Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Mokslas » Astronomija ir kosmonautika

„Proton-M“ avarijos versijos: subyrėję guoliai ar diversantai?

2015-05-19 (27) Rekomenduoja   (6) Perskaitymai (771)
    Share
Tai straipsnis iš rašinių ciklo. Peržiūrėti ciklo turinį

Kol specialiai sušaukta komisija aiškinasi, kokios buvo gegužės 16 dieną meksikietiško palydovo į orbitą iškelti nesugebėjusios raketos „Proton-M“ avarijos priežastys, įvairūs žiniasklaidos kanalai, turintys gerai informuotų šaltinių, skelbia pirmąsias preliminarias eilinės rusiškos kosmoso bėdos priežastis, rašo newsru.com.

Štai leidinys „Kommersant“, kurio šaltinis yra neįvardintas aukštą postą užimantis „Roskosmos“ pareigūnas, skelbia, kad komisijos nariai jau susipažinto su skubiai iššifruotais telemetrijos duomenimis. Šio žmogaus teigimu, nesėkmės priežastis buvo raketos-nešėjos trečios pakopos RD-0212 gedimas. Šioje pakopoje yra pagrindinis variklis RD-0213 ir keturių kamerų krypties keitimo variklis RD-0214. Pakopa sukurta Voronežo konstruktorių biure.

„Galėjo įvykti krypties keitimo variklio turbininio siurblio guolio mechaninis suirimas“, – savo šaltinį cituoja leidinys. Aiškesnės informacijos galima tikėtis per kelias artimiausias dienas, kai komisija išanalizuos visus turimus telemetrinius duomenis.

Leidinio „Rossijskaja gazeta“ šaltinių duomenimis, varikliai buvo pagaminti 2013 metais. „Vienas iš esminių avariją lėmusių veiksnių gali būti nepakankama gamybos kokybės kontrolė. Dėl to ekspertai vyksta į gamyklas: bus analizuojama visa technologinė grandinė“, – teigė šį leidinį informavęs asmuo.

Preliminari šios avarijos priežasčių tyrimo ataskaita gali būti paviešinta jau po poros savaičių, skelbia naujienų agentūra TASS, besiremianti šaltiniu iš kosmoso pramonės. Šis šaltinis dalyvavo analogiškos „Proton“ raketos avarijos, įvykusios 2014 metų gegužę, tyrimo komisijoje. Prieš metus buvo prarastas rusiškas palydovas „Ekspress-AM4“ (anąkart oficialiai įvardinta avarijos priežastis buvo būtent minėto krypties reguliavimo variklio guolio sutrupėjimas).

TASS šaltinio teigimu, dvi savaites bus tikrinami telemetriniai duomenys, o vėliau avarijos tyrimo komisija tikriausiai išvyks į įmones, kurios dalyvavo šios raketos trečios pakopos gamyboje.

Rusijos vicepremjeras Dmitrijus Rogozinas, atsakingas už Rusijos kosmoso pramonės priežiūrą, tvirtina, kad abi šios „Proton“ raketų avarijos yra kosmoso pramonės sisteminės krizės pasekmė. Visais atvejais „tyrimą atliko avarinės valstybinės komisijos, buvo imtasi įvairių priemonių, tačiau… ir vėl avarija. Vadinasi, sovietiniai ir rusiški specialistai paskubėjo su savo išvadomis ir Voronežo gamykloje sukurto variklio tikrosios gedimų priežasties taip ir nenustatė. Priežastį būtina nustatyti ir atlikti būtinus konstrukcinius pakeitimus“, – savo „Twitter“ paskyroje rašė D. Rogozinas.

Tuo tarpu Rusijos Ciolkovskio kosmonautikos akademijos narys-korespondentas, Jurijus Karašas pastarosios avarijos priežastis aiškino taip: „Problemas kelia Rusijoje nuolat veikiantys diversantai. Tie diversantai – neatsakingumas ir menka kvalifikacija“.

Rusijos dūmoje taip pat įtarė, kad raketai sutrukdė diversantai, tiesa, labiau apibrėžti. Buvo iškeltas pasiūlymas į avarijos tyrimas įtraukti ir šalies spec. tarnybas. Praėjusiais metais po „Proton“ avarijos taip pat ne kartą buvo svarstoma galimybė, kad kosmoso pramonėje įvykdytas sabotažo veiksmas.

Verta skaityti! Verta skaityti!
(7)
Neverta skaityti!
(1)
Reitingas
(6)
Visi šio ciklo įrašai:
2015-05-29 ->
2015-05-19 ->
„Proton-M“ avarijos versijos: subyrėję guoliai ar diversantai?
Komentarai (27)
Komentuoti gali tik registruoti vartotojai
Naujausi įrašai

Įdomiausi

Paros
45(1)
38(1)
36(4)
36(0)
31(0)
30(0)
18(0)
17(1)
15(8)
Savaitės
107(1)
89(0)
88(4)
Mėnesio
150(27)
147(12)
142(22)
106(0)
101(19)