Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Mokslas » Astronomija ir kosmonautika

Geriausi šios savaitės portalo įrašai

1.
(0) 2019-09-06 48
Nors ir labai ilgai užtrunkanti, James Webb teleskopo gamyba po truputį stumiasi į priekį.
2.
(0) 2019-08-25 37
Galaktikų centruose esančios supermasyvios juodosios skylės (SMJS) yra bent šimtus tūkstančių kartų masyvesnės už Saulę.
3.
(0) 2019-09-05 36
Šiandien gimtadienį švenčia sėkmingiausia visų laikų kosmoso misija – „Voyager“. Du prieš 42 metus į kosmosą iššauti zondai tarpžvaigždinėje erdvėje skries amžinai – net tada, kai nebebus nei Žemės, nei Saulės.
4.
(0) 2019-08-31 33
Tarptautinėje kosminėje stotyje (TKS) nuolatos vykdomi įvairūs eksperimentai; kai kurie susiję su kosmoso tyrimais, kiti – su žmonių sveikata kosmose, treti tiesiog išnaudoja mikrogravitacijos sąlygas.
5.
(0) 2019-09-07 33
Liko mažiau nei metai iki naujausios NASA Marso misijos – Mars 2020 – pradžios.
6.
(2) 2019-08-30 32
Gyvenimui tinkančios egzoplanetos paieškos kelia daug frustracijos. Nors mes radome krūvą uolėtų planetų, skriejančių tinkamu atstumu nuo jų žvaigždės, tolimesni tyrimai iki šiol daugiausia nieko nedavė: tai tik nuodingos planetos, kurių žvaigždės neprognozuojamos.
7.
(5) 2019-09-08 32
Grūstyse dūsta ne tik automobilių vairuotojai. Artimiausioje Žemės kaimynystėje – mūsų planetos orbitoje – taip pat darosi ankšta. Ir niekas nenori užleisti kelio. Dėl to Europos kosmoso agentūros Žemės stebėjimo palydovui „Aeolus“ teko imtis susidūrimo vengimo manevrų, kad neįvyktų nepageidaujamas kontaktas su „SpaceX Starlink 44“ palydovu, rašo „Engadget“.
8.
(3) 2019-08-29 31
Mūsų Visata atsirado prieš 13,8 milijardo metų. Šį skaičių apskaičiuojame stebėdami, kaip Visata plečiasi dabar ir plėtėsi praeityje, kaip formuojasi ir vystosi struktūros joje. Stebėjimų interpretacija, paaiškinanti Visatos vystymąsi per šiuos beveik 14 milijardų metų, sudaro Didžiojo sprogimo teoriją ir vieną jos atšaką – ΛCDM (tariama Lambda-CDM) kosmologinį modelį. Tai nėra vienintelis, absoliučiai teisingas ir į visus klausimus atsakantis paaiškinimas, bet šiuo metu jis geriau už bet kurį kitą paaiškina stebėjimų duomenis, todėl yra visuotinai priimtas kaip standartinis modelis.
9.
(3) 2019-09-05 31
Pensilvanijos valstijos universiteto mokslininkai neseniai publikavo mokslinį straipsnį, kuriame daro išvadą, kad šiltų ir skystą vandenį paviršiuje turinčių planetų vien Paukščių Tako galaktikoje yra milijardai, rašoma svetainėje „ScienceAlert.com“.
10.
(0) 2019-08-14 26
Kosmosas nėra svetinga aplinka žmonėms. Astronautai, dirbantys Tarptautinėje kosminėje stotyje, patiria įvairų stresą – atrofuojasi jų kaulai ir raumenys, prastėja regėjimas. Taip pat problemų kyla ir smegenims; jas daugiausiai pažeidžia kosminių spindulių poveikis. Šios labai energingos dalelės, net ir pataikiusios į ekranuojančią medžiagą – pavyzdžiui, erdvėlaivio korpusą – sukuria antrinius neutronus, kurie turi pakankamai energijos, jog pralėktų kiaurai žmogaus kūną.
11.
(0) 2019-08-28 25
Nuotraukos, atsiųstos batų dėžutės dydžio kibernetinio zondo, tyrinėjančio netoli Žemės skriejantį asteroidą Riugu, suteikia naujų užuominų apie jo sudėtį, galinčių padėti mokslininkams geriau suprasti Saulės sistemos formavimąsi.
12.
(0) 2019-08-21 24
Kiekvieno iš mūsų namuose su laiku prisikaupia įvairiausių daiktų. Kai kurie iš jų vis dar būna reikalingi, na, o kiti – nelabai. Panašiai yra ir su įvairiausiomis organizacijomis, pavyzdžiui, NASA, tiesa, jų daiktai yra daug didesni ir, greičiausiai, įdomesni.
13.
