Kaimyninės žvaigždės (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(2) 2013-06-17 0
Didžiųjų Grįžulo Ratų žvaigždyne šviečianti, visai arti Žemės (tik už 15,6 šviesmečio) esanti dvinarės žvaigždės Gliese 412 raudonoji nykštukė ją stebėti pasirinkusiems Armėnijos astronomams surengė netikėtą spektaklį – jos ryškis per 2,5 minutės išaugo net 15 kartų. Biurakano observatorijos (Armėnija) astrofizikai atradimą aprašė žurnale „Astrophysics“.
(8) 2013-03-19 1
Pensilvanijos (JAV) universiteto mokslininkai mano, kad potencialiai gyvybei tinkamų planetų skaičius yra didesnis nei buvo manoma iki šiol. Tokią prielaidą verčia daryti naujausio šiame universitete atlikto tyrimo rezultatai, kurie bus paskelbti žurnale „Astrophysical Journal Letters“, skelbia „ScienceDaily“.
(0) 2013-03-14 0
Astronomai vos už 6,5 šviesmečio nuo Saulės sistemos atrado iki tol nežinotą dvinarę žvaigždžių sistemą, kuriai suteiktas darbinis pavadinimas WISE J1049-5319. Palyginimui, arčiausiai Saulės skriejanti žvaigždė Kentauro Proksima – už 4,24 šviesmečio. Kaip nutiko, kad žvaigždžių sistemos iki šiol niekas nepastebėjo?
(0) 2013-02-07 0
Naujausi tyrimų rezultatai leidžia manyti, kad raudonosios nykštukės gali turėti daugiau gyvybei tinkamų planetų, kurios aplink gimtąją žvaigždę skrieja gana artimomis orbitomis.
(12) 2013-01-18 1
Labai netoli mūsų gimtosios žvaigždės Saulės astronomai aptiko nepaprastai seną žvaigždę HD 140283, kuri metų turi beveik tiek pat, kiek pati visata – 13,2 mlrd. (visatai – 13,7 mlrd.) metų. „Panašu, kad tai yra seniausia iš visų mums žinomų žvaigždžių, kurių amžių esame nustatę labai tiksliai“, - tvirtina vienas iš atradimo autorių, amerikiečių astrofizikas Hovardas Bondas (Howard Bond).
(1) 2013-01-10 0
„Saurono akimi“ vadinamoje įspūdingoje, už 25 šviesmečių esančioje dvinarėje Fomalhaulto žvaigždžių sistemoje (Pietų Žuvies žvaigždynas) astronomai atrado mįslingą planetą-zombę.
(8) 2012-12-20 10
Astronomai nustatė, kad vos už 12 šviesmečių nuo Žemės skriejanti žvaigždė Tau Ceti (Banginio Tau) gali turėti penkias planetas, o vienoje jų gali būti itin palankios sąlygos gyvybei, skelbia „Space.com“.
(8) 2012-11-16 32
Jau seniai svajojate ne vien tekstu, o vizualiai susipažinti su artimiausiomis Saulei žvaigždėmis? Kur jos, kaip atrodo, kuo pasižymi, kaip išsidėsčiusios erdvėje? O 100 tūkst. kaimyninių žvaigždžių ar pakaks? Bendrovė „Google“ panaudodama NASA ir ESA archyvus, suteikia progą lig valiai tyrinėti kosminę kaimynystę – taip, kaip esame pratę daryti „Google Earth“. Kelionei į artimiausias žvaigždes pakaks... kompiuterinės pelės.