Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Mokslas » Astronomija ir kosmonautika

Išskirtinis egzoplanetų atradimas - dydis kaip Žemės ir svarbiausia, patenka į žvaigždės gyvybinę zoną

2019-07-01 (0) Rekomenduoja   (21) Perskaitymai (1438)

Bendrai paėmus, naujų egzoplanetų atradimai dabar jau nieko nestebina. Bet tarp daugybės pranešimų kartais pasitaiko išskirtiniai. Štai neseniai paskelbta apie dviejų daugmaž Žemės masės planetų atradimą prie palyginus netolimos žvaigždės-nykštukės.

Teegardeno žvaigždę nuo mūsų skiria mažiau nei keturi parsekai, ji yra 25-a artimiausia Saulei žvaigždė. Ilgi žvaigždės judėjimo stebėjimai parodė, kad ji svyruoja – kartais artėja prie mūsų, kartais tolsta. Toks judėjimas yra ženklas, kad aplink žvaigždę sukasi planeta, kurios gravitacija išjudina ir žvaigždę.

Detalesnė analizė parodė, kad planetos yra netgi dvi; viena aplink žvaigždę apsisuka per mažiau nei penkias Žemės paras, kita – per kiek daugiau nei vienuolika. Abi jos patenka į žvaigždės gyvybinę zoną, o jų masės yra tik truputį didesnės, nei Žemės.

Tai yra vienos mažiausių kada nors aptiktų planetų, be to, jos yra pirmosios uolinės planetos prie žvaigždės-nykštukės, kurių masė apskaičiuota remiantis žvaigždės judėjimu. Taigi artimų ir į Žemę panašių planetų sąrašas, susidedantis vos iš kelių dešimčių įrašų, pasipildė dar dviem narėmis.

Tyrimo rezultatai arXiv.