Astronautai | Astronautų rengimas (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(6) 2020-09-27 -1
Jei norime ilgesnių misijų ar netgi kolonizuoti kitas planetas, būtina daugiau moterų kosmose. Tam reikia geriau suprasti kosmoso poveikį žmogaus kūnui
(0) 2020-07-06 92
Kol Maskvoje esančia Raudonąja aikšte riedėjo tankai, žmonės ant tiltų statė užtvaras, o Michailas Gorbačiovas skaičiavo paskutines savo kaip Sovietų Sąjungos vadovo valandas, Sergėjus Krikaliovas buvo kosmose. Kosminė stotis „Mir“ (liet. taika arba pasaulis), nutolusi nuo Žemės per 350 kilometrų, buvo jo laikini namai.
(0) 2020-02-12 74
Astronauto šalmo stiklas staiga dūžta ir visiems tampa aišku - mirtis neišvengiama. Kosmoso vakuume atsidūręs žmogus miršta didžiulėse kančiose - jo kūnas plečiasi tol, kol sprogsta. Na, bent jau tai matėme filmuose, tačiau realybė būtų visai kitokia - žmogus vakuume neišgyventų, bet ir tikrai nesprogtų.
(0) 2020-01-13 11
„The Guardian“ paskelbė interviu su pirmąja britų astronaute Helen Sharman. Jame Helen išsamiai kalba praktiškai apie viską – nuo vaikystės iki asmeninės patirties kosmose. Ji taip pat yra įsitikinusi, kad Žemė nėra vienintelis gyvybės šaltinis visoje Visatoje.
(0) 2019-08-27 -12
Jungtinių Valstijų kosmoso agentūra NASA tiria tai, kas gali būti pirmuoju kosmose įvykdytu nusikaltimu, pranešė laikraštis „The New York Times“.
(0) 2019-06-26 13
Garrettas Reismanas – ne tik buvęs NASA astronautas, dukart skridęs į kosmosą ir Tarptautinėje kosminėje stotyje praleidęs daugiau nei 100 dienų. Jis yra ir bendrovės „SpaceX“ konsultuojantis inžinierius, kuris prisideda grąžinant Jungtinėms Amerikos Valstijoms gebėjimą skraidinti žmones į kosmosą be Rusijos pagalbos.
(0) 2019-06-08 5
Žmonių kelionė į Marsą kelia daug iššūkių – ir technologinių, ir biologinių. Daugybei jų sprendimų ieškoma Tarptautinėje kosminėje stotyje (TKS). Apie kai kuriuos tyrimus girdime daug – tai ir kaulų bei raumenų silpimo mikrogravitacijoje tyrimai, ir akių deformacijų bei kraujospūdžio pokyčių analizė.
(18) 2019-05-03 52
Gyvenimas nesvarumo sąlygomis gana smarkiai paveikia žmogaus organizmą. Kaip rimtai? Pasižiūrėkite į šį vaizdo įrašą, kuriame įamžintas NASA astronautas Drew Feustelis ir suprasite patys.
(4) 2019-04-22 50
Metus laiko – nuo 2015 m. kovo iki 2016 m. kovo – NASA astronautas Scottas Kelly praleido Tarptautinėje kosminėje stotyje (TKS), šimtus kilometrų virš Žemės, o jo identiškas dvynys brolis Markas tuo metu gyveno Žemėje.
(1) 2019-04-05 11
Tarptautinė astronautų komanda atrado naują aklų bespalvių urvuose gyvenančių vėžiagyvių rūšį – ir tam jiems net neprireikė palikti Žemės.
(0) 2019-02-19 2
Tyrimų duomenimis, pradinių klasių vaikai, paklausti kuo nori tapti užaugę, svajoja apie aukštumas tiesiogine šio žodžio prasme. JAV tarp populiariausių vaikų svajonių 5 vietą užima noras tapti kosmonautu. Tačiau vėlesnėse klasėse tokia ateities vizija nebeegzistuoja – kosmonauto profesija iškrenta iš svajonių profesijų dešimtuko. Apklausą atlikęs portalas Trade-schools.net apibendrina – esą vaikiškas svajones užgesina susidūrimas su suaugusiųjų realybe.
(6) 2019-01-07 7
1968 m. vykusios antrosios pilotuojamos NASA misijos „Apollo 8“ nario nuomone, siųsti žmones į Marsą būtų „kvaila“ ir „beveik absurdiška“, rašo „Science Alert“.
(6) 2018-12-13 118
Valerijaus Riumino karjera – kaip inžinieriaus ir kosmonauto – buvo ilga bei sėkminga. Jis net dukart gavo Sovietų sąjungos didvyrio vardą, dukart vykdė itin didelės trukmės kosmines misijas stotyje „Saliut-6“ (175 dienų 1979 metais ir 180 dienų 1980 metais), o 1998 metais erdvėlaiviu „Discovery“ skrido į kosminę stotį „Mir“. O dabar jis atsigręžė prieš savo šalies kosminę programą ir garsina jos bėdas, rašo „Ars Technica“.
(0) 2018-10-22 35
Miegas vertikalioje padėtyje, plaukų kirpimas dulkių siurblio pagalba. Gyvenimas orbitoje labai skiriasi nuo žemiškojo.
(0) 2018-09-29 32
Jau seniai žinoma, kad astronautams, praleidusiems keletą mėnesių mikrogravitacijos sąlygomis, sutrinka regėjimas. Iš dalies tai susiję su pasikeitusiu kraujo slėgiu galvoje, taip pat su akies obuolio formos pokyčiais. Tačiau gali būti, jog problemų šaknys yra gilesnės – mikrogravitacija pakeičia baltymų, susijusių su rega, išraišką organizme.