(0) 2019-08-20 23
Pamažu artėjama prie vienos iš didžiausių Visatos paslapčių įminimo. Buvo aptikti net aštuoni nauji iš tolimojo kosmoso sklindantys pasikartojantys radijo signalai, vadinami greitaisiais radijo pliūpsniais (angl. „fast radio bursts“, FRB) praneša sciencealert.com.
14.
(0) 2019-08-21 21
Vašingtono universiteto astronomai jau dabar modeliuoja, kokius tyrimus galima bus atlikti, kai į kosmosą 2021-aisiais pakils tiek metų lauktas „James Webb“ kosminis teleskopas, rašoma svetainėje „Phys.org“.
15.
(0) 2019-09-04 21
Kinijos mėnuleigis „Yutu-2“ atriedėjo iki keistos paslapties, tūnančios tamsiojoje Mėnulio pusėje: neseniai atsiradusio smūginio kraterio dugne šis kosminis aparatas rado nežinomos blizgios medžiagos, kurią Kinijos kosmoso agentūra apibūdino kaip „gelį su paslaptingu žvilgesiu“, rašo „Science Alert“.
16.
(6) 2019-08-13 21
JAV kosminė agentūra NASA užfiksavo prie Žemės artėjantį Cheopso piramidės dydžio asteroidą, vėliau šį mėnesį praskriesiantį labai arti mūsų planetos, pirmadienį pranešė Didžiosios Britanijos žiniasklaida.
17.
(0) 2019-09-09 18
Indijos kosmoso programa šeštadienį patyrė didelę nesėkmę, praradusi ryšį su kibernetiniu zondu, likus vos kelioms akimirkoms iki planuoto jo valdomo nusileidimo ant Mėnulio paviršiaus.
18.
(0) 2019-08-24 18
Jauna Žemė patyrė didžiulį sukrėtimą, kai į ją atsitrenkė maždaug Marso dydžio planeta ir suformavo Mėnulį. Dabar naujame tyrime parodyta, kad panašų sukrėtimą galėjo patirti ir jaunas Jupiteris.
19.
(0) 2019-09-10 17
Kosmose žmonija turi daugybę įvairiausių palydovų ir instrumentų, padedančių mums stebėti ne tik mūsų galaktiką, bet ir aplinkinę Visatą. Šį kartą NASA „NuSTAR“ – kosminėje erdvėje esantis rentgeno teleskopas, užfiksavo keletą paslaptingų ir šviesių rentgeno šviesos šaltinių, kurie atrodė kaip žalios ir mėlynos spalvos dėmės. Kas keisčiausia, kad po vos po kelių dienų šios šviesos išnyko.
20.
(0) 2019-09-02 17
NASA mokslininkai baigia kurti galutinį erdvėlaivio, kuris bus pasiųstas tyrinėti Europos, vieno iš keturių didžiausių Jupiterio palydovų, projektą – pasibaigus šiam etapui, bus pereita prie zondo gamybos, praneša „BBC.co.uk“.
21.
(0) 2019-08-22 16
Sakramente (JAV) gyvenantis astrofotografijos entuziastas Andrew McCarthy ką tik sukūrė vieną gražiausių Mėnulio nuotraukų.
22.
(1) 2019-09-10 15
Indijos kosmoso agentūros vadovas pranešė, kad Mėnulio paviršiuje pavyko aptikti kibernetinį zondą, su kuriuo buvo prarastas ryšys prieš pat jo nusileidimą.
23.
(0) 2019-08-12 15
Vienas kristalas, na, jis bent jau atrodo kaip kristalas, į Žemę atkeliavo kartu su itin retu meteoritu, nukritusiu rytinėje Sibiro dalyje. Nors per ilgus šimtmečius mokslininkai ir sukaupė daugybę žinių apie kosmosą ir Visatą – šis kristalas juos privertė gerai palaužyti galvą.
24.
(0) 2019-08-22 14
Šiuolaikiniai erdvėlaiviai ir tyrimų zondai, dirbantys už Žemės ribų, yra šiek tiek autonomiški, bet jiems vis tiek reikalingos labai detalios instrukcijos, kad galėtų vykdyti užduotis. Ateityje ši situacija turėtų pasikeisti, jei norime plačiau ir efektyviau tyrinėti Saulės sistemą. Pavyzdžiui, autonominių zondų spiečius galėtų sparčiai tyrinėti planetinę sistemą ar jos dalis, dangaus kūno paviršių bei vykdyti kitokias misijas, bet jie turi mokėti bendrauti tarpusavyje be žmonių įsikišimo.
25.
(12) 2019-08-27 14
Apie nežemiškas gyvybes formas kalbame jau daugelį metų. Visiems yra įdomu ką gi naujo mokslininkai atras ir kiek laiko užtruks pagaliau rasti realių įrodymų, kad ateiviai egzistuoja. Arba, kad jie kažkada egzistavo.