Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai
 
Vartotojo vardas:
Slaptažodis:
Atsiminti
Login with a social network:

Jūsų požiūris

Aktyvios diskusijos

Ieškoti forume


Išsami paieška

 [ 104 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2, 3, 4, 5  Kitas
 
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą Pagrindinis diskusijų puslapis » Technologijos » Automobiliai, motociklai ir traukiniai
Žinutė Autorius
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-26, 19:06 
     
immortallt rašė:
Goku, dabar tu man pasakyk, tu rimtai manai, kad dabar avarinio stabdymo sistemos vertina kiek žus, kokia žala ar t.t.? Tu lygini skirtingus dalykus ir nesupranti esmės.


Ne apie avarinio stabdymo sistemas kalba eina. Kurios iš esmės yra "bukos".
Tau tikrai atrodo, kad autonominių automobilių važiavimo algoritmas maždaug toks:

Jei priekyje nėra kliūties - važiuoju tiesiai
Jei yra - stabdau. ???

Atsibusk žmogau. Pažiūrėk kiek dabar, beta stadijoje autonominiai automobilis apdoroja infoemacijos, kad pasirinktu tinkamiausią važiavimo trajektoriją.

http://www.makeuseof.com/tag/how-self-d ... r-program/

immortallt rašė:
Jei iš šalutinio pusdurnis išlekia, autopilotas žinoma kirs per stabdžius ir vengs susidūrimo, kaip reikalauja KET, bet nevertins, mažiau žuvusiųjų bus jei palįs šonu prieš atlekiantį automobilį, ar nulėks nuo skardžio autopiloto automobilis, ar pervažiuos būrį vaikų ant pėsčiųjų tako.


KET nereikalauja kirsti per stabdžius. KET reikalauja išvengti arba sumažinti žalą. Jei automobiliui atrodys, kad mažesnė žala bus trenktis į kitą TP, tai jis taip ir darys. Vien pagal KET negali nuspręsti kuri žala didesnė.

Be to, negali vertinti situacijos tik pagal vieną aspektą. Turi žiūrėti plačiau. Tokiu principu dabar yra programuojami autonominiai automobiliai.

immortallt rašė:
Autonominiai automobiliai turi būti suprogramuoti pagal KET. Taškas. Čia kaip aiškinti, Ikea spintą surinkti ne pagal instrukciją, o pagal Bibliją. Žinoma, gali bandyti.


Pagal KET taip pat nesurinksi Ikeajos spintos. Taip pat vien pagal KET negalėsi suprogramuoti normaliai veikiančio autonominio automobilio.

Kaip tu suprogramuosi šitą taisyklę:

Cituoti:
4.
Eismo dalyvių elgesys grindžiamas savitarpio pagarba ir atsargumu.


arba šitą:

Cituoti:
9. Eismo dalyviai privalo laikytis visų būtinų atsargumo priemonių, nekelti pavojaus kitų eismo dalyvių, kitų asmenų ar jų turto saugumui ir aplinkai, nesudaryti kliūčių jų eismui, taip pat siekdami išvengti nuostolingų padarinių arba juos sumažinti privalo imtis
visų būtinų priemonių, išskyrus tuos atvejus, kai dėl to kiltų pavojus jų pačių, kitų žmonių gyvybei ar sveikatai arba tokios priemonės padarytų dar daugiau žalos palyginti su ta, kurios būtų galima išvengti


Kaip DI turi palyginus nustatyti kuriuo atveju galima traktuoti, kad žala bus padaryta didesnė?

O dar yra n - atveju kai pažodinis KET laikymasis netik padidintų avarijos riziką, bet gali būti apskritai neįmanomas.


Be to, galima grįžti prie tavo taip mėgstamo vaikų trankymo. Nors iki tol nekvestionavau tavo pasirinkimo nutrenkti KET pažeidusį vaiką, tačiau va tau KET:

http://www.keliueismotaisykles.info/upl ... iedais.pdf

Surask pagal ką galima daryti išvadas, kad vairuotojo ir keleivių sveikata yra svarbesnė už KET pažeidusio vaiko gyvybę.
  • -1




Užsiregistravo: 2012-09-02, 21:58
Pranešimai: 1129
Reputacija: +630
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-26, 19:49 
     
Šiaip autonominis automobilis yra pakankamai primityvus. Yra kelios sistemos, kurios viena kitą papildo. Jei atsiras kliūtis staiga prieš tave (iš pirmos juostos prieš nosį persirikiuos į antrą, tai ir kirs per stabdžius).

Tokie punktai kaip 4 ir 9 reikalingi dėl žmogiškųjų klaidų. Tai yra išimtys, kurias ir įprogramuoja - tolygiau stabdo, nesustoja ties mirksinčiu žaliu, kaip priklausytų.

Surask man KET, kur nurodoma, kad taisyklių nepažeidęs vairuotojas turi rizikuoti savo ir savo keleivių gyvybe ir sveikata dėl to, kuris pažeisdamas taisykles iššoko prieš važiuojančią priemonę?

Vėl suki uodegą ir vartais visaip, kaip žaltys. Kas turi žūti, tas, kuris nesilaiko KET, ar tas kuris laikosi, jei jau nori tokios situacijos, kur tėra du pasirinkimai. Ir tik nepradėk skeisti apie tai, kaip automobilis dar spės paskaičiuoti tikimybes, kam kiek šansų išgyventi. Kai suskaičiuos, jau bus per vėlu kažką daryti.

