Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai
 
Vartotojo vardas:
Slaptažodis:
Atsiminti
Login with a social network:

Jūsų požiūris

Aktyvios diskusijos

Ieškoti forume


Išsami paieška

 [ 15 pranešimai(ų) ] 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą Pagrindinis diskusijų puslapis » Technologijos » Automobiliai, motociklai ir traukiniai
Žinutė Autorius
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-26, 19:31 
     
Apie tesla gerai arba nieko :)) Nes bent porą skaitytojų liko labai nepatenkinti.

Man tai savaime suprantami dalykai apie ką rašo straipsnyje, nes esu nemažai susidūres praktikoj su ličio baterijom. Nesuprantu, o ko dar buvo galima tikėtis, kad teslos ličio baterijos, priešingai negu visos kitos likusios visų kitų gamintojų turi antgamtinių galių?
  • 0



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-07-05, 20:14
Pranešimai: 8045
Miestas: KLP
Reputacija: +1861
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-26, 19:53 
     
cia kaip supratau raso, kad vienas automobilis, nors pagaminta tukstanciai. cia greiciausiai brokuotas variantas pakliuvo. suprasciau, kad butu visiems masiskai.

yra statistika, kad per pirmus kelis metus baterijos talpa nukrenta apie 5% arba apie 50k km, o paskui talpos mazejimas yra labai nezymus. pagal tendencija 90% talpos lieka nuvaziavus apie 250-300k km. taip pat yra pavieniu automobiliu, kuriu talpa arba labai sparciai nukrenta, arba beveik is viso nera jokio sumazejimo.

https://electrek.co/2018/04/14/tesla-ba ... tion-data/
  • +1




Užsiregistravo: 2015-01-11, 16:31
Pranešimai: 437
Reputacija: +175
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-26, 19:58 
     
bahuriux rašė:
Apie tesla gerai arba nieko :)) Nes bent porą skaitytojų liko labai nepatenkinti.

Man tai savaime suprantami dalykai apie ką rašo straipsnyje, nes esu nemažai susidūres praktikoj su ličio baterijom. Nesuprantu, o ko dar buvo galima tikėtis, kad teslos ličio baterijos, priešingai negu visos kitos likusios visų kitų gamintojų turi antgamtinių galių?


kad licio bateriju talpa nemazetu arba mazetu letai, turi buti palaikoma pastovi temperatura. jeigu baterija perkaista arba kraunama salta, tai tokie dalykai iskart stipriai mazina talpa. optimaliai temperatura gali buti apie 20-30 laipsniu. gali pakilti net iki 60, bet po to jau prasideda negriztami procesai baterijoje. ikraudinejant saltam orui vyksta tas pats, taciau iskrauti galima,

Tesla daug demesio skyre ausinimui, todel tai kazkiek padeda. kiti gamintojai is viso nededa jokio ausinimo arba kazka labai minimaliai.
  • 0




Užsiregistravo: 2015-01-11, 16:31
Pranešimai: 437
Reputacija: +175
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-26, 20:27 
     
iPienius rašė:
bahuriux rašė:
Apie tesla gerai arba nieko :)) Nes bent porą skaitytojų liko labai nepatenkinti.

Man tai savaime suprantami dalykai apie ką rašo straipsnyje, nes esu nemažai susidūres praktikoj su ličio baterijom. Nesuprantu, o ko dar buvo galima tikėtis, kad teslos ličio baterijos, priešingai negu visos kitos likusios visų kitų gamintojų turi antgamtinių galių?


kad licio bateriju talpa nemazetu arba mazetu letai, turi buti palaikoma pastovi temperatura. jeigu baterija perkaista arba kraunama salta, tai tokie dalykai iskart stipriai mazina talpa. optimaliai temperatura gali buti apie 20-30 laipsniu. gali pakilti net iki 60, bet po to jau prasideda negriztami procesai baterijoje. ikraudinejant saltam orui vyksta tas pats, taciau iskrauti galima,

Tesla daug demesio skyre ausinimui, todel tai kazkiek padeda. kiti gamintojai is viso nededa jokio ausinimo arba kazka labai minimaliai.

