Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Mokslas » Astronomija ir kosmonautika

Geriausi šios savaitės portalo įrašai

1.
(0) 2019-11-09 89
Riba, skirianti Saulės įtakos sferą nuo platesnės Paukščių tako galaktikos erdvės, yra labai sudėtinga vieta, o vienas iš dviejų žmonijos kosminių aparatų, pasiekęs šią ribą, savo siunčiamais duomenimis iškelia daugiau klausimų nei pateikia atsakymų, rašo „Space.com“.
2.
(8) 2019-11-14 63
Lapkričio 11 d. 9 val. 56 min. iš Kanaveralo kyšulio Floridoje esančios paleidimo aikštelės pakilo „Falcon 9“ raketa ir į Žemės orbitą pakėlė 60 „Starlink“ palydovų. Po sėkmingos operacijos pirmoji raketos pakopa elegantiškai nusileido ant „SpaceX“ autonominio laivo „Of Course I Still Love You“. Viskas pavyko kuo puikiausiai ir per šią operaciją buvo keletas pirmųjų kartų.
3.
(0) 2019-11-16 56
Lygiai prieš metus, 2018-ųjų lapkritį, zondas Voyager 2 paliko Saulės sistemą – kirto smūginę bangą, atskiriančią Saulės vėjo kuriamą heliosferą nuo tarpžvaigždinės erdvės. Šešeriais metais anksčiau tą padarė Voyager 1. Zondai skrieja truputį skirtingomis kryptimis, taigi jų duomenys leidžia nustatyti, kurios heliopauzės – heliosferos pakraščio – savybės yra būdingos visam regionui, o kurios yra specifinės konkrečiai vietai.
4.
(0) 2019-11-11 54
Astronomai galų gale aptiko vandens garų superžemių klasei priskiriamoje egzoplanetoje, kuri sukasi savo žvaigždės gyvenamoje zonoje. Šis atradimas reiškia, kad skysto vandens galima būtų rasti ir ant tos planetos uolėto paviršiaus – galbūt ištisą vandenyną, rašo astronomy.com.
5.
(0) 2019-11-08 42
Marsas yra vienintelė planeta mūsų Visatoje, apgyvendinta vien robotais. Čia esame nuleidę „InSight“ zondą, kuris atlieka detalius Raudonosios planetos seisminius tyrimus. Taip pat turime „Odyssey“ bei keletą kitų palydovų, kurie stebi planetą iš viršaus. Na, ir dar lika vienišas „Curiosity“ – vienintelis šiuo metu veikiantis Marso marsaeigis.
6.
(0) 2019-11-15 37
Marso atmosferos dujos neabejotinai slepia daug paslapčių. Pirmiausia buvo tas atvejis su dingstančiu ir atsirandančiu metanu. Dabar gi pastebėta, kad virš Gale’o kraterio deguonies lygis didėja ir mažėja tokiu kiekiu, kuris tiesiog neatitinka jokių žinomų cheminių procesų.
7.
(10) 2019-11-12 36
„China Aerospace Science and Technology Corporation“ paskelbė ketinanti išsiųsti astronautus į Marsą.
8.
(36) 2019-11-01 31
Visata plečiasi kur kas greičiau nei prognozavo mokslininkai ir niekas negali paaiškinti, dėl ko taip yra, rašo „Science Alert“.
9.
(8) 2019-10-22 29
Bendrovės „SpaceX“ vadovas Elonas Muskas puikiai supranta galimai fatališką trūkumą, kuris yra užkoduotas jo įmonės plane panaudoti Mėnulį kaip kuro papildymo stotį pakeliui į tolimesnes planetas, tačiau jis vis dar tikisi, kad Žemės palydove pavyks surasti anglies, būtinos gaminti kurą – galbūt tereikia kasti giliau?
10.
(0) 2019-11-20 25
Praėjo jau kiek daugiau nei 60 metų nuo tada, kai į kosmosą buvo paleistas pirmasis palydovas – tačiau per šį pakankamai trumpą laiko tarpą žmonija jau išmoko statyti tokius erdvėlaivius, kurie leidžia mums pasiekti kitas planetas.
11.
(0) 2019-11-14 24
Po daugiau nei 40 metų NASA mokslininkai pirmąkart atidarė konteinerį su Mėnulio pavyzdžiais, surinktais „Apollo“ misijų metu. Dėl per dešimtmečius patobulėjusių technologijų šis brangus artefaktas dabar gali atskleisti naujus duomenis apie arčiausiai Žemės esantį dangaus kūną, rašo „Science Alert“.
12.
(0) 2019-11-04 24
Venera aplink savo ašį sukasi neįprastai lėtai – vieną kartą apsisuka per daugiau nei 243 Žemės paras. Bet štai išmatuoti tikslią paros trukmę kaimyninėje planetoje, pasirodo, yra labai sudėtinga užduotis.
13.
