Kaimyninės žvaigždės (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(1) 2013-01-10 0
„Saurono akimi“ vadinamoje įspūdingoje, už 25 šviesmečių esančioje dvinarėje Fomalhaulto žvaigždžių sistemoje (Pietų Žuvies žvaigždynas) astronomai atrado mįslingą planetą-zombę.
(4) 2016-08-25 104
Kuri gali būti gyvenama. Ir visa tai – prie artimiausios Saulei žvaigždės Kentauro Proksimos. Neatmetama galimybė, jog ši atradimas gali būti pripažintas ir šimtmečio atradimu. Panašu, kad kaimyninė Kentauro Prokisma iš tikrųjų taps pirmųjų tarpžvaigždinių misijų objektu.
(8) 2013-03-19 1
Pensilvanijos (JAV) universiteto mokslininkai mano, kad potencialiai gyvybei tinkamų planetų skaičius yra didesnis nei buvo manoma iki šiol. Tokią prielaidą verčia daryti naujausio šiame universitete atlikto tyrimo rezultatai, kurie bus paskelbti žurnale „Astrophysical Journal Letters“, skelbia „ScienceDaily“.
(8) 2013-10-07 2
Šios nuotraukos centre – visai netoli Saulės sistemos esanti žvaigždė, kurios darbinis pavadinimas HD 140283. Pasirodo, tai yra viena iš netikėčiausių astronomijos mįslių. Mat tai žvaigždei, kaip manoma, turėtų būti 14,5 mlrd. metų (su 0,8 mlrd. metų paklaida). O mūsų visatai – tik 13,8 mlrd. metų.
(6) 2017-02-11 54
Projektu Breakthrough Starshot tikimasi į artimiausią Saulei žvaigždę - Kentauro Alfos-Proksimos trinarę sistemą - nusiųsti nepilotuojamų mažyčių zondų.
(0) 2017-08-24 69
Mažiausias pasaulyje kosminis zondas veikia! Projektas „Breakthrough Starshot“, kurio tikslas – nusiųsti spiečių mažyčių zondų į artimiausią Saulei planetinę sistemą Kentauro Alfą/Proksimą, pasiekė pirmųjų šaunių rezultatų: mažiausias kada nors sukurtas zondas sėkmingai veikia ir siunčia signalus iš kosmoso.
(8) 2012-11-16 32
Jau seniai svajojate ne vien tekstu, o vizualiai susipažinti su artimiausiomis Saulei žvaigždėmis? Kur jos, kaip atrodo, kuo pasižymi, kaip išsidėsčiusios erdvėje? O 100 tūkst. kaimyninių žvaigždžių ar pakaks? Bendrovė „Google“ panaudodama NASA ir ESA archyvus, suteikia progą lig valiai tyrinėti kosminę kaimynystę – taip, kaip esame pratę daryti „Google Earth“. Kelionei į artimiausias žvaigždes pakaks... kompiuterinės pelės.
(0) 2018-06-15 26
Turimomis technologijomis netgi artimiausią žvaigždę pasiekti per vienos kartos gyvenimą neįmanoma. Kol kriohibernacija ir virššviesiniai greičiai dar fantastika, norint nukeldinti žmones
(6) 2014-02-05 3
Žemė yra mūsų namai ir kol kas vienintelė žinoma planeta, kurioje egzistuoja gyvybė. Tačiau sąlygos gyvybei čia nėra geriausios – kur kas geresnes sąlygas tokios planetos buvimui sudaro arčiausiai Saulės esanti žvaigždė, rašo newscientist.com.
(12) 2013-01-18 1
Labai netoli mūsų gimtosios žvaigždės Saulės astronomai aptiko nepaprastai seną žvaigždę HD 140283, kuri metų turi beveik tiek pat, kiek pati visata – 13,2 mlrd. (visatai – 13,7 mlrd.) metų. „Panašu, kad tai yra seniausia iš visų mums žinomų žvaigždžių, kurių amžių esame nustatę labai tiksliai“, - tvirtina vienas iš atradimo autorių, amerikiečių astrofizikas Hovardas Bondas (Howard Bond).
(8) 2020-02-16 18
Lig Saulės gyvenimo pabaigos dar ne vienas milijardas metų. O kas, jei greta išsivysčiusios civilizacijos apgyvendintos planetos grasina sprogti supernova? Nešti kudašių kiek įkabinant? Bet sp
(9) 2016-08-27 53
<i>Taigi, <a href=\"http://www.technologijos.lt/n/mokslas/astronomija_ir_kosmonautika/S-56705/\">planeta atrasta</a>, aišku, <a href=\"http://www.technologijos.lt/n/mokslas/idomusis_mokslas/S-56749/\
(6) 2016-08-26 49
<i>Užvakar <a href=\"http://www.technologijos.lt/n/mokslas/astronomija_ir_kosmonautika/S-56705/\" target=\"_blank\">pasaulį apskriejo žinia</a>, kad mūsų kosminėje kaimynystėje, prie Kentauro P
(0) 2015-12-17 67
Žmonijai ieškant Žemės-2, atrasta ypač perspektyvi kandidatė – planeta Wolf 1061c. Ji – uolinė. Ji – tik už 14 šviesmečių. Ir ji – gyvybės zonoje.
(0) 2014-12-19 43
Toli už Neptūno orbitos, Oorto debesyje skrieja trilijonai Saulės sistemos formavimosi liekanų – kometų. Šiuo metu jos aplink Saulę skrieja santykinės ramybės būsenos: vidinių planetų link pajuda ir atskrieja tik viena, kita, tad Žemei ir čia klestinčiai gyvybei šios uodeguotosios ledo ir dulkių bombos realaus pavojaus beveik nekelia. Tačiau viskas gali pasikeisti jau po vieno kosminio akimirksnio – mat, anot Makso Planko Astronomijos instituto Heidelberge (Vokietija) mokslininkų, netrukus prie Saulės sistemos priartės, o tiksliau – ją kliudys keletas neseniai atrastų žvaigždžių, kurios savo gravitacija išjudins snaudžiančias kometas ir nemažą dalį jų pasiųs mūsų link.