Parodyk man vietą, kur pažodinis KET laikymasis padarytų eismą neįmanomu.

Beje, tavo moralės lygiui nustatyti, kieno gyvybė svarbesnė, žudiko ar aukos?
  • 0


_________________
Surinkai -10 takšų? Tavo komentarų nebematau ir nebeskaitau. Sėkmės savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.



Užsiregistravo: 2009-04-04, 03:11
Pranešimai: 14200
Miestas: Vilnius-Klaipeda
Reputacija: +2161
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-26, 20:42 
     
immortallt rašė:
Šiaip autonominis automobilis yra pakankamai primityvus. Yra kelios sistemos, kurios viena kitą papildo. Jei atsiras kliūtis staiga prieš tave (iš pirmos juostos prieš nosį persirikiuos į antrą, tai ir kirs per stabdžius).

Tokie punktai kaip 4 ir 9 reikalingi dėl žmogiškųjų klaidų. Tai yra išimtys, kurias ir įprogramuoja - tolygiau stabdo, nesustoja ties mirksinčiu žaliu, kaip priklausytų.


Jei 9 punktas skirtas tik žmonėms, kodėl juo rėmeisi kai kalbėjome apie transporto priemonės važiuojančios šalutiniu keliu praleidimą?

immortallt rašė:
Surask man KET, kur nurodoma, kad taisyklių nepažeidęs vairuotojas turi rizikuoti savo ir savo keleivių gyvybe ir sveikata dėl to, kuris pažeisdamas taisykles iššoko prieš važiuojančią priemonę?


Nėra tokios taisyklės, kaip ir nėra leidimo nutrenkti žmogų. KET tokių dalykų nesprendžia.

immortallt rašė:
Vėl suki uodegą ir vartais visaip, kaip žaltys. Kas turi žūti, tas, kuris nesilaiko KET, ar tas kuris laikosi, jei jau nori tokios situacijos, kur tėra du pasirinkimai. Ir tik nepradėk skeisti apie tai, kaip automobilis dar spės paskaičiuoti tikimybes, kam kiek šansų išgyventi. Kai suskaičiuos, jau bus per vėlu kažką daryti.


Na sakykim, kad turi žūti tas kas pažeidė KET.
Tačiau tokio dalyko KET nėra parašyta. Kaip pagal KET suprogramuota mašina turi žinoti, kad galima nutrenkti KET pažeidusį žmogų?

NA dabar atsakyk be išsipisinėjimų: kas turi žūti, jei abu nepažeidė KET? Ir jei abu pažeidė KET.

Cituoti:
Parodyk man vietą, kur pažodinis KET laikymasis padarytų eismą neįmanomu.


va:

Cituoti:
Prieš sukdamas į dešinę, į kairę arba apsisukdamas (išskyrus posūkį sankryžą, kurioje eismas vyksta ratu) vairuotojas privalo iš anksto pasitraukti prie pat važiuojamosios dalies, skirtos važiuoti ta kryptimi, atitinkamo krašto


Jei pasukimas į kairę labai siauras ir važiuoji su ilga mašina ar priekaba, iš esmės negali apsisukti.


immortallt rašė:
Beje, tavo moralės lygiui nustatyti, kieno gyvybė svarbesnė, žudiko ar aukos?


Pagal moralinius principus svarbesnė gyvybė aukos. Tačiau pagal įstatymą abejų gyvybės vienodai svarbios
Tavo pasakymas, kad reikia nutrenkti KET pažeidusį žmogų yra grynai moralinis įsitikinimas.
Jei realiai nutrenktum žmogų, kuris nesilaikė KET, tai ar tu neši kažkokią atsakomybę spręs teismas. Ir jei jis nustatys, kad turėjai galimybę nepražudyti žmogaus, tai tapsi kaltu.


Beje, jei autonominiai automobiliai tokie primityvūs, kodėl įvairios kompanijos investuoja milžiniškus resursus tai, ir tik pastaruoju metu atsiranda normaliai funkcionuojančių automobilių?

Vargu ar leistų autonominius automobilius, jei jie būtų primityvūs.
  • -2




Užsiregistravo: 2012-09-02, 21:58
Pranešimai: 1129
Reputacija: +630
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-26, 21:31 
     
Cituoti:
Nėra tokios taisyklės, kaip ir nėra leidimo nutrenkti žmogų. KET tokių dalykų nesprendžia.



Cituoti:
siekdami išvengti nuostolingų padarinių arba juos sumažinti privalo imtis visų būtinų priemonių, išskyrus tuos atvejus, kai dėl to kiltų pavojus jų pačių, kitų žmonių gyvybei ar sveikatai arba tokios priemonės padarytų dar daugiau žalos palyginti su ta, kurios būtų galima išvengti.


Jei ant kelio staiga išbėga vaikas, o važiuojama su pilna mašina žmonių, vaiką galima nutrenkti, nes bandant sukti išvengiant susidūrimo galima ištėkšti krūvą žmonių. pagal KET tai jau būtų didesnė žala (1 lavonas prieš tarkim, 4ris).

Lengviau?

Kada įgausi proto, ir nustosi reikalauti, kad kompas spręstų moralines dilemas?
  • 0


_________________
Aš už laisvą Lietuvą Rusijos sudėtyje!
I support Putin and green peasants!
Karbauskis rules again! I am with him too!