Dėl aušinimo/šildymo teisybė, į leafą nedėjo jokios aušinimo sistemos ir leafų baterijos degarduoja daug greičiau skaičiuojant ciklais, pagrinde dėl perkaitimo. Kadangi teslos baterijos talpesnės, tiesiog mažiau ciklų reikia tam pačiam atstumui, nei leafui. Dar žiūrėjau statistikas, tai šiaurinėse USA valstijose kur vėsiau teslų baterijos degraduoja lėčiau, nei pietinėse valstijose, tai ne šaltis, o karštis baterijų priešas nr1. Pastovus krovimas virš 80% ir išnaudojimas žemiau 20% greit gali pribaigti bateriją, daug greičiau nei šaltas klimatas. Kai šalta tiesiog trumpesnis įveikiamas atstumas, dėl ŠS padidintos galios šildymui. Krauti baterijų net nepradeda BMS kol nepašildo baterijų iki darbinės temperatūros.
  • 0


_________________
Jei abejoji nedaryk, jei darai neabejok.


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-07-05, 20:14
Pranešimai: 8045
Miestas: KLP
Reputacija: +1861
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-27, 23:05 
     
Jei gamintojas neįdeda paprasto būdo baterijos talpai patikrinti, kyla klausimas kas slepiama.

Leaf turi talpos padalas, reiškiasi įmanoma talpumą nurodyti naudotojui.
  • 0




Užsiregistravo: 2009-04-27, 17:37
Pranešimai: 619
Miestas: Vilnius
Reputacija: +11
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-27, 23:15 
     
Vertėtų paminėti kaip dažnai buvo įkraudinėjama greitaisiais įkrovimais. Kokiomis sąlygomis eksploatuota. Kokia testavimų paklaida ir kokia tikimybė, kad iš gamyklos automobilis išriedėjo turėdamas mažesnę talpą.
  • 0




Užsiregistravo: 2020-02-21, 01:22
Pranešimai: 5
Reputacija: +6
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-28, 01:03 
     
Greitieji įkrovimai neturi tokios didelės įtakos, jei nekrauni iki 90% ir daugiau. Buvo kažkur tyrimas, kad panašu.

Straipsniui minusą galima dėti, nes tiesiog numeta bombą, o nepasako, kodėl toks nusidėvėjimas. Gal iškrovęs iki dugno mėnesį laikė? Gal paskandinęs buvo, ar iš tikrųjų brokuota?
  • 0


_________________
Surinkai -10 takšų? Tavo komentarų nebematau ir nebeskaitau. Sėkmės savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.



Užsiregistravo: 2009-04-04, 03:11
Pranešimai: 15557
Miestas: Vilnius-Klaipeda
Reputacija: +2894
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-28, 11:16 
     
Kaip ir bahuriux, nematau jokios sensacijos - visiškai normalus ličio nusidėvėjimas. Galbūt šokas idealistams reklamų skaitytojams, taigi wellcome to the real world. Labai grubiai skaičiuojant - 38kkm/500km gauname 76 pakrovimo ciklus. Per tiek ciklų pamesti 7 proc. talpos yra tikrai normalus rodiklis, sakyčiau netgi -visai geras. Pakalbėkit apie tai su RC modelistais, jei netikit.
  • +2




Užsiregistravo: 2019-06-10, 16:52
Pranešimai: 7
Reputacija: +3
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-28, 11:56 
     
pvilkas rašė:
Kaip ir bahuriux, nematau jokios sensacijos - visiškai normalus ličio nusidėvėjimas. Galbūt šokas idealistams reklamų skaitytojams, taigi wellcome to the real world. Labai grubiai skaičiuojant - 38kkm/500km gauname 76 pakrovimo ciklus. Per tiek ciklų pamesti 7 proc. talpos yra tikrai normalus rodiklis, sakyčiau netgi -visai geras. Pakalbėkit apie tai su RC modelistais, jei netikit.


