LIGO | Laser Interferometer Gravitational-Wave Observatory (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(3) 2016-02-13 108
<i>Optiniai LIGO kom­po­nen­tai ty­liai įsi­tai­sę di­džiu­lė­je, 10 000 m³ va­kuumo ka­me­roje, ku­rio­je oro slė­gis tri­li­jo­ną kar­tų ma­žes­nis už at­mos­fe­r
(1) 2017-08-23 35
<em><aside class="alien" style="display:none"></aside>Ar aptikome naujo tipo gravitacines bangas? Spėliojama, kad tyrėjai aptiko subtilų erdvėlaikio bangavimą, kilusį dėl kataklizminio dviejų
(0) 2015-01-05 27
Vienas žinomiausių mokslo veikalų „Mathematical Principles of Natural Philosophy“, parašytas Niutono XVIIa., pasaulį pakeitė negrįžtamai. Jis pirmasis apibūdino gravitaciją – jėgą, kuri paaiškina, kodėl visgi obuoliai krenta ant žemės ir planetos sukasi aplink Saulę. Be gravitacijos dėsnio nebūtume pabuvoję Mėnulyje, o tolimiausias zondas šiuo metu neskrietų ties Saulės sistemos pakraščiu.
(1) 2016-02-14 24
<i>Jeigu jau <a href="http://www.technologijos.lt/n/mokslas/astronomija_ir_kosmonautika/S-53018/">LIGO griovių kasimui ir vakuuminių vamzdžių gaminimui</a> reikėjo GPS ir puikaus inžinerinio mą
(1) 2021-09-21 23
Du intriguojantys signalai pasirodę mažame gravitacinių bangų detektoriuje gali reprezentuoti visas egzotiškų reiškinių rūšis - nuo naujosios fizikos iki tamsiosios materijos sąveikų su juodosiomis skylėmis arba vibracijų nuo visatos pradžios. Tačiau, dėl eksperimento naujumo, mokslininkai linkę būti atsargesni, kalbėdami apie naujus atradimus.
(1) 2020-02-02 21
Pirmasis neutroninių žvaigždžių susiliejimas, užfiksuotas gravitacinių bangų detektoriumi, buvo GW170817. Susiliejimo metu susiformavo sparčiai besisukanti juodoji skylė. Bendroji reliatyvumo teorija teigia, kad per mažiau nei sekundę šios juodosios skylės įvykių horizonto forma tapo idealiu elipsoidu, o toks objektas gravitacinių bangų neskleidžia, taigi aptikti jo LIGO detektoriais nebūtų įmanoma.
(1) 2016-12-15 18
<i>Kanados ir Irano fizikai LIGO užfiksuotuose gravitacinių bangų signaluose aptiko nuokrypio nuo bendrosios reliatyvumo teorijos pėdsakus. Mokslininkai detektoriaus „triukšmuose“ pastebėjo
(0) 2016-06-16 15
Pažangios lazerinio interferometro gravitacijos bangų observatorijos LIGO komanda trečiadienį paskelbė apie naują gravitacinių bangų signalą, užfiksuotą pernai gruodžio 26 dieną. Pirmasis buvo užfiksuotas rugsėjį, apie jį paskelbta šių metų vasarį.
(4) 2019-09-13 14
Pirmasis aptiktas gravitacinių bangų signalas atsklido iš dviejų juodųjų skylių susijungimo. Tai nestebina – būtent toks įvykis sukuria stipriausias gravitacines bangas tame dažnių ruože, kuriam jautrūs LIGO detektoriai. Stiprumą nulemia objektų kompaktiškumas ir masė: jie juda beveik šviesos greičiu ir didžiuliais pagreičiais, todėl ir gravitacines bangas skleidžia stiprias.
(2) 2017-06-05 13
<em> <!--Keiskite pavadinimą režimu „BE REDAKTORIAUS“ --> Masyvesnės, nei tikėtasi, juodosios bedugnės susidūrė prieš tris milijardus metų ir pasiuntė per Žemę sklindančias gravitac
(0) 2017-10-16 12
<em>Rugpjūčio 17 dieną, 12:41:04 UTC gravitacinių bangų detektorių tinklas LIGO-Virgo užregistravo dviejų kompaktiškų objektų, vadinamųjų „neutroninių žvaigždžių“ - supernovų sp
(0) 2018-01-10 12
Kai prie vieno didžiulio atradimo kartu dirba keli tūkstančiai mokslininkų iš viso pasaulio – paslaptį iki oficialaus paskelbimo išlaikyti labai sunku. Taip LRT.lt sako 2017 m. Nobelio premija už gravitacinių bangų detekciją apdovanotos LIGO laboratorijos direktorius, Kalifornijos technologijų instituto profesorius Davidas Reitze. „Kai kurie bendradarbiai, vos užfiksavus gravitacines bangas 2015 metų rugsėjį, pradėjo apie tai skelbti savo „Twitter“ paskyrose. Tai buvo didžiulė klaida“, – pasakoja jis.
(0) 2016-05-02 10
Kartu su kūrybine komanda nuvykome į Molėtus ir apžiūrėjome Vilniaus universiteto Molėtų astronomijos observatoriją. Čia yra pajėgiausi Lietuvos astronomų instrumentai, kuriais stebimi dangaus kūnai. Teleskopai leidžia stebėti tokius tolimus objektus, kad neįmanoma to suvokti. Observatorijos paskaitininkas Saulius Lovčikas sutiko teleskopus aprodyti iš arti.
(0) 2017-09-30 9
Astronomai prie savo arsenalo prijungė jau trečią gravitacijos bangų jutiklį, kuris vos po dviejų savaičių veikimo jau pateikė pirmuosius rezultatus, rašo „Ars Technica“.