Užsiregistravo: 2010-02-08, 03:13
Pranešimai: 2783
Reputacija: +601
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-26, 21:32 
     
immortal, idomu tavo nuomone. tu cia matau labai didelis autonominiu automobiliu specialistas. kaip elgsis autonominis automobilis, jei fiksuos, kad atvaro dvi furos priespriesine juosta, antra fura lenkia pirma fura ir varo tiesiai i autonomini automobili. ir ta lenkianti fura greitejanti. o kelias dvijuostis ir is abieju pusiu aptvertas plieniniais atitvarais, salikeliu praktiskai ner, na ir is autonominio paskos vaziuoja sakykim motociklininkas, o is paskos moco - dar viena fura. tai ka darys autonominis tokioj situacijoj? jokiu vaiku su mobiliakais, kuriuos butu galima pervaziuos ir issigelbet - nera. tai ka darys autonominis, kaip gelbesis tokioj situacijoj? :D :D :D rasei, kad prioritetas - isgelbet autonominio keleivius...
  • -1


_________________
Surinkai -10 tasku? Tavo ideologija paduoda dauniskumu... sekmes savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.

Lyderiai-
Nr1. is immortallt - 99+ minusu :D :D :D
Nr2. is utf16 - 50+ minusu :D :D :D
Nr3. ipienius - 50+bbz minusu :D :D :D



Užsiregistravo: 2016-03-12, 10:09
Pranešimai: 3112
Reputacija: +102
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-26, 21:54 
     
AAA000 rašė:
immortal, idomu tavo nuomone. tu cia matau labai didelis autonominiu automobiliu specialistas. kaip elgsis autonominis automobilis, jei fiksuos, kad atvaro dvi furos priespriesine juosta, antra fura lenkia pirma fura ir varo tiesiai i autonomini automobili. ir ta lenkianti fura greitejanti. o kelias dvijuostis ir is abieju pusiu aptvertas plieniniais atitvarais, salikeliu praktiskai ner, na ir is autonominio paskos vaziuoja sakykim motociklininkas, o is paskos moco - dar viena fura. tai ka darys autonominis tokioj situacijoj? jokiu vaiku su mobiliakais, kuriuos butu galima pervaziuos ir issigelbet - nera. tai ka darys autonominis, kaip gelbesis tokioj situacijoj? :D :D :D rasei, kad prioritetas - isgelbet autonominio keleivius...



Dar vienas durnius.
Pasunkinkim situaciją - ne autonominis automobilis, bet paprastas, jame sėdi tu su žmona ir savo mažamečiais vaikais.
Ką tu darytum? Kaip apsaugotum savo šeimą?

Vat tą patį darytų ir autonominis automobilis.
  • 0


_________________
Aš už laisvą Lietuvą Rusijos sudėtyje!
I support Putin and green peasants!
Karbauskis rules again! I am with him too!



Užsiregistravo: 2010-02-08, 03:13
Pranešimai: 2783
Reputacija: +601
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-26, 21:56 
     
AAA000 rašė:
... atvaro dvi furos priespriesine juosta, antra fura lenkia pirma fura ir varo tiesiai i autonomini automobili. ir ta lenkianti fura greitejanti. o kelias dvijuostis ir is abieju pusiu aptvertas plieniniais atitvarais, salikeliu praktiskai ner, na ir is autonominio paskos vaziuoja sakykim motociklininkas, o is paskos moco - dar viena fura. tai ka darys autonominis tokioj situacijoj?...

Stabdys.
Ar tau atrodo, kad iš neišvengiamos situacijos autopilotas turi rasti kažkokį magišką sprendimą?
Paimkime situaciją, automobilis iškrito iš kelto ir skęsta, ką darys autopilotas, suks į kairę ar į dešinę?
  • +2




Užsiregistravo: 2013-08-16, 08:33
Pranešimai: 222
Reputacija: +75
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-26, 22:02 
     
jonas112 rašė:
Stabdys.
Ar tau atrodo, kad iš neišvengiamos situacijos autopilotas turi rasti kažkokį magišką sprendimą?
Paimkime situaciją, automobilis iškrito iš kelto ir skęsta, ką darys autopilotas, suks į kairę ar į dešinę?


Super atsakymas. Gaila, bet jei kalbama apie autopilotus, tai atjungiamos smegenys kai kurių pašnekovų. Gi kodėl tie patys klausimai nekyla, kai kalbama apie vairuotojus žmones?
  • +2


_________________
Aš už laisvą Lietuvą Rusijos sudėtyje!
I support Putin and green peasants!
Karbauskis rules again! I am with him too!



Užsiregistravo: 2010-02-08, 03:13
Pranešimai: 2783
Reputacija: +601
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-26, 22:18 
     
- rašė:
AAA000 rašė:
immortal, idomu tavo nuomone. tu cia matau labai didelis autonominiu automobiliu specialistas. kaip elgsis autonominis automobilis, jei fiksuos, kad atvaro dvi furos priespriesine juosta, antra fura lenkia pirma fura ir varo tiesiai i autonomini automobili. ir ta lenkianti fura greitejanti. o kelias dvijuostis ir is abieju pusiu aptvertas plieniniais atitvarais, salikeliu praktiskai ner, na ir is autonominio paskos vaziuoja sakykim motociklininkas, o is paskos moco - dar viena fura. tai ka darys autonominis tokioj situacijoj? jokiu vaiku su mobiliakais, kuriuos butu galima pervaziuos ir issigelbet - nera. tai ka darys autonominis, kaip gelbesis tokioj situacijoj? :D :D :D rasei, kad prioritetas - isgelbet autonominio keleivius...



