Goda Raibytė

Paieška archyve atlikta pagal tokius paieškos parametrus:

Rubrika: Astronomija ir kosmonautika

Autorius: Goda Raibytė

Tipas: Visi įrašai

Laikotarpis: Neribotas

Rikiavimas: Naujausi pagal datą

Ieškota tik tokių įrašų, kurie yra įkelti į rubriką „Astronomija ir kosmonautika“. Galite peržiūrėti visus portalo technologijos.lt įrašus, kuriuos parašė Goda Raibytė

Norėdami lengviau surasti dominantį įrašą, naudokitės archyvo rikiavimo ir rūšiavimo funkcijomis arba keiskite paieškos parametrus

(0) 2019-12-11 16
Jupiterio palydovas Europa dabar yra vienas pagrindinių taškų, kur mokslininkai tikisi rasti gyvybės. Taip DELFI pasakoja NASA ir Kalifornijos technologijų instituto profesorius Charlesas Elachi. „Žinoma, kad ten, kur yra vandens ir organinių medžiagų, atsiranda gyvybė kaip ją suprantame. Būtent taip prasidėjo gyvybė Žemėje“, – teigia jis.
(0) 2019-09-05 37
Šiandien gimtadienį švenčia sėkmingiausia visų laikų kosmoso misija – „Voyager“. Du prieš 42 metus į kosmosą iššauti zondai tarpžvaigždinėje erdvėje skries amžinai – net tada, kai nebebus nei Žemės, nei Saulės.
(0) 2019-07-18 8
Nors atrasta tūkstančiai į Žemę panašių planetų, jas pasiekti turimomis technologijomis yra kol kas neįmanoma. Dėl žmogui sunkiai suvokiamų atstumų kosmose, kelionės net iki artimiausių egzoplanetų, kuriose gali egzistuoti gyvybė, užtruktų tūkstančius metų. Tačiau „Breakthrough Starshot“ projekto iniciatoriai surinko geriausius mokslininkus ir inžinierius pasaulyje tam, kad dar šio amžiaus pabaigoje nuskrietume iki artimiausios Žemei žvaigždės sistemos.
(0) 2019-05-05 11
Nors teoriškai yra būdų, kaip sunaikinti ar nukreipti Žemės link skriejantį asteroidą, jie negalioja kūnams, kurių skersmuo didesnis negu 500 metrų. Taip teigia Rüdigeris Jehnas, vadovaujantis Europos kosmoso agentūros (ESA) Žemės apsaugos nuo grėsmių iš kosmoso misijoms.
(0) 2019-04-25 3
Nors Merkurijus yra palyginti arti Žemės, tačiau tai – radikaliai kitokia planeta. „Norime geriau suprasti, kodėl taip atsitiko, kodėl gyvybė atsirado Žemėje, o ne Merkurijuje“, – teigia į šią planetą skriejančios misijos „BepiColombo“ mokslininkė Elsa Montagnon.
(4) 2019-04-17 27
Jeigu mokslininkų prognozės pasitvirtins ir Saulė pasiųs galingą plazmos debesį, Žemės gyventojų laukia apokaliptinis scenarijus, teigia Europos kosmoso agentūros Kosmoso oro stebėjimo departamento vadovas Jussi Luntama.
(0) 2019-04-10 32
Tiesiog neįmanoma, kad milijonuose planetų Visatoje gyvybė egzistuoja tik Žemėje, teigia Europos kosmoso agentūros misijų kontrolės departamento vadovas prof. Paolo Ferri. „Esu įsitikinęs, kad gyvybė egzistuoja įvairiomis formomis – nuo primityvių vienaląsčių, iki evoliucionavusių organizmų ar net civilizacijų“, – teigia jis.
(0) 2018-02-19 23
Siunčiant žmones į kitas planetas, skubėti nereikėtų. Todėl pirma stotelė turėtų būti Mėnulis, o ne Marsas. Taip LRT.lt teigia NASA JPL mokslo ir technologijų direktorė Janis Chodas.
(0) 2018-02-01 47
Pasibaigus misijos „Voyager“ laikui, ji įgaus kitą – ne visai mokslinę prasmę. Taip LRT.lt teigia jos vadovas prof. Edwardas Stone`as. „Pagal skaičiavimus, apsukti kartą aplink [mūsų] galaktikos centrą zondams užtruks apie 225 mln. metų. Orbita po orbitos... Taip jie skries amžinai. Su laiku „Voyager“ taps tarsi ambasadoriais planetos, kuri juos į kosmosą išsiuntė prieš milijardus metų“, – teigia mokslininkas.
(42) 2017-10-29 15
JAV Nacionalinės aeronautikos ir kosmoso administracijos (NASA) darbas yra tirti kosmosą ir apie atradimus pranešti visuomenei – net jeigu tas atradimas įspėtų apie artėjančią pasaulio pabaigą. Taip LRT.lt sako NASA „Jet propulsion laboratory“ (JPL) naujienų ir socialinių tinklų vadovė Veronica McGregor.
(0) 2017-09-15 8
Tam, kad Lietuva turėtų savo astronautą, trūksta labai daug – reikia ne tik prisidėti prie kosmoso projektų, bet ir investuoti nemažai pinigų. Todėl kone visi astronautai – prancūzai, vokiečiai arba italai, LRT RADIJUI sako kosmoso inžinerijos Švedijoje magistrantė Agnė Paškevičiūtė.
(0) 2017-09-07 21
Viena vertus, galima pasakyti, kad esame kone vienintelė civilizacija Visatoje, tačiau, kitaip pagalvojus, galbūt tų civilizacijų yra milijonai. Taip LRT RADIJO laidoje „Ryto garsai“ sako astrofizikas dr. Kastytis Zubovas. „Kaip fantastas, norėčiau sakyti, kad tikimybė [atrasti nežemišką civilizaciją] yra, nes būtų labai įdomu gauti kažkokių protingos gyvybės signalų. Bet daug labiau tikėtina, kad pirmiau atrasime kažkokių mikroorganizmų“, – teigia jis.
(0) 2016-10-17 14
Žmogaus kelionė į Marsą jau greitai gali tapti įmanoma, tačiau kol kas nėra būdų, kaip erdvėlaivį parskraidinti atgal į Žemę. Taip LRT.lt tvirtina Europos kosmoso agentūros mokslininkas Martinas Azkarate, dirbantis su robotikos technologijomis misijomis į kitas planetas.
(0) 2016-09-15 17
Tam, kad būtų įmanoma ištirti arčiausiai Saulės esančią planetą – Merkurijų, mokslininkai turėjo sukurti technologijas, pralenkiančias laiką. Taip LRT.lt sako „BepiColombo“ misijos „tėvas“ Johannesas Benkhoffas. „Padarėme jau beveik viską. Iki starto liko kiek mažiau nei 600 dienų. Dabar ruošiamės dviem dideliems testams, kuriuos turime atlikti. [...] Po to zondus jau bus galima gabenti į Gvianos kosminį centrą Prancūzijoje ir paleisti į kosmosą“, – teigia jis.
(0) 2016-09-12 4
„Svarbu, kad žmonės suprastų – kosmoso tyrimai nėra tik astronautų siuntimas į kosmosą už milžiniškus pinigus, juk tai yra mažiausia viso to dalis“, – LRT.lt tvirtina Europos kosmoso agentūros (EKA) Europos kosmoso tyrimų ir technologijų centro Komunikacijos departamento vadovas Juanas de Dalmau. Jis sako, kad kosmoso tyrimai duoda daug praktinės kasdienės naudos mums visiems.