Kosminiai teleskopai (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(0) 2020-12-23 32
1990 m. balandžio mėn. mūsų Visata mums atsivėrė visiškai nauju būdu. Štai tada buvo paleistas ir dislokuotas „Hubble“ - galingiausias kada nors sukurtas kosminis teleskopas.
(0) 2020-12-21 17
Viena iš keisčiausių, anglies juodumo egzoplaneta sparčiai artėja prie neišvengiamos, bet labai įspūdingos savo pabaigos.
(0) 2020-12-19 7
Per tris dešimtmečius, kai aplink Žemę skrieja „Hubble“ kosminis teleskopas, apie kosmosą sužinojome daugiau nei per visą ankstesnę žmonijos istoriją.
(0) 2020-12-17 21
Dauguma žinomų egzoplanetų yra arti savo žvaigždžių – tai nestebina, nes ten jas daug lengviau aptikti. Visgi kartais pavyksta užfiksuoti ir labai nutolusias planetas, o dabar paskelbti net 14 metų trukusių Hubble stebėjimų rezultatai leido apskaičiuoti tolimiausios egzoplanetos orbitą.
(0) 2020-12-10 7
Kosminė foninė spinduliuotė yra seniausia šviesa Visatoje, mus pasiekianti iš laikų vos 380 tūkstančių metų po Didžiojo sprogimo. Tik praėjusi sklisti visa spinduliuotė buvo šiek tiek poliarizuota statmenai arba lygiagrečiai tankio netolygumams; tai dar vadinama E-moda.
(0) 2020-04-27 4
Kosmosas yra platus, tačiau nepaisant to, jei atrandame planetą – ją pamesti iš akiračio yra sunku. Būtent dėl to mokslininkai labai nustebo, kai aptikę vieną pirmųjų egzoplanetų, vėliau pastebėjo, kad ji ėmė nykti. Dabar astronomai mano, kad ta planeta iš tiesų niekada neegzistavo.
(0) 2020-04-21 21
Nors NASA kosminis teleskopas „Kepler“ jau baigė savo misiją, tačiau mokslininkai vis dar turi daugybę jo surinktų duomenų, kurių nespėja peržiūrėti. Na, o tarp šių duomenų pasitaiko ir labai įdomių bei išskirtinių atradimų – pavyzdžiui, naujų planetų.
(0) 2020-04-12 19
„James Webb“ kosminis teleskopas iškėlimas į kosmosą yra vienas labiausiai laukiamų įvykių tarp astronomų ir astronomijos mėgėjų. Šis teleskopas turėtų padėti atsakyti į daugybę intiguojančių klausimų apie pirmąsias Visatos galaktikas, žvaigždžių formavimąsi ir egzoplanetų tinkamumą gyvybės egzistavimui.
(0) 2020-03-29 15
Aktyvūs galaktikų branduoliai savo šviesiu gali nustelbti visos galaktikos žvaigždes. Toks ryškus objektas gali turėti reikšmingą poveikį visos galaktikos evoliucijai.
(0) 2019-10-30 11
Šioje nuotraukoje matoma ryški plona juosta – ne koks nors „juostelės trūkumas“ ar skaitmeninis defektas – tai yra asteroidas, prabėgęs per orbitinio teleskopo „Hubble“ stebėjimo lauką, šiam fotografuojant Krabo ūką, rašo „Science Alert“.
(1) 2019-10-29 64
Ar galite įsivaizduoti vietą, kur „Wi-Fi“ ir „Bluetooth“ būtų už įstatymo ribų, o pagrindinė transporto priemonė būtų dyzelinis pikapas? Būtent tokia vieta yra Grynbankas Vakarų Virdžinijoje.
(0) 2019-09-06 49
Nors ir labai ilgai užtrunkanti, James Webb teleskopo gamyba po truputį stumiasi į priekį.
(0) 2019-08-21 21
Vašingtono universiteto astronomai jau dabar modeliuoja, kokius tyrimus galima bus atlikti, kai į kosmosą 2021-aisiais pakils tiek metų lauktas „James Webb“ kosminis teleskopas, rašoma svetainėje „Phys.org“.
(0) 2019-08-10 7
Derlingas planetų medžiojimo projektas yra WASP, arba Wide-Angle Search for Planets, naudojantis teleskopus Kanaruose ir Pietų Afrikos respublikoje. Jo metu atrasta daugiau nei šimtas įvairių planetų, o viena iš jų neseniai pasirodė turinti gana netikėtas savybes ir formą.