Nežemiška gyvybė (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(0) 2020-05-17 16
Gyvybę egzoplanetose aptikti labiausiai tikėtina per biopėdsakus – biologinių procesų išskiriamas dujas, kurių egzistavimas planetos atmosferoje būtų nepaaiškinamas kitais būdais. Žemėje tokios dujos yra deguonis, ozonas bei metanas.
(0) 2020-05-07 20
Tarptautinėje kosminėje stotyje (TKS) yra daug įvairių bakterijų, pelėsio ir panašios nekviestos gyvybės – šitai žinoma jau seniai. Kartais mikroorganizmai panaudojami ir moksliniams tikslams – tiriamos jų savybės, aiškinantis, kiek jie skiriasi nuo žemiškų ir kaip mikrogravitacija pakeičia jų augimą bei dauginimąsi.
(0) 2020-04-29 28
Akivaizdi vieta nežemiškos gyvybės – nežemiški okeanai, bet nusigauti ten ir patikrinti nebus lengva, sako NASA astrobiologas Kevinas Handas savo knygoje.
(0) 2020-04-29 6
JAV karo laivynas oficialiai išslaptino ir internete paviešino tris vaizdo klipus, kuriuose užfiksuoti JAV naikintuvų kontaktai su neatpažintais skraidančiais objektais (NSO). Vaizdai jau buvo nutekėję ir anksčiau, bet be oficialaus NSO tyrimų grupės leidimo.
(0) 2020-04-21 19
Nors NASA kosminis teleskopas „Kepler“ jau baigė savo misiją, tačiau mokslininkai vis dar turi daugybę jo surinktų duomenų, kurių nespėja peržiūrėti. Na, o tarp šių duomenų pasitaiko ir labai įdomių bei išskirtinių atradimų – pavyzdžiui, naujų planetų.
(0) 2020-03-30 21
Remiantis naujai pasirodžiusio mokslinio tyrimo rezultatais, tikėtina, jog arčiausiai Saulės esančiame mūsų kaimyne, Merkurijuje, yra viskas, ko gali reikėti gyvybės egzistavimui.
(0) 2020-03-29 4
Vienas populiariausių būties klausimų moderniame pasaulyje yra „ar mes esame vieni?“. Toks klausimas įgavo prasmę tik tada, kai pradėjome geriau suprasti erdvę už mūsų Žemės ribų. Iš
(0) 2020-03-11 16
Atlikus naują Marso Geilo kraterio purvynėje rastų organinių molekulių analizę mokslininkams atsivėrė nauja stulbinanti galimybė: negalima atmesti varianto, kad šios molekulės yra biologinės kilmės, rašo „Science Alert“.
(0) 2020-03-06 31
Apie kosmosą, žvaigždes ir planetas kiekvieną dieną sužinome kažką naujo, o ypač apie Marsą, ant kurio paviršiaus kiekvieną dieną važinėja net keli marsaieigiai, kurie renka informaciją ir siunčia ją atgal į Žemę. Apie Marsą šiandien žinome jau pakankamai nemažai – mokslininkai gali papasakoti kaip ši planeta atrodė anksčiau ir kokie procesai joje vyksta šiandien.
(0) 2020-03-05 5
Tyrėjų komanda teigia, kad meteorito viduje atrado baltymą. Tai būtų pirmasis atrastas nežemiškos kilmės baltymas – nors tai dar ir nėra nežemiškos gyvybės požymis. Tačiau kiti mokslininkai skeptiškai vertina tyrimą ir sako, kad iš tiesų nieko nebuvo atrasta.
(0) 2020-03-03 5
Britų Kolumbijos universiteto (UBC) astronomijos studentė Michelle Kunimoto naudodama duomenis, surinktus iš kosminio NASA Keplerio teleskopo, atrado 17 naujų planetų – įskaitant ir vieną, potencialiai tinkančią gyvybei.
(0) 2020-02-25 21
Šią vasarą NASA planuoja į Marsą paleisti patį moderniausią „marsaeigį“. Daugiau kaip toną sveriantis technikos šedevras padės palaipsniui atskleisti Marso paslaptis bei galbūt į Žemę atsiųs Raudonosios planetos pavyzdžių.
(0) 2020-02-21 11
Svarstymų apie gyvybę už Žemės ribų būta dar Antikos laikais, bandymų jos ieškoti galime aptikti dar XIX amžiuje. Rimtesnės paieškos prasidėjo su SETI projektu septintajame praeito amžiaus dešimtmetyje ir po truputį tęsiasi iki šių dienų. Pastaraisiais metais paieškos pereina į naują, labiau sistematinį, etapą.
(1) 2020-02-18 28
2013 metais pasirodžiusiame mokslinės fantastikos filme „Europa Report“ rodoma, kaip ateityje grupė kosmoso tyrinėtojų po storu Jupiterio palydovo Europos ledu atranda į aštuonkojį panašią būtybę. Tačiau nors dabar mums atrodo, kad šis filmas yra tik fantastika, viena mokslininkė sako, kad kada nors galbūt galėsime šį žodį iš filmo žanro pavadinimo išbraukti.
(8) 2020-02-16 18