Kosminių tyrimų detektoriai (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(3) 2016-02-13 108
<i>Optiniai LIGO kom­po­nen­tai ty­liai įsi­tai­sę di­džiu­lė­je, 10 000 m³ va­kuumo ka­me­roje, ku­rio­je oro slė­gis tri­li­jo­ną kar­tų ma­žes­nis už at­mos­fe­r
(1) 2017-08-23 34
<em><aside class="alien" style="display:none"></aside>Ar aptikome naujo tipo gravitacines bangas? Spėliojama, kad tyrėjai aptiko subtilų erdvėlaikio bangavimą, kilusį dėl kataklizminio dviejų
(0) 2015-01-05 27
Vienas žinomiausių mokslo veikalų „Mathematical Principles of Natural Philosophy“, parašytas Niutono XVIIa., pasaulį pakeitė negrįžtamai. Jis pirmasis apibūdino gravitaciją – jėgą, kuri paaiškina, kodėl visgi obuoliai krenta ant žemės ir planetos sukasi aplink Saulę. Be gravitacijos dėsnio nebūtume pabuvoję Mėnulyje, o tolimiausias zondas šiuo metu neskrietų ties Saulės sistemos pakraščiu.
(0) 2017-12-04 26
<em>Nepaisant <a href="http://www.technologijos.lt/n/mokslas/astronomija_ir_kosmonautika/S-65002/" target="_blank">skeptiškų nuotaikų</a>, tamsiosios materijos paieškos tęsiamos, dalyvaujant ir
(1) 2016-02-14 24
<i>Jeigu jau <a href="http://www.technologijos.lt/n/mokslas/astronomija_ir_kosmonautika/S-53018/">LIGO griovių kasimui ir vakuuminių vamzdžių gaminimui</a> reikėjo GPS ir puikaus inžinerinio mą
(0) 2017-05-21 23
<em>„Tai kol kas geriausias tamsiosios materijos paieškų rezultatas – ir mes dar tik pradėjome.“ Taip XENON1T, jautriausio tamsiosios materijos paieškų eksperimento mokslininkai pakomentavo
(0) 2016-11-20 22
Neutrinai yra turbūt gausiausios dalelės Visatoje, tačiau jie taip silpnai sąveikauja su medžiaga, kad aptikti juos yra labai sudėtinga. Todėl neutrinų detektoriai statomi giliai po žeme ar po vandeniu, kur jų nepasiekia kitokia spinduliuotė.
(1) 2020-02-02 21
Pirmasis neutroninių žvaigždžių susiliejimas, užfiksuotas gravitacinių bangų detektoriumi, buvo GW170817. Susiliejimo metu susiformavo sparčiai besisukanti juodoji skylė. Bendroji reliatyvumo teorija teigia, kad per mažiau nei sekundę šios juodosios skylės įvykių horizonto forma tapo idealiu elipsoidu, o toks objektas gravitacinių bangų neskleidžia, taigi aptikti jo LIGO detektoriais nebūtų įmanoma.
(1) 2016-12-15 18
<i>Kanados ir Irano fizikai LIGO užfiksuotuose gravitacinių bangų signaluose aptiko nuokrypio nuo bendrosios reliatyvumo teorijos pėdsakus. Mokslininkai detektoriaus „triukšmuose“ pastebėjo
(5) 2017-11-17 17
Tik skaičiavimais ir teorinėmis išvadomis pagrįsto tamsiosios materijos egzistavimo fizikams niekaip nepavyksta įrodyti eksperimentiškai – paieškos taip užsitęsė, kad jų bendruomenėje jau kaupiasi susierzinimas ir vis dažniau žvalgomasi į alternatyvias teorijas, rašo nature.com.
(0) 2016-06-16 15
Pažangios lazerinio interferometro gravitacijos bangų observatorijos LIGO komanda trečiadienį paskelbė apie naują gravitacinių bangų signalą, užfiksuotą pernai gruodžio 26 dieną. Pirmasis buvo užfiksuotas rugsėjį, apie jį paskelbta šių metų vasarį.
(4) 2019-09-13 14
Pirmasis aptiktas gravitacinių bangų signalas atsklido iš dviejų juodųjų skylių susijungimo. Tai nestebina – būtent toks įvykis sukuria stipriausias gravitacines bangas tame dažnių ruože, kuriam jautrūs LIGO detektoriai. Stiprumą nulemia objektų kompaktiškumas ir masė: jie juda beveik šviesos greičiu ir didžiuliais pagreičiais, todėl ir gravitacines bangas skleidžia stiprias.
(2) 2017-06-05 13
<em> <!--Keiskite pavadinimą režimu „BE REDAKTORIAUS“ --> Masyvesnės, nei tikėtasi, juodosios bedugnės susidūrė prieš tris milijardus metų ir pasiuntė per Žemę sklindančias gravitac
(0) 2018-01-10 12
Kai prie vieno didžiulio atradimo kartu dirba keli tūkstančiai mokslininkų iš viso pasaulio – paslaptį iki oficialaus paskelbimo išlaikyti labai sunku. Taip LRT.lt sako 2017 m. Nobelio premija už gravitacinių bangų detekciją apdovanotos LIGO laboratorijos direktorius, Kalifornijos technologijų instituto profesorius Davidas Reitze. „Kai kurie bendradarbiai, vos užfiksavus gravitacines bangas 2015 metų rugsėjį, pradėjo apie tai skelbti savo „Twitter“ paskyrose. Tai buvo didžiulė klaida“, – pasakoja jis.