Kosmonautika ir kosminiai tyrimai (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(0) 2019-01-21 8
Saturno žiedai suteikė mokslininkams informaciją, kuri pagaliau leido nustatyti, kiek trunka šios dujų milžinės diena.
(0) 2019-01-21 28
NASA vis dar nepaleido į kosmosą vieno labiausiai laukiamų Jameso Webbo teleskopo, turinčio pakeisti legendinę ir jau senstelėjusią kosminę Hablo „observatoriją“. Tačiau jau braižomi planai dar didesniems ir geresniems kosmoso teleskopams, kurie į dangų kils artimiausią dešimtmetį, rašoma svetainėje „Space.com“.
(0) 2019-01-20 23
Kaip žuvo tolimojoje Mėnulio pusėje pasodinti medvilnės ūgliai
(0) 2019-01-17 32
Kinijos kosminiame zonde „Chang'e 4“, nusileidusiame iš Žemės nematomoje Mėnulio pusėje, buvo sėkmingai atliktas pirmasis biologinis eksperimentas per mūsų planetos gamtinio palydovo tyrimų istoriją, pranešė Kinijos valstybinė žiniasklaida.
(0) 2019-01-17 7
Kinijos kosmoso agentūra pranešė, kad apsikeitė duomenimis su JAV Nacionaline aeronautikos ir kosmoso administracija (NASA), ruošdamasi nutupdyti savo zondą iš Žemės nematomoje Mėnulio pusėje.
(0) 2019-01-16 27
Viena iš pagrindinių priežasčių, dėl kurių kosminės misijos turi baigtis, yra kuro trūkumas. Zondams nuolatos reikia manevruoti, o kuro atsargos – baigtinės, todėl kažkuriuo metu manevravimo galimybės nebelieka ir misiją tenka nutraukti. Toks likimas ištiko Rosettą, Cassini, Dawn ir daugybę kitų zondų. O dabar grupė mokslininkų ir inžinierių pristatė ir sėkmingai išbandė prototipinį zondą, kuriam kuro nepritrūks niekada, nes jis varomas vandens garais.
(0) 2019-01-15 21
JAV bendrovės „SpaceX“ kosminė kapsulė sekmadienį vėlai vakare sėkmingai nusileido Ramiajame vandenyne netoli Meksikos Pietų Kalifornijos valstijos krantų, praėjus kelioms valandoms po atsiskyrimo nuo Tarptautinės kosminės stoties, pranešė pareigūnai.
(2) 2019-01-15 53
Atlikę tyrimus Tarptautinėje kosminėje stotyje, mokslininkai pastebėjo, kad kai kurios bakterijų rūšys ypač gerai „jaučiasi“ mikrogravitacijos sąlygomis. Kosmose jos mutuoja bei pradeda ypatingai greitai daugintis – ne pati šviesiausia perspektyva, žinant, kad ant žmogaus kūno bei jo viduje gyvena milijonai mikroorganizmų, rašoma svetainėje „Science Alert“.
(4) 2019-01-15 13
Kalifornijoje įsikūrusios bendrovės „SpaceX“ vadovas Elonas Muskas pirmąkart pademonstravo senamadiškos išvaizdos plieno spalvos raketos „Starship“ („Žvaigždžių laivas“), galinčios kada nors skraidinti žmones į Mėnulį ir Marsą, nuotraukų.
(0) 2019-01-12 8
Per trylika metų, kuriuos Cassini zondas praleido Saturno sistemoje, pamatėme nemažų pokyčių planetos atmosferoje: šiaurinis pusrutulis, iš pradžių buvęs mėlynas, pagelto, o galiausiai netgi parausvėjo. Pokyčių priežastis – kintantys metų laikai: žiemą Saturne oras giedresnis, todėl planeta atrodo mėlynesnė, tuo tarpu vasarą Saulės šviesa sukuria miglą, kuri spalvą pakeičia į geltoną ar rožinę. Bet kodėl panašių skirtumų nematome Jupiteryje, Urane ir Neptūne?
(0) 2019-01-11 18
Beveik prieš metus asmeninis Elono Musko automobilis „Tesla Roadster“ buvo švysteltas į dangų – vasario mėnesį jis buvo iškeltas raketa „Falcon Heavy“, ir dabar skrieja kažkur už Marso.
(0) 2019-01-11 41
Sausio 3 d. Kinijos zondas ir marsaeigis buvo įrašyti į istoriją, nes tapo pirmąja žmogaus sukurta technologija, kuri sėkmingai pasiekė tolimąją Mėnulio pusę. Ši teritorija mažai tyrinėta, kalnuota, nusisukusi nuo Žemės ir nepažįstama.
(1) 2019-01-10 18
Naujausias NASA teleskopas, skirtas egzoplanetų paieškoms, dirba išsijuosęs – trečią veiklos mėnesį astronomai atrado jau trečią naują tolimą planetą, skriejančią už Saulės sistemos ribų, rašo „The Verge“.
(0) 2019-01-10 15
Po kelerių metų NASA mokslininkai planuoja misiją į asteroidą, kuria iš dalies bus bandoma pakartoti kino filme „Armagedonas“ matytą scenarijų – nukreipti asteroidą nuo esamos trajektorijos, rašoma svetainėje „Space“.