Na praktinė Tesla norma po 25k [url]mylių[/url]kažkur 2,5-3% nusidėvėjimas: https://electrek.co/2018/04/14/tesla-ba ... tion-data/

Po 250k [url]kilometrų[/url] nusidėvėjimas įprastai pasiekia 7%.

Bet kaip ir jau aptarta, neaišku kaip naudojo, ir ar kaltas vartotojas, ar pasitaikė brokas, kurių būna ir su automobiliais. Dėdė mano pirko nissan, nepravažiavo 20k km variklis parėjo. Pakeitė į naują automobilį, ir vėl nepravažiavus 20k kilometrų kažkokios problemos prasidėjo su varikliu, bet tą kartą pataisoma dar buvo. Tai dabar iš to sprendžiant visi VDV yra blogai ir varikliai laiko tik 20k km? :D
  • +1


_________________
Surinkai -10 takšų? Tavo komentarų nebematau ir nebeskaitau. Sėkmės savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.



Užsiregistravo: 2009-04-04, 03:11
Pranešimai: 15557
Miestas: Vilnius-Klaipeda
Reputacija: +2894
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-28, 12:10 
     
immortallt rašė:
pvilkas rašė:
Kaip ir bahuriux, nematau jokios sensacijos - visiškai normalus ličio nusidėvėjimas. Galbūt šokas idealistams reklamų skaitytojams, taigi wellcome to the real world. Labai grubiai skaičiuojant - 38kkm/500km gauname 76 pakrovimo ciklus. Per tiek ciklų pamesti 7 proc. talpos yra tikrai normalus rodiklis, sakyčiau netgi -visai geras. Pakalbėkit apie tai su RC modelistais, jei netikit.


Na praktinė Tesla norma po 25k [url]mylių[/url]kažkur 2,5-3% nusidėvėjimas: https://electrek.co/2018/04/14/tesla-ba ... tion-data/

Po 250k [url]kilometrų[/url] nusidėvėjimas įprastai pasiekia 7%.

Bet kaip ir jau aptarta, neaišku kaip naudojo, ir ar kaltas vartotojas, ar pasitaikė brokas, kurių būna ir su automobiliais. Dėdė mano pirko nissan, nepravažiavo 20k km variklis parėjo. Pakeitė į naują automobilį, ir vėl nepravažiavus 20k kilometrų kažkokios problemos prasidėjo su varikliu, bet tą kartą pataisoma dar buvo. Tai dabar iš to sprendžiant visi VDV yra blogai ir varikliai laiko tik 20k km? :D


koks variklis? Esu girdėjęs kad Golf 7 su 1,4ltr varikliukais kas 30k km pasikeisdavo po variklį ant garantinio. Tipo po 2-3 variklius kai kada.
  • 0




Užsiregistravo: 2009-04-27, 17:37
Pranešimai: 619
Miestas: Vilnius
Reputacija: +11
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-28, 13:25 
     
immortallt rašė:
pvilkas rašė:
Kaip ir bahuriux, nematau jokios sensacijos - visiškai normalus ličio nusidėvėjimas. Galbūt šokas idealistams reklamų skaitytojams, taigi wellcome to the real world. Labai grubiai skaičiuojant - 38kkm/500km gauname 76 pakrovimo ciklus. Per tiek ciklų pamesti 7 proc. talpos yra tikrai normalus rodiklis, sakyčiau netgi -visai geras. Pakalbėkit apie tai su RC modelistais, jei netikit.


Na praktinė Tesla norma po 25k [url]mylių[/url]kažkur 2,5-3% nusidėvėjimas: https://electrek.co/2018/04/14/tesla-ba ... tion-data/

Po 250k [url]kilometrų[/url] nusidėvėjimas įprastai pasiekia 7%.