Dar vienas durnius.
Pasunkinkim situaciją - ne autonominis automobilis, bet paprastas, jame sėdi tu su žmona ir savo mažamečiais vaikais.
Ką tu darytum? Kaip apsaugotum savo šeimą?

Vat tą patį darytų ir autonominis automobilis.

Kaip tokiam dar vienam protingam, atsakysiu. As pvz sustociau ir islipes persokciau per atitvara.
Norejai pasakyt - kad autopilotas padarytu ta pati? :D :D :D
  • 0


_________________
Surinkai -10 tasku? Tavo ideologija paduoda dauniskumu... sekmes savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.

Lyderiai-
Nr1. is immortallt - 99+ minusu :D :D :D
Nr2. is utf16 - 50+ minusu :D :D :D
Nr3. ipienius - 50+bbz minusu :D :D :D



Užsiregistravo: 2016-03-12, 10:09
Pranešimai: 3112
Reputacija: +102
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-26, 22:49 
     
- rašė:
Cituoti:
Nėra tokios taisyklės, kaip ir nėra leidimo nutrenkti žmogų. KET tokių dalykų nesprendžia.


Cituoti:
siekdami išvengti nuostolingų padarinių arba juos sumažinti privalo imtis visų būtinų priemonių, išskyrus tuos atvejus, kai dėl to kiltų pavojus jų pačių, kitų žmonių gyvybei ar sveikatai arba tokios priemonės padarytų dar daugiau žalos palyginti su ta, kurios būtų galima išvengti.


Jei ant kelio staiga išbėga vaikas, o važiuojama su pilna mašina žmonių, vaiką galima nutrenkti, nes bandant sukti išvengiant susidūrimo galima ištėkšti krūvą žmonių. pagal KET tai jau būtų didesnė žala (1 lavonas prieš tarkim, 4ris).


Kur KET parašyta kad 4 mirtys didesnė žala nei 1?
Matai, KET nėra nurodoma, kaip nustatyti kuri žala didesnė.

P.s. Pagal immortallt šis 9 KET punktas negalios autonominiams automobiliams.


Cituoti:
Kada įgausi proto, ir nustosi reikalauti, kad kompas spręstų moralines dilemas?


O tai tau turės automobilis paskambinti ir paklausti kaip spręsti moralines dilemas?

Vis dar laukiu iš tavęs paaiškinimo, kaip veikia autonominis (pats važiavimo algoritmas) automobilis. Ir kam reikalinga surinkt 1GB/s duomenis, jei pagal tave jis vis tiek nesugeba jų apdoroti? Išvadinęs kitus kvailais, gali pasirodyti koks esi protingas.
  • -2




Užsiregistravo: 2012-09-02, 21:58
Pranešimai: 1129
Reputacija: +630
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-26, 23:06 
     
Ką sako 9 KET punktas konkrečiai? Iš esmės jei laikais visų KET taisyklių, laikaisi ir 9 punkto. Taip pat, tas pats 9-tas punktas rašo, kad turi imtis visų priemonių išvengti žalos, bet tik tuo atveju, jei nesukeli pavojaus sau ir aplinkiniams.
  • 0


_________________
Surinkai -10 takšų? Tavo komentarų nebematau ir nebeskaitau. Sėkmės savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.



Užsiregistravo: 2009-04-04, 03:11
Pranešimai: 14200
Miestas: Vilnius-Klaipeda
Reputacija: +2161
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-26, 23:35 
     
AAA000 rašė:
Kaip tokiam dar vienam protingam, atsakysiu. As pvz sustociau ir islipes persokciau per atitvara.
Norejai pasakyt - kad autopilotas padarytu ta pati? :D :D :D


Aj, tu nori, kad autopilotas išliptų? Geras autopilotas ...
  • 0


_________________
Aš už laisvą Lietuvą Rusijos sudėtyje!
I support Putin and green peasants!
Karbauskis rules again! I am with him too!



Užsiregistravo: 2010-02-08, 03:13
Pranešimai: 2783
Reputacija: +601
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-26, 23:43 
     
Evil Goku rašė:

O tai tau turės automobilis paskambinti ir paklausti kaip spręsti moralines dilemas?

Vis dar laukiu iš tavęs paaiškinimo, kaip veikia autonominis (pats važiavimo algoritmas) automobilis. Ir kam reikalinga surinkt 1GB/s duomenis, jei pagal tave jis vis tiek nesugeba jų apdoroti? Išvadinęs kitus kvailais, gali pasirodyti koks esi protingas.


Bet nu tikrai durnas, nes kaip jau pavyko išsiaiškinti - tu nori, kad mašina spręstų moralines dilemas.

Beje, tu bent žinai, iš kur tie 1Gb/s duomenų srauto atsiranda, ar tiesiog perskaitei straipsnį apie Google automobilius, ir, regis, nieko nesupratai? Nes, jei būtum pasigilinęs, tai tie duomenys skirti tiesiog nustatyti keliui bei kliūtims bei kliūčių judėjimui. Viskas.

