Atradimai Visatoje (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(0) 2019-03-08 17
Plutono nuplanetinimas – skaudi tema ir astronomai stengiasi kompensuoti šią netektį gerokai didesniu objektu, Devintąja Planeta. Panašu, jiems sekasi neblogai ir labai tikėtina, jau per artim
(0) 2019-02-26 19
Paskelbtame naujame žvaigždėlapyje pažymėta šimtai tūkstančių anksčiau nežinotų galaktikų, atrastų naudojant teleskopą, aptinkantį spinduliuotės šaltinius, nefiksuojamus įprastais optiniais prietaisais. Tarptautinė tyrėjų grupė, atlikusį šį precedento neturintį kosmoso žvalgymą, nurodė, kad jų atradimas tiesiogine prasme nušviečia kai kurias giliausias Visatos paslaptis, įskaitant juodųjų skylių fiziką ir galaktikų spiečių formavimosi ypatumus.
(0) 2019-02-14 9
Planetos formuojasi iš protoplanetiniame diske egzistuojančių dulkių, kurios po truputį limpa į vis didesnius objektus. Mikrometrų dydžio dulkelėms kibti tarpusavyje yra gana paprasta; taip pat paprastai sukimba ir kelių dešimčių kilometrų bei didesnio skersmens objektai, nes juos sukibusius išlaiko jų pačių gravitacija. Tačiau tarpinio dydžio, iki keleto kilometrų skersmens, objektų augimas yra visiškai neaiškus, mat tokios uolienos susidūrusios turėtų subyrėti. Rasti atsakymą būtų lengviau, jei galėtume stebėti daugybę kilometro dydžio objektų ir tyrinėti jų savybes, bet tą padaryti labai sudėtinga.
(0) 2019-01-11 40
Iš supermasyvios juodosios skylės naujausių vaišių likučių mokslininkai sugebėjo apskaičiuoti šio monstro sukimosi greitį, ir rezultatai sunkiai suvokiami. Tyrėjų komandos teigimu, didži
(0) 2019-01-10 36
Radijo bangų pliūpsniai iš kosmoso talžo Žemę, tačiau kas jie – nežinome
(0) 2019-01-04 17
Gyvenimas juda į priekį nesustodamas, kosminiai atradimai ir išradimai – taip pat. 2018 metais būta visko: naujų skrydžių ir teleskopų, naujų atradimų iš senų duomenų, senų teorijų patvirtinimo ir paneigimo, ir dar daug ko.
(0) 2018-12-31 30
Praėjusio amžiaus pabaigoje astronomas Bobas Williamsas norėjo nukreipti „Hubble“ kosminį teleskopą į dangaus lopinėlį, kuriame, kaip tuomet manyta, nieko nėra. Negana to, jis norėjo teleskopą nukreipęs į „tuštumą“ laikyti nukreiptą net 100 valandų.
(0) 2018-12-25 7
Mums brangieji akmenys atrodo santykinai reti ir pasislėpę giliai po Žemės paviršiumi. Tačiau kosmose jų – nors vežimu vežk ir kosminiais laivais gabenk. Astronomai atrado visą naują planetų klasę, kuriose junginių, iš kurių sudaryti safyrai ir rubinai tiek daug, jog jos turėtų žibėti, rašo „Science Alert“.
(0) 2018-12-18 34
Saulės sistemoje aptikta nauja nykštukinė planeta ir ji tolimiausia iš visų iki šiol atrastų.
(0) 2018-11-23 26
Plika akimi jos nepamatytume, tačiau tolimame Visatos kampelyje tūno tokia galaktika, kuri spinduliuoja neįtikėtinais kiekiais. Galaktika, astronomų kataloguose žymima kaip W2246-0526, skleidžia tiek infraraudonosios šviesos, kiek skleistų 350 trilijonų Saulių. Tad tai yra pati šviesiausia iki šiol mokslininkams žinoma galaktika, rašo „Science Alert“.
(0) 2018-11-17 13
Naujas tyrimas rodo, kad pernai astronomų stebėtas istorinis neutroninių žvaigždžių susidūrimas juodosios bedugnės tikriausiai nesukūrė, bent jau ne iš karto. Panašiau, kad neutroninių
(2) 2018-11-16 23
Superžemės kategorijos egzoplaneta buvo atrasta besisukanti aplink vieną iš arčiausiai Saulės esančių žvaigždžių, pranešė mokslininkai.
(0) 2018-11-02 23
Jupiteris turi du pseudo-palydovų debesis: asteroidų grupes, vadinamas Graikais ir Trojėnais. Jos sukasi aplink Saulę tokiu pačiu atstumu, kaip Jupiteris, šeštadaliu orbitos prieš planetą arba už jos. Būtent tose vietose egzistuoja du taškai, vadinami Lagranžo ketvirtuoju ir penktuoju taškais, kuriuose Saulės ir Jupiterio gravitacija sukuria beveik stabilias orbitas.
(0) 2018-10-10 43
Ar kada nors matėte skriejančią žvaigždę? Ne, kalbama ne apie mikrometeoritus, kurie nuolat krenta į Žemės atmosferą ir joje sudega palikdami ryškų pėdsaką, o apie tikras žvaigždes, kurios nuklydo nuo savo įprastų orbitų ir, skriedamos milijonų kilometrų per valandą greičiu, išlėkė į tarpgalaktinę erdvę?
(0) 2018-10-10 10
Astronomai paskelbė manantys, kad jiems tikriausiai pavyko atrasti pirmąjį planetos palydovą už mūsiškės Saulės sistemos ribų ir kad tas objektas yra Neptūno dydžio dujų milžinė.