Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Mokslas » Astronomija ir kosmonautika

Tai, ką Marse aptiko Curiosity, gerokai nustebino mokslininkus: gyvybės receptas Marsui

2019-04-07 (0) Rekomenduoja   (23) Perskaitymai (2004)

Nitratai ir nitritai yra du cheminiai junginiai, reikalingi gyvybei ir jos atsiradimui. Curiosity jų aptiko Marse, Gale kraterio dugne, ir tuo nustebino mokslininkus, kurie anksčiau nesitikėjo rasti šių junginių tokioje mažai deguonies ir azoto turinčioje aplinkoje.

©NASA/JPL-Caltech/MSSS

Dabar laboratoriniais tyrimais parodyta, kad asteroidų smūgiai Marso jaunystėje galėjo sudaryti puikias sąlygas formuotis abiems junginiams.

Asteroido smūgis sukuria smūginę bangą, kuri įkaitina atmosferos dujas ir gali sukelti įvairias reakcijas. Esminis ingredientas, reikalingas nitritų ir nitratų formavimuisi, netikėtai pasirodė esąs vandenilis – jis leidžia atmosferai sparčiau atvėsti, tad azoto junginiai susiformuoja, bet nespėja suirti, ir gali nusėsti planetos paviršiuje.

Laboratorinius rezultatus ekstrapoliuojant jauno Marso sąlygoms gauti nitratų ir nitritų kiekiai atitinka Curiosity radinius.

Šis atradimas yra gana tvirtas įrodymas, kad Marso atmosferoje kadaise buvo daug vandenilio, greičiausiai išmesto ugnikalnių. Kol kas neaišku, ar azoto junginiai davė pradžią sudėtingesnėms molekulėms, o gal net gyvybei, bet vienas žingsnis šia linkme tikrai buvo žengtas. Be to, didesnis vandenilio kiekis atmosferoje reiškia, kad Marsas ilgiau galėjo išlikti šiltas.

Tyrimo rezultatai publikuojami Journal of Geophysical Research Planets.