Kaimyninės žvaigždės (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(12) 2013-01-18 1
Labai netoli mūsų gimtosios žvaigždės Saulės astronomai aptiko nepaprastai seną žvaigždę HD 140283, kuri metų turi beveik tiek pat, kiek pati visata – 13,2 mlrd. (visatai – 13,7 mlrd.) metų. „Panašu, kad tai yra seniausia iš visų mums žinomų žvaigždžių, kurių amžių esame nustatę labai tiksliai“, - tvirtina vienas iš atradimo autorių, amerikiečių astrofizikas Hovardas Bondas (Howard Bond).
(9) 2016-08-27 53
<i>Taigi, <a href=\"http://www.technologijos.lt/n/mokslas/astronomija_ir_kosmonautika/S-56705/\">planeta atrasta</a>, aišku, <a href=\"http://www.technologijos.lt/n/mokslas/idomusis_mokslas/S-56749/\
(8) 2013-10-07 2
Šios nuotraukos centre – visai netoli Saulės sistemos esanti žvaigždė, kurios darbinis pavadinimas HD 140283. Pasirodo, tai yra viena iš netikėčiausių astronomijos mįslių. Mat tai žvaigždei, kaip manoma, turėtų būti 14,5 mlrd. metų (su 0,8 mlrd. metų paklaida). O mūsų visatai – tik 13,8 mlrd. metų.
(8) 2012-12-20 10
Astronomai nustatė, kad vos už 12 šviesmečių nuo Žemės skriejanti žvaigždė Tau Ceti (Banginio Tau) gali turėti penkias planetas, o vienoje jų gali būti itin palankios sąlygos gyvybei, skelbia „Space.com“.
(8) 2012-11-16 32
Jau seniai svajojate ne vien tekstu, o vizualiai susipažinti su artimiausiomis Saulei žvaigždėmis? Kur jos, kaip atrodo, kuo pasižymi, kaip išsidėsčiusios erdvėje? O 100 tūkst. kaimyninių žvaigždžių ar pakaks? Bendrovė „Google“ panaudodama NASA ir ESA archyvus, suteikia progą lig valiai tyrinėti kosminę kaimynystę – taip, kaip esame pratę daryti „Google Earth“. Kelionei į artimiausias žvaigždes pakaks... kompiuterinės pelės.
(8) 2013-03-19 1
Pensilvanijos (JAV) universiteto mokslininkai mano, kad potencialiai gyvybei tinkamų planetų skaičius yra didesnis nei buvo manoma iki šiol. Tokią prielaidą verčia daryti naujausio šiame universitete atlikto tyrimo rezultatai, kurie bus paskelbti žurnale „Astrophysical Journal Letters“, skelbia „ScienceDaily“.
(8) 2020-02-16 18
Lig Saulės gyvenimo pabaigos dar ne vienas milijardas metų. O kas, jei greta išsivysčiusios civilizacijos apgyvendintos planetos grasina sprogti supernova? Nešti kudašių kiek įkabinant? Bet sp
(7) 2013-06-26 0
Visai netoli Saulės sistemos esančioje trinarėje žvaigždžių sistemoje atrastos išsyk net trys superžemės tipo planetos, kuriose sąlygos gali būti tinkamos gyvybei – manoma, kad jos įsikūrusios vadinamojoje žvaigždės sistemos gyvybės zonoje. Planetų trijulė skrieja trinarės žvaigždės Gliese 667 sistemoje, kuri atrasta Skorpiono žvaigždyne, o tai reiškia, kad kiekvienoje iš šių planetų rytais ir vakarais pateka ir leidžiasi trys saulės.
(6) 2014-02-05 3
Žemė yra mūsų namai ir kol kas vienintelė žinoma planeta, kurioje egzistuoja gyvybė. Tačiau sąlygos gyvybei čia nėra geriausios – kur kas geresnes sąlygas tokios planetos buvimui sudaro arčiausiai Saulės esanti žvaigždė, rašo newscientist.com.
(6) 2017-02-11 54
Projektu Breakthrough Starshot tikimasi į artimiausią Saulei žvaigždę - Kentauro Alfos-Proksimos trinarę sistemą - nusiųsti nepilotuojamų mažyčių zondų.
(6) 2016-08-26 49
<i>Užvakar <a href=\"http://www.technologijos.lt/n/mokslas/astronomija_ir_kosmonautika/S-56705/\" target=\"_blank\">pasaulį apskriejo žinia</a>, kad mūsų kosminėje kaimynystėje, prie Kentauro P
(4) 2016-08-25 104
Kuri gali būti gyvenama. Ir visa tai – prie artimiausios Saulei žvaigždės Kentauro Proksimos. Neatmetama galimybė, jog ši atradimas gali būti pripažintas ir šimtmečio atradimu. Panašu, kad kaimyninė Kentauro Prokisma iš tikrųjų taps pirmųjų tarpžvaigždinių misijų objektu.
(3) 2015-10-13 22
Astronomai neseniai užfiksavo labai keistą dalyką – greta žvaigždės AU Mic plevenančias bangas. Jos gerokai suglumino mokslininkus.
(2) 2013-06-26 2
Vega yra viena ryškiausių mūsų dangaus žvaigždžių, puikiai matoma vasaros naktimis. Ji šviečia Lyros žvaigždyne, o vasaros mėnesiais su kitomis dviem ryškiomis žvaigždėmis – Denebu ir Altayru – susibėga į laikiną darinį, kuris vadinamas Didžiuoju Vasaros Trikampiu. Kadangi Žemės ašigalis svyruoja, šiaurės ašigalis per 26 tūkst. metų ciklą atsiremia į daugybę žvaigždžių. Vega prieš keletą tūkstančių metų jau buvo Šiaurine žvaigžde, o dar sykį ja taps po 12 tūkst. metų, primena "Space.com".
(2) 2016-04-13 58
Nespėjome aprašyti metodo, kurį taikydami mokslininkai tikisi tyrimo zondus iki artimiausios žvaigždės nuskraidinti per 15 metų, o jau atsirado labai rimta iniciatyva šį projektą paversti realybe.