Be to, aš niekur nesakiau, kad kompiuteris negali apdoroti tokio srauto. Pats išsigalvojai.

ir algoritmas, tau jau sakė - yra primityvus - galima važiuoti - važiuoja, negalima - stovi.
  • +2


_________________
Aš už laisvą Lietuvą Rusijos sudėtyje!
I support Putin and green peasants!
Karbauskis rules again! I am with him too!


Paskutinį kartą redagavo - 2016-11-26, 23:44. Iš viso redaguota 1 kartą.


Užsiregistravo: 2010-02-08, 03:13
Pranešimai: 2783
Reputacija: +601
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-26, 23:44 
     
- rašė:
AAA000 rašė:
Kaip tokiam dar vienam protingam, atsakysiu. As pvz sustociau ir islipes persokciau per atitvara.
Norejai pasakyt - kad autopilotas padarytu ta pati? :D :D :D


Aj, tu nori, kad autopilotas išliptų? Geras autopilotas ...


Šizofrenjos simptomai stiprėja?
  • 0




Užsiregistravo: 2012-09-02, 21:58
Pranešimai: 1129
Reputacija: +630
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-26, 23:50 
     
Evil Goku rašė:
- rašė:
AAA000 rašė:
Kaip tokiam dar vienam protingam, atsakysiu. As pvz sustociau ir islipes persokciau per atitvara.
Norejai pasakyt - kad autopilotas padarytu ta pati? :D :D :D


Aj, tu nori, kad autopilotas išliptų? Geras autopilotas ...


Šizofrenjos simptomai stiprėja?

P.s. vis dar laukiu paaiškinimo kaip veikia autonominis automobilis.


Jame sėdi pikc gnomas ir sukioja vairą.
Jūs abu su AAA tiek pasiryžę įrodyt autopilotų nesugebėjimą veikti, kad traukiat situacijas iš subinės.

AAA000 pateikta situacija yra durna - tokioj situacijoj nebūtų laiko sustot ir išlipt. O jei būtų, jums neužteko smegenų suprast, kad autopilotas irgi SUSTOTŲ, ir keleiviai IŠLIPTŲ.

Situacija viens prie vieno, tarsi būtų vairuotojas žmogus. Ne blyn, autopilotas jų neišleistų, laikytų uždarytas duris, ane?
  • +1


_________________
Aš už laisvą Lietuvą Rusijos sudėtyje!
I support Putin and green peasants!
Karbauskis rules again! I am with him too!



Užsiregistravo: 2010-02-08, 03:13
Pranešimai: 2783
Reputacija: +601
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-27, 00:02 
     
Eik tu sau koks tu protingas.

Cituoti:
algoritmas, tau jau sakė - yra primityvus - galima važiuoti - važiuoja, negalima - stovi.


Ir tokiam algoritmui išleidžiami milijonai. Kokiame sapne sapnavai? Turbūt per pilnatį.

Cituoti:
Be to, aš niekur nesakiau, kad kompiuteris negali apdoroti tokio srauto.


Automobilis gali apdoroti 1GB/s srautą duomenų, tačiau realiu laiku nesugebės pasirinkti vieno iš kelių scenarijų?

Cituoti:
Bet nu tikrai durnas, nes kaip jau pavyko išsiaiškinti - tu nori, kad mašina spręstų moralines dilemas.


Jei sugebėtum skaityti ilgesnes pastraipas, ir turėtum bent kažkiek teksto suvokimo įgūdžių, tai būtum jau senokai išsiaiškinęs, kad noriu visai kitko.
Man įdomu pagal kokius bendrus principus turėtų būti užprogramuotas autonominis automobilis elgtis ekstremaliuose situacijose.

Dabar ryškėja du variantai:
1) nutrenkti išbėgusį į kelią vaiką
2) stabdyti (nors jei ir neveikia nei viena stabdymo funkcija)

O autonominis automobilis yra kvailesnis nei studentų laisvalaikiu kuriami nevaldomi robotukai.
  • 0




Užsiregistravo: 2012-09-02, 21:58
Pranešimai: 1129
Reputacija: +630
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-27, 00:57 
     
Evil Goku rašė:
Eik tu sau koks tu protingas.


Ir tokiam algoritmui išleidžiami milijonai. Kokiame sapne sapnavai? Turbūt per pilnatį.



O tai nesugebi suprasti, kad milijoninės vertės algoritmas sprendžia „galima-negalima“, ir būtent čia yra problema? Ar tu norėjai, kad aš tau surašyčiau algoritmą, kuris servus sukioja?

Cituoti:

Automobilis gali apdoroti 1GB/s srautą duomenų, tačiau realiu laiku nesugebės pasirinkti vieno iš kelių scenarijų?



Ech, vaikai. Gigabaitai nieko nereiškia - vien iš ultragarsinio radaro gali gauti mažiausiai 900 kb/s srautą, kuris tau duos tik vieną dalyką - atstumą iki kažko, o dar liks dar tą kažką identifikuot. O dar reikia įvertinti, pasak tavęs, vieną iš kelių galimų scenarijų? kad tų scenarijų yra milijonas. Pakitus situacijai, viskas vėl keičiasi.

Cituoti:

Jei sugebėtum skaityti ilgesnes pastraipas, ir turėtum bent kažkiek teksto suvokimo įgūdžių, tai būtum jau senokai išsiaiškinęs, kad noriu visai kitko.
Man įdomu pagal kokius bendrus principus turėtų būti užprogramuotas autonominis automobilis elgtis ekstremaliuose situacijose.

