Atradimai Visatoje (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(0) 2018-11-17 10
Naujas tyrimas rodo, kad pernai astronomų stebėtas istorinis neutroninių žvaigždžių susidūrimas juodosios bedugnės tikriausiai nesukūrė, bent jau ne iš karto. Panašiau, kad neutroninių
(2) 2018-11-16 20
Superžemės kategorijos egzoplaneta buvo atrasta besisukanti aplink vieną iš arčiausiai Saulės esančių žvaigždžių, pranešė mokslininkai.
(0) 2018-11-02 22
Jupiteris turi du pseudo-palydovų debesis: asteroidų grupes, vadinamas Graikais ir Trojėnais. Jos sukasi aplink Saulę tokiu pačiu atstumu, kaip Jupiteris, šeštadaliu orbitos prieš planetą arba už jos. Būtent tose vietose egzistuoja du taškai, vadinami Lagranžo ketvirtuoju ir penktuoju taškais, kuriuose Saulės ir Jupiterio gravitacija sukuria beveik stabilias orbitas.
(0) 2018-10-10 38
Ar kada nors matėte skriejančią žvaigždę? Ne, kalbama ne apie mikrometeoritus, kurie nuolat krenta į Žemės atmosferą ir joje sudega palikdami ryškų pėdsaką, o apie tikras žvaigždes, kurios nuklydo nuo savo įprastų orbitų ir, skriedamos milijonų kilometrų per valandą greičiu, išlėkė į tarpgalaktinę erdvę?
(0) 2018-10-10 10
Astronomai paskelbė manantys, kad jiems tikriausiai pavyko atrasti pirmąjį planetos palydovą už mūsiškės Saulės sistemos ribų ir kad tas objektas yra Neptūno dydžio dujų milžinė.
(0) 2018-10-05 24
Mokslininkai Galaktikoje rado neįprastą galingo gama spinduliavimo šaltinį — dvynes žvaigždes, vadinamąjį mikrokvazarą. Šio objekto signalų tyrinėjimai padės aiškintis kvazarų fiziką
(0) 2018-09-28 43
Naujų egzoplanetų aptikimai jau nieko nestebina. Visgi kartais randamos tokios planetos, kurias verta paminėti.
(0) 2018-08-17 7
Pirmą kartą astronomai aptiko geležies ir titano ne Saulės sistemos planetos atmosferoje. Egzoplaneta KELT-9b yra karščiausias atrastas pasaulis. Planeta karščiu lenkia netgi daugelį žvaigž
(0) 2018-07-19 9
Astronomai aptiko dar dešimtį palydovų, besisukančių apie Jupiterį, tad naujas oficialus didžiausios Saulės sistemos palydovų kiekis yra 79. Daugiau, nei gali pasigirti bet kuri kita mūsų sistemos planeta. Maža to, naujai atrasti palydovai astronomams suteikė galimybę geriau suprasti, dėl ko Jupiterio sistema atrodo taip, kaip ją dabar matome, rašo „The Verge“.
(0) 2018-07-14 11
Naudodamas NASA WISE (Wide-field Infrared Survey Explorer) atvaizdus, Dr. Denilso Camargo iš Colégio Militar de Porto Alegre, Brazilijoje, Paukščių Tako galaktiniame pūpsnyje atrado penkis nauju
(0) 2018-07-14 18
Nors asteroidų orbitos yra labai įvairios, daugelis jų turi panašių savybių. Pavyzdžiui, yra įvairios asteroidų grupės, kurių orbitos yra vienodai pasvirusios į Saulės sistemos plokštumą, arba vienodai ištįsusios, arba dar kaip nors panašios. Tokios grupės vadinamos asteroidų šeimomis – jos atsirado, kai subyrėjo didesnis motininis kūnas, pažėręs įvairaus dydžio nuolaužų.
(0) 2018-06-30 29
Bendroji reliatyvumo teorija, publikuota prieš daugiau nei šimtą metų, puikiai paaiškina daugybę stebėjimų ir puikiai atlaikė daugybę testų. Dauguma testų buvo daromi laboratorijose ir Saulės sistemoje, tačiau kartais įmanoma jos prognozes patikrinti ir didesniais atstumais.
(1) 2018-06-29 23
Tarpžvaigždinis klajoklis Oumuamua vėl užminė mįslę. Jis ne tik skriejo labai greitai, bet ir greitėjo. Ar toks elgesys pritinka garbingam asteroidui, ar veikiau tai vėjavaikių kometų išmo
(5) 2018-06-28 57
Iš Saturno palydovo Encelado poledinių vandenynų trykštančiame sūriame vandenyje aptiktas vienas iš svarbiausių ingredientų, nurodančių gyvybę: didelės, daug angies turinčios organinės
(0) 2018-06-26 20
Kas galėjo pagalvoti, kad mūsų Paukščių Tako galaktika jau nuo mažų dienų ryja kitas galaktikas. Šį faktą išsiaiškinęs tyrimas neseniai paskelbtas Kornvelio universiteto svetainėje arXiv.org.