįžtant prie vandenilio, jei imti pačio žalio vandenilio gamybą, suspaudimą ir transportavimą, savikaina yra bent 5-6 kartus didesnė nei EV elektros. Jei imti krovimo infrastruktūrą, tai net jei reikia tiesti naujus kabelius, ultra greito krovimo stotelė kainuoja iki 50k€ ir per dieną pakrauti gali iki 10 automobilių. Vandenilio užpylimo stotelė (be vandenilio gamybos įrangos) kainuoja 20 mln. eurų ir per dieną užpildyti gali iki 20-22 automobilių vandeniliu. Užpylimas trunka greitai, bet vandenilio slėgį reikia pakeisti, o tai užtrunka. Taigi, kur 5k€, kur 1 mln. € vieno automobilio "krovimo" infrastruktūros kaštai.

P.S. šito Mirai kaina bijau, kad stipriai subsidijuojama, nes bent jau pirmos kartos Mirai buvo subsidijuojama gamintojo daugiau nei pusę savikainos (gamybos savikainos, be tyrimų ir pan.)
  • 0


_________________
Surinkai -10 takšų? Tavo komentarų nebematau ir nebeskaitau. Sėkmės savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.



Užsiregistravo: 2009-04-04, 03:11
Pranešimai: 15348
Miestas: Vilnius-Klaipeda
Reputacija: +2816
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-12-23, 13:09 
     
ISG rašė:
10%... desimt proc yra niekai. Tai nera kritine mase. Negyvenu 50 metais. Gyvenu vilniuj, matau realu masinu srauta, kartais laukiu eilej prie koloneles, matau kaip atrodo visi kiemai, visos stovejimo aiksteles, tiek tarybines tiek naujos. Ir aiskii matau, kad esamam automobiliu kiekiui irengti ir islaikyti el pakrovimo yra NEIMANOMA. Plius pagalvokit kaip atrodys estetiskai. Noretumet, kad jusu kieme, kuris, tarkim, dabar atrodo gerai, pastatytu 50 stoteliu su kysanciais laidais? As tai nelabai... Jus galvokit apie big picture, o ne savo teronius psvaiciojimus kaip viskas grazu ir paprasta. Teoriskai - viskas imanoma. Praktiskai - ne. As pats turiu garaza, vazineju labai nedaug ir galvoju apie elektromobili, bet kolkas tik galvoju. Netureciau garazo ir vazineciau daug - net nesvarstyciau...



305000 riedanciu elektromobiliu norvegijos keliais tikrai pakankamai zenklus skaicius. Bet su tokia politika ir 25% netrukus turesim. As tiesiog "pasibaisejes" kaip tragiskai atrodo pakrovimo punktai.

Turiu garaza, turiu elektromobili ir tai puikiai tenkina musu seimos poreikius.

(nuotraukos ne mano, bet visos foto darytos norvegijoje)

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis
  • +2


_________________
-=Kas gero?=-


Paskutinį kartą redagavo Marius.brn 2020-12-23, 13:20. Iš viso redaguota 1 kartą.

Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-04-27, 18:24
Pranešimai: 759
Miestas: Averøy
Reputacija: +199
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-12-23, 13:19 
     
immortallt rašė:
...

Dėl Norvegijos, ar tikrai tik 10%? Jau kurį laiką EV automobiliai užima virš 50-60% naujų automobilių rinkos



Metiniai pardavimai sudaro apie 50-60%. Jei iskaiciuoti kraunamus hibridus tai net visi 80 proc sudaro metiniai pardavimai. Praktiskai dyzelio ir benzino pardavimai yra mire norvegijoje. Vien siemet grynu elektromobiliu parduoda apie 81000. Bet bendra dalis viso auto parko (is visu registruotu vaziuojanciu masinu), jau sudaro apie 10%. Bet kuo toliau tuo greiciau stums senus automobilius is rinkos del vis gerejanciu elektromobiliu kainu ir vis dar palaikomos valstybes paramos. 2019 metais norvegijoje buvo registruoti 2,9 milijo lengvuju masinu.
  • 0


_________________
-=Kas gero?=-


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-04-27, 18:24
Pranešimai: 759
Miestas: Averøy
Reputacija: +199
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2020-12-23, 13:55 
     
Marius.brn rašė:
immortallt rašė:
...

Dėl Norvegijos, ar tikrai tik 10%? Jau kurį laiką EV automobiliai užima virš 50-60% naujų automobilių rinkos



Metiniai pardavimai sudaro apie 50-60%. Jei iskaiciuoti kraunamus hibridus tai net visi 80 proc sudaro metiniai pardavimai. Praktiskai dyzelio ir benzino pardavimai yra mire norvegijoje. Vien siemet grynu elektromobiliu parduoda apie 81000. Bet bendra dalis viso auto parko (is visu registruotu vaziuojanciu masinu), jau sudaro apie 10%. Bet kuo toliau tuo greiciau stums senus automobilius is rinkos del vis gerejanciu elektromobiliu kainu ir vis dar palaikomos valstybes paramos. 2019 metais norvegijoje buvo registruoti 2,9 milijo lengvuju masinu.


Dėkui, ant greitųjų neradau, kiek visgi automobilių Norvegijoje yra. Kai Osle pusmetį buvau, susidarė įspūdis, kad net ne visos šeimos po automobilį turi :)
Norvegijai elektrifikuoti transportą ir tuo pačiu paskatinti vartotojus taupyti elektrą (ne elektriniai radiatoriai, o pvz. oras-oras susidėti ar oras-vanduo įsirengti), šviesą pasikeisti į LED ir pan., užtektų elektros elektromobiliams nedidinant gamybos. Dar kitas dalykas, jie savo hidroelektrines vis dažniau galės išnaudoti balansuoti vėją ir saulę kaimyninėse šalyse (įskaitant Daniją) ir Nord Pool šalis. Taigi, Norvegijai perėjus 100% prie elektromobilių, realiai liks tik tarša iš pramonės. Kuri šiaip irgi didžiąja dalimi grįsta pigia hidroelektra.
  • +1


_________________
Surinkai -10 takšų? Tavo komentarų nebematau ir nebeskaitau. Sėkmės savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.



Užsiregistravo: 2009-04-04, 03:11
Pranešimai: 15348
Miestas: Vilnius-Klaipeda
Reputacija: +2816
   
 
Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:
Rūšiuoti pagal
 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 25 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: immortallt ir 2 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
 

Ieškoti:
Pereiti į:
 
 

Reputation System ©'