Dabar ryškėja du variantai:
1) nutrenkti išbėgusį į kelią vaiką
2) stabdyti (nors jei ir neveikia nei viena stabdymo funkcija)

O autonominis automobilis yra kvailesnis nei studentų laisvalaikiu kuriami nevaldomi robotukai.


Ne, tu nori, kad spręstų moralines dilemas. Nes tu reikalauji pasakyti, pagal kokius bendrus principus turėtų būti užprogramuotas autonominis automobilis elgtis ekstremaliuose situacijose.

Ekstremalioje situacijoje automobilis turi sustoti/išvengti kliūties. Viskas. Vienintelis principas, ir daugiau nėra čia ką išradinėti.

Smulkiau - jei susidūrimas neišvengiamas - mažinamas greitis, kad žala būtų kuo mažesnė, jei išvengiamas - apvažiuoji kliūtį ir viskas.
  • 0


_________________
Aš už laisvą Lietuvą Rusijos sudėtyje!
I support Putin and green peasants!
Karbauskis rules again! I am with him too!



Užsiregistravo: 2010-02-08, 03:13
Pranešimai: 2783
Reputacija: +601
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-27, 01:01 
     
Evil Goku rašė:
Man įdomu pagal kokius bendrus principus turėtų būti užprogramuotas autonominis automobilis elgtis ekstremaliuose situacijose.
Dabar ryškėja du variantai:
1) nutrenkti išbėgusį į kelią vaiką
2) stabdyti (nors jei ir neveikia nei viena stabdymo funkcija)

Ekstremali situacija - dingo stabdžiai, kelyje krūva senukų, būrys vaikų bei iš priekio atlekia 3 fūros.
Automobilis susuką vairą, atsistoja ant 2 ratų, pravažiuoją tarp senukų ir vaikų, ir ramiai lekia ant ištisinės linijos ar šalia kelkraščio, kol galiausiai sustoja. Paprasta kaip 2x2.
  • -1




Užsiregistravo: 2013-08-16, 08:33
Pranešimai: 222
Reputacija: +75
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-27, 01:14 
     
- rašė:
- rašė:
AAA000 rašė:
Kaip tokiam dar vienam protingam, atsakysiu. As pvz sustociau ir islipes persokciau per atitvara.
Norejai pasakyt - kad autopilotas padarytu ta pati? :D :D :D


Aj, tu nori, kad autopilotas išliptų? Geras autopilotas ...


Jame sėdi pikc gnomas ir sukioja vairą.
Jūs abu su AAA tiek pasiryžę įrodyt autopilotų nesugebėjimą veikti, kad traukiat situacijas iš subinės.

AAA000 pateikta situacija yra durna - tokioj situacijoj nebūtų laiko sustot ir išlipt. O jei būtų, jums neužteko smegenų suprast, kad autopilotas irgi SUSTOTŲ, ir keleiviai IŠLIPTŲ.

Situacija viens prie vieno, tarsi būtų vairuotojas žmogus. Ne blyn, autopilotas jų neišleistų, laikytų uždarytas duris, ane?

na gerai - sutinku nebutu laiko sustot ir islipt :D keiciam biski situacija. pvz vaziuoju su kabrioletu, pristabdau ir isoku is kelio per atitvara dar net nesustojus :D apsilauzau kaulus - bet lieku gyvas. o su autopilotu - 100% mirtis, nes gnomas sugrybavo... sustabde autonomine masina nepatogiai, gal oro pagalves issove - isvis nebegali islist. kurgi ne - viens prie vieno situacija...
  • 0


_________________
Surinkai -10 tasku? Tavo ideologija paduoda dauniskumu... sekmes savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.

Lyderiai-
Nr1. is immortallt - 99+ minusu :D :D :D
Nr2. is utf16 - 50+ minusu :D :D :D
Nr3. ipienius - 50+bbz minusu :D :D :D



Užsiregistravo: 2016-03-12, 10:09
Pranešimai: 3112
Reputacija: +102
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-27, 01:53 
     
- rašė:

O tai nesugebi suprasti, kad milijoninės vertės algoritmas sprendžia „galima-negalima“, ir būtent čia yra problema? Ar tu norėjai, kad aš tau surašyčiau algoritmą, kuris servus sukioja?

Norėjau kad bent kažkiek pasidomėtum kaip realiai veikia autonominio automobilio DI, ir nebekedėtum, kad gavęs 1GB/s duomenų jis tesugeba paskaičiuoti ar prieš jį yra siena ar nėra.

- rašė:
Ech, vaikai. Gigabaitai nieko nereiškia - vien iš ultragarsinio radaro gali gauti mažiausiai 900 kb/s srautą, kuris tau duos tik vieną dalyką - atstumą iki kažko, o dar liks dar tą kažką identifikuot. O dar reikia įvertinti, pasak tavęs, vieną iš kelių galimų scenarijų? kad tų scenarijų yra milijonas. Pakitus situacijai, viskas vėl keičiasi.


Tai kam jam reikia identifikuoti tą kažką jei su ta informacija anot tavęs jis nieko nespės padaryti?

