Atradimai Visatoje (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(0) 2018-08-17 7
Pirmą kartą astronomai aptiko geležies ir titano ne Saulės sistemos planetos atmosferoje. Egzoplaneta KELT-9b yra karščiausias atrastas pasaulis. Planeta karščiu lenkia netgi daugelį žvaigž
(0) 2018-07-19 9
Astronomai aptiko dar dešimtį palydovų, besisukančių apie Jupiterį, tad naujas oficialus didžiausios Saulės sistemos palydovų kiekis yra 79. Daugiau, nei gali pasigirti bet kuri kita mūsų sistemos planeta. Maža to, naujai atrasti palydovai astronomams suteikė galimybę geriau suprasti, dėl ko Jupiterio sistema atrodo taip, kaip ją dabar matome, rašo „The Verge“.
(0) 2018-07-14 10
Naudodamas NASA WISE (Wide-field Infrared Survey Explorer) atvaizdus, Dr. Denilso Camargo iš Colégio Militar de Porto Alegre, Brazilijoje, Paukščių Tako galaktiniame pūpsnyje atrado penkis nauju
(0) 2018-07-14 18
Nors asteroidų orbitos yra labai įvairios, daugelis jų turi panašių savybių. Pavyzdžiui, yra įvairios asteroidų grupės, kurių orbitos yra vienodai pasvirusios į Saulės sistemos plokštumą, arba vienodai ištįsusios, arba dar kaip nors panašios. Tokios grupės vadinamos asteroidų šeimomis – jos atsirado, kai subyrėjo didesnis motininis kūnas, pažėręs įvairaus dydžio nuolaužų.
(0) 2018-06-30 29
Bendroji reliatyvumo teorija, publikuota prieš daugiau nei šimtą metų, puikiai paaiškina daugybę stebėjimų ir puikiai atlaikė daugybę testų. Dauguma testų buvo daromi laboratorijose ir Saulės sistemoje, tačiau kartais įmanoma jos prognozes patikrinti ir didesniais atstumais.
(1) 2018-06-29 22
Tarpžvaigždinis klajoklis Oumuamua vėl užminė mįslę. Jis ne tik skriejo labai greitai, bet ir greitėjo. Ar toks elgesys pritinka garbingam asteroidui, ar veikiau tai vėjavaikių kometų išmo
(5) 2018-06-28 56
Iš Saturno palydovo Encelado poledinių vandenynų trykštančiame sūriame vandenyje aptiktas vienas iš svarbiausių ingredientų, nurodančių gyvybę: didelės, daug angies turinčios organinės
(0) 2018-06-26 20
Kas galėjo pagalvoti, kad mūsų Paukščių Tako galaktika jau nuo mažų dienų ryja kitas galaktikas. Šį faktą išsiaiškinęs tyrimas neseniai paskelbtas Kornvelio universiteto svetainėje arXiv.org.
(0) 2018-06-23 46
Danguje kažkas sprogsta neįtikėtinai sparčiai, ir astronomai kasosi pakaušius, stengdamiesi įminti, kas tai yra. Birželio 17 dieną Havajuose ATLAS teleskopai dvyniai kosmose <a href="http://ww
(0) 2018-06-13 20
Astronomė Jane Greaves nėra nei keistų mikrobangų signalų, nei kosminių deimantų ieškotoja. Ji tiesiog norėjo paanalizuoti vieną kosminių dulkių debesį, tačiau jos instrumentų, priklausančių Green Bank teleskopo kompleksui, pateikti skaičiai niekaip nesiderino su jokiomis išankstinėmis prognozėmis, rašė popsci.com.
(0) 2018-06-02 18
Nors ir kontroversiška, tačiau net menkiausia šios paslaptingosios materijos ir įprastesnės materijos sąveikos galimybė galėtų suteikti esminius duomenis, padėsiančius paaiškinti trūkstam
(0) 2018-05-21 12
Nors šiuo metu žinome tūkstančius egzoplanetų, o naujos atrandamos kone kasdien, kartais pasitaiko ir netikėtų bei tikrai įdomių atradimų. Štai neseniai paskelbta apie gana netikėtai aptiktą planetą prie labai jaunos dvinarės žvaigždės.
(3) 2018-04-10 32
Mūsų galaktikos centre yra daugybė juodųjų skylių – ši sritis yra tarsi „Taimso aikštė“, sausakimša keistų itin didele gravitacija pasižyminčių objektų, nustatė astronomai.
(8) 2018-04-04 50
Toliau nei už pusės Visatos esanti milžiniška mėlyno spektro žvaigždė, neoficialiai pavadinta Ikaru – tai yra tolimiausia „Hubble“ teleskopu užfiksuota pavienė žvaigždė.
(1) 2018-04-03 35
Suglumę astronomai paskelbė atradę pirmąją ir kol kas vienintelę žinomą galaktiką be tamsiosios medžiagos – nematomos ir menkai suprantamos materijos, kaip manoma, sudarančios iki ketvirtadalio Visatos masės.