Greitieji radijo pliūpsniai | Fast radio bursts | FRB (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(0) 2020-09-26 7
Magnetaras J1810 gali būti paslaptingųjų greitųjų radioblyksnių šaltiniu, o tai patikrinti padės naujas tikslus atstumo iki žvaigždės matavimas, pirmą kartą atliktas paralakso metodu.
(0) 2020-09-03 9
Šiais metais astronomai pranešė apie įspūdingą atradimą. Greitasis radijo pliūpsnis, pavadintas FRB 121102, ne tik kartojasi. Jis kartojasi pagal pastebimą ciklą.
(0) 2020-08-04 25
Greitieji radijo žybsniai (FRB) yra labai trumpi radijo spindulių pliūpsniai, aptinkami įvairiose kosmoso vietose. Iki šiol visi aptikti žybsniai atsklido iš už Paukščių Tako ribų; kai kurie jų kartojasi, kiti yra vienkartiniai.
(0) 2020-06-10 16
Astronomai jau antrą kartą užfiksavo greituosius radijo pliūpsnius (angl. fast radio bursts, FRB), kurie atsklinda iš kosmoso ne vienąkart, bet periodiškai.
(0) 2020-05-17 27
Greitieji radijo žybsniai (Fast Radio Bursts, FRB) yra vos kelias tūkstantąsias sekundės dalis trunkantys lokalizuoti žybtelėjimai, matomi radijo bangų diapazone. Kiekvienas žybsnis susideda iš plataus dažnių diapazono, o aukščiausio dažnio bangos mūsų teleskopus pasiekia anksčiau, nei žemesnio.
(0) 2020-02-14 32
Greitieji radijo pliūpsniai (angl. fast radio bursts, FRB) mokslininkus domina jau seniai. Tai trumpi, bet galingi signalai iš kosmoso, kurie, bent jau kaip buvo manoma iki šiol, yra nenuspėjami.
(0) 2020-01-14 22
Paslaptingas pasikartojantis radijo signalas iš kosmoso, kuris buvo aptiktas praėjusiais metais, yra penktasis greitasis radijo bangų pliūpsnis, kurio šaltinį pavyko nustatyti.
(0) 2020-01-09 10
Greitieji radijo blyksniai vis dar nėra paaiškinti, o kuo daugiau apie juos sužinome, tuo jie keistesni atrodo.
(0) 2020-01-05 14
Kosminiai reiškiniai dažnai vyksta laiko skalėmis, kurios mums yra sunkiai suvokiamos. Galaktikų evoliucija matuojama milijonais ir milijardais metų, panašiai trunka ir žvaigždžių gyvenimai. Kita vertus, yra ir labai greitų procesų. Supernovos sprogimas žvaigždę sudrasko per kelias sekundes. Infliacijos epocha Visatos egzistavimo pradžioje buvo tokia trumpa, kad net neturime žodžių tokiam laiko tarpui įvardinti.
(4) 2019-09-12 62
Greituosius radijo blyksnius geriau fiksuoti greitu teleskopu. Tad, Kinijos FAST teleskopas tam puikiai tinka. Neseniai jis tai patvirtino, užfiksavęs ne bet kokius, o daug kartų pasikartojančius
(0) 2019-08-20 23
Pamažu artėjama prie vienos iš didžiausių Visatos paslapčių įminimo. Buvo aptikti net aštuoni nauji iš tolimojo kosmoso sklindantys pasikartojantys radijo signalai, vadinami greitaisiais radijo pliūpsniais (angl. „fast radio bursts“, FRB) praneša sciencealert.com.
(0) 2019-08-11 11
Greitieji radijo žybsniai (FRB) trunka vos kelias milisekundes, bet išspinduliuoja tiek energijos, kiek Saulė per dešimtmetį – jei jų spinduliuotė sklinda visomis kryptimis vienodai, o ne tik siauru pluoštu į mus. Tyrinėti juos iki šiol buvo labai sudėtinga, nes dauguma jų aptikti tik atsitiktinai, didelį dangaus plotą stebinčiais, bet mažai detalių įžvelgiančiais teleskopais. Dabar sukurtas naujas algoritmas, automatiškai aptinkantis FRB požymius ir nukreipiantis ta kryptimi detaliai stebėti galinčius teleskopus.
(0) 2019-07-30 10
Greitieji radijo žybsniai (angl. Fast radio bursts, FRBs) atrasti tik 2007 metais, bet jau tapo viena įdomiausių astrofizikos temų. Nuo tada atrasta daugiau nei šimtas žybsnių, kurie trunka maždaug tūkstantąją sekundės dalį, bet išspinduliuoja tiek energijos, kiek Saulė paskleidžia per 20 metų.
(0) 2019-07-04 12
Mokslininkai nuolat bando įminti įvairias kosmoso paslaptis, tačiau pagalvojus kiek daug apie savo Visatą nežinome, gali pasidaryti baugu. Viena iš didžiausių paslapčių astronomams jau ilgą laiką yra greitieji radijo pliūpsniai (angl. fast radio bursts, FRB) – tačiau neseniai mokslininkai sugebėjo nustatyti, iš kur kilo vienas iš jų.
(0) 2019-06-24 29
Jei iš tiesų domitės ateiviais, tuomet tikrai žinote kas yra „Breaktrough Listen“ projektas. Jis turi 100 mln. dolerių finansavimą ir siekia atrasti nežemiškos gyvybės pėdsakus. Tiesa, dabar prie šio projekto galite prisidėti ir patys, nes neseniai buvo paviešintas vienas petabaitas (1000 terabaitų) duomenų, kuriuos per daugelį metų pavyko surinkti mokslininkams ieškantiems ateivių.