Aš nekalbu, kad automobilis turi sugalvoti kažkokius akrobatinius triukus kaip rašo jonas112.
Tiesiog iš esmės gali važiuoti tiesiai, važiuoti į kairę, važiuoti į dešinę. Visais trimis atvejais bus skirtingos "žalos", ir DI pagal išlanksto sudarytą algoritmą sugebės jas įvertinti ir palyginti. Tada pasirinks mažiausios "žalos" variantą. Va kaip reikės sudaryti tą algoritmą, kokiomis vertybėmis pagrįstą (čia realus klausimas, tiesiog įdomu) yra esminis klausimas, visi kita yra techniniai klausimai.

- rašė:
Ne, tu nori, kad spręstų moralines dilemas. Nes tu reikalauji pasakyti, pagal kokius bendrus principus turėtų būti užprogramuotas autonominis automobilis elgtis ekstremaliuose situacijose.



Tai pagal tave autonominis automobilis pats save užsiprogramuos? Pats nuspręs kokios moralinės vertybės yra svarbios?
Turbūt iš Denverio rašai, nes ten žolė legalizuota.
Ir aš visai nereikalauju, man tik įdomi žmonių nuomonė. Kokius prioritetus jie patys sudėtų.

- rašė:
Smulkiau - jei susidūrimas neišvengiamas - mažinamas greitis, kad žala būtų kuo mažesnė, jei išvengiamas - apvažiuoji kliūtį ir viskas.


Jei išvengiamas, bet apvažiuodamas kliūtį sukelsi kitiems pavojų? Kokia turi būti tų pavojų proporcija, kad automobilis atliktų manevrą, o ne atsitrenktų į kliūtį.
Man tiesiog įdomu, kur bus nubrėžta riba. Ir ar ta riba bus priimta politikų, ar patys programuotojai nuspręs kada galima nutrenkti žmogų, o kada geriau stipriai apgadinti automobilį.
  • -1




Užsiregistravo: 2012-09-02, 21:58
Pranešimai: 1129
Reputacija: +630
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-27, 03:44 
     
Evil Goku rašė:
Jei išvengiamas, bet apvažiuodamas kliūtį sukelsi kitiems pavojų? Kokia turi būti tų pavojų proporcija, kad automobilis atliktų manevrą, o ne atsitrenktų į kliūtį.
Man tiesiog įdomu, kur bus nubrėžta riba. Ir ar ta riba bus priimta politikų, ar patys programuotojai nuspręs kada galima nutrenkti žmogų, o kada geriau stipriai apgadinti automobilį.



Tai jau neišvengiamas pavojus, kai negali apvažiuoti. Apvažiavimas ir kliūties išvengimas ir reiškia, kad apvažiuoji be papildomų rūpesčių.

Antra,

Cituoti:
kada galima nutrenkti žmogų, o kada geriau stipriai apgadinti automobilį.


visada bus renkamasi apgadinti automobilį nei kad nutrenkti žmogų. Prioritetai eina žemėjimo tvarka taip: Apvažiuoti, jei ne - sustoti, jei ne, stoti avariniu būdu, jei ne, stoti labai avariniu būdu. O vat avarinio stojimo metu jei nutrenks ką nors, tai čia jau ne autopiloto programuotojų bėdos.


Cituoti:
ent kažkiek pasidomėtum kaip realiai veikia autonominio automobilio DI, ir nebekedėtum, kad gavęs 1GB/s duomenų jis tesugeba paskaičiuoti ar prieš jį yra siena ar nėra.


Būtent, jam reikia net 1Gb/s duomenų srauto, kad bent tiek sugebėtų. Jei DI būtų bent pusiau prilygstantis atvaizdų analizavime, kiek žmogaus smegenys, užtektų kelių video kamerų su gerokai mažesniu duomenų srautu. O dabar tenka apkarstyti visokiais davikliais, nes kitaip neskiria sienos nuo kelkraščio.

Cituoti:
Tai kam jam reikia identifikuoti tą kažką jei su ta informacija anot tavęs jis nieko nespės padaryti?


Tu vėl nesupranti. Moralinių dilemų ir žalos skaičiavimas yra perteklinis darbas, kuris netgi nebūtinas ir trukdytų apdoroti tuos gigabaitus duomenų.
  • 0


_________________
Aš už laisvą Lietuvą Rusijos sudėtyje!
I support Putin and green peasants!
Karbauskis rules again! I am with him too!



Užsiregistravo: 2010-02-08, 03:13
Pranešimai: 2783
Reputacija: +601
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-27, 13:02 
     
- rašė:
Tai jau neišvengiamas pavojus, kai negali apvažiuoti. Apvažiavimas ir kliūties išvengimas ir reiškia, kad apvažiuoji be papildomų rūpesčių.

Antra,

Cituoti:
kada galima nutrenkti žmogų, o kada geriau stipriai apgadinti automobilį.


visada bus renkamasi apgadinti automobilį nei kad nutrenkti žmogų.


Tai pagal tave automobilis nesugebės nustatyti kuriuo atveju bus tik apgadintas automobilis, o kuriuo atveju žus žmogus.

Nemanai, kad prieš vadinant kitus kvailais, reikėtų pasidomėk kas vyksta realybėje, o ne vien tavo fantazijų pasaulyje?

https://www.ri.cmu.edu/pub_files/2012/5 ... _Final.pdf


Cituoti:
Prioritetai eina žemėjimo tvarka taip: Apvažiuoti, jei ne - sustoti, jei ne, stoti avariniu būdu, jei ne, stoti labai avariniu būdu. O vat avarinio stojimo metu jei nutrenks ką nors, tai čia jau ne autopiloto programuotojų bėdos.


