Kaimyninės žvaigždės (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(0) 2020-03-14 13
Pernai gruodį pradėjusi temti Betelgeizė sukėlė daug spekuliacijų apie galimai tuojau įvyksiantį supernovos sprogimą. Šios kalbos nepasiteisino – žvaigždė prieš porą savaičių vėl pradėjo ryškėti. Bet klausimas, kodėl ji pritemo labiau, nei bet kada per šimtą metų, liko neatsakytas.
(2) 2020-02-19 15
2019 m. pabaigoje daugybė pasaulio astronomų savo akis nukreipė į raudonąją milžinę Betelgeizę: pastebėta, kad žvaigždė jau keletą mėnesių iš eilės stabiliai temsta, rašo „Science Alert“.
(8) 2020-02-16 18
Lig Saulės gyvenimo pabaigos dar ne vienas milijardas metų. O kas, jei greta išsivysčiusios civilizacijos apgyvendintos planetos grasina sprogti supernova? Nešti kudašių kiek įkabinant? Bet sp
(0) 2020-01-21 27
2016 metais astronomai atrado galimai gyvybei tinkamą planetą, kurią pavadino Proksima b. Ji skrieja aplink Kentauro Proksimą (apie 4,2 šviesmečio nuo Žemės) – artimiausią mums žvaigždę neskaitant Saulės. Dabar mokslininkai užfiksavo dar vieną signalą, kuris, manoma, priklauso „superžemei“, skriejančiai aplink tą pačią žvaigždę.
(0) 2020-01-05 31
Žiemą mūsų danguje gražiai šviečia Orionas, o jo petyje matoma ryški raudona žvaigždė Betelgeizė. Bet gruodį astronomai pastebėjo, kad ji ne tokia ryški, kaip įprastai.
(0) 2019-07-18 8
Nors atrasta tūkstančiai į Žemę panašių planetų, jas pasiekti turimomis technologijomis yra kol kas neįmanoma. Dėl žmogui sunkiai suvokiamų atstumų kosmose, kelionės net iki artimiausių egzoplanetų, kuriose gali egzistuoti gyvybė, užtruktų tūkstančius metų. Tačiau „Breakthrough Starshot“ projekto iniciatoriai surinko geriausius mokslininkus ir inžinierius pasaulyje tam, kad dar šio amžiaus pabaigoje nuskrietume iki artimiausios Žemei žvaigždės sistemos.
(1) 2019-05-24 21
Prieš trejus metus paskelbto projekto Breakthrough Starshot tikslas – per tris dešimtmečius paleisti spiečių mažyčių zondų, kurie, įgreitinti iki penktadalio šviesos greičio, per dar dvidešimt metų pasiektų artimiausią Saulei žvaigždę Kentauro Proksimą.
(0) 2018-06-15 26
Turimomis technologijomis netgi artimiausią žvaigždę pasiekti per vienos kartos gyvenimą neįmanoma. Kol kriohibernacija ir virššviesiniai greičiai dar fantastika, norint nukeldinti žmones
(1) 2018-06-15 20
Breakthrough Starshot projekto – zondo skrydžio į artimiausią mums žvaigždę Kentauro Proksimą – komanda praeitą savaitę paskelbė kvietimą siūlyti technologinius sprendimus, kaip būtų galima sukurti reikalingą šviesos burę.
(0) 2018-03-04 15
Dauguma egzoplanetų aptinkamos prie mažų žvaigždžių. Iš dalies taip yra todėl, kad tokias planetas aptikti lengviau: jos gali turėti didesnį poveikį savo žvaigždei. Bet manoma, kad apskritai planetų prie mažesnių už Saulę žvaigždžių, vadinamų raudonosiomis nykštukėmis, yra daugiau, nei prie kitų žvaigždžių tipų. Ypač tai galioja Žemės tipo planetoms žvaigždės gyvybinėje zonoje. Tad nekeista, kad daug kalbama apie galimą tokių planetų tinkamumą gyvybei.
(1) 2017-12-05 11
Jei jau kada skrisime į kitų žvaigždžių sistemas, ar bent siųsime ten zondus, tai būtų puiku, jei tie zondai prie savo taikinių pabūtų bent keletą metų, o ne praskristų ir nulėktų tolyn. Bet kaip juos sustabdyti?
(0) 2017-11-09 19
Dauguma egzoplanetų yra aptiktos netiesioginiais metodais, nes užfiksuoti jas prie daugybę kartų šviesesnių žvaigždžių yra sudėtinga. Dabar grupė mokslininkų paskelbė apie projektą paleisti teleskopą, skirtą tiesiogiai nufotografuoti planetą ar planetas, besisukančias apie artimiausią Saulei žvaigždę Kentauro Alfą-Proksimą.
(0) 2017-10-20 15
Artimiausios mums egzoplanetos Proksimos b atmosfera gali būti žalia. Tiesa, ne dėl to, kad planetos paviršiuje yra žalios augmenijos.
(0) 2017-08-24 69
Mažiausias pasaulyje kosminis zondas veikia! Projektas „Breakthrough Starshot“, kurio tikslas – nusiųsti spiečių mažyčių zondų į artimiausią Saulei planetinę sistemą Kentauro Alfą/Proksimą, pasiekė pirmųjų šaunių rezultatų: mažiausias kada nors sukurtas zondas sėkmingai veikia ir siunčia signalus iš kosmoso.
(0) 2017-08-15 15
Naujausi astrofizikų tyrimai rodo, kad apie artimiausią Saulės sistemai žvaigždę (kuri dar ir yra labai panaši į mūsų Saulę) besisukančios dvi į Žemę panašios planetos galėtų būti tinkamos gyvybei palaikyti, rašoma mokslo naujienų svetainėje „Science Alert“.