Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Mokslas » Astronomija ir kosmonautika

Štai kaip kosmose atsiranda gyvybei reikalingi junginiai - viskas vyksta visiškai kitaip, nei manyta iki šiol

2020-11-26 (0) Rekomenduoja   (11) Perskaitymai (220)
Tai straipsnis iš rašinių ciklo. Peržiūrėti ciklo turinį

Aminorūgštys – baltymų sudedamosios dalys ir apskritai gyvybei reikalingi junginiai – aptinkamos ir kosmose, pavyzdžiui kometoje 67P/Čuriumov-Gerasimenko. O dabar paaiškėjo, kad jos, ar bent jau paprasčiausia aminorūgštis glicinas, gali susiformuoti netgi tarpžvaigždinėje erdvėje.

Laboratoriniais eksperimentais mokslininkai parodė, kad terpėje su daug vandens ledo, tamsaus tarpžvaigždinio molekulinių dujų debesies sąlygomis, vyksta visos reakcijos, kurių reikia glicinui susiformuoti. Ant dulkių dalelių nusėdę atomai ir laisvieji radikalai jungiasi tarpusavyje, formuodami įvairius sudėtingus junginius, tarp jų ir gliciną. Taip pat šios reakcijos pagamina ir organinio junginio metilamino, tačiau tik kietoje – ledo – būsenoje.

Šis atradimas parodo, kad glicino formavimuisi nebūtina nei ultravioletinė spinduliuotė, nei kosminių spindulių srautas, kaip manyta iki šiol. Taip pat tai rodo, kad glicino, o galbūt ir kitų svarbių prebiotinių junginių, į Saulės sistemą galėjo patekti dar iš pirminio debesies, iš kurio formavosi žvaigždė – daug anksčiau, nei įprastai galvojama.

Tyrimo rezultatai publikuojami Nature Astronomy.

Visi šio ciklo įrašai:
2020-11-26 ->