Bendroji astronomija ir astrofizika (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(0) 2019-03-18 13
Rusijos Sibire buvo nufilmuotas į krintantį meteoritą panašus švytintis objektas. Tačiau tarnybos nurodė neturinčios tikslesnės informacijos apie šio reiškinio pobūdį.
(0) 2019-03-18 9
NASA turi pasaulinį radijo antenų tinklą, vadinamą Giliosios erdvės tinklu (Deep Space Network, DSN), skirtą komunikacijoms su palydovais už Žemės ribų. Bet tų palydovų nėra tiek jau daug, kad tinklas būtų naudojamas visą laiką. O antenos tai geros ir jautrios. Tad ilgą laiką svarstomos įvairios idėjos, kaip jas protingai panaudoti tuo metu, kai nėra poreikio šnekėtis su Marsu, Jupiteriu ar išvis Saulės sistemos pakraščiais.
(0) 2019-03-16 22
Jei aptiktume asteroidą, kuris po palyginus neilgo laiko tarpo susidurs su Žeme ir sukels globalią katastrofą, šiuo metu turime tik keletą hipotetinių būdų tos katastrofos išvengti.
(0) 2019-03-14 16
Mokslininkai dešimt metų laužė galvas, siekdami suprasti, kas siunčia paslaptingus impulsus. Brian D. Metzger pasiūlė įtikimą hipotezę
(80) 2019-03-13 34
Dešimtis metų tamsiosios materijos ieškantys mokslininkai negali pasigirti gerais rezultatais. Kad ir kokie brangūs bei sudėtingi būtų šios masę galaktikoms suteikiančios medžiagos paieškos būdai, jų eksperimentiškai užfiksuoti iki šiol nepavyko. Todėl astrofizikai pastaruoju metu kelia daug naujų alternatyvių hipotezių, leidžiančių atsikratyti tamsiosios materijos. Pati naujausia – kad galaktikoms papildomą masę suteikia šviesa, rašo „Science Alert“.
(0) 2019-03-10 26
Jau daugiau nei dvejus metus manoma, kad Saulės sistemos pakraštyje gali egzistuoti dar viena – devinta – planeta. Ir tai būtų ne Plutonas, o bent penkis kartus už Žemę masyvesnis objektas.
(0) 2019-03-09 13
Prieš 3-4 milijardus metų Marso paviršiuje buvo daug vandens. Šiauriniame pusrutulyje plytėjo vandenynas, kitur buvo ežerų, upių ir jūrų, kurios paliko dar šiandien matomas struktūras paviršiuje. Dabar pateikti įrodymai, jog tuo pat metu Marse egzistavo ir platus, galbūt visą planetą apimantis, popaviršinių vandens rezervuarų tinklas.
(6) 2019-03-05 76
Šviesa yra labai greita, ar ne? 300 tūkstančių kilometrų per sekundę – tai daugiau nei septyni ratai aplink Žemę ties pusiauju. Šis greitis tiek didesnis už kasdienybėje sutinkamus, kad jokių reliatyvistinių efektų mes plika akimi nematome. Ir faktas, kad didesniu greičiu judėti negalima, mums kasdieniame gyvenime netrukdo.
(0) 2019-03-04 9
Eišteino garbanos, t.y. gravitacinės bangos, gali padėti išspręsti Hablo konstantos konfliktą, neduodantį ramybės visiems save gerbiantiems astrofizikams ir kosmologams.
(0) 2019-03-03 28
Astronomai ką tik atrado objektą, kuris, jų manymu, gali būti tolimiausias kada nors identifikuotas Saulės sistemos objektas.
(0) 2019-03-02 3
„Gaia“, „Kepler“, „PLATO“, „TESS“, „JWST“ – tai keli brangiausių ir įspūdingiausių pasaulio kosminių observatorijų misijų pavadinimai. Vien Europos kosminės agentūros observatorija „Gaia“ stebi daugiau nei milijardą mūsų galaktikos žvaigždžių. Kaip prie šių tyrimų prisideda Lietuvos astronomai?
(0) 2019-03-01 13
Rasti gyvybę už Žemės ribų norime jau senai, tačiau yra labai sunku nuspręsti kur tai pradėti daryti. Tamsūs ir šalti Saturno palydovo Encelado ir Jupiterio palydovo Europa vandenynai gali būti viena iš vietų kur nežemiška gyvybė egzistuoja. Tuo tarpu dulkėtas ir sausas Marso paviršius atrodo kaip visiškai priešinga vieta, tačiau mokslininkams pavyko rasti itin svarbią užuominą.
(0) 2019-03-01 6
Kodėl Saulės vainikas yra 200 kartų karštesnis už žvaigždės paviršių? Atsakymo į šį klausimą mokslininkai ieško pusantro šimto metų. Idėjų, žinoma, netrūksta, ir kol kas pagrindinės yra dvi: arba Saulės paviršiuje nuolatos sproginėja magnetinio lauko linijų persijungimo sukeliami „minižybsniai“, kuriuos pačius užfiksuoti labai sudėtinga, arba magnetinio lauko sukeltos bangos įgreitina daleles, tarsi jūros bangos gali įgreitinti banglentininkus.
(6) 2019-02-28 40