Astronomijos įranga ir technologijos (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(0) 2019-03-18 9
NASA turi pasaulinį radijo antenų tinklą, vadinamą Giliosios erdvės tinklu (Deep Space Network, DSN), skirtą komunikacijoms su palydovais už Žemės ribų. Bet tų palydovų nėra tiek jau daug, kad tinklas būtų naudojamas visą laiką. O antenos tai geros ir jautrios. Tad ilgą laiką svarstomos įvairios idėjos, kaip jas protingai panaudoti tuo metu, kai nėra poreikio šnekėtis su Marsu, Jupiteriu ar išvis Saulės sistemos pakraščiais.
(0) 2019-02-16 11
Šiandieniniai didžiausi kosminiai teleskopai turi keleto metrų skersmens veidrodžius. Būtent pagrindinio veidrodžio dydis yra vienas pagrindinių veiksnių, nulemiančių teleskopo gaunamų vaizdų ryškumą ir gebėjimą aptikti blausiausius objektus. Artimiausiu metu teleskopų dydis gali pradėti kelti problemų. Jau dabar rengiami teleskopai, pavyzdžiui James Webb, reikalauja inovatyvių sprendimų, kad būtų galima juos sutalpinti į raketas-nešėjas.
(0) 2019-01-29 60
2019-ieji į astronomijos istoriją bus įrašyti kaip metai, kai žmonės pirmą kartą sugebėjo ne nupiešti, o nufotografuoti juodąją skylę. Tokiu pasiekimu mums leis pasigirti „Event Horizon“ teleskopas, daugelį metų dirbantis tam, kad pateiktų mums tikrąjį įvykių horizonto vaizdą. Rašo „Science Alert“.
(0) 2019-01-11 9
Kosminiai teleskopai darosi vis didesni. Ateityje jų veidrodžiai bus segmentuoti – sudaryti iš daugelio atskirai judančių dalių. James Webb kosminis teleskopas, kuris turėtų pakilti 2021 metais, yra vienas pavyzdys. Tačiau kaip užtikrinti, kad visi veidrodžio segmentai nukreipti į tą patį stebimą objektą ir gaunamas vaizdas tikrai bus ryškus?
(1) 2019-01-10 18
Naujausias NASA teleskopas, skirtas egzoplanetų paieškoms, dirba išsijuosęs – trečią veiklos mėnesį astronomai atrado jau trečią naują tolimą planetą, skriejančią už Saulės sistemos ribų, rašo „The Verge“.
(0) 2018-12-31 30
Praėjusio amžiaus pabaigoje astronomas Bobas Williamsas norėjo nukreipti „Hubble“ kosminį teleskopą į dangaus lopinėlį, kuriame, kaip tuomet manyta, nieko nėra. Negana to, jis norėjo teleskopą nukreipęs į „tuštumą“ laikyti nukreiptą net 100 valandų.
(0) 2018-12-24 5
„Xiaomi Beebest XA90“ - tai mėgėjiškas 90 mm refrakcinis teleskopas su 20 mm okuliaru ir 600 mm židinio nuotoliu. Jis yra skirtas ir žvalgytis po apylinkes, ir Mėnulio bei artimiausių planetų stebėjimui. Tvirtas aliuminio korpusas suteikia užtikrintumo, tačiau „Xiaomi Beebest XA90“ pirkėjai labiausiai džiaugsis priedais - aliuminiu trikoju, ekvatoriumi, optiniu ieškikliu, balansavimo svarmeniu ir kitais.
(0) 2018-11-30 -7
Arčiausiai Žemės esanti žvaigždė yra Saulė, tuo tarpu kitos yra taip toli, kad astronomai atstumą nuo mūsų iki jų matuoja jau nebe kilometrais, o šviesmečiais. Jei tokį atstumą bandytume užrašyti kilometrais – gautume be galo didelius skaičius, tuo tarpu šviesmečiai yra paprastesnis būdas, nes šviesa Visatoje juda greičiausiai.
(2) 2018-11-25 54
Jau gana ilgą laiką astronomai įtarė, kad Saulė turi sesę dvynę – ne šiaip gimusią tame pačiame žvaigždžių lopšyje, bet beveik identišką dvynę, dvinarę kompanionę, kuri susidarė iš tos pačios medžiagos. Ir dabar jie mano šią dvynę atradę, rašo „Science Alert“.
(0) 2018-11-01 23
Antradienį popiet JAV kosmoso agentūra NASA oficialiai atsisveikino su „Kepler“ kosminiu teleskopu – pirmuoju tokio tipo ir paskirties įrenginiu, kuris per savo veikimo laiką atrado tūkstančius planetų, nepriklausančių Saulės sistemai. Po ilgų darbo metų – kur kas ilgesnių, nei buvo numatyta pradiniame misijos plane – šio teleskopo kuro atsargos visiškai išseko, rašo „The Verge“.
(0) 2018-10-25 5
Giedrą naktį turbūt bet kas galėtų parodyti bent kelis žvaigždynus – Grįžulo Ratus, Orioną ar gal net savo Zodiako ženklą. Bet norint pamatyti Hulką ar Albertą Einšteiną, jums prireiks galingesnio teleskopo, įspėja portalas Futurism.com.
(1) 2018-10-24 80
Hablo kosminis teleskopas, dažniau vadinamas tiesiog „Hubble“, orbitoje dirba jau daugiau nei 28 metus. Šis kosminių tyrimų įrankis yra padaręs nemažai įspūdingo grožio nuotraukų ir padėjo geriau suprasti visatos kilmę bei sudėtį. Tačiau spalio pradžioje paaiškėjo, kad genda Hablo giroskopai, reikalingi stabiliam teleskopo darbui. Gerai bent tai, kad juos pataisė seni geri ir jūsų naudojami metodai.
(0) 2018-10-20 42
Astronominiams stebėjimams labai svarbi teleskopo raiška – mažiausias išskiriamo objekto dydis. Kuo didesnis teleskopas, tuo geresnė jo raiška, bet didelius teleskopus statyti labai brangu. Viena naudinga alternatyva yra interferometrai – sistemos, apjungiančios keleto teleskopų gaunamą informaciją ir galinčios pasiekti tokią raišką, tarsi teleskopo dydis prilygtų atstumui tarp sujungtų teleskopų.
(0) 2018-10-10 10
Astronomai paskelbė manantys, kad jiems tikriausiai pavyko atrasti pirmąjį planetos palydovą už mūsiškės Saulės sistemos ribų ir kad tas objektas yra Neptūno dydžio dujų milžinė.