Orto debesis (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(1) 2018-05-11 31
Mūsų sistemai grėsmė kils keliomis dešimtimis tūkstantmečių anksčiau, nei manė mokslininkai.
(3) 2017-01-20 34
Mūsų link skrieja kita žvaigždė, „Gliese 710“. Ir nors jos susidūrimo su Saule veikiausiai pavyks išvengti, artimas žvaigždžių prasilenkimas gali turėti pavojingų pasekmių.
(2) 2016-05-10 13
Tai – asteroidas? Ar tai – kometa? Beuodegės byla dar tikrai nebaigta…<br /><i>Buvo pastebėta keista, uolinė kometa įskriejanti į vidinę Saulės sistemą, ir ji tokia unikali, kad mokslini
(0) 2016-03-21 34
<i>Tai gigantiška mus gaubianti sfera iš trilijonų uolų, kartkartėmis siunčianti mums kometas. Tai atrodo tikėtina istorija – bet būtų malonu gauti tiesioginių įrodymų</i>
(7) 2015-02-11 46
<em>700 milijonų metų – tiek truko mūsiškės Saulės sistemos formavimasis.<br />Visatos mastais, tai nelabai ilgai. Tačiau visi svarbiausi „Saulės šeimynos“ įvykiai spėjo nutikti būte
(0) 2014-12-19 43
Toli už Neptūno orbitos, Oorto debesyje skrieja trilijonai Saulės sistemos formavimosi liekanų – kometų. Šiuo metu jos aplink Saulę skrieja santykinės ramybės būsenos: vidinių planetų link pajuda ir atskrieja tik viena, kita, tad Žemei ir čia klestinčiai gyvybei šios uodeguotosios ledo ir dulkių bombos realaus pavojaus beveik nekelia. Tačiau viskas gali pasikeisti jau po vieno kosminio akimirksnio – mat, anot Makso Planko Astronomijos instituto Heidelberge (Vokietija) mokslininkų, netrukus prie Saulės sistemos priartės, o tiksliau – ją kliudys keletas neseniai atrastų žvaigždžių, kurios savo gravitacija išjudins snaudžiančias kometas ir nemažą dalį jų pasiųs mūsų link.
(8) 2014-03-27 11
Gali būti, kad aplink mūsų Saulę skrieja dar viena didžiulė, iki 10 kartų už Žemę didesnė planeta, kuri jau vadinama Super Žeme. Naujo astronominio stebėjimo rezultatai pristatomi žurnale „Nature“.
(11) 2013-05-29 2
Astronomai atrado keistą, maždaug 100 kilometrų skersmens objektą 2010 WG9, kuris sparčiai artėja prie Saulės sistemos ir netrukus įskries į ją. Mokslininkus jis sudomino tuo, kad aplink savo ašį sukasi nepaprastai lėtai.
(12) 2011-10-10 0
„Kai Žemė formavosi, buvo taip karšta, kad didžioji dalis lakių medžiagų išgaravo į kosmosą. Taigi kai Žemė atvėso, ji buvo sausa. Vanduo ir kitos lakiosios medžiagos turėjo būti atgabentos vėlesnėje stadijoje“, – pasakoja naujausio tyrimo autorius Paulas Hartoghas, Maxo Planko Saulės sistemos tyrimų instituto Katlenburg-Lindau, Vokietijoje, mokslininkas.
(3) 2011-08-10 0
Mėgindami paaiškinti masinius gyvybės išmirimus Žemės planetoje, kai kurie mokslininkai prieš keletą dešimtmečių suformulavo hipotezę, jog kažkur, netoli Saulės sistemos galbūt egzistuoja dar neatrasta žvaigždė Nemezidė, kuri savo gravitacija paveikia Oorto debesyje skriejančių kometų trajektorijas taip, jog šios periodiškai bombarduoja Žemę. Tačiau naujausio tyrimo rezultatai byloja, jog jokios „Mirties žvaigždės“ netoli Saulės sistemos nėra – ar bent ja...
(5) 2011-07-26 0
Kai mūsų Saulei ateis paskutinioji, ji išsvies daugumą savo kometų į tarpžvaigždinę erdvę, rašo NewScientist.com. Po apytiksliai 5 milijardų metų, nebelikus vandenilio, degančio jos šerdyje, Saulė išsiplės ir taps didžiule raudona žvaigžde. Raudonasis milžinas nusipūs savo atmosferą ir beliks tik įkaitusi šerdis, vadinama baltąja nykštuke.
(4) 2011-06-21 0
Netoli Žemės skriejančius asteroidus „medžiojantys" astronomai birželio pradžioje atrado iki šiol nežinomą kometą, kuri prie Žemės labiausiai priartės 2013 metais.
(34) 2011-02-19 0
Astronomai abejoja dviejų savo kolegų išsakyta prielaida, kad Saulės sistemoje pakraštyje gali egzistuoti milžiniška dujinė planeta, 4 kartus didesnė už Jupiterį.
(11) 2011-02-18 0
Astronomai aptiko nedidelį būrį netoliese esančių žvaigždžių, kurios per artimiausią milijardą metų gali priartėti pakankamai, kad sukeltų rūpesčių Saulės sistemai.