Paieška archyve atlikta pagal tokius paieškos parametrus:

Rubrika: Astronomija ir kosmonautika

Tipas: Pažintiniai straipsniai

Laikotarpis: Neribotas

Rikiavimas: Naujausi pagal datą

Norėdami lengviau surasti dominantį įrašą, naudokitės archyvo rikiavimo ir rūšiavimo funkcijomis arba keiskite paieškos parametrus

(0) 2018-10-18 42
Dauguma Saulės sistemos planetų turi palydovų – be jų yra tik Merkurijus ir Venera. Palydovų turi ir didžioji dalis nykštukinių planetų.
(0) 2018-09-28 15
Visata didelė ir tamsi. Joje slepiasi viskas, ką matome ir žinome, tačiau didžiosios dalies, deja, nematome ir nežinome. Aptarkime didžiausią nematomą ir nepažįstamą Visatos dalį – tams
(3) 2018-09-20 12
Tamsioji medžiaga – arba tamsioji materija – pasižymi tuo, kad išskyrus gravitaciją, ji bent kiek reikšmingiau su su likusia Visatos medžiaga sąveikauti nesiteikia. Ypač svarbu, kad tamsio
(0) 2018-07-22 66
Šią vasarą NASA paleis Parker Solar Probe (PSP) zondą į kelionę link Saulės, giliau į Saulės atmosferą, nei bet kuri ankstesnė misija. Jei atstumą tarp Žemės ir Saulės įsivaizduotume k
(4) 2018-07-02 106
Birželio 30-ąją pasaulis minėjo Tarptautinę asteroido dieną. Data pasirinkta neatsitiktinai – ankstyvą 1908 m. birželio 30 d. rytą Vidurio Sibiro (Rusija) taigą ties Akmenuotąja Tunguska sudrebino didžiulis sprogimas.
(0) 2018-06-29 19
„Nirvanos“ fanai, nesidžiaukite – straipsnis skirtas lengviausio metalo kilmės mįslėms ir jo įtakai Didžiojo Sprogimo kultūriniam paveldui.
(0) 2018-06-18 19
2013 metų gruodžio 19 dieną iškelta Europos kosmoso agentūros kosminė observatorija padeda ne tik pamatyti ir tiksliau išmatuoti žvaigždes, bet ir atskleisti jų praeitį, konstatuoti dabart
(0) 2018-05-25 19
2018 metų kovo 13 d. JAV prezidentas Donaldas Trumpas sakydamas savo kalbą kariškiams užsiminė, kad prie tradicinių Amerikos Karinių oro pajėgų, Karinio jūrų laivyno ir kitų kariuomenės darinių, turėtų atsirasti ir Karinės kosmoso pajėgos. Rimtai? Na gerai, čia tebuvo tradicinis žiniasklaidos „trolinimas“, tačiau į visą tai galima pasižiūrėti ir rimčiau. Tad kokios galėtų būti Karinės kosmoso pajėgos, kaip atrodytų karinis konfliktas kosmose ir kokios technologijos, įranga bei įstatymai jau egzistuoja?
(2) 2018-05-24 17
2016 metų gale pasaulio naujienų agentūrų antraštėse mirgėjo pranešimai apie Kinijos atliekamus „neįmanomo“ variklio EmDrive bandymus kosmose. To paties, kuris lyg ir pažeidžia impulso
(0) 2018-05-04 37
Vienoje visatoje erdvė gali turėti keturis matmenis, o ne tris. Kitoje – laikas būti ne vienmatis, o dvimatis
(0) 2018-04-13 19
Penktadienį, tryliktąją norisi pabaigti kuo nors maloniu. Blogio ašies sulaužymas – pats tas! ___ Atrodytų, dabartinis Visatos sandaros supratimas jau nusistovėjęs ir visuotinai priimtas.
(0) 2018-03-28 22
Apie Visatos masę, galaktikų spiečius Berenikės Garbanose ir gravitacijos dėsnio modifikavimą.
(0) 2018-03-17 49
Kovo 14 dieną baigėsi vieno iš žinomiausių šiuolaikinio mokslo vardų, fizikos teoretiko ir kosmologo Stepheno Hawkingo gyvenimas. Ta tema prikalbėta ir prirašyta daug, tad, patogu peržvelgti
(6) 2018-03-07 36
Jau labai seniai galvoju, bet vis neprisiruošiu, parašyti šiek tiek apie reliatyvumo teoriją – ir specialiąją, ir bendrąją – bei jų įdomias implikacijas, patikrinimus, panaudojimą ir taip toliau. Tačiau tai būtų labai ilgi tekstai – ir nieko keisto, nes vien įvadas į reliatyvumą universitetuose dėstomas kaip atskiras fizikos studijų modulis. Tačiau vieną kitą įdomybę papasakoti tikrai galiu, taigi šiandien pradėsiu nuo gana matematiško pagrindo – metrikos.
(0) 2018-02-25 17
Prieš 495 metus, 1473-ųjų vasario 19 d. Torūnės mieste, Lenkijoje, pirklio šeimoje gimė berniukas, kurio idėjos ir atradimai po kelių dešimčių metų Europoje sužadins mokslinės minties pokyčius, galiausiai pasibaigusius Vakarų pasaulėvaizdžio perversmu: Mikalojus Kopernikas (Mikołaj Kopernik, Nicolaus Copernicus) po kruopščių tyrinėjimų ir sudėtingų skaičiavimų vietoj Žemės visatos centre patalpino Saulę. Heliocentrinis modelis piešė kitokį pasaulio sąrangos vaizdą, nei iki tol vyravusi geocentrinė sistema.