Astronomijos įranga ir technologijos (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(0) 2020-05-16 47
Ši negatyviškai atrodanti Jupiterio nuotrauka galbūt detalumu neprilygsta Juno zondo gautoms, bet turint omeny, kad ji daryta iš Žemės, tai yra įspūdinga.
(0) 2020-05-04 18
Kinija Tiandzino mieste, Wuqing rajone, užkėlė ir sumontavo antenos, kuri bus naudojama vykdant Marso tyrinėjimo misiją, reflektorių.
(0) 2020-04-27 4
Kosmosas yra platus, tačiau nepaisant to, jei atrandame planetą – ją pamesti iš akiračio yra sunku. Būtent dėl to mokslininkai labai nustebo, kai aptikę vieną pirmųjų egzoplanetų, vėliau pastebėjo, kad ji ėmė nykti. Dabar astronomai mano, kad ta planeta iš tiesų niekada neegzistavo.
(0) 2020-04-21 19
Nors NASA kosminis teleskopas „Kepler“ jau baigė savo misiją, tačiau mokslininkai vis dar turi daugybę jo surinktų duomenų, kurių nespėja peržiūrėti. Na, o tarp šių duomenų pasitaiko ir labai įdomių bei išskirtinių atradimų – pavyzdžiui, naujų planetų.
(0) 2020-04-12 19
„James Webb“ kosminis teleskopas iškėlimas į kosmosą yra vienas labiausiai laukiamų įvykių tarp astronomų ir astronomijos mėgėjų. Šis teleskopas turėtų padėti atsakyti į daugybę intiguojančių klausimų apie pirmąsias Visatos galaktikas, žvaigždžių formavimąsi ir egzoplanetų tinkamumą gyvybės egzistavimui.
(0) 2020-03-29 15
Aktyvūs galaktikų branduoliai savo šviesiu gali nustelbti visos galaktikos žvaigždes. Toks ryškus objektas gali turėti reikšmingą poveikį visos galaktikos evoliucijai.
(1) 2020-02-02 21
Pirmasis neutroninių žvaigždžių susiliejimas, užfiksuotas gravitacinių bangų detektoriumi, buvo GW170817. Susiliejimo metu susiformavo sparčiai besisukanti juodoji skylė. Bendroji reliatyvumo teorija teigia, kad per mažiau nei sekundę šios juodosios skylės įvykių horizonto forma tapo idealiu elipsoidu, o toks objektas gravitacinių bangų neskleidžia, taigi aptikti jo LIGO detektoriais nebūtų įmanoma.
(0) 2020-01-31 43
Didžiausias pasaulyje helioskopas atskleidė detaliausią Saulės paviršiaus vaizdą.
(2) 2019-11-25 7
Vieno Ispanijos tyrimų centro direktorius pareiškė, kad planai pastatyti Kanarų salose milžinišką 1,4 mlrd. dolerių (1,26 mlrd. eurų) vertės teleskopą gali tapti tikrove, jei tik tarptautinis konsorciumas atsisakys savo paties užmojo statyti tokį objektą Havajuose.
(0) 2019-11-08 23
Geriausias šiandieninis kosmologijos – Visatos struktūros didžiausiais masteliais – modelis teigia, kad 68 % Visatos sudaro tamsioji energija, spartinanti jos plėtimąsi. Deja, kol kas beveik nieko nežinome apie tamsiosios energijos prigimtį.
(0) 2019-10-30 24
Moderniems fizikiniams eksperimentams dažniausiai reikalinga ypatingai moderni, jautri ir brangi įranga. Ir tai yra logiška – tiriami reiškiniai dažnai yra tiek nutolę nuo kasdienių patirči
(0) 2019-10-30 11
Šioje nuotraukoje matoma ryški plona juosta – ne koks nors „juostelės trūkumas“ ar skaitmeninis defektas – tai yra asteroidas, prabėgęs per orbitinio teleskopo „Hubble“ stebėjimo lauką, šiam fotografuojant Krabo ūką, rašo „Science Alert“.
(1) 2019-10-29 63
Ar galite įsivaizduoti vietą, kur „Wi-Fi“ ir „Bluetooth“ būtų už įstatymo ribų, o pagrindinė transporto priemonė būtų dyzelinis pikapas? Būtent tokia vieta yra Grynbankas Vakarų Virdžinijoje.
(0) 2019-10-12 6
Neutrinai yra elementariosios dalelės, beveik nesąveikaujančios su kitomis. Didžiuliai detektoriai, įrengti Antarktidoje, pagauna vos kelias iš trilijonų trilijonų dalelių, lekiančių pro juos kiekvieną sekundę. Dauguma šių neutrinų atkeliauja iš mūsų Saulės, kiti – iš vietų kosmose, kur vyksta energingi procesai. Viena iš tokių vietų yra aktyvūs galaktikų branduoliai ir jų išmetamos čiurkšlės.
(1) 2019-09-30 19