Bet kaip ir jau aptarta, neaišku kaip naudojo, ir ar kaltas vartotojas, ar pasitaikė brokas, kurių būna ir su automobiliais. Dėdė mano pirko nissan, nepravažiavo 20k km variklis parėjo. Pakeitė į naują automobilį, ir vėl nepravažiavus 20k kilometrų kažkokios problemos prasidėjo su varikliu, bet tą kartą pataisoma dar buvo. Tai dabar iš to sprendžiant visi VDV yra blogai ir varikliai laiko tik 20k km? :D


Ar matai kaip pradžioj greit krenta talpa, bet paskui netaip smarkiai.
Paveikslėlis

O jei dar suprastum, kad tau ekrane rodomi 20% realiai yra realiai kokie ~40% įkrovimo (kai tesla nauja ką tik iš salono), nes taip tausojama baterija programiškai, tai tiesiog talpos rezervas į ateitį, kad atitiktu tuos magiškus 70% po kažkuriuo ten nuvažiuoto atstumo. Ir dar po nesenų paskutinių teslos updeitų tiesiog iš oro buvo sumažintas nuvažiuojamas atstumas, kažkas apribota programiškai, arba perkalibruotas nuvažiuojams atstumas. Tas nėra blogai, taip jie apsisaugo nuo kvailų vartotojų. Gal atsimenat teslai programiškai pasididinama nuvažiuojamas tastumas, kai reikalai pasidaro Š pvz kokios pūgos, gaisrai ir tt, nekartą kas atsidūrė su tesla tokiose zonose tai matė, man atrodo net parašo ant monitoriaus.

Tiesiog naudokit bateriją tarp 75-40% kasdien jei yra tokia galimybė ir ličio baterijos tarnaus ilgai, jei reikia kažkur toli važiuoti tai krauti iki 80-95% ir iškarto sunaudoti iki 60%, tada irgi nesigadina smarkiai.
  • 0


_________________
Jei abejoji nedaryk, jei darai neabejok.


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-07-05, 20:14
Pranešimai: 8045
Miestas: KLP
Reputacija: +1861
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-28, 13:33 
     
bahuriux, vartotojui visa talpa neatrakinama tam, kad jis neiškrautų akumuliatoriaus iki dugno ir taip ilginamas tarnavimo laikas, tačiau mažinamas nuvažiuojamas atstumas. Tai skirta ne tam, kad ateityje atrakinti dalį talpos ir paslėpti nusidėvėjimą, nes jei tai būtų skirta tam, kol nesudrožtum akumuliatoriaus daugiau nei 20%, nusidėvėjimas būtų 0%. Ar visgi sakai, kad po kokių 300k km nebelieka rezervo Tesla akumuliatoriuje ir pasiekus 0% realiai akumuliatorius yra visiškai tuščias ir sėkmingai jį sugadinai?

Ant žmono asus kompo jau standartiškai gali pasirinkti krovimo palaikymą, jei ištisai pasėdi ant kabelio, išmeta rekomendaciją, kad laikyti įkrovą tarp 58-60%. Ir net laptopai dabar turi rezervą programinį, kad nedusintum. Bent jau geresni laptopai.
  • 0


_________________
Surinkai -10 takšų? Tavo komentarų nebematau ir nebeskaitau. Sėkmės savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.



Užsiregistravo: 2009-04-04, 03:11
Pranešimai: 15557
Miestas: Vilnius-Klaipeda
Reputacija: +2894
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-28, 14:50 
     
immortallt rašė:
bahuriux, vartotojui visa talpa neatrakinama tam, kad jis neiškrautų akumuliatoriaus iki dugno ir taip ilginamas tarnavimo laikas, tačiau mažinamas nuvažiuojamas atstumas. Tai skirta ne tam, kad ateityje atrakinti dalį talpos ir paslėpti nusidėvėjimą, nes jei tai būtų skirta tam, kol nesudrožtum akumuliatoriaus daugiau nei 20%, nusidėvėjimas būtų 0%. Ar visgi sakai, kad po kokių 300k km nebelieka rezervo Tesla akumuliatoriuje ir pasiekus 0% realiai akumuliatorius yra visiškai tuščias ir sėkmingai jį sugadinai?

