Egzoplanetos (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(8) 2019-10-14 28
Žmonės niekada nepersikels gyventi į planetą už Saulės sistemos ribų, nes atstumas iki tokių planetų būtų tiesiog per didelis, teigia šių metų Nobelio fizikos premijos laureatas Michelis Mayoras.
(0) 2019-10-11 5
Antradienį buvo paskelbta 2019 m. Nobelio premija fizikos srityje – ir apdovanojimas skambėjo „už fizikinės kosmologijos teorinius atradimus ir pirmosios egzoplanetos, besisukančios apie žvaigždę, panašią į mūsų Saulę, atradimą“. Tačiau ką iš tiesų tai reiškia? Ką nuveikė šie trys mokslininkai – Jamesas Peeblesas, Michel Mayoras ir Didier Quelozas?
(0) 2019-10-11 5
Prieš maždaug metus paskelbta apie pirmojo egzomėnulio – egzoplanetos palydovo – atradimą. Keplerio-1625b-i yra didžiulis, už Neptūną masyvesnis, kūnas, besisukantis aplink už Jupiterį masyvesnę planetą Keplerio-1625b.
(0) 2019-10-09 2
Ši savaitė – tai laikas, kai skelbiami 2019 m. Nobelio premijų laureatai. Pirmadienį paskelbus prizininkus medicinos ir fiziologijos srityje – kuriais tapo amerikiečiai Greggas L. Semenza ir Williamas G.Kaelinas jaunesnysis bei britas seras Peteris J.Ratcliffe'as – antradienį paskelbti fizikos laureatai.
(0) 2019-10-06 22
Standartinė planetų formavimosi teorija teigia, kad jos auga protoplanetiniuose diskuose prie jaunų žvaigždžių, dulkėms po truputį jungiantis į vis didesnius darinius. Jei planetos masė viršija 20 Žemės masių, ji prisitraukia storą dujų apvalkalą ir tampa dujine milžine. Šis modelis neblogai paaiškina planetų formavimąsi prie žvaigždžių, panašių į Saulę ir didesnių; prie mažų žvaigždžių pagal modelio prognozes dujinių milžinių turėtų nebūti, masyviausios planetos būtų maždaug Neptūno masės.
(0) 2019-09-29 14
Pasaulio žiniasklaidą apskriejo žinia apie pirmą kartą egzoplanetoje aptiktą vandenį. Žinoma, būta įvairių pasiklydimų vertime, pernelyg optimistiškų komentarų ir panašiai, tad pažiūrėkime detaliau, kas atrasta, o kas – ne.
(0) 2019-09-13 6
Gyventi tinkamos egzoplanetos atmosferoje pirmąkart aptikta vandens, paskelbė mokslininkai. Aštuonis kartus už Žemę sunkesnė ir dukart didesnė K2-18b skrieja tokiu atstumu nuo savo žvaigždės, kad patenka į „tinkamą gyventi zoną“. Tai reiškia, kad ten gali egzistuoti skystos formos vanduo, pranešama moksliniame žurnale „Nature Astronomy“.
(3) 2019-09-05 32
Pensilvanijos valstijos universiteto mokslininkai neseniai publikavo mokslinį straipsnį, kuriame daro išvadą, kad šiltų ir skystą vandenį paviršiuje turinčių planetų vien Paukščių Tako galaktikoje yra milijardai, rašoma svetainėje „ScienceAlert.com“.
(0) 2019-09-02 14
Praeitą savaitę paskelbta apie pirmąją uolinės egzoplanetos, besisukančios aplink M tipo žvaigždę-nykštukę, paviršiaus savybių analizę.
(2) 2019-08-30 34
Gyvenimui tinkančios egzoplanetos paieškos kelia daug frustracijos. Nors mes radome krūvą uolėtų planetų, skriejančių tinkamu atstumu nuo jų žvaigždės, tolimesni tyrimai iki šiol daugiausia nieko nedavė: tai tik nuodingos planetos, kurių žvaigždės neprognozuojamos.
(0) 2019-08-30 7
Tyrinėti egzoplanetas labai sudėtinga, nes turime blausią jų spinduliuotę atskirti nuo daug ryškesnės žvaigždės šviesos. Net ir tą padarę, nagrinėjame vos vieno taško spinduliuotę, kad ir kintančią laikui bėgant, jei planeta sukasi mūsų atžvilgiu ir atsuka vis kitas paviršiaus ar atmosferos struktūras. Stebėjimų interpretacijai sukurta daug įvairių metodų; laimei, turime puikią galimybę juos patikrinti, pasinaudodami savo pačių planeta kaip stebėjimų taikiniu.
(0) 2019-08-28 8
Mūsų Žemė tikrai nėra vienintelė planeta Visatoje, ji greičiausiai nėra ir vienintelė planeta, tinkama gyvenimui. Bet nors jau ilgą laiką bandome užmegzti kontaktą su kitomis gyvybės formomis – jokių įrodymų apie jų egzistavimą kol kas neturime.
(0) 2019-08-21 21
Vašingtono universiteto astronomai jau dabar modeliuoja, kokius tyrimus galima bus atlikti, kai į kosmosą 2021-aisiais pakils tiek metų lauktas „James Webb“ kosminis teleskopas, rašoma svetainėje „Phys.org“.
(0) 2019-08-14 4
Per pastaruosius beveik tris dešimtmečius, praėjusius nuo pirmųjų egzoplanetų atradimo, jų aptikome daugiau nei 4000. Dauguma aptinkamos netiesioginiais metodais, pagal poveikį savo žvaigždėms: arba gravitacinį, kai žvaigždė juda aplink bendrą masės centrą su planeta, arba šviesinį, kai planetos tranzitas reguliariai pritemdo žvaigždę.
(0) 2019-08-10 7
Derlingas planetų medžiojimo projektas yra WASP, arba Wide-Angle Search for Planets, naudojantis teleskopus Kanaruose ir Pietų Afrikos respublikoje. Jo metu atrasta daugiau nei šimtas įvairių planetų, o viena iš jų neseniai pasirodė turinti gana netikėtas savybes ir formą.