(0) 2019-11-08 23
Geriausias šiandieninis kosmologijos – Visatos struktūros didžiausiais masteliais – modelis teigia, kad 68 % Visatos sudaro tamsioji energija, spartinanti jos plėtimąsi. Deja, kol kas beveik nieko nežinome apie tamsiosios energijos prigimtį.
14.
(0) 2019-10-28 21
Visi puikiai suprantame, kad Žemė yra sena – tačiau ar kas nors galėtų kitiems detaliai paaiškinti, kokia ji iš tikrųjų sena? Taip, laiką, kada mūsų planeta susiformavo, žinome – tai įvyko prieš 4,54 mlrd. metų – tačiau ar patys pilnai suvokiame koks tai ilgas laiko tarpas?
15.
(0) 2019-10-28 20
Tarp žinomų egzoplanetų uolinių yra nemažai, bet kol kas sunku pasakyti, kiek jos dažnos Galaktikoje. Aptikti tokias planetas daug sunkiau, nei dujines milžines, ypač jei jos sukasi toliau nuo savo žvaigždės, nei Merkurijus nuo Saulės.
16.
(2) 2019-11-03 19
Mūsų palydovas Mėnulis susiformavo, kai į Žemę atsitrenkė maždaug Marso dydžio kūnas Tėja. Egzistuoja du modeliai, kas vyko po to.
17.
(0) 2019-10-21 19
JAV kosmoso agentūra NASA pademonstravo naujus skafandrus, kuriuos astronautai dėvės kapsulėse „Orion“ ir išsilaipindami Mėnulyje vykdant šiuo metu planuojamą misiją „Artemis“, kurios realizavimas – išsilaipinimas Mėnulio pietų ašigalyje – numatytas 2024 metais, rašo cbsnews.com.
18.
(0) 2019-11-10 19
Atstumas nuo žvaigždės nulemia ne tik egzoplanetos paviršiaus temperatūrą, bet ir kosminius orus, kuriuos planetai tenka patirti. Pastaruoju metu vis daugiau dėmesio skiriama magnetinei egzoplanetų aplinkai ir žvaigždžių aktyvumo poveikiui planetų tinkamumui gyvybei.
19.
(1) 2019-11-15 19
Japonijos kosminis zondas „Hayabusa 2“ trečiadienį liovėsi sukęsis aplink tolimą asteroidą ir pradėjo kelionę atgal į Žemę po precedento neturinčios misijos, surinkęs mėginių, galinčių padėti daugiau sužinoti apie Saulės sistemos raidą.
20.
(0) 2019-11-12 19
Saulės sistemos kūnai yra skirstomi į įvairias kategorijas. Aštuoni didžiausi yra planetos, mažesni – nykštukinės planetos, dar mažesni – asteroidai. Skirtumas tarp pastarųjų dviejų grupių remiasi kūno formą nulemiančiomis dominuojančiomis jėgomis.
21.
(0) 2019-11-21 18
Naujausias NASA marsaeigis Mars 2020 į Raudonąją planetą išskris kitąmet, o nusileis 2021 metų vasarį. Jo nusileidimo vieta – Jezero krateris, kuriame matoma senovinės upės delta bei kadaise egzistavusio ežero pėdsakai.
22.
(0) 2019-10-29 16
JAV Karinių oro pajėgų žvalgybinis kosminis lėktuvas X-37B nusileido ant Žemės paviršiaus po daugiau nei dvejų metų orbitoje. Iki šiol viešai nėra žinoma, kokia yra šio kosminio aparato paskirtis, tačiau Karinės oro pajėgos pripažįsta, jog pastarosios misijos metu šiame skraidančiame aparate buvo tam tikras kiekis nedidelių palydovų, rašo „The Verge“.
23.
(0) 2019-10-24 15
Rugpjūčio mėnesį Kinijos mėnuleigis „Yutu-2“, važinėdamas tolimosios Mėnulio pusės teritorijoje, padengtoje nedideliais krateriais, aptiko kai ką keisto. Tuo metu Kinijos kosmoso agentūra pranešė, kad ši keista medžiaga yra „gelio konsistencijos“ ir turi „neįprastą spalvą“.
24.
(0) 2019-11-18 13
1965 metais vykdant „Gemini 3“ misiją astronautas Johnas Youngas iš kosminio kostiumo išsitraukė sūdytos jautienos sumuštinį ir pasiūlė jį savo įgulos draugui Gusui Grissomui. Tuo metu jis net nesusimąstė, kad tai yra pirmasis sūdytos jautienos sumuštinis kosmose – tačiau, greičiausiai, paskutinis.
25.
(0) 2019-11-06 13
Pirmadienį Nju meksiko valstijoje atliktas bendrovės „Boeing“ kuriamos kosminės kapsulės „Starliner“ bandymas skrydžiu – avariniai skrydžio atšaukimo varikliai per 5 sekundes sugebėjo įgreitinti kapsulę iki 1050 km/h greičio, taip pademonstruodami kapsulės gebėjimą išvengti katastrofos nesėkmingo pakilimo metu, rašo „Ars Technica“.