Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Mokslas » Astronomija ir kosmonautika

Mokslininkai ruošiasi neeiliniam įvykiui – stebės reliatyvumo efektus Galaktikos centre su žvaigžde, kurios pagal teorijas iš viso negali būti

2018-03-08 (0) Rekomenduoja   (12) Perskaitymai (1204)

Paukščių Tako centre, mažiau nei parseko atstumu nuo juodosios skylės Šaulio A*, sukasi keli šimtai žvaigždžių. Žvaigždė S2 (arba S0-2), aptikta dar 1994 metais, sukasi palyginus trumpa orbita – jai apskrieti vieną elipsę užtrunka apie 15 metų. Šiemet antrą kartą stebėsime, kaip ši žvaigždė priartėja arčiausiai prie juodosios skylės – maždaug keturis kartus didesniu atstumu, nei Neptūnas nutolęs nuo Saulės.

Tokiu atstumu turėtų būti įmanoma aptikti žvaigždę veikiančius reliatyvistinius efektus, pavyzdžiui orbitos precesiją. Nenuostabu, kad astronomai į šį įvykį deda daug vilčių, bet tam reikia ir gerai pasiruošti.

Pristatytoje studijoje nagrinėjama, ar S2 gali būti dvinarė žvaigždė. Analizė rodo, kad jei ji ir turi kompanionę, tai pastarosios masė neviršija pusantros Saulės masės. Turint omeny, kad pačios S2 masė yra apie 15 kartų didesnė, nei Saulės, kompanionės gravitacija neturėtų S2 orbitos paveikti tiek, kad nebūtų įmanoma nustatyti reliatyvistinių efektų poveikio.

Dar viena kompanionės paieškų priežastis – tai padeda nustatyti, kaip S2 ir kitos panašios žvaigždės susiformavo. Kol kas tai nėra iki galo aišku, nes žvaigždžių formavimasis taip arti juodosios skylės pagal standartines teorijas yra neįmanomas, o atmigruoti iš toliau joms greičiausiai nebuvo pakankamai laiko. Žinojimas, ar žvaigždė turi dvinarę kompanionę, gali padėti atskirti įvairias atsiradimo hipotezes.

Tyrimo rezultatai arXiv.