Nauji stebėjimai rodo, kad Titane bent teoriškai tikrai galėtų gyventi labai egzotiška gyvybė :: Astronomija ir kosmonautika :: www.technologijos.lt

Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Mokslas » Astronomija ir kosmonautika

2018-02-13 (0) Rekomenduoja   (26) Perskaitymai (2091)

Titanas yra vienintelis kūnas Saulės sistemoje, neskaitant Žemės, kurio paviršiuje yra skysčio ir vyksta skysčio apykaitos ciklas atmosferoje. Tas skystis yra etanas ir metanas, tad ir cheminės reakcijos ten veikia labai skirtingos nuo veikiančių Žemėje.

Nepaisant to, vis kalbama apie tai, kad Titano jūros gali būti tinkama terpė gyvybei formuotis. Viena iš gyvybei būtinų sudėtinių dalių yra medžiaga, galinti veikti kaip ląstelės membrana. Žemėje šią funkciją atlieka lipidai, o prieš trejus metus teoriškai apskaičiuota, kad metano sąlygomis jų vietą galėtų užimti vinilo cianidas (C2H3CN).

Dabar pristatyti ALMA submilimetrinių bangų teleskopų masyvo stebėjimų duomenys, patvirtinantys, kad vinilo cianidas egzistuoja Titano atmosferoje.

Anksčiau Cassini lygtai jau buvo aptikęs šį junginį, tačiau rezultatai nebuvo statistiškai patikimi.

Aišku, atradimas nereiškia, kad Titano jūrose egzistuoja gyvybė, bet yra dar viena dėlionės dalis, masinanti vaizduotę. Nauji stebėjimai taip pat atskleidė, kad daugiausiai junginio yra virš pietų ašigalio, kur šiuo metu yra žiema, ir 200 km aukštyje virš Titano paviršiaus.

Tyrimo rezultatai arXiv.