Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai
 
Vartotojo vardas:
Slaptažodis:
Atsiminti
Login with a social network:

Jūsų požiūris

Aktyvios diskusijos

Ieškoti forume


Išsami paieška

 [ 20 pranešimai(ų) ] 
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą Pagrindinis diskusijų puslapis » Technologijos » Automobiliai, motociklai ir traukiniai
Žinutė Autorius
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-27, 15:50 
     
Tai kur, kada ir už kiek persikvalifikavę dujininkai jau galės sudėti vietoj VDV į senus auto? :)
  • +1




Užsiregistravo: 2010-04-01, 21:51
Pranešimai: 3486
Reputacija: +529
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-27, 15:55 
     
Autoriai, ar jum patiems neatsibodo tas blevyzgas apie baterijas spausdint? Visas straipsnis vien tik tušti žodždiai ir skambios frazės. Nenaudos kobalto, 1kWh kaina mažesnė nei 100€... Kokia mašina dabar nuvažiuoja 320km su 40kWh? Reikia atlikti daug daugiau tyrimų, bet šaut 3.2 mln kilometrų atstumą nebėda. Tesla su savo 100kWh dar tik svajoja apie 1 mln. km., tai jei ši būtų 100kWh, tai suprask nuvažiuos 2,5 karto daugiau - 7.8 mln. km. Taip tikrai, pasitikiu 100%.
  • +2




Užsiregistravo: 2013-04-12, 08:17
Pranešimai: 137
Miestas: Anykščiai
Reputacija: +20
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-27, 16:52 
     
Cituoti:
Penno valstijos universiteto komanda rado būdą, kaip tai padaryti: nunešė savo bateriją į „draudžiamą“ teritoriją, kur įkrovė ją „ekstremalioje“ temperatūroje, pašildė iki 60 °C ir tada greitai atvėsino.

Taip ir nesupratau, ar čia ta procedūra vienkartinė, ar čia kaskart taip įkraudinėti ją reikia? Nes jei kaskart, tai vėl papildomi technologiniai mazgai atšaldymui, pašildymui... ir galiausiai paaiškėtų, kad technologija labai nepraktiška :)
  • 0


_________________
Because you have a world to construct,
mountains to climb, oceans to cross and stories to tell.



Užsiregistravo: 2017-10-19, 17:53
Pranešimai: 1187
Reputacija: +445
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-27, 16:55 
     
Man tai jau irgi pradėjo nepatikti tokios antraštės ir tokie straipsniai. Parašykit, kai visa šitai bus realiai naudojama masinėje gamyboje, nes dabar dažnai tiesiog nieko toliau neįvyksta ir net neaišku kodėl...

Viena yra sukurti laboratorijoje, visai, kas kita yra pritaikyti pramonėje.
  • 0



Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2019-07-25, 08:16
Pranešimai: 129
Reputacija: +64
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-27, 17:24 
     
House_of_gold rašė:
Man tai jau irgi pradėjo nepatikti tokios antraštės ir tokie straipsniai. Parašykit, kai visa šitai bus realiai naudojama masinėje gamyboje, nes dabar dažnai tiesiog nieko toliau neįvyksta ir net neaišku kodėl...

Viena yra sukurti laboratorijoje, visai, kas kita yra pritaikyti pramonėje.

Dabar tokie laikai - svarbu daug prištampuoti, o vertės tai...
Man labai patiko straipsnis kaip užvesti automobilį su "krokodilais". Dabar labai norėčiau sužinoti, kaip TV pultelyje pasikeisti baterijas, nuleisti tualete vandenį ( :D ) ir užrakinti buto duris - čia irgi aukštasis pilotažas :D Ką tik supratau, kad nemoku ir klyno užsisegti (vanduo palauks) :D
  • +1


_________________
Because you have a world to construct,
mountains to climb, oceans to cross and stories to tell.



Užsiregistravo: 2017-10-19, 17:53
Pranešimai: 1187
Reputacija: +445
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-27, 17:29 
     
mindaugas.vaitiekūnas rašė:
House_of_gold rašė:
Man tai jau irgi pradėjo nepatikti tokios antraštės ir tokie straipsniai. Parašykit, kai visa šitai bus realiai naudojama masinėje gamyboje, nes dabar dažnai tiesiog nieko toliau neįvyksta ir net neaišku kodėl...

Viena yra sukurti laboratorijoje, visai, kas kita yra pritaikyti pramonėje.

Dabar tokie laikai - svarbu daug prištampuoti, o vertės tai...
Man labai patiko straipsnis kaip užvesti automobilį su "krokodilais". Dabar labai norėčiau sužinoti, kaip TV pultelyje pasikeisti baterijas, nuleisti tualete vandenį ( :D ) ir užrakinti buto duris - čia irgi aukštasis pilotažas :D Ką tik supratau, kad nemoku ir klyno užsisegti (vanduo palauks) :D

Gal dar kaip užsirišti batus?

Jei rimtai tai rišant "Tiesųjį mazgą" batai atsirišinėja daug mažiau. Realiai tas pats mazgas ir kilputė, tik rišant kilputę reikia reipti dėmesį kuris galas eina ant viršaus ;-)
  • 0



Moderatorius

Užsiregistravo: 2009-07-13, 13:38
Pranešimai: 5199
Reputacija: +1743
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-27, 17:58 
     
Jei kažkas atrodo pergerai kad būtu tiesa, tai 99,9% taip ir yra.
  • 0


_________________
Jei abejoji nedaryk, jei darai neabejok.


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-07-05, 20:14
Pranešimai: 8050
Miestas: KLP
Reputacija: +1861
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-27, 18:15 
     
bahuriux rašė:
Jei kažkas atrodo pergerai kad būtu tiesa, tai 99,9% taip ir yra.

Nebūtinai.
Blogiausiu atveju marketingo skyrius uždės teisingą kainą ir bus geriau, bet ne per gerai.
  • +1



Moderatorius

Užsiregistravo: 2009-07-13, 13:38
Pranešimai: 5199
Reputacija: +1743
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-27, 22:41 
     
40kWh talpos ant 320 km išdalinus - 12,5 kWh/100 km.
Jei per 10 min įkrauna 40 kWh bateriją, tuomet krovimo galia - 240 kW.
Tesla, čia tu?
  • 0




Užsiregistravo: 2009-04-27, 17:37
Pranešimai: 619
Miestas: Vilnius
Reputacija: +11
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-28, 00:14 
     
Linas000 rašė:
40kWh talpos ant 320 km išdalinus - 12,5 kWh/100 km.
Jei per 10 min įkrauna 40 kWh bateriją, tuomet krovimo galia - 240 kW.
Tesla, čia tu?

Jei 240kW trifazėj sistemoj (400V), tai į tą krovimo stotelę reikės atvesti 2 varinius kabelius 4x150mm^2. Kadangi varinis gerokai brangesnis už aliuminį, tai bus pasirinktas AL sprendimas. Tačiau aliuminis yra blogesnis laidininkas, ko pasekoje stotelei reikės 2vnt 4x240mm^2 :D
Tokio kabelio diametras apie 55-65mm. Kadangi su viena stotele viso miesto automobilių nepakrausi, tai ir su keliais kabeliais čia neapsieisi. Tad su laiku kabelių trasos pradės atrodyti kaip kokie vandentiekio vamzdynai, kitaip sakant mums prireiks naujos infrastruktūros :D
Projektams įsibėgėjus būtinai atsiras koks "mokslininkas", kuris pasiūlys šioje sistemoje pakelti įtampos lygį, ko pasekoje sumažės srovės ir tuo pačiu nebereiks tokių storų kabelių (bent jau laidininko prasme). Tad per ateinančius keletą metų bus įvestas naujas standartas krovimo stendams. Ko pasekoje vėl bus griaunamos senosios stotelės ir diegiamos naujos tuo pačiu keičiant visą infrasttruktūrą.
Tačiau dar nespėjus "apsodinti" visos planetos šia technologine naujove, rinkoje pasirodys miniatiūriniai branduolių sintezės reaktoriai, ko pasekoje pereisime prie "išgauk energiją vietoje" technologijos - žaidimo taisyklės bus dar kartą pakeistos :D
Nespės prabėgti nė keli dešimtmečiai susigyvenus su naujausia-naujausia technologija, kaip ši technologija taps atgyvena: pasirodo "mechaninis keliavimo būdas" buvo niekam tikusi idėja - prasideda teleportacijos era :D

Nu va "žymę" turiu, bus įdomu pažiūrėti kiek fantastikos virs tikrove :D
  • 0


_________________
Because you have a world to construct,
mountains to climb, oceans to cross and stories to tell.



Užsiregistravo: 2017-10-19, 17:53
Pranešimai: 1187
Reputacija: +445
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-28, 12:10 
     
tai jungs nuo skirtomųjų linijų tiesiai ir baigsis problemos. Lietuvoj lyg 6-35kV?

plius gal stvoės 4-6 krovimo taškai ir 240 kW galėsi gauti tik kai niekas kitas nesikrauna.

Arba stotelių blokas gali turėti kažkokią talpyklą, į kurią užsikrauna buferį kai nėra didelio vartojimo (paskutiniai procentai nesikraus pilna galia) ar kol pasikeičia vairuotojai. Tada stotelė trumpam bus pasiruošusi pirstelėti gerokai stipriau. O tau gal ir užteks greito 50km pirstelėjimo, pilnai pasikrausi namie.
  • +2



Moderatorius

Užsiregistravo: 2009-07-13, 13:38
Pranešimai: 5199
Reputacija: +1743
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-28, 13:29 
     
Aliuminio kabelius kas nors dar kloja? Aliuminis per kilogramą pigiau, bet ne per galią (prie įprastų sąlygų).

Didelės galios krovimo stotelių plėtra, kai pvz jau turėsi 1 MW galios kabelį ir iš 5 stotelių po 240 kW plėsi iki 10 stotelių, tai pastatysi akumuliatorių dar kokį 1-2 MWh talpos (čia jau reikia srautų analizės). Niekada nebus 100% išnaudojama galia, nes krovimas maksimalia galia vyksta trumpą laiką viso ciklo metu, plius dar dalį laiko po to stovi, kol savininkas atjungia, ar jei krauna ilgiau, krovimo galia krenta. O ir nebūna taip kad visą laiką kas nors prijungtas bus. Naktimis iš viso tuščia bus.
  • +1


_________________
Surinkai -10 takšų? Tavo komentarų nebematau ir nebeskaitau. Sėkmės savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.



Užsiregistravo: 2009-04-04, 03:11
Pranešimai: 15584
Miestas: Vilnius-Klaipeda
Reputacija: +2894
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-28, 18:48 
     
Aliuminis yra geras laidas. Tik jis yra naudojamas kur jo reikia ir ten kur jo paskirtis, Nes CU yra sunkus ir brangus. Ir nezinau kiek kainuoja laidai lietuvoje, bet pvz norvegijoje 25mm2 Al kainuoja apie 2.5 eur, kur 16mm2 CU kainuos minimum 6 eur (panasus galios santykis). Negana to reikia atsizvelgti pagal situacija ir i svori. Bet taip, jokiu problemu problemu net ir 20 greitu krovimo stoteliu vienoje vietoje, stovi aukstos itampos transformatorius ir nedideliais atstumais isdalina elektra. O jei ir bus zutbutiniu 20 norinciu krautis ta pacia minute, tai logika suveiks ir tiesiog padalins krovima arba pagal kas pirmesnis arba visiems po lygiai.

O kas snekant apie pacia baterija, tai I have a dream, that one day, all batteries wil be like that. Bet kartais tikrai nusibosta laukti tos vieninteles ir nepakartojamos... :D
  • +1


_________________
-=Kas gero?=-


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-04-27, 18:24
Pranešimai: 773
Miestas: Averøy
Reputacija: +201
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-29, 00:02 
     
Čia su Google vertėju verstas straipsnis?
  • 0




Užsiregistravo: 2019-02-16, 21:15
Pranešimai: 3
Reputacija: +1
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-29, 09:27 
     
HardAxe rašė:
tai jungs nuo skirtomųjų linijų tiesiai ir baigsis problemos. Lietuvoj lyg 6-35kV?

Tai ir reikės keisti infrastruktūrą, nes šie įprasti kabeliai būna gaminami su izoliacija, skirta 600-1000V.

immortallt rašė:
Aliuminio kabelius kas nors dar kloja? Aliuminis per kilogramą pigiau, bet ne per galią (prie įprastų sąlygų).

Žinoma, kad kloja. Ir net per galią gaunasi daug pigiau.
  • 0


_________________
Because you have a world to construct,
mountains to climb, oceans to cross and stories to tell.



Užsiregistravo: 2017-10-19, 17:53
Pranešimai: 1187
Reputacija: +445
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-29, 10:42 
     
mindaugas.vaitiekūnas rašė:
HardAxe rašė:
tai jungs nuo skirtomųjų linijų tiesiai ir baigsis problemos. Lietuvoj lyg 6-35kV?

Tai ir reikės keisti infrastruktūrą, nes šie įprasti kabeliai būna gaminami su izoliacija, skirta 600-1000V.

Aš kalbu apie linijas, kurios ateina į pastotes miestuose, kaimuose.

esi turbūt matęs tokį:
https://www.elga.lt/uploads/images/Gall ... C_4932.jpg
arba tokį:
https://s1.15min.lt/images/photos/2015/ ... 510382.jpg

Tai blogiausiu atveju pastotę pastatysi šalia krovimo stotelės, geriausiu - į stotelę eis aukštesnį įtampa. Bet jūs tik akumuliatorius duokit, kaip krauti mes sugalvosim.

p.s. O tu pagalvok apie usa, ten išvis tik 110V :)
  • 0



Moderatorius

Užsiregistravo: 2009-07-13, 13:38
Pranešimai: 5199
Reputacija: +1743
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-29, 12:30 
     
HardAxe rašė:
mindaugas.vaitiekūnas rašė:
HardAxe rašė:
tai jungs nuo skirtomųjų linijų tiesiai ir baigsis problemos. Lietuvoj lyg 6-35kV?

Tai ir reikės keisti infrastruktūrą, nes šie įprasti kabeliai būna gaminami su izoliacija, skirta 600-1000V.

Aš kalbu apie linijas, kurios ateina į pastotes miestuose, kaimuose.

esi turbūt matęs tokį:
https://www.elga.lt/uploads/images/Gall ... C_4932.jpg
arba tokį:
https://s1.15min.lt/images/photos/2015/ ... 510382.jpg

Tai blogiausiu atveju pastotę pastatysi šalia krovimo stotelės, geriausiu - į stotelę eis aukštesnį įtampa. Bet jūs tik akumuliatorius duokit, kaip krauti mes sugalvosim.

p.s. O tu pagalvok apie usa, ten išvis tik 110V :)


Tai ir sakau, kad pakeliant įtampą, reikėstų keisti visą infrastruktūrą :)

Kas liečia USA, tai kiek suprantu, tie 120V yra "buitiniame lygmenyje". Kitaip sakant, jie turi ir aukštesnius įtampos lygius.
https://www.worldstandards.eu/electrici ... ric-power/
  • 0


_________________
Because you have a world to construct,
mountains to climb, oceans to cross and stories to tell.



Užsiregistravo: 2017-10-19, 17:53
Pranešimai: 1187
Reputacija: +445
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-29, 13:15 
     
mindaugas.vaitiekūnas rašė:

Kas liečia USA, tai kiek suprantu, tie 120V yra "buitiniame lygmenyje". Kitaip sakant, jie turi ir aukštesnius įtampos lygius.
https://www.worldstandards.eu/electrici ... ric-power/


Kaikurie laimingieji USA gali įsivesti 240V 1F (vien tik dėl to krovimo galia padidėja ne du, o 4 kartus), bet nevisiems ten techninės sąlygos yra tą padaryti, mačiau kaip vienas Teslos savininkas verkė dėl to, jam net neužtenka įkrovimo per naktį ir savaitgaliais, iš 120V kad galėtu naudotis pilnai savo reikmėm, niekur papildomai neįkraunant, todėl yra priverstas naudotis fast chargeriais ir mokėti daug brangiau. Europa tuo klausimu dešimtmečiais prieky.
  • 0


_________________
Jei abejoji nedaryk, jei darai neabejok.


Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-07-05, 20:14
Pranešimai: 8050
Miestas: KLP
Reputacija: +1861
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2021-01-29, 21:39 
     
bahuriux rašė:
mindaugas.vaitiekūnas rašė:

Kas liečia USA, tai kiek suprantu, tie 120V yra "buitiniame lygmenyje". Kitaip sakant, jie turi ir aukštesnius įtampos lygius.
https://www.worldstandards.eu/electrici ... ric-power/


Kaikurie laimingieji USA gali įsivesti 240V 1F (vien tik dėl to krovimo galia padidėja ne du, o 4 kartus), bet nevisiems ten techninės sąlygos yra tą padaryti, mačiau kaip vienas Teslos savininkas verkė dėl to, jam net neužtenka įkrovimo per naktį ir savaitgaliais, iš 120V kad galėtu naudotis pilnai savo reikmėm, niekur papildomai neįkraunant, todėl yra priverstas naudotis fast chargeriais ir mokėti daug brangiau. Europa tuo klausimu dešimtmečiais prieky.

Įdomu kodėl istoriškai jie ten ties tais 120V apsistojo. Ar ten buvo principas "darykim kitaip negu visas pasaulis" ar vis gi manė, kad 120V bus saugiau? O gal JAV pirmoji pradėjo naudoti elektrą (nežinau istorijos), o Europa pamanė, kad būtų geriau pasikelti įtampą iki 220/230?
Realiai labai senas ir įsišaknijęs reikalas, bet būtų gerai visame pasaulyje turėti bendrą standartą. Kai kurie buitiniai prietaisai dirba 100-240V diapazone, bet dar yra visa pramonė - kalnas reikalų visiems prie bendro standarto pereiti. Jau neskaičiuojant kiek trafų reikėtų pakeisti :)
  • 0


_________________
Because you have a world to construct,
mountains to climb, oceans to cross and stories to tell.



Užsiregistravo: 2017-10-19, 17:53
Pranešimai: 1187
Reputacija: +445
   
 
Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:
Rūšiuoti pagal
 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 20 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 3 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
 

Ieškoti:
Pereiti į:
 
 
cron

Reputation System ©'