Žemė ir kosmosas (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(0) 2018-11-14 14
Viena iš paskutiniųjų „NASA’os dienos nuotraukų“ buvo priminimas apie vieną didžiausių nesėkmių žmonijos kosminėse kelionėse ir tyrimuose.
(0) 2018-11-12 15
Privatus kosmoso technologijų startuolis „Rocket Lab“ sekmadienį sėkmingai paleido savo pirmąją komercinę palydovus nešančią raketą. Įmonė taip dar labiau priartėjo prie savo tikslo – verslui suteikti galimybę iš paleidimo aikštelės Naujojoje Zelandijoje į Žemės orbitą išvesti savo palydovus.
(1) 2018-11-10 9
Kinija pademonstravo savo planuojamos pirmosios nuolat gyvenamos orbitinės stoties, galinčios pakeisti šiuo metu veikiančią Tarptautinę kosminę stotį (TKS) ir simbolizuojančią dideles šalies ambicijas kosmoso sektoriuje, maketą.
(0) 2018-11-10 15
Po trejų metų, 2021-ųjų spalį, Jupiterio link išskris zondas Lucy, kuris savo misijos metu aplankys net septynis asteroidus.
(5) 2018-11-09 55
Astanoje nuspręsta savo palydovus leisti ne iš Baikonuro, o iš Kalifornijoje esаnčios Vandenbergo karinės oro pajėgų bazės. Elono Musko „kosminiai pavežėjimai“ – pigesni už Rusijos v
(0) 2018-11-08 22
Kiek baugus, marmelado spalvos šviesų šou pavertė Žemę panašią į milžinišką apelsininį čiulpinuką (tik be pagaliuko) – ar bent toks vaizdas susidarė astronautams, gyvenantiems Tarptautinėje kosminėje stotyje (TKS). Toks vaizdas iš TKS buvo užfiksuotas ir spalio 7, NASA praneša, kad ta pati situacija pasikartojo ir naktį iš antradienio į trečiadienį.
(0) 2018-11-07 51
Profesorius Stephenas Hawkingas buvo viena iškiliausių asmenybių, kuri nuolatos susilaukdavo daugybės dėmesio dėl savo mokslinių atradimų ir neįtikėtinų pareiškimų. Štai keletas įspūdingiausių Hawkingo prognozių.
(0) 2018-11-05 59
Kelionės į Marsą vis dar atrodo tolimas pasiekimas, tačiau ne toks tolimas, koks buvo 2002 metais, kai Elonas Muskas įkūrė „SpaceX“. Milijardierius ne kartą pasakojo, kad ir pats norėtų keliauti į Marsą ir neprieštarautų ten sulaukti mirties, bet ar jis tikrai tai ketina daryti?
(0) 2018-11-05 3
„Kai kalbame apie kosmines misijas, visada galvoje iškyla šiurpuliukus keliantis pavadinimas NASA, JAV kosmoso agentūra. Žodžiai NASA ir kosmosas yra tarsi sinonimai. Tačiau mūsų Europos žemyne taip pat vyksta kosminiai darbai. Yra ir Europos astronautų, Europos kosminių palydovų ir tyrimų misijų įvairiausiose Saulės sistemos vietose. Neretai drauge su NASA dirba ir Europos kosmoso agentūra“, – intriguoja laidos „Mokslo sriuba“ vedėjas Ignas Kančys.
(0) 2018-11-03 15
Tūkstančio mylių kelionė prasideda nuo pirmo žingsnio. Bet kosmose geriau pasitelkti techniką.
(0) 2018-11-03 3
Raketos „Sojuz“ avarija įvyko dėl neteisingai veikusio jutiklio, skiriančio pirmąją ir antrąją pakopą, pranešė Rusijos kosmoso agentūros „Roskosmos“ pilotuojamų programų direktoriaus pareigas einantis Sergejus Krikaliovas.
(0) 2018-11-01 23
Antradienį popiet JAV kosmoso agentūra NASA oficialiai atsisveikino su „Kepler“ kosminiu teleskopu – pirmuoju tokio tipo ir paskirties įrenginiu, kuris per savo veikimo laiką atrado tūkstančius planetų, nepriklausančių Saulės sistemai. Po ilgų darbo metų – kur kas ilgesnių, nei buvo numatyta pradiniame misijos plane – šio teleskopo kuro atsargos visiškai išseko, rašo „The Verge“.
(21) 2018-10-31 39
NASA zondas „Parker Solar Probe“, paleistas į orbitą anksčiau šiais metais, tapo arčiausiai Saulės praskriejusiu žmogaus sukurtu aparatu, pirmadienį paskelbė Jungtinių Valstijų kosmoso
(0) 2018-10-31 13
Spalio 13 dieną vieno ūkio Kalifornijoje savininkas savo žemėje pastebėjo keistą daiktą. Seną dujų balioną primenantis objektas ūkininkui nesukėlė abejonių - tai yra kosminė šiukšlė. Šį įtarimą paskatino anksčiau matyti ugnies kamuoliai danguje. Prireikė šiek tiek laiko, kol paslaptingas objektas buvo identifikuotas, bet šios žinios neramina.