Ant žmono asus kompo jau standartiškai gali pasirinkti krovimo palaikymą, jei ištisai pasėdi ant kabelio, išmeta rekomendaciją, kad laikyti įkrovą tarp 58-60%. Ir net laptopai dabar turi rezervą programinį, kad nedusintum. Bent jau geresni laptopai.


https://batteryuniversity.com/learn/art ... vehicle_ev
Cituoti:
EV owners want ultra-fast charging and technologies are available but these should be used sparingly as fast charging stresses the battery. If at all possible, do not exceed a charge rate of 1C. (See BU-402: What is C-rate?) Avoid full charges that take less than 90 minutes. Ultra-fast charging is ideal for EV drivers on the run and this is fine for occasional use. Some EVs keep a record of stressful battery events and this data could be used to nullify a warranty claim. (See BU-401a: Fast and Ultrafast Chargers)

Estimating SoC has always been a challenge, and the SoC accuracy of a battery is not at the same level as dispensing liquid fuel. EV engineers at an SAE meeting in Detroit were surprised to learn that the SoC on some new BMS were off by 15 percent. This is hidden to the user; spare capacity makes up for a shortfall.

EV makers must further account for capacity fade in a clever and non-alarming way to the motorist. This is solved by oversizing the battery and only showing the driving range. A new battery is typically charged to 80 percent and discharged to 30 percent. As the battery fades, the bandwidth may expand to keep the same driving range. Once the full capacity range is needed, the entire cycle is applied. This will cause stress to the aging battery and shorten the driving ranges visibly. Figure 5 illustrates three SoH ranges of an EV fuel gauge.


https://batteryuniversity.com/_img/cont ... ge-web.jpg

Aš nesakau kad tesla 100% taip daro kaip tame grafike pavaizduota, gal jie paėmė kompromisą tarp to grafiko ir realaus baterijų nusidėvėjimo ir palei kažkią formulę pateikia numatomą atstumą palei įkrovimo procentus ekrane.

O telefonus ir laptopus su ličio baterijom, kad leidžia įkrauti ir laikyti įkrautus 100% visada be pasirinkimo, jau antrą+ dešimtmetį, tai gamintojiai visiški svoločiai ir nusikaltėliai prieš ateities kartas ir gamtą. Niekada nebuvau iki šiol girdėjes, kad bent vienas elektronikos gamintojas tuo pasirūpintu, nu šaunuoliai asus.
  • 0


_________________
Jei abejoji nedaryk, jei darai neabejok.


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-07-05, 20:14
Pranešimai: 8045
Miestas: KLP
Reputacija: +1861
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-28, 16:42 
     
Dėl pirmo, randu tik teiginį "kad gali taip daryti". Bandžiau ir anksčiau ieškoti to, bet radau tik spekuliacijas. Pačią Tesla radau tik teigiančią, kad tai dėl akumo tausojimo, nei paneigta, nei patvirtinta, kad naudoja mažinant nusidėvėjimą.

Šio straipsnio atveju, net nėra skirtumo.

Antros nuorodos neatidaro.

Jo, buvau nustebęs, kai pats asus tokią išmetė, senai galvojau, kodėl nepadaro, neturėtų būti taip sunku. Nemanau, kad čia ant visų asus kompų, šitas biški brangesnis buvo.
  • 0


_________________
Surinkai -10 takšų? Tavo komentarų nebematau ir nebeskaitau. Sėkmės savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.



Užsiregistravo: 2009-04-04, 03:11
Pranešimai: 15557
Miestas: Vilnius-Klaipeda
Reputacija: +2894
   
 
Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:
Rūšiuoti pagal
 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 15 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 4 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
 

Ieškoti:
Pereiti į:
 
 

Reputation System ©'