Kad viskas išties būtu taip paprasta, kaip tavo naiviam protui atrodo...
Pagal aukščiau išvardintus prioritetus, jei apvažiuojant kliūtį užkirstum kelią dviratininkui, tai bus galima apvažiuoti ar ne?

Jei tokiu atveju pasirinks mirtinai sužaloti žmogų, o ne lengvai sužaloti (tiesiog bus priverstas stabdyti ir galbūt nukris nuo dviračio) dviratininką, čia jau bus programuotojų kaltė?
Ar tau kaip immortallt'ui Kelių Eismo Taisyklės pašnabždėjo, kad reikia traiškyti pėsčiuosius?
  • -1




Užsiregistravo: 2012-09-02, 21:58
Pranešimai: 1129
Reputacija: +630
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-27, 13:34 
     
Taip immortallt sako, kad reikia traiškyti pėsčiuosius! Autopilotui važiuoti į bažnyčias ir darželius bei traiškyti visus iš eilės! Čia tu taip supranti kai aš sakau, kad dilemoje rinktis keleivius ir išbėgusį į gatvę (čia tavo ir kelių kitų kuriama teoretinė dilema), tada turi rinktis tą, kuris nekaltas. Bet tau akivaizdžiai jei kaltasis jaunesnis, tai jo gyvybė vertingesnė nei nekalto asmens?
  • 0


_________________
Surinkai -10 takšų? Tavo komentarų nebematau ir nebeskaitau. Sėkmės savo graudžiame, neapykantos ir pavydo persmelktame gyvenime.



Užsiregistravo: 2009-04-04, 03:11
Pranešimai: 14200
Miestas: Vilnius-Klaipeda
Reputacija: +2161
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-27, 15:12 
     
Evil Goku rašė:
Kad viskas išties būtu taip paprasta, kaip tavo naiviam protui atrodo...
Pagal aukščiau išvardintus prioritetus, jei apvažiuojant kliūtį užkirstum kelią dviratininkui, tai bus galima apvažiuoti ar ne?

Jei tokiu atveju pasirinks mirtinai sužaloti žmogų, o ne lengvai sužaloti (tiesiog bus priverstas stabdyti ir galbūt nukris nuo dviračio) dviratininką, čia jau bus programuotojų kaltė?
Ar tau kaip immortallt'ui Kelių Eismo Taisyklės pašnabždėjo, kad reikia traiškyti pėsčiuosius?



Tu bent pats straipsnį skaitei, kurį citavai? Tu supranti, kad straipsnyje pasiūlytas trajektorijos optimizavimas yra normaliam judėjimui, o ne ekstremaliam atvejui? Staigiai teleportavus, kaip čia jūs stengiatės pakliedėti, kokį praeivį automobiliui prieš pat nosį, lekiantį 100 km/h, cost function taptų lygi begalybei visais atvejais (eksponentinė priklausomybė ten juk), ir jokiais atvejais kompiuteris nespėtų paskaičiuoti optimalios trajektorijos? T.y. jei iki susidūrimo liko 0,0001 s, tu vis dar spangsi, kad kompiuteris turi spėti paskaičiuoti cost funkciją, pasukti ratus, prilėtinti, išsukti posūkį, ir išvengti susidūrimo? Ne, tada tik avarinis spyris į stabdį, ir tikėtis, kad smūgis bus maksimaliai mažas. Viskas.



O esant normaliam važiavimui, kai detektoriai fiksuoja kokią asabą, bandančią eiti per gatvę, tada taip, yra laiko skaičiuoti visas funkcijas, ir pasirinkti trajektoriją, kad nei asaba nenukentėtų, nei keleiviai pajustų manevrą.

Antra, durneli, sakiau jau - jei negali apvažiuoti be žalos, tai ir nevažiuoji. Pagal mano surašytus prioritetus taip išeina. Tau net tą sakinį buvo sunku suprast?
  • 0


_________________
Aš už laisvą Lietuvą Rusijos sudėtyje!
I support Putin and green peasants!
Karbauskis rules again! I am with him too!



Užsiregistravo: 2010-02-08, 03:13
Pranešimai: 2783
Reputacija: +601
   
 
Į viršų
  Standartinė   Parašytas: 2016-11-27, 16:11 
     
- rašė:
...Tu supranti...?

Matai, kas iš to, kad ir prišils jam dabar apie ką čia kalba eina ir pan. Ar tu manai, kad tokio tipo žmonės, kurie nesupranta elementaraus minčių dėstymo bei loginių sekų, kurias sudaro daugiau nei keli žingsniai ims ir pripažins - va, aš klydau. Dabar yra svarbiau turėti nuomonę, o ne ten kažkokius nuvalkiotus faktus ar elementarią logiką. Svarbiau rėkt nei įsiklausyt. Šita diskusija turbūt taip ir baigsis kaip daugelis kitų, kai faktas 2+2=4 tampa klausimu, bet kodėl 2+2=5?
  • +1




Užsiregistravo: 2013-08-16, 08:33
Pranešimai: 222
Reputacija: +75
   
 
Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:
Rūšiuoti pagal
 


Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 104 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2, 3, 4, 5  Kitas

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Bing [Bot] ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
 

Ieškoti:
Pereiti į:
 
 

Reputation System ©'