Bendroji astronomija ir astrofizika (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(0) 2018-11-17 10
Naujas tyrimas rodo, kad pernai astronomų stebėtas istorinis neutroninių žvaigždžių susidūrimas juodosios bedugnės tikriausiai nesukūrė, bent jau ne iš karto. Panašiau, kad neutroninių
(2) 2018-11-16 19
Superžemės kategorijos egzoplaneta buvo atrasta besisukanti aplink vieną iš arčiausiai Saulės esančių žvaigždžių, pranešė mokslininkai.
(0) 2018-11-16 1
Astronomai, ieškodami galimai gyvybei tinkamų planetų, paprastai koncentruojasi į planetas, panašias į Žemę. Tai yra uolinės planetos, dydžiu ir mase panašios į mūsiškę, kurių atstumas nuo žvaigždės patenka į gyvybinę zoną - jų paviršiaus temperatūra tinkama skystam vandeniui egzistuoti. Bet pastaruoju metu aptiktos kelios planetos, kurių nemažą masės dalį sudaro vanduo.
(0) 2018-11-15 24
Įprastai teigiama, kad Žemė susiformavo praktiškai sausa, o vandenį į ją atnešė asteroidai ir kometos, kritę pirmuosius kelis šimtus milijonų metų. Šis teiginys grindžiamas vandens izotopų santykiu, t.y. vandens molekulių, turinčių sunkesnio vandenilio izotopo deuterio atomą, dalis. Žemės vandenynuo sunkiojo ir įprasto vandens santykis yra beveik lygus asteroiduose randamų vandens molekulių santykiui. Bet pastaraisiais metais keli atradimai privertė suabejoti šios teorijos teisingumu.
(0) 2018-11-14 11
Jeigu astronomai nesuklydo skaičiuodami, tai šiuo metu Saulės sistema yra pačiame galingo kosminio įvykio centre: per mūsų sistemą milžinišku 500 km/s greičiu lekia didžiulis tamsiosios materijos „uraganas“, skelbia „Science Alert“.
(0) 2018-11-10 15
Po trejų metų, 2021-ųjų spalį, Jupiterio link išskris zondas Lucy, kuris savo misijos metu aplankys net septynis asteroidus.
(0) 2018-11-08 23
Pietiniame Marso pusrutulyje egzistuoja didžiulis Hellas krateris, arba baseinas, suformuotas seno kometos ar asteroido smūgio.
(0) 2018-11-08 31
Praėjusių metų spalio 19 d. astronomai, tyrinėję dangų Havajuose esančiu teleskopu Pan-STARRS1, pranešė apie pirmąjį užfiksuotą tarpžvaigždinį asteroidą mūsų sistemoje, techniškai pavadintą 1I/2017, o žmoniškai – Oumuamua. Vėlesniais mėnesiais buvo atliekami tyrimai, leidę mokslininkams geriau suprasti dangaus kūno dydį ir formą, o taip parodę, kad radinys turi tiek asteroido, tiek kometos savybių.
(0) 2018-11-07 51
Profesorius Stephenas Hawkingas buvo viena iškiliausių asmenybių, kuri nuolatos susilaukdavo daugybės dėmesio dėl savo mokslinių atradimų ir neįtikėtinų pareiškimų. Štai keletas įspūdingiausių Hawkingo prognozių.
(0) 2018-11-05 59
Kelionės į Marsą vis dar atrodo tolimas pasiekimas, tačiau ne toks tolimas, koks buvo 2002 metais, kai Elonas Muskas įkūrė „SpaceX“. Milijardierius ne kartą pasakojo, kad ir pats norėtų keliauti į Marsą ir neprieštarautų ten sulaukti mirties, bet ar jis tikrai tai ketina daryti?
(0) 2018-11-05 15
Paukščių Tako galaktikai būdingas halas yra sudarytas daugiausiai iš žvaigždžių, atkeliavusių prieš 10 mlrd. metų per susidūrimą su kita keturiskart mažesne galaktika, sakoma paskelbtame astronomų straipsnyje.
(0) 2018-11-04 30
Marso atmosferoje šiuo metu deguonies beveik nėra. Tačiau iš Marso atlėkusių meteoritų uolienose matyti daug oksidacijos požymių, taigi kažkada jos su deguonimi sąveikavo. Gali būti, kad tai buvo deguonis vandenyje, bet galėjo deguonies būti ir atmosferoje.
(0) 2018-11-04 27
Cassini misija, pasibaigusi prieš daugiau nei metus, surinko tiek duomenų, kad jų analizė užtruks ne vieną dešimtmetį, o naujų atradimų apie Saturno sistemą dar bus ne vienas.
(16) 2018-11-03 43
Vos prieš savaitę rašiau apie tolimoje Visatoje aptiktą besiformuojantį galaktikų superspiečių, o dabar pranešta